striking 3 #1 Публикувано 18 Октомври, 2016 Здравейте, отварям тази тема защото имам (или имах не знам) странен проблем. В близък период от време, което беше лятото започнаха да ми светят индикациите за грешка на въздушната възглавница и ESP системата. По-някога не светеха, но повечето пъти им трябваше минута две шофиране и светваха. Сменил съм в Бултрако дефектния парктроник и ги накарах да я закачат на компа, защото след това проблема продължаваше. Казаха ми, че индикацията за "въздушната възглавница" идва от шофьорското място и че са пробвали да я изчистят ама пак се появявала (споменаха, че има вероятност възглавницата да е излизала вече и да не е подменена, защото е скъпа и да има само някакъв проводник, който просто да лъже системата, че е там, но това са си само догатки). Другият проблем беше с ESP-то, което ми светеше. Този проблем беше станал 6 месеца някъде по-рано, и го бяхме решили с един колега с една процедура на свързване, определени ПИН-ове от една букса на колата. Грешката, която тогава прочетохме на таблото беше за лош акумулатор, тогава блутут модула ми още беше закъчен и дърпаше ток на загасена кола. Изчистихме грешката с конкретната процедура, проверих с акумулатора дали е здрав и откачих модула и се оправи. Сега не знам, защо започна да свети отново... нямам идея. Сега идва най-странната част! Тъй като го отлагах 2 месеца сигурно, докато отида на сервиз (защото уж несериозни проблеми), лятото си одмина и от 1-2 месеца някъде и 2-те грешки просто спряха да се показват, без да съм правил нищо. Не знам на какво се дължи това. Мисля, че може да е от горещините и че когато нагреят много колата нещо се случва и за това светват ама не знам и аз. Тъпото е, че те вече не светят ама аз не съм сигурен, че нямам проблем. Вие какво мислите? Някакви идеи, съвети и т.н., че изобщо не знам какво се случва! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #2 Отговорено 18 Октомври, 2016 Откачи Еърбега на волана. Трябват ти отвертка Торкс 30, махаш капачето което е в долната част на волана, точно под "лъча" който сочи надолу. Като махнеш капачето, окачаш внимателно буксите на Еърбега(жълта) и на клаксона(черна). Сега за еърбега внимавай, защото буксата се разкача различно от останалите обикновени такива. Намери си клипче в интернет. И ще видиш дали имаш възглавница или не и дали нещо друго видимо не си забелязал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
striking 3 #3 Отговорено 19 Октомври, 2016 Не съм сигурен, че искам да пипам там където е въздушната възглавница. По-скоро май в сервиз ще кажа да го видят това. Но дори да има или няма, остава проблема който имах и сега изведнъж изчезна, което е изключително странно. И не знам, това дали означава, че всичко си работи както трябва в момента или какво означава.... защото това са 2 от най-важните системи за сигурност на колата все пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #4 Отговорено 19 Октомври, 2016 Точно защото са най-важните за сигурноста, затова трябва да вярваш на индикациите. Когато свети- не работи, поради възникнал проблем, а когато изгасне или не свети- системата е работеща. Винаги при подаване на контакт, системите си правят собствена проверка, след което изгасва индикацията на всяка от тях Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #5 Отговорено 19 Октомври, 2016 (Редактирано) Като спомена, нормално ли е индикаторите на маслото и акумулатора да продължат да светят при контакт, до запалване на двигателя, тогава угасват? Редактирано 19 Октомври, 2016 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 176 #6 Отговорено 19 Октомври, 2016 Като спомена, нормално ли е индикаторите на маслото и акумулатора да продължат да светят при контакт, до запалване на двигателя, тогава угасват? Да, нормално е, защото индикатора за маслото мери налягането, докато не е запалена колата, налягане на маслотото няма, затова лампата не угасва. С лампата за акумулатора е същото, тя не следи напрежението на акумулатора, следи заряда. При незапален двигател няма заряд, затова свети. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #7 Отговорено 20 Октомври, 2016 Мерси. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #8 Отговорено 20 Октомври, 2016 Точно защото са най-важните за сигурноста, затова трябва да вярваш на индикациите. Когато свети- не работи, поради възникнал проблем, а когато изгасне или не свети- системата е работеща. Винаги при подаване на контакт, системите си правят собствена проверка, след което изгасва индикацията на всяка от тях + че ако някоя индикация не светне при подаден контакт, няма как да разбереш, ако се появи проблем с нея, докато си в движение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
striking 3 #9 Отговорено 29 Октомври, 2016 Здравейте, да напиша малко 'ъпдейт' на темата. Ходих в сервиз погледнат и вързаха колата към комп и намериха грешка за airbag-a и грешка за VSA-a и ги изчистиха. Но тогава изведнъж започна да свети жълт удивителен постоянно на таблото. След като запаля и тръгна след няколко секунди светва удивителния с триъгълник в който пише май VSA или там каквото пишеше за тази система. Чистихме грешката още няколко пъти, но проблема си остана. Програмата, която ползват е Autocom и грешката, която дава е: 84-1 - "VSA sensor neutral position not writing" - "Present". Сега съм на изчакване да проучат проблема и тогава да отида отново. Погледнаха airbag-a под волана и си беше там. Момчето каза, че едва ли има проблем с него (или да е отварян) защото, волана изглежда непокътнат, а и често някакви букси правели проблеми и светвали индикации за тази система. Изглежда логично, при положение че проблема се появяваше при горещите температури, когато пластмасата се разширява и сега изведнъж изчесна. Но все пак не знам, важното е, че сега не свети поне това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #10 Отговорено 29 Октомври, 2016 Препоръчвам ти да идеш до Слави в Овча Купел да погледне грешките и колата След чистене пак дава VSA грешка ли? А да не си изключил VSA с копчето и затова да свети? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #11 Отговорено 29 Октомври, 2016 Често VSA светва след чистене на грешки с диагностика различна от HDS (няколко пъти колеги са се оплаквали от тази грешка), сега трябва отново да отидеш, но на истинска диагностика за Хонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #12 Отговорено 29 Октомври, 2016 Извинявай, нещо не съм дочел грешката по-горе. Трябва да се изчистят грешките и след това се прави калибрация на VSA и си готов. Ако искаш пиши ми да пробваме с HDS-а. М/у другото не е лошо да си знаеш коя е грешката за еърбега, дето са ти изчистили. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 176 #13 Отговорено 30 Октомври, 2016 Често VSA светва след чистене на грешки с диагностика различна от HDS (няколко пъти колеги са се оплаквали от тази грешка), сега трябва отново да отидеш, но на истинска диагностика за Хонда. Подкрепям, точно това се е случило. Autocom-a не чете коректно Акорд. Хондата не е кола за кварталните майстори! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
striking 3 #14 Отговорено 30 Ноември, 2016 Здравейте, извинявам се че не съм писал по темата от месец. Грешката си стои, мисля, че е време да я оправя, защото вчера пробвах на един паркинг покрит със сняг да въртя колата и беше учудващо лесно. Дори без да дърпам ръчна. След това пробвах на леко нанадолнище, да дам рязко газчица на 2-ра и превъртаха гумите на снега. Искам да кажа, че може би без VSA няма такава стабилност и контрол колата, а е зима и не бива шега. Иначе съм съгласен с това, което казвате може наистина да е заради уреда. Иначе майсторите не са "селски" ама поправят всякакви автомобили и явно нямат нужната техника за Хонда. dindin имаш ЛС Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове