Jump to content
striking

Светещи грешки за въздушна възглавница и ESP

Recommended Posts

Здравейте,

 

отварям тази тема защото имам (или имах не знам) странен проблем. В близък период от време, което беше лятото започнаха да ми светят индикациите за грешка

на въздушната възглавница и ESP системата. По-някога не светеха, но повечето пъти им трябваше минута две шофиране и светваха. Сменил съм в Бултрако

дефектния парктроник и ги накарах да я закачат на компа, защото след това проблема продължаваше. Казаха ми, че индикацията за "въздушната възглавница" идва от

шофьорското място и че са пробвали да я изчистят ама пак се появявала (споменаха, че има вероятност възглавницата да е излизала вече и да не е подменена, защото е

скъпа и да има само някакъв проводник, който просто да лъже системата, че е там, но това са си само догатки).

 

Другият проблем беше с ESP-то, което  ми светеше. Този проблем беше станал 6  месеца някъде по-рано, и го бяхме решили с един колега с една процедура на

свързване, определени ПИН-ове от една букса на колата. Грешката, която тогава прочетохме на таблото беше за лош акумулатор, тогава блутут модула ми още беше

закъчен и дърпаше ток на загасена кола. Изчистихме грешката с конкретната процедура, проверих с акумулатора дали е здрав и откачих модула и се оправи.

Сега не знам, защо започна да свети отново... нямам идея.

 

Сега идва най-странната част! Тъй като го отлагах 2 месеца сигурно, докато отида на сервиз (защото уж несериозни проблеми), лятото си одмина и от 1-2 месеца някъде

и 2-те грешки просто спряха да се показват, без да съм правил нищо. Не знам на какво се дължи това. Мисля, че може да е от горещините и че когато нагреят много колата

нещо се случва и за това светват ама не знам и аз. Тъпото е, че те вече не светят ама аз не съм сигурен, че нямам проблем.

 

Вие какво мислите? Някакви идеи, съвети и т.н., че изобщо не знам какво се случва!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачи Еърбега на волана. Трябват ти отвертка Торкс 30, махаш капачето което е в долната част на волана, точно под "лъча" който сочи надолу. Като махнеш капачето, окачаш внимателно буксите на Еърбега(жълта) и на клаксона(черна).

Сега за еърбега внимавай, защото буксата се разкача различно от останалите обикновени такива. Намери си клипче в интернет. И ще видиш дали имаш възглавница или не и дали нещо друго видимо не си забелязал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, че искам да пипам там където е въздушната възглавница. По-скоро май в сервиз ще кажа да го видят това. Но дори да има или няма, остава проблема който имах и сега изведнъж изчезна, което е изключително странно. И не знам, това дали означава, че всичко си работи както трябва в момента или какво означава.... защото това са 2 от най-важните системи за сигурност на колата все пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото са най-важните за сигурноста, затова трябва да вярваш на индикациите. Когато свети- не работи, поради възникнал проблем, а когато изгасне или не свети- системата е работеща. Винаги при подаване на контакт, системите си правят собствена проверка, след което изгасва индикацията на всяка от тях

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като спомена, нормално ли е индикаторите на маслото и акумулатора да продължат да светят при контакт, до запалване на двигателя, тогава угасват?

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като спомена, нормално ли е индикаторите на маслото и акумулатора да продължат да светят при контакт, до запалване на двигателя, тогава угасват?

Да, нормално е, защото индикатора за маслото мери налягането, докато не е запалена колата, налягане на маслотото няма, затова лампата не угасва. С лампата за акумулатора е същото, тя не следи напрежението на акумулатора, следи заряда. При незапален двигател няма заряд, затова свети.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото са най-важните за сигурноста, затова трябва да вярваш на индикациите. Когато свети- не работи, поради възникнал проблем, а когато изгасне или не свети- системата е работеща. Винаги при подаване на контакт, системите си правят собствена проверка, след което изгасва индикацията на всяка от тях

 

+ че ако някоя индикация не светне при подаден контакт, няма как да разбереш, ако се появи проблем с нея, докато си в движение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да напиша малко 'ъпдейт' на темата. Ходих в сервиз погледнат и вързаха колата към комп и намериха грешка за airbag-a и грешка за VSA-a и ги изчистиха. Но тогава изведнъж започна да свети 

жълт удивителен постоянно на таблото. След като запаля и тръгна след няколко секунди светва удивителния с триъгълник в който пише май VSA или там каквото пишеше за тази система. Чистихме грешката още няколко пъти, но проблема си остана. Програмата, която ползват е Autocom и грешката, която дава е:

84-1  - "VSA sensor neutral position not writing"

          - "Present".

Сега съм на изчакване да проучат проблема и тогава да отида отново.

 

Погледнаха airbag-a под волана и си беше там. Момчето каза, че едва ли има проблем с него (или да е отварян) защото, волана изглежда непокътнат, а и често някакви букси правели проблеми и светвали индикации за тази система. Изглежда логично, при положение че проблема се появяваше при горещите температури, когато пластмасата се разширява и сега изведнъж изчесна. Но все пак не знам, важното е, че сега не свети поне това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам ти да идеш до Слави в Овча Купел да погледне грешките и колата :)

След чистене пак дава VSA грешка ли?

А да не си изключил VSA с копчето и затова да свети?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често VSA светва след чистене на грешки с диагностика различна от HDS (няколко пъти колеги са се оплаквали от тази грешка), сега трябва отново да отидеш, но на истинска диагностика за Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, нещо не съм дочел грешката по-горе. Трябва да се изчистят грешките и след това се прави калибрация на VSA и си готов.

Ако искаш пиши ми да пробваме с HDS-а.

М/у другото не е лошо да си знаеш коя е грешката за еърбега, дето са ти изчистили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често VSA светва след чистене на грешки с диагностика различна от HDS (няколко пъти колеги са се оплаквали от тази грешка), сега трябва отново да отидеш, но на истинска диагностика за Хонда.

Подкрепям, точно това се е случило. Autocom-a не чете коректно Акорд. Хондата не е кола за кварталните майстори!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, извинявам се че не съм писал по темата от месец. 

Грешката си стои, мисля, че е време да я оправя, защото вчера пробвах на един паркинг покрит със сняг да въртя колата и беше учудващо лесно. Дори без да дърпам ръчна.

След това пробвах на леко нанадолнище, да дам рязко газчица на 2-ра и превъртаха гумите на снега. Искам да кажа, че може би без VSA няма такава стабилност и контрол колата, 

а е зима и не бива шега.

 

Иначе съм съгласен с това, което казвате може наистина да е заради уреда. Иначе майсторите не са "селски" ама поправят всякакви автомобили и явно нямат нужната техника за Хонда.

 

dindin имаш ЛС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...