Jump to content
dindin

CRV 2005 воланът тегли вдясно + тропа отзад вляво

Recommended Posts

Здравейте колеги, някой със същия проблем? Описвам:

 

Воланът ми сериозно си ме тегли надясно още откакто съм я взел колата. Когато карам на магистралата трябва постоянно да го държа наляво за да не отида в канавката.

Още като я взех минал реглаж при пича дето е на тунела в Люлин, каза че всичко е екстра и ми регулира волана. В покой е в средата, но тръгна ли почва да се върти сам.

Остави магистралите, че ме лашка накъдето си иска особено в яките части, където асфалтът е вълнообразен, ами примерно по околовръстното посока Герман - Младост преди караулката когато намалям да спра направо на 90 градуса се извива!

 

Кофти път, изпуснали амортисьори, двете заедно или и нещо друго?

Предните гуми не са много добри, чакам поръчал съм 2 нови и ги мятам тези отзад пък малко по-нататък и тях ще ги хвърля.

 

На второ ЦРВ имам същите проблеми - все едно съм си взел огледално копие (ама фейслифт):

- хлопане отзад отляво при килване в дупка - прахоуловителите?

- воланът тегли вдясно

 

Някой да е запознат с този сервизен бюлетин?

http://www.crvownersclub.com/TSBs/2005/05-022.pdf

Според него леглото на пружината не е на мястото си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да тегли надясно при спиране, може да имаш няколко проблема.

Първото за което се сещам - нещо внезапно сдало багажа от дясната страна, като кормилен накрайник или шарнирния болт. Последния го пробвай, като колата е стъпила на земята, завираш щанга и напъваш нагоре надолу. Защото при мен в сервиз на Хонда го пробваха но на подемник и според тях бил на 6, ама имах леко дърпане на дясно /на прав път трябваше да придържам волана поне с един пръст, иначе като го пуснех, тръгваше леко на дясно.

Второто нещо - спирачния апарат от дясно да ти сработва по-бързо,повече, или да задържа и от там да ти тегли надясно / имал съм го този проблем, но на друга кола /. Ревизирай и двата в случая.

Трето - гумите са твърде вероятен заподозрян, особено  ако са криви, изметнали, или износени от едната страна, а и ако са с различно налягане.

Четвърто -  нещо криво от пред в дясно, в следствие на удар.

Пето - за пътищата не ми се говори въобще!

 

Относно това:

 

 

- хлопане отзад отляво при килване в дупка - прахоуловителите?

не мога да го разбера, та го уточни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

В покой е в средата, но тръгна ли почва да се върти сам.

...

 

 

Рейката сваляна ли е за ремонт, примерно?!?

Редактирано от s.s.d.d.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй значи:

s.s.d.d. Благодаря за идеята.

При мене не е, италианецът ако я е свалял вече не знам :) Странно, защото както казах и предишното ЦРВ правеше така.

На хидравликата ѝ сменихме течността още като я взех.

 

Емич, благодаря пак за включването.

1) На предишното ЦРВ му беше заминал десен кормилен накрайник, защото един приятел реши, че зимно време спускането от Алеко е леко :D. Сменихме го в Бултрако + реглаж щото се разтропа брутално, но ако си спомням правилно май поизчезна леко :)

2) Спирачните апарати, дискове и т.н. са барани от тертиплия италианец, даже медна грес е слагал, но ще ги погледна в скоро време като сменя накладките.

3) Новите гуми само да дойдат и ще видим има ли подобрение. На предишното бяха екстра, но воланът теглеше... и пак надясно... Винаги ги държа с еднакво налягане.
4) Ако нещо криви там в следствие от удар е добре прикрито  Още ме гложди какво СЕРИОЗНО не ѝ е наред след като видях на каква цена са я купили от Италия автокъщата.  :D
Иначе си личи, че воланът е пипан, защото капакът на шофьорския еърбег-клаксон не седи добре и от едната страна стърчи - не е в една равнина с волана и не изглежда фабрично.

 

Затова попитах за сервизния бюлетин, въпреки че предишната беше 2003, а в бюлетина пише, че са засегнати след 2005-та и то при каране с висока скорост :)

 

Тропането отляво отзад е много отчетливо, когато не съм натоварен и леко влизам само със задна лява гума в някоя плитка дупка - реших, че прахоуловителят на амортисьора се е разместил нещо и почуква.

Сряда съм на сервиз, че имам и заминал или заминаващ лагер на главината отзад вляво и надявам се ще установим и причината за дърпането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уикенда ще разменя 2те гуми и ще видим дали ще тръгне наляво :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По вероятно да държи права посока, а не да дърпа наляво, ама не е лошо да пробваш.

Един съвет- след като смениш накладките, провериш и раздвижиш апаратите ЗАДЪЛЖИТЕЛНО обезвъздуши по няколко пъти всяко колело ,докато не дойде свежа течност!

Виж пак шарнирниа болт.

А за тропането отзад- евентуално биалетка или тампони , но много вероятно /ако те са здрави/, шума да ти идва от самия спирачен апарат- при мен го имаше това и докато го хвана си отрових нервите.Оправи се след смазване на водачите на апарата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emicha, и аз имам въпрос относно раздвижването на спирачните апарати ( заради които между другото стават доста проблеми - от изброените по-горе, та до изкривяване на дискове). Може ли човек сам да извърши раздвижването или е задължително това да стане в сервиз! Сложна ли е процедурата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига да имаш желание, можеш и сам да го направиш.

Имаш да развиеш два болта на апарата, разделяш едната час с маркуча и я закрепваш да не виси,издърпваш двата водача,сваляш прахоуловителите да не ги скъсаш,почистваш, смазваш и всичко по обратния ред.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, какъв маркуч ми трябва за пробката на спирачния апарат, 8ца?

Предни, задни един и същ размер ли е?

Преден 10, заден 8 правилно ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен използвах 8-ца и за двете места.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dindin, относно дърпането надясно съм на мнението на колегата s.s.d.d. Виш по- обстойно кормилната рейка за луфтове. При мен на старата кола беше се получило така и докато разберем от къде е се почна едно ходене по мъките (визирам майсторите) и смених цялата предница  :bash: . При мен се чуваше и едно чукане при неравности по пътя + дърпането в дясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На едно Санта Фе рейката протече, след рециклирането майсторите я превъртели с един оборот - 180гр. След монтирането си е.а капаците, джипката си мислеше че завива и направо. 2004г. ако има значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси момчета, почвам подред, че да не направя всичко наведнъж и ако се оправи да не знам от какво е било :)

Лесните и евтини неща, които мога сам първо.

Рейката честно казано не смея да барам, в сряда съм на майстор така или иначе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ляв кормилен накрайник:

 

_20161016_143843.JPG

 

Десен:

 

_20161016_143910.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво за тях ? :confused:  :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и още 2 снимки при волан навит крайно ляво и крайно дясно. Нещо ми е нелогично как при едни и същи условия има разлика в позицията на двата накрайника.

Десният (заподозрян) ляга перпендикулярно спрямо амортисьора само при крайно дясно. Все едно е грешно завит откъм вътрешния накрайник... или недостатъчно с гайката.

Левият при всички положения седи перпендикулярно.

Не знам дали е нормално затова снимах :) Явно си въобразявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо си въобразяваш.

Ако не са разбити, продължавай да оглеждаш, ако имат някакъв луфт, тичай до Бултрако за оригинални, защото са на добра цена (малко по-скъпи от всякакви ментетата).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаа, бавно и славно като в "Дързост и красота" разнищваме нещата.

 

Докторът каза "всичко е 6 по окачване/ходова част".

Няма разбити или тръгнали лагери, кормилни накрайници, биалетки, шарнири, всичко е песен.

И еърбези си имала и изобщо колата била слънце, което ме кара да спра участието си в сериала като Тома Неверни и да си карам колата, така де жената ... да я кара.

 

От вчера съм с нови гуми, но като един половин чорбаджия новите гуми са само 2 бр. - отпред! Но напомпани с азот - чорбаджийската :D

Тегленето продължава, но като че ли не е толкова трагично. Трябва да мина по някой от "хубавите" маршрути, за да направя сравнение.

 

За сметка на това тропането отзад днес съвсем случайно май установих от какво е. Толкова е нелепо, че ... :D

Тропа ... масичката! По принцип газовата бутилка я надига съвсем леко, за да я измести от равнината, върху която е легнала, въпреки че езичето си щраква...

Затова когато съм натоварен тя седи плътно закотвена към леглото си и тропане йок, но когато няма нищо отгоре ѝ - троп.

Затова и на предишното ЦРВ е било същото положение.

Следва тест БЕЗ масичка :D

 

Някой слънчев ден при наличие на време и оставяне на мира от женското съсловие продължаваме с ревизия на спирачната система, която също изглежда в доста добро здраве.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиди на реглаж на преден и, евентуално заден мост. 

От там се почва, при положение, че и 4те гуми са ти еднакво напомпани. 

Там вече, ако има ядове ще ти кажат евентуално какво е. 
От накрайници няма да ти тегли, а ще тропа и ще луфти, освен, ако не си ги сменявал. Ако си ги- майстора го е мързяло да ги нагласи по старите. Има си начини. Сивика ми не е стъпвал на реглаж от 6г, като са сменявани 2 пъти накрайници и никакви ядове- нито тегли, нито яде гумите. 

Като казах гуми- виж дали са равномерно износени. Скапват се скорострелно, ако геометрията не ти е в ред. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега!

Относно тропането:

За тропането от страната на задно ляво колело, може да има и още една причина. Когато погледнеш от долу на купето, от лявата страна на резервоара, се вижда едно плътно желяза (със форма на тръба около 30 мм), хванато за два тампона (това го водят някаква тежест за уравновисяване на купето) - противотежест или баланс. Та тези два тампона се закъсват и въпросното желязо започва да тропа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега четох един форум и там попаднах на следното:

 

New KYB front strut install problem

 

Just replaced my front and rear struts with KYB brand units. Thanks to this site for urging me away from Monroe! One MAJOR problem with KYB, and that problem is a $250 USD one!

I went to the KYB website to get the CORRECT part numbers for the struts and strut mounting kits for my 2003 CR-V EX. I took those numbers, and went to Rock Auto's website and placed an order. Parts arrived, and after the install, took the car to an alignment shop.

They were unable to align the front wend, because the springs were binding, popping, and basically dissaligning the car every time the steering wheel was turned in either direction. They called this "memory steer". Make a left turn, and the car with then continue to pull to the left when you straighten the wheel. Turn right, the car then pulls right. Not what you want after dropping $1200 for a full suspicion retrofit!

So what happened? KYB lists part number SM5403 on their website for the 2002-2006 CR-V EX. I not only got this part number by searching the car by model and year, but also by direct VIN entry on their website. Well, this part also shows as used for the Civic, and a few other cars, a sort of "universal mount" if you will. Problem is, the GEN 2 CR-V REQUIRES a different strut mount on each side, right and left, they are not interchangeable! The alignment shop had to remove everything, and pop in Monroe 906919 and 906920 strut mounts, which corrected the problem.

They showed me that there is specific camber to the strut mount plate, and because the "universal" one KYB sells is flat, it doesn't have the required angle to allow the springs to seat, which is why they were turning inside the KYB strut. You would think that buying a matching KYB strut mount to go with a KYB strut would be wise......you would be wrong. Cost me $365 to find this out. Does anyone think I have any way to get KYB to pay for this little mini fiasco with my car?

Не разбирам, ама ако помага с нещо... :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега!

Относно тропането:

За тропането от страната на задно ляво колело, може да има и още една причина. Когато погледнеш от долу на купето, от лявата страна на резервоара, се вижда едно плътно желяза (със форма на тръба около 30 мм), хванато за два тампона (това го водят някаква тежест за уравновисяване на купето) - противотежест или баланс. Та тези два тампона се закъсват и въпросното желязо започва да тропа.

 

Колега, това ли е въпросното желязо?

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=102778

 

Иначе благодаря за предложенията пичове, ще се ходи на реглаж. Тегленето надясно с новите гуми не е толкова сериозно, но го има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да преценя по снимката, дали това е въпросното желязо и не мога да намеря снимка, за това ще ти го снимам и ще ти изпратя снимка. :punk:

 

Сега намерих и подобна тема във форума :

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=95907

погледни HM-DAMP1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, пише че е тампон/успокоител на задния диференциал   :)

Това със силикона от другата тема ми стана интересно.

 

ПП. Ок, стана ми ясно за "тръбичката". Има резон да е от нея!

Мерси много, ще се погледне!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми!

Ако искаш, мога да снимам моята и да кача снимката. Аз не съм премахвал нищо, а само я прихванах с 3 бр. свински опашки да не се мърда и спря да ми трака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...