Jump to content
rollin

Климатик за в къщи - какъв ?

Recommended Posts

Като гледам повечето клими с висок сезонен COP около 5, при 2 градуса външна и 20 градуса в стаята, отдавайки 4kw имат консумирана мощност над 1kw, което автоматичмно значи, че при отрицателни температури не може да се разчита на този COP и по скоро отива около 3 че и надолу. Трансформатора при 100V-те не знам с какъв запас го изчисляват, но в случай че има по-голям такъв за да удържа натоварването при максимално натоварване на климатика е твърде вероятно в по-голямата част от зимния период при температури над нулата да работи на по малко от 40% от капацитета си на натоварване, което автоматично води до нисък КПД и загубите от- топлина, хистерезис и вихрови токове надвишаващи 15%, което пък от своя страна един вид сваля автоматично COP на климатика в тези уж по-ефективни за самия него режими. Зимата съм забелязал че проблемите на климатиците са не толкова от ниските температури колкото от влажността на въздуха при тях.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата ще бъде интересна за много от нас.

Аз открих това:

https://www.midea.bg/bg/klimatici-midea/stenni-klimatici-midea/invertoren-klimatik-midea-msmbbu-12hrfn1

Учудвам се, че тази марка  има толкова ефективни решения. Ще е хубаво ако някой ползва климатик  от тази серия да сподели впечатления...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам повечето клими с висок сезонен COP около 5, при 2 градуса външна и 20 градуса в стаята, отдавайки 4kw имат консумирана мощност над 1kw, което автоматичмно значи, че при отрицателни температури не може да се разчита на този COP и по скоро отива около 3 че и надолу. Трансформатора при 100V-те не знам с какъв запас го изчисляват, но в случай че има по-голям такъв за да удържа натоварването при максимално натоварване на климатика е твърде вероятно в по-голямата част от зимния период при температури над нулата да работи на по малко от 40% от капацитета си на натоварване, което автоматично води до нисък КПД и загубите от- топлина, хистерезис и вихрови токове надвишаващи 15%, което пък от своя страна един вид сваля автоматично COP на климатика в тези уж по-ефективни за самия него режими. Зимата съм забелязал че проблемите на климатиците са не толкова от ниските температури колкото от влажността на въздуха при тях.

При това положение ти какво би избрал ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на вкус би казал някой и вероятно ще е прав. Напоследък започнах да мисля по европейски и за бяла и черна техника да залагам на новото на достъпна цена с прилична гаранция. Доста "кучи" и подозрителни марки започнаха да се представят добре, а други с наплюти имена да се крепят само на стари лаври. Разбира се климатик не се купува всеки ден и бих погледнал нов сред доказаните имена които коментираха и колегите по-горе. Лично аз преди 10 години платих около 1500лв. за нова инверторна Тошиба 13-ка произведена в Тайланд с която отоплявам стая 70 кубика с голяма северозападна стена, голям прозорец на североизточната, голи тераси над мен и пестеливи откъм отопление съседи под мен. За твоите нужди и изградена вътрешна изолация, всеки що годен приличен климатик 9-ка би трябвало да се справи чудесно. За разлика от 300лв. в полза на 100-волтовите дето не се знае в кой гараж са сглобявани и "трансформатизирани" не мисля че си заслужава експеримента.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова казах да се четат сервизните щото тея таблици на потребление-отдадена мощност ги има там.

Коефициентите за отопление примерно се дават при 7 градуса външна температура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той СОР се измерва като се раздели средната мощност на отдаваната топлина, на средната консумация на ел. енергия в Kw. Т.е. ако топлината е 4kw и потреблението е 1kw, СОР е 4. Лошото е, че данните са наистина при 7градуса външна и 20 градуса вътрешна температура. Според мен и 9ката ще ти свърши работа, но аз бих взел 12, за да има малко запас от мощност в по-големите студове. В къщи например единия климатик е с по-голям СОР, топли по-малка стая и харчи по-вече ток от другия. И двата са 12 фуджицу, но този който харчи по-малко ток е с по-голяма отдавана мощност и въперки, че СОР е по-малък успява да работи в по-икономичен режим. И двата се държат на 24 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно вярно е че когато е влажно климатика също работи в тежък режим -примерно когато е 0 градуса навън и плътна мъгла!

 

Повечето климатици имат данни какво се случва при -10 градуса търсиш и ги сравняваш.

 

За минималния харч на ток зависи колко минимално може да отдава топлина при Мицубиши читавите модели минималната отдавана топлина е по малка, което води до икономия на ток също.

 

Обикновено малките климатици под условно разделени 12 BTU са с едноредови изпарители на външите тела, което веднага води до повишен разход на електричество както за отопление така и за охлаждане поради елемнтарната сметка че площа на изпарителя е почти двойно по малка.

 

Освен това тези 12 BTU не са винаги 12 важно е да се виде на всяка марка и модел колко са точно при -10 градуса за да си напралиш точната и правилна сметка. Може и при +7 градуса но трябва да се преизчислява.

В края на краищата зимата е важно аджеба колко киловата ще получаваш максимално за отопление т.е. при -10-15 градуса за да сметнеш колко мощен кливатик ще ти трябва.

 

Основно може да се направи сметка примерно с Дайкин 25 -ца и 35 ца че 25 цата ще работи по икономично защото първо COP е по висок, второ че минимално отдаваната мощност е по малка. Също винаги трячва да имаш и запас от мощносх за да не вкарваш в продължителен режим климатика да работи на макс!

 

И ощу нещо при марковите машини и читавите им модели COP при -10 градуса е много над половината от този при +7 градуса поради ред причини. При по ниското качество на климатика обикновено коефициента на преобразуване пада почти до 1 /2 т.е. ако искаш се налага да получиш 2 киловата топлина за да се стоплиш от вътрешното тяло то външното ще изхарчи 1000 вата което е страшно много и скъпо!

 

И после почват прикаските ама то с климатик зимата не можеш да се схоплиш и трябва духалка защото машината редовно ще влиза в дефрост режим също :)

 

Ето малко данни за FVXS25F при 1.3 KW отдавана топлина от вътрешното тяло ще имаш разход от 0.3 kw при 3.4 отдавана разход 0.57 при 4.5 разход 0.97 това е разбира се при 7 външа температура, при -10 разхода става малко повече.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.daikin.no/wp-content/uploads/2015/08/Daikin_ProduktArk_FVXS.pdf

Я виж японската сила от Норвегия -Дайкин 9-ка с външно тяло само 40 килца и топли до минус 25 градуса , като при -15 отдава 4 киловатя! Направо е с данни като за 14-ка :) съвсем сериозно.

И като го монтираш под прозореца хем ще ти топли краката щото духа на пода хем ще ти върви от горната клапа под прозореца точно нормалната конвекция и за спалня е перфектен че е супер тих и согрооомна перка .

Има един недостатък цена около 2000 кинти , ама пък това животно никкога няма да замръзне въпреки че няма допълнителен вграден нагревател за дефрост във външното тяло -доста други марки правят такева шашми и там разхода се качва на ток.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Setcom го изчетох целия и масово за най добре препоръчват втора ръка истински Японец.

Колкото повече четеш, все повече ще се объркваш и накрая почти винаги след като купиш нещо, пак ще си мислиш дали не си сбъркал.

Тук много се говори за икономия, обаче според мен, гледай да стоплиш стаята, пък 10-20 лв. повече ще ги преживееш.

Хем много топло, хем много евтино няма,всичко си има цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е този климатик който 4 дни работи на -15 и после спира ????

Ама той и китайски да е явно дефроста му не работи.....

 

Това да сравняваш духалка с климатик .....няма да коментирам.

При истинските климатици и с КОП 4-6 примерно ще ти харчи 1000 вата а ще отдавя от 4-6 kw. Не знам как ще ти стане сметката огромна....освен да си на отнорена врата .....

 

Тънкия момент е какъв е КОП при -10,15 градуса те тука е важно колко ще е преобразуването. Щото наистина може да си купиш духалка с дистанционно харчи 1000 вата отдава 900 вата топлина :)

Той не спира, просто загубата на топлина, вследствие на външния студ и намалената сила на климатика пак по същата причина, защото тя си има максимална консумация и като падне КОП-а познай колко отдава и става хладилник поетапно. 

А приликата между духалката и климатика е, че топлят. Цената е отделна тема. 

Наистина, сериозния дерт на климатика е, че понеже отнема външна температура на студа няма такава. 

 

п.п. Това последното на Дайкин ме изкефи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагат ми на около 900лв с монтажа Toshiba RAS-255PDR и мисля да го взема ако е читав.
както казах бюджета е до 1000лв че имам сумати неща за купуване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дерзай (дано всичко си преценил)!

 

П.П. Ако финансите са ограничени (както споделяш) има вариант на лизинг.

Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...