Jump to content
Vrichkata

Шибидах

Recommended Posts

Здравейте имам CR-V  което има проблем с шибидаха, молбата ми е ако някой може да ми даде съвет.Проблемът се състои от следното шибидаха се отваря без проблем но когато тръгна да  го затварям не иска да мръдне и трябва да му помагам с ръка иначе остава на едно място и не мърда а машинката се чува как издава някакъв звук .Благодаря за съветоте предварително Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с друг се оправя явно ума износване и се сучи на една страна от там и блокира

Редактирано от Izverg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с друг се оправя явно ума износване и се сучи на една страна от там и блокира

Благодаря  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам и аз ?Моя нито напред нито назад се движи ,идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски а ръчно отваря ли се? Да не е залепен от предния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами незнам не съм пробвал ,аз днес я купих реално.

Редактирано от change

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутона roof main натиснат ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм има   такъв и не знаех за какво е утре  ще   разбера защото сега е на опресняване на консумативите ,мерси  момчета ще пиша после.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги,от вчера и аз съм с CR V I ген. фейс. Извинявам се на автора, че му ползвам темата, та проблемът ми е следният :

Имам шибедах, който остана в едно положение и не иска да мръдне на никъде. Първоначално слезе само леко надолу и там си и остана, над главата се чува едно цъкане, като на реле, но не се чува мотора да рабори. Проверих всички предпазители, няма изгорял. Мога ли по някакъв начин да го затворя ръчно или не? Мерси предварително.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между люка и плафона има пластмасова капачка. Махаш я и ще видиш или шестограм, или четириграм. Ключа трябва да го имаш в калъфчето, където ти е ключа за гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мерси колега, още сега отивам да видя.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се оправи, мерси още веднъж колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Да използвам и аз темата. От няколко дни имам следния проблем с шибидаха. При отваряне никакви проблеми и никакви шумове. Като тръгна да го затварям и се чува моторчето как се мъчи все едно нещо се удря някъде и шибидаха не помръдва изобщо. Видях, че има ключе с което мога ръчно да го затворя. Някой от вас да се е сблъскал с подобен проблем и евентуално решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, днес смених акумулатора и копчетата на шибедаха работят на обратно:unsure:,т.е. 1отваря хоризонтално сега а 2 вертикално .Преди беше на обратно.

Имах съмнение за утечка някъде ,но го замерваха за консумация и казаха че няма проблем.Идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте преди дни закупих Хонда цр-в 1 , времето беше сухо , но сега вали сняг и от копчето за шибидаха капе вода . Някой имал ли е този проблем , как мога да го оправя ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше тема някъде когато е отворен някъде по рамката  има отвор и след него канал за изтичане на водата. 

Той се запушва и се появява тоя теч.Та трабва да се почисти  и да се огледа  запушен ли е, също дали нямаш някое уплътнение скъсано. 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - люкът не уплътнява добре към тавана. Уплътнението е дало фира, или някъде е огънато и влиза вода.

После - около люка има корито, което да събира водата. В четирите ъгъла на това корито има тръбички, които отваждат водата. Предните две тръбички минават в двете странични колони на предното стъкло. Заднитв две тръбички не съм сигурен къде са, май са в средните колонки между вратите. 

 

Започни проверката по обратен ред.

Предните две тръбички водят до коритото между двигателя и предното съкло, там където са чистачките. В това корито има други тръби, които свършват при калобраните. Тези тръбички нямат пряка връзка с твоя проблем, но няма лошо да ги провериш и тях. Ако в коритото има боклуци тръбичките са запушени. Изчисти боклуците и сипи вода в коритото и виж дали се оттича на земята при калобраните. Ако не - с тънка тел прочисти тръбичките.

 

Минаваш на тръбичките около люка. Отваряш люка и почистваш боклуците. Прочистваш тръбичките с тел и проверяваш с вода дали "работят".

 

Дотук си приключил с оттичането на водата от тавана до земята.

Минаваш на уплътнението. Виж дали люка прилепва към уплътнението и дали то стои добре към тавана. Ако има пролуки може да пробваш със силикон. Ако не става - смяна на уплътнението.

 

Ако не ти се занимава с цялата тази работа минаваш на груб ремонт - затваряш люка, уплътняваш към тавана със силикон и никога повече не го отваряш.

 

Накрая - има вероятност уплътнението на люка да си е наред, а водата да влиза от друго място. Това обаче не отменя проблема с тръбичките.

Другото място е каналите на тавана. 

На целия таван имаш надлъжни канали под черните лайсни. Ако имаш и надлъжни греди за багажник още по-зле. Водата от тези канали се оттича покрай предното стъкло отпред и покрай вратата на багажника отзад. Там, където свършват каналите при предното стъкло има много малки отвори. Няма тръбички, просто водата си тече покрай стъклото. Същото важи и за края при задната врата. Ако имаш и греди положението се усложнява със "лапите" за захващане на гредите към тавана. Тези лапи драстично стесняват каналите, започва да се събира прах, която става на кал и запушва каналите. Това води до гниене на покрива и започва да тече, където си иска в купето.

 

Сваляш надлъжните лайсни и проверяваш състоянието под тях. Не е необходимо да сваляш гредите, само махаш декоративните капачки на лапите. Лайсните са на щипки, които може да счупиш при свалянето. Капачките на лапите също са на щипки. Първо сваляш капачките, после лайсните. Предните и задните капачки имат отвори за освобождаване на щипките. Отворите се виждат като погледнеш лапата откъм тавана. Широки са около 6мм. Пъхаш нещо тясно през отвора, натискаш леко и дърпаш капачката напред. Не я вдигай нагоре, само напред към стълото. Задните се дърпат назад към вратата на багажника. Средните капачки са "п"-обазни и просто са защипани към лапата. Лайсните също се вадят с дърпане напред/назад, а не с вдигане нагоре.

 

Успех.

 

п.п. Карпера ме е изпреварил с правилна насока, докато съчинявах сюжета за малък разказ. :D

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите и подробни отгори сега колата е при газажия слагат и газ , като я взема и се оправи времето я почвам . :bow: А нещо за гуми предлагат ми Nokian .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да ме е изпреварил Владо а. к. а. CARPEREA;), вземи си ТИХИ гуми, особено ако предвиждаш по-дълги пътувания. И ги карай толкова напомпани, колкото пише на вратата - 1,8-1,9 атм

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета ударих (греда) люка не е заводски , отваря се само на горе . Преди имах Нисан Примера 2.0 по това съдя . Утре ще видя да сваля отвътре пласмасариите около люка да видя как е монтиран и прочие .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така не е заводски?!

Дай снимки на люка и на копчетата.

 

По принцип, люка на CR-V 1 се отваря целия със плъзгане назад между тавана и тапицерията. Не би трябвало да се вдига нагоре.

Това е люка

 

Honda-CRV-RD1-Green-5611-11.thumb.jpg.ee5f579831f16aa5d62a593c77f73bcd.jpg

 

Това е копчето

 

s-l400.thumb.jpg.1e10efa4e70fc12e90c3fa49a22c2f2c.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте относно прословутия ми люк забелязах, че когато е отворен и когато изгася двигателя остава отворен, но като извадя ключа люка се затваря сам. Ето направих снимки да го видите. 

IMG_20200403_165918.jpg

IMG_20200403_165927.jpg

IMG_20200403_170009.jpg

IMG_20200403_170044.jpg

IMG_20200403_170034.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т'ва верно е тотален афтърмаркет!

Некой е изрязал дупка в тавана и е насадил това модерно чудо.

 

Преди мнооооооооого години слагахме такива на Жигулките, ама с ръчка. :D

 

ЗабравИ за тръбичките, тоя люк едва ли има някакво отводняване.

Уплътнението между стъклото и ламарината на тавана е дало фира. Без да съм го видял на живо не мога да дам съвет, как да го провериш и ремонтираш. Само дано не е изгнил тавана около него.

 

Off Topic

Какъв е цвета на кола ти? Първото ми CR-V беше подобен цвят. Мисля, че беше Cypress Green Pearl. Основен зелен с преливане към синьо.

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.04.2020 г. at 11:56, Недьо написа:

Благодаря за бързите и подробни отгори сега колата е при газажия слагат и газ , като я взема и се оправи времето я почвам . :bow: А нещо за гуми предлагат ми Nokian .

Скоро го играх този филм. Заложих на NEXEN NBlue 4 Season 215/65 R16 98HP 4PRL. Дават ги 68 dB и наистина са доста тихи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата с афтърмаркета  шибидаха да взима силикон ида го запечатва това чудо на техниката .Както по нагоре е казано това нито има улей с канали за отводняване ни дай боже .На предишната ми кола беше монтирано нещо подобно и уплътненията като дадоха фира с туба силикон го запечатах и теча спря.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А за летни гуми препоръчвам https://diana-ltd.com/tire?32634 уникална гума за нашите коли .Аз лично съм много доволен .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията, отговарям на Krasi-mir за цвета на клоата. Според мен е зелен металик ето какво намерих в жапката 

IMG_20200404_075251.jpg

IMG_20200404_075302.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

За цвета.

Виж, какво пише на табелката на колата. Има някакво разминаване между името и кода на флакона от снимката ти.

За Clover Green, както пише на флакона, ми излиза код G95P, което е Clover Green Pearl. Обаче, кодът на флакона е 08703- G95PHE, което всъщност е New Flower Green A5. Както и да е, не е толкова важно, явно двата цвята са почти идентични.

 

Имаш 2 варианта за ремонтиране на люка. И двата включват сериозен силикон. На времето, когато работех в автосервиз, ползвахме един черен силикон на Wurth. На тубата пишеше Acetate Silicone. Изключително здрав и устойчив на всякакви атмосферни условия. Лепил съм пластмаса върху стъкло. Като изсъхна, беше станал на мека гума. Със триста зора остъргах остатъците върху стъклото. Предполагам, че силикона, който ползват за монтаж на автостъкла е някакъв подобен.

 

Вариант 1 - неработещ люк.

Мажеш със силикон уплътнението от двете страни, и към стъклото, и към ламарината, затваряш люка, и откачаш жиците на копчето.

 

Вариант 2 - работещ люк.

Мажеш със силикон между уплътнението и ламарината на тавана. Изсъхва.

После се заемаш със стъклото. Обаче, за да не се залепи стъклото трябва да го намажеш с нещо мазно. Предполагам, че течен сапун ще свърши работа, ако не, олио за готвене, или двг масло, или ... . Експериментирай преди да орезилиш люка.

Мажеш гумата със силикон, а стъклото с мазньоч (на място преценяваш, кое да направиш първо). Затваряш люка с копчето и като изсъхне силикона почистваш мазньоча. :D 

 

п.п. Е сега се сетих и за вариант 3, който всъщност не е #3, а с него трябва да започнеш. Виж дали механизъма на люка няма някакъв начин за регулиране, т.е. да го натегнеш за да прилепи стъклото по-силно към уплътнението. Това не отменя мазането със силикон между уплътнението и ламарината.

 

За гумите. Както казаха

На 2.04.2020 г. at 15:34, kalintry написа:

... вземи си ТИХИ гуми ... И ги карай толкова напомпани, колкото пише на вратата - 1,8-1,9 атм

Аз бих допълнил - придържай се към заводския размер. Ако си с ръчни скорости не е чак толкова задължително, по-задължително е ако си с автоматик. За автомата е важен момента на превключване на предавките. Ако промениш драстично размера на гумите, т.е. диаметъра, това може да не се отрази добре на правилната работа на двг и ск.кутия. За CR-V 1 правилния размер трябва да е 205/70/15, или 205/65/16. Аз съм карал CR-V 1 автоматик със 215/65/15 без никакъв проблем. Диаметърът е със 7mm по-малък, ама пък гумата е със 10mm по-широка. И все пак, автоматика е адаптивен, т.е. размера може и да не е фатален, ама ...

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Дайте идеи ако не работи и ръчният механизъм за затваряне - този с шестостена под капачето. Просто като навивам нищо не се случва.

При мен шибидаха не иска да мръдне ни напред, ни назад. Не се чува машинка. Преди стенеше на умиране, сега просто няма никой. За жалост не можах да го затворя до край преди да спре да работи окончателно. Отвън видимо е леко отворено, но за щастие отводняването ми е добро, поддържам каналчетата чисти. Но напоследък при силните дъждове просто подгизна таванът. Реално в момента се е прибрал максимално посока предното стъкло, но не иска да направи последното движение с лекото повдигане за да прилепне плътно до уплътнението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...