Jump to content
AKKOЯD

Проблем на газ с автоматика на Accord V6

Recommended Posts

Копие на мненията ми от FAQ темата

След грамотен и дори бих казал образцов монтаж на ГИ, от който бях предоволен откъм вървеж и прецизност на настройките както и от професионализма приложен в самия монтаж (с вмъкнати дюзи под колектора и т.н. красоти), ..........ми се скапа напълно читав автоматик в рамките на едва няколко месеца. Преди да се посмеете хубаво на мой гръб от привидния абсурд който ви споделям, бързам да ви уверя, че ГИ е 
без никакво съмнение причината. Имах шанса да се свържа с няколко човека със същата кола като моята, които потвърдиха идентични симптоми и проблеми с автоматичните си скоростни кутии след поставянето на ГИ. Става дума за Акорд купе 3.0 V6 - J30A1 мотор, с B7XA скоростна кутия. Вероятното обяснение е твърде просто - тази кутия поначало е склонна към прегряване и за съжаление не притежава дебилоустойчивостта на общо взето всичко с щампа Хонда (може би защото всъщност не е създадена от Хонда) - та при каране на газ, заради по-високата температура на горене на газта, топлообменът кара топлината в така или иначе греещата кутия да се увеличава и в тежки условия на трафик прегряването на автоматика е 100% гарантирано. Охладителната течност, радиатора и перките компенсират и пазят двигателя успешно, но кутията е практически незащитена - охлаждането и виси на една жалка тръбичка, която влиза в долния край на водния радиатор и се връща обратно, дори не е серпентинка. Решението лично за мен, след като ми предстои сега да позлатя скоростната си кутия чрез основен ремонт, ще бъде инсталирането на сериозен по обем маслен радиатор с допълнителна перка. Разказвам тази история във FAQ темата за газта, защото смятам че е хубаво хората с автоматици да имат едно наум преди да си сложат газ, независимо че може би карат други по-надеждни модели автомати - прегряването е основна заплаха за всяка една автоматична кутия. Ако аз знаех това което знам сега относно този проблем, никога нямаше да си сложа газ на кола с автоматични скорости.

................


Признавам че не съм наясно къде се корени проблема, но е факт че газта оказва пагубно влияние върху автоматика. Кутията започна да вади характерните симптоми на скапване (смяна с удари, буксуване и т.н.) още от първия ден на газ в задръстванията и продължи да се влошава с всеки изминал ден. Докато не ми хрумна да я покарам на бензин с презумцията че може нещо газта да обърква електрониката и оттам нещо да прави грешки и - о, чудо - на бензин симптомите започнаха да омекват до дълги периоди, в които карах изобщо без никакви проблеми. Ходих да четат грешки - нямаше никакви грешки нито по двг, нито при автомата. Само един ден отново на газ - веднага отново удари и бунт на кутията. Съответно почнах да карам само на бензин, известно време беше добре, но явно вече са били нанесени необратими проблеми в кутията и постепенно започна да ми прави проблеми и на бензин, докато накрая (след общо половин година) се предаде. 
Надявам се проблема да се избистри наистина, защото решението да монтирам допълнителна охладителна система за автоматика е лечение на симптомите, а не на причината за проблема и не знам дали ще реши въпроса, макар че силно се надявам, защото нямам други ходове. Ще се радвам ако на някой тук му хрумне нещо и сподели, защото общо взето съм в безизходица. Единственото друго което се сещам в момента, е че в схемите на автоматика видях че има сензор който чете температурата на антифриза, но той не би трябвало да е по-горещ, защото ще прегрява двигателя, а стрелката на таблото ми винаги е била неотлъчно по средата. А и пак казвам - електрониката не вади грешки.

036611624-big.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки ден ми се налага да правя диагностика,някой път за доста заплетени случаи.Имам навик да не си набелязвам цел,виновник и т.н.

Всеки един проблем има обяснение,завръзка, следствие...

Като начало бих искал да се сетиш за всичко правено по колата ,от както я ползваш и също така подробности за обслужването на автомата..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега AKKOЯD, чест ти прави че търсиш логично обяснение на проблема, но за съжаление статистиката показва че в Америка където не карат масово на газ проблемът с този автомат е факт. Ако охладителната система не смогваше да си върши работата си мисля че показанията на термометъра в колата биха се вдигнали трайно след поставяне на газова уредба на който и да е автомобил, а лично аз нямам такива наблюдения. Какъв е цветът на маслото на кутията, този на прегрята такава си личи.

Редактирано от HondaExplorer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony, колата дойде внос от Швейцария, видимо педантично поддържана и с подробна сервизна книжка на 208 000 (предполагам реални, защото толкова са писани и в швейцарския талон за технически прегледи). Аз я имам от 2г. като от януари 2016 е на газ, от когато стартираха и проблемите с автоматика и единственото което съм правил по негов адрес е смяна на АТФ-а (4х източване/доливане с хонда атф както е по инструкциите и накрая когато вече му се виждаше края му сипах добавка за автоматици на Red Line, която нямаше особен ефект), иначе до момента единствено стандартното обслужване - ремъци, филтри, масла, накладки. Автоматикът няма достъпен филтър за смяна. Единственото от което се нуждае колата са нови предни дискове (криви са) и единия тампон на мотора е за смяна (<-това би могло да е потенциална причина която да рефлектира в проблем с кутията, но не и при тази зависимост бензин/газ). Общо взето колата е слънце - напълно безпроблемна за момента и затова ме е яд толкова. Ако беше някоя изтормозена кошница, щеше да е ясна работата... Навъртял съм и около 25к общо, от тях не повече от 5к на газ.
Според мен проблемът трябва да се търси при газовата уредба, но с майстора който ми я монтира (наш човек, хондаджия) не можахме да се сетим какво може да се е объркало, единственото ни предположение е топлината.

HondaExplorer, наясно съм с това, че тази кутия е калпава поначало и че в щатите, където тази кола е най-масова, проблемите свързани с автоматика са сравними с епидемия. Изчел съм всичко по темата, изписано от колегите отвъд голямата локва. И всъщност, вместо да ме опровергае тази информация, всъщност тя допълнително накланя везните към версията "прегряване". В щатите тая кутия лесно прегрява дори само на бензин, а в моя случай на газ нещата се влошиха стократно по-бързо. Затова за мен по-скоро това е ключа към загадката, само дето не мога да го обясня научно :) Затова търся още мнения и предположения. Факт е и че тази кутия има смешно охлаждане, по-скоро липсва такова - много хора в Америка препоръчват монтирането на допълнителен "куулер", който удължавал живота на кутията. Дори от Хонда препоръчват монтирането на допълнителен оригинален такъв куулер ако колата ще се ползва за теглене...

Редактирано от AKKOЯD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно си прав колега, че има някаква инженерна недомислица или нещата са проектирани на границата без допълнителен запас. И все пак не каза дали в тези километри които си изминал на газ си забелязал промяна в цвета на маслото? Предполагам че тук има колеги с автомати като моя например които са изминали доста км. на газ но все пак и кутиите са си хондовски.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ATF-a бутилиран ли беше и ли наливен.Ти присъства ли на смяната?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От изчетеното по чуждите форуми става ясно, че тази трансмисия е обект и на сервизни акции.

Поредица от инженерни решения за по-мазно превключване, взети с цел да се угоди на по-претенциозните клиенти в крайна сметка довежда до прегряване и предсрочно износване.

Дори както каза колегата се препоръчва допълнителен "кулер" и междинен филтър даже и като част от сервизната акция.

 

А това, че газта е ускорила процеса - не бих сочил с пръсти предварително.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Да, така е. В крайна сметка вечни автоматици няма, докато при ръчните скорости се сменя съединител и караш, при автоматика сменяш масло и чакаш да умре. 200 000 км не е срамно малко, за други марки това си е предоволен пробег на автоматик... просто при Хонда имаме по-високи очаквания, които не е да не са без покритие - като цяло наблюденията ми са че повечето Хонда автоматици не правят проблеми дори при двоен пробег на този.

АТФ-а беше оригинален, бутилиран, присъствах на всички смени. Цветът на източване не бих казал че беше по-тъмен, но се усещаше лек мирис на изгоряло масло (източвахме маслото на загряла кола) и по магнитната пробка имаше малко метални боклучета, но нищо фрапиращо. 
HondaExplorer, сигурен съм че не съм първият човек с Хонда автоматик на газ, т.е. ако при всички имаше такава тенденция по принцип, проблемът отдавна да е известен. Явно само при тази кутия става "нещо".

dindin, определено кутията полудяваше на газ, а на бензин се кротваше. Знам че звучи нелепо, но е факт.  Демонстрирал съм го и на други хора докато колата беше в движение. Не си измислям :)
 

Редактирано от AKKOЯD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То всъщност на тази кутия проблемът и е кофти циркулацията на маслото в нея и неефективното поглъщане на топлината от металните части към маслото, така че дори и да се подобри охлаждането му, ако самата конструкция е лошо решение и не предполага добро топлопоглъщане, кел файда от по-доброто топлоотдаване. Не искам да те обезсърчавам, но пишат, че проблемът дори и след ремонт ако някой успее да го извърши качествено особено тук, ще рецидивира веднъж появил се. Даже препоръчват кардинални решения от типа на интегриране на 6 степенен автомат от Acura с J32 двигател но това определено няма да е рентабилно, а и тези неща си ги чел вероятно в дълбочина и си по наясно.

Редактирано от HondaExplorer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматите и на следващите американки, били те Acura или Accord, не са по надеждни от моя. Има смисъл обаче да се вземе ръчна кутия от J32 Acura или V6 Accord 7-ма генерация, който е с J30 мотор и ръчни скорости. Ако намеря такава кутия съм готов да се потопя във филма, но се отклоняваме от темата за газта. Ако след ребилд и монтиране на допълнително охлаждане на кутията автомата изкара нови 200к км, ще съм доволен. Иначе знам че залагам на куц кон принципно, да.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип рядко маслата като точа не миришат на феродо...то вътре рози няма,така че и това не е фактор,но винаги прецеждам,за да проверя за други детайли,които не са магнитни.Примерно гума,силикон,хром-никел,или изолация от кабели.

Както и да е.Оправи автомата...аз имам ангажимента за газта,че там не се знае,кой,как и защо....какво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Един път да я подкарам отново, задължително ще дойда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Ще се радвам ако на някой тук му хрумне нещо и сподели, защото общо взето съм в безизходица"

Здрасти колега.Регистриран съм в американски форум заради шатъла, който карам и имам наблюдения за твоя проблем, ама трябва да дадеш повече информация за автомобила....освен смяна на течността в автоматика правил ли си нещо друго по колата(има много неща които може да се направят преди да "позлатиш" кутията)? Като за начало трябва да намериш причината, защото след ремонта ако не си я отстранил ще си на изходна позиция само след няколко хиляди километра!

 

А относно газовата инсталация - лично моето  мнение е ,че няма как да прегрее автомата от нея дори и да е с няколко градуса по-топъл мотора, за пример ти давам колеги които карат с по-топли термостати тези мотори и нямат никакъв проблем с автомата . Щом на бензин не ти е правила проблем, значи може да е някой датчик от газовата инсталация, който бърка компютъра. Ако искаш премести темата, докато не си сигурен дали е от газовата .

 

И най-важното ....в движение ли е колата?Ако е в движение пробвай като за начало да ресетнеш компа, да се обучи наново за празния ход на бензин и пробвай да я покараш само на бензин да видиш има ли разлика.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Прав си че трябва да се разбере причината първо, затова е и тази тема. Засега ми убягва, но съдейки по симптомите - връзката с газта е неминуема, дори и да не е от температурата, а както ти казваш от някой датчик. Иначе мисля че газта гори с доста по-висока температура от бензина, в сравнение с няколкото градуса разлика между различните термостати. Разбирам че темата взе да завива от "газ" в посока "автоматици" и честно казано ще се радвам да се окаже че няма връзка с газта, защото ще ми отпадне една тревога по-малко, но едва ли, а и няма как темата да е едновременно в два раздела, въпреки че ще се радвам повече хора да я видят. Това което също е важно да уточня е, че на извънградско се държеше ок и на газ, вкл. при връщане към ниските предавки при изпреварване например, но влезна ли в населено място със светофари и тръгни-спри трафик, почваха проблемите. Друго по колата освен описаното не съм правил. Нямам загуби на атф, нито на антифриз (често срещано след поставяне на газ), не ми гори двг масло... В момента колата не може да се каже че е в движение - имам само 1-ва, 4-та и задна общо взето, на 2 и 3 буксува, удря и излиза в неутрална, същевременно не е в авариен режим, нямам индикации - нито check engine-a свети, нито D4 мига, както би трябвало да е, ако компа е открил проблем с автоматика, нито съм ограничен откъм обороти. При диагностика също не открива грешки. Това което се сещам да направя преди да се разглоби кутията като последна надежда е да сваля соленоидите и да ги тествам дали работят - те поне са отвън, а под тях има и едни малки "филтърчета" които също могат да се разгледат за боклуци и почистят. Според сервизното ръководство някои от симптомите ми се покриват в описанието точно от проблемни соленоиди. Ето тук са хубаво нарисувани: http://www.v6performance.net/forums/vbgarage.php?do=getimage&id=3145
Ако се сещаш за други интервенции, които могат да се направят преди да се свали кутията ще се радвам да ги споделиш.
Как се ресетва компа - през четец на ecu-то, с вадене на бушон или с разкачане на акумулатора? Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че за втори път споменаваш температурата на горене на газта,че е по-висока от тази на бензина. В действителност е точно обратното, бензина гори с 50-70-100 градуса по-висока температура. Не, че проблема ти не може да е пряко свързан с газта, но не е в температурата проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че за втори път споменаваш температурата на горене на газта,че е по-висока от тази на бензина. В действителност е точно обратното, бензина гори с 50-70-100 градуса по-висока температура.

 

http://www.bgdiagnostica.com/index.php/free/200-lpgmetangas.html?jsn_setmobile=yes

 

Температурата на горене при LPG е с прибл. 200 ° С по-висока, отколкото при работа бензин...

Редактирано от tonywoolf
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не мисля че си прав, колега jijane  :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бгдиагностики, ала бала,всеки си пише глупости по нетЯ.

 

post-24067-0-05516200-1470771653_thumb.png

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност причината е прегряване. Просто не е заради по-високата температура на горене на газта. Тези кутии нямат външен филтър за течността на автомата. При прегряване течността става на утайка а така също пада и фрикционния материал от дисковете вътре и задръства проходите което наново причинява удари респективно топлина и процеса ескалира многократно, тоест при първи симптоми трябва да се установи причината.

 

1.Когато си превключвал от бензин на газ разликата в превключването на предавките веднага ли се усещаше?

2. Каква диагностика са ти правили? Питам,защото ако рестартираш компютъра, може и евентуална грешка да изчезне, а пък в твоя случай задължително трябва да излезе!

 

Sent from my GT-I9060L using Tapatalk

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко което си описал е така, да. На въпросите ти - 1. Разликата не се усеща веднага. Отнема едни 10-15мин градско каране на газ за да почне. При извънградско каране се държи ок. Карал съм така по над 500км за ден без проблеми. Но няколко светофара и малко задръствания веднага отключват симптомите. Това ме навежда на мисълта че проблемът е по-скоро чисто физичен, отколкото електронен. 2. Диагностика през 3-пиновия конектор отляво под волана. Оттам може да се прегледа доста обстойно инфо по раздели, както и да се тестват дори разни датчици и системи. Има и отделно меню за автоматика. Никакви грешки не отчита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че вече е късно да се диагностицира първопричината за топлината в кутията, защото вече кутията не работи нормално и ще генерира повече топлина от смяната на предавките. Предлагам ти преди да започнеш с ремонта да изчистиш и да тестваш въпросните електромагнитни клапани. Работи внимателно за да не скъсаш някоя гарнитура Схемата, която си дал не от твоята кутия. Пращам ти и от колегите от щатско два пътеводителя за пример. Не са за твоята кола, ама са подобни кутиите. Вече в коша може да има разлики. Другото важно е да прочистиш тръбите за течността и радиатора долу където минава да се охлажда. Може да са запушени или с ограничено сечение от утайки. Най добре сипи препарат и продухай с въздух. Докато го правиш компютъра ще ресетне защото ще си откачил акумулатора. После си обучи празния ход за 10 мин на загрял двигател на бензин без включени консуматори и на неутрална. Пробвай да тръгнеш леко на директна без да подаваш газ и виж дали и как ще сменя предавките.Хубаво е за да направиш и снимки на всичко и за да не объркаш положението на тръбичките с мрежичките, защото са различни.

Това е за без пари само време ще ти трябва(горе долу около 3 часа по описанието на колегите). Според колегите там това трябва да е периодична превантивна процедура, както и задължително добавянето на допълнителен радиатор и филтър.  Ако има ефект вече може да мислиш нататък какво и как да правиш (мога и аз да ти помогна с идеи). Причините може да са много.

 

Ако ти се чете и разбираш английски:

 

http://www.odyclub.com/forums/9-problems-concerns/33654-summary-failure-mode-4-speed-automatics-5.html

http://www.odyclub.com/forums/24-1999-2004-odyssey/52345-honda-transmission-problem-root-cause-fix-79.html

 

Ще следя за развитието, че ми е интересно!

Успех!

post-9609-0-80008000-1470818513_thumb.jpg

VRAJAN_Honda_Transmission_Fix.pdf

1999-2000_HONDA_Odyssey_Transmission_Problem.pdf

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за pdf описанията, достатъчно подробни са и ще са ми от полза, това ще е наистина следващото което ще направя, както вече споменах. Тоя ресет с разкачане на клемите съм го правил, ще го направя сега пак покрай соленоидите така или иначе. Добра идея е да се погледне и охлаждащата тръбичка, за нея така или иначе глася цял маслен радиатор на който искам да закача и перка, която да се задейства заедно с перките на водния радиатор (гол радиатор ще е ефективен при движение на колата, на място по задръстванията не толкова, а то тогава ми трябва охлаждане), така че ще бъде проверена и тя. Относно одисейците - пишат и те 1:1 същите оплаквания като по акордските форуми и същите изводи си правят, но май не смеят да пипат по кутията - ето ако ти е интересно как изглежда отвътре тази кутия, вгорчила живота на милиони души отвъд океана http://www.v6performance.net/forums/6g-honda-accord-performance-discussion/208558-j30a1-v6-4-speed-auto-tranny-rebuild.html (оттук е и горната схема, съмнявам се да е грешна), а тук може да се добие поне бегла представа за мащабите на тази масивна Хонда издънка - http://www.v6performance.net/forums/6th-generation-honda-accord-1998-2002/63785-offical-j30-dead-transmission-thread.html 
Относно диагностицирането на първопричината - това не се губи, защото ние хубаво говорим и обсъждаме заводските проблеми на тоя автоматик, т.е. при каране на бензин, но щом на газ нещата се влошават допълнително, значи има и друг проблем, или просто газта засилва заводските проблеми (което е и моята теория, но не мога да го докажа засега защо и как). Ще действам със соленоидите тия дни и ще пиша ако има развитие. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко което си описал е така, да. На въпросите ти - 1. Разликата не се усеща веднага. Отнема едни 10-15мин градско каране на газ за да почне.

 

Те точно това е лоша регулировка на режим газ при ускорение.Прави се опитно,там няма обратна връзка от сонда и най-вероятно бедна смес докарва промяната в поведението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Добавям към поста на Markony.

   Промяната в поведението на колата спрямо заводските параметри като например очаквано ускорение при натиснат педал на газта, натискане на спирачките и т.н. определят и поведението на скоростите чрез компютъра и програмата за управление на Хонда - така наречения "GRADE LOGIC". Та съответната програма се настройва автоматично и регулира всичките електромагнитни клапани как и кога да превключат предавките. Рестартирането на компютъра рестартира и програмата и я връща към заводските настройки, откъдето след това продължава да се самообучава. Сега пък..... това очаквано поведение компютъра го изчислява спрямо един кош датчици .Ако газовата бърка дори и един от тези датчици пак може да е причина за твоя проблем. Ако си решил да запазиш колата и да пробваш процедурата с чистенето на електромагнитните клапани е добре да почистиш и сензорите за скорост на валовете в кутията, датчиците за налягане на течността, клапана за празния ход, дросела и евентуално (повече време отнема) този за изгорелите газове с пътищата към колектора(EGR-a) и ако можеш да замериш където и каквото успееш. За кола на толкова километри мисля това е задължително. Може да си купиш и гарнитурки предварително.

   Само че при теб както писах вече е късно да тестваш дали това е първопричината (кокошката или яйцето).По симптомите които си дал мисля си че това може да една от най-вероятните причини. Ако успееш да вкараш кутията да работи нормално може да пробваш.

  Сега.... ако четат и други колеги тук, които каза че имат същия проблем на газ могат да помогнат (пиши им ако трябва).

    1. Да си рестартират компютъра (разкачат акумулатора за поне 10мин)

    2. Да изключат газта и да обучат празния ход на бензин

    3. Да карат на бензин известно време и да усетят има ли разлика при превключването на предавките

    4. Най-важното е да споделят във форума после, че да  полезно за всички (и най-вече за газаджиите които ни настройват колите)

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да съм изтървал, но тази кутия ръчен режим има ли? Ако да, защо не направиш един тест на ускорение с фиксирана предавка за да прецениш доколко газовите настройки в режим на ускорение  са ок?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При монтажа на газовата бяха направени и "полеви" настройки - в движение, при различни пътни ситуации из целия диапазон на оборотите. Не казвам че не е изключено да има проблем в настройките, само уточнявам че бяха направени и настройки в движение, нещо което май невинаги се прави. Няма как да преценя дали колата работи на газ на бедна смес, това което мога да кажа единствено е като вървеж и работа на двигателя че не намирам разлика. Когато колата стъпи отново на пътя, ще отида при колегата Markony за второ мнение по тези въпроси. 
Vancho, Grade Logic Control е маркетинговото име на функциите на PCM (Powertrain Control Module) - по-горе съм му показал диаграмата и описанието на параметрите които чете, един от които бях обърнал внимание че е температурата на антифриза (да се върна малко на моята теория - честно казано от другите параметри не се сещам кой би могъл да се повлияе от газта). Аз ще се опитам да проверя всичко изредено и достъпно без да се сваля кутията, но ако смяташ че някой от датчиците на PCM-a се бърка от газта, тогава значи отпада теорията "прегряване", която и ти подкрепяше. Относно ресета с разкачането на клемите се сещам че по време на монтажа на ГИ, колата седя с разкачен акумулатор поне 2-3 дни, а после покрай настройките на място работи с часове  през следващите 1-2 дни на място в сервиза, а в момента в който я изкарахме за първи тест драйв след като също беше работила същия ден поне няколко часа на празен ход, моментално още с първата смяна от 1-ва на 2-ра удари, което беше и първата неприятна изненада. Ако теорията ми за прегряване на газ на кутията е вярна, това го отдавам на дългата работа на газ на неутрална в сервиза, включваща и спорадични форсирания. Иначе да, познавам още двама човека с такъв Акорд на газ, които също имат сходни проблеми с автоматика, мисля че не са регистрирани във форума, но ще ги уведомя за тези тестове.
HondaExplorer, не съм сигурен точно какво значи ръчен режим, но имам D4, D3, 2 и 1 предавки, които мога да избирам ръчно от лоста. D4 и D3 са ясни, а на 2 и 1 кутията е фиксирана на съответната предавка и не сменя нищо, даже на "2" директно тръгва на втора. След като съживя автоматика би могло да се направи и такъв тест, макар че с газ до ламарината на D автоматикът изрежда предавките със смяна чак при червената зона, така че реално целият използваем диапазон на оборотите бива проследен.  

Редактирано от AKKOЯD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес регулирах газовото изчадие на Тони от Бургас,само че автомата е на 2,3 мотор.След правилните настройки,колата се променни коренно по неговите думи...той си я познава най-добре.Сега пътува за Бургас.Като се прибере ще сподели съвсем подробни впечетелния.Колата беше с "прецизни настройки" на 27% обеднаване.....Сега съм нулирал тримовете в цялата карта до 3500 оборота.От там нагоре не можах, защото системата не се захранва достатъчно със газ.Чакам за резултата...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес регулирах газовото изчадие на Тони от Бургас,само че автомата е на 2,3 мотор.

Може ли по-конкретно за каква кола става дума :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес регулирах газовото изчадие на Тони от Бургас,само че автомата е на 2,3 мотор.След правилните настройки,колата се променни коренно по неговите думи...той си я познава най-добре.Сега пътува за Бургас.Като се прибере ще сподели съвсем подробни впечетелния.Колата беше с "прецизни настройки" на 27% обеднаване.....Сега съм нулирал тримовете в цялата карта до 3500 оборота.От там нагоре не можах, защото системата не се захранва достатъчно със газ.Чакам за резултата...

 

И резултата не закъсня, само дето май не е тук мястото - да не спамим на колегата темата. Накратко: прибрах се в Бургас със съвсем различен автомобил. Ускорява чудесно, кикдауна не се чуди, докато ритне, сваля бързо и леко предавките и ускорява много добре. Специални благодарности на Бранко (Маркони), че ме изтрая 5 часа и поздравления за перфектно свършената работа!

 

Утре ще се занимавам повече, че днес сутринта, преди да тръгна за Русе давах кръв и малко ми е уморено.

 

Още веднъж - Благодаря!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако казваш че автоматикът ти се държи различно след новите газ настройки си точно по темата, въпреки че автоматиците са различни. Поздравления и за кръводаряването! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различно се държи двигателят. От там и по-плавната работа на кутията.

 

Дарявам кръв, когато някой загази, не ми се свиди. Мисля си, дали утре няма да съм аз...  :D

Редактирано от tonywoolf
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При монтажа на газовата бяха направени и "полеви" настройки - в движение, при различни пътни ситуации из целия диапазон на оборотите. Не казвам че не е изключено да има проблем в настройките, само уточнявам че бяха направени и настройки в движение, нещо което май невинаги се прави. Няма как да преценя дали колата работи на газ на бедна смес, това което мога да кажа единствено е като вървеж и работа на двигателя че не намирам разлика. Когато колата стъпи отново на пътя, ще отида при колегата Markony за второ мнение по тези въпроси. 

Vancho, Grade Logic Control е маркетинговото име на функциите на PCM (Powertrain Control Module) - по-горе съм му показал диаграмата и описанието на параметрите които чете, един от които бях обърнал внимание че е температурата на антифриза (да се върна малко на моята теория - честно казано от другите параметри не се сещам кой би могъл да се повлияе от газта). Аз ще се опитам да проверя всичко изредено и достъпно без да се сваля кутията, но ако смяташ че някой от датчиците на PCM-a се бърка от газта, тогава значи отпада теорията "прегряване", която и ти подкрепяше. Относно ресета с разкачането на клемите се сещам че по време на монтажа на ГИ, колата седя с разкачен акумулатор поне 2-3 дни, а после покрай настройките на място работи с часове  през следващите 1-2 дни на място в сервиза, а в момента в който я изкарахме за първи тест драйв след като също беше работила същия ден поне няколко часа на празен ход, моментално още с първата смяна от 1-ва на 2-ра удари, което беше и първата неприятна изненада. Ако теорията ми за прегряване на газ на кутията е вярна, това го отдавам на дългата работа на газ на неутрална в сервиза, включваща и спорадични форсирания. Иначе да, познавам още двама човека с такъв Акорд на газ, които също имат сходни проблеми с автоматика, мисля че не са регистрирани във форума, но ще ги уведомя за тези тестове.

HondaExplorer, не съм сигурен точно какво значи ръчен режим, но имам D4, D3, 2 и 1 предавки, които мога да избирам ръчно от лоста. D4 и D3 са ясни, а на 2 и 1 кутията е фиксирана на съответната предавка и не сменя нищо, даже на "2" директно тръгва на втора. След като съживя автоматика би могло да се направи и такъв тест, макар че с газ до ламарината на D автоматикът изрежда предавките със смяна чак при червената зона, така че реално целият използваем диапазон на оборотите бива проследен.  

   1.PCM-a ти е компютъра на автомобила - хардуер и софтуер. Той ти контролира всичко по колата, а на само скоростите. Въпроса е ,че скоростите се контролират от отделна програма (която да кажем, че се казва GRADE LOGIC). Контрола на скоростите е изцяло електронен и се осъществява от този софтуер (за разлика от по-старите модели). Тоест ако има проблемен датчик връзката му него и скоростите не е директна (хардуерна), а минава през гореспоменатия софтуер (затова има и разни ъпдейти по него)

  2.Въпросния датчик за температурата на антифриза (имаш два - единия за таблото, а другия за компютъра, от който зависи управлението) ще покаже че имаш повишена температура в мотора. Този на таблото има толеранс от няколко градуса и може стрелката да не мърда там в тесен диапазон, обаче другия е точен и с диагностика можеш да му видиш стойността и дали има разлика между бензин и газ в температурата на мотора(по скоро на антифриза). Примера, който ти дадох с по-топлите термостати е за да разбереш, че и да има дори и драстична разлика в температурата на горене теб това не те касае, защото тази температура се разсейва грубо казано в блока най-вече от водната риза (маслото и т.н.). А теб те интересува именно температурата в блока, защото той контактува със скоростите. Въпреки това може да тестваш впоследствие дали има разлика в показанията.

   3. Теорията за прегряване на кутията е на 100%, само че прегряването е вътрешно и идва от самата кутия, а не от мотора. И затова ти писах да установиш проблема, защото и чисто нова кутия да сложиш ще я изгърми за нула време, ако не отстраниш първопричината. Иначе самата причина за прегряването вътре в кутията е неправилната смяна на предавките - получава се приплъзване, после удари - температурата в течността при фрикционните дискове става много голяма респ. течността оксидира, става на шлака, фрикционния материал пада от дисковете, запушват се проходите и клапаните и .т.н.. И моята теза е , че проблема ти идва от самото управление на кутията, а пък вече защо софтуера се бърка трябва да установим. Колегата Тони горе писа, че има разлика в превключването след настройки за газта, значи сме на прав път. И тази схема дето си я дал горе за PCM-a няма да ти помогне, защото не са само тези датчици които влияят на поведението на скоростите ...Вътре в правоъгълника (PCM) има едни калкулации дето си ги прави компютъра , ама за тях му трябват почти всички датчици и от мотора и от колелетата и дори вече не съм сигурен дали не взима предвид и показанията на ламбда сондите (освен за впръскването на горивото), като прочетох постoвете на Markony и Tonywoolf. Така или иначе няма как да знаем как е написан софтуера (пък и да знаем не може да го променим) и ще става с проба грешка.

  4.Поставянето на допълнителен радиатор за охлаждане на автоматика че ти замаскира проблема, и те съветвам да не бързаш с него преди да установиш проблема.

  5.Това с ритането на кутията още в сервиза трябваше да го споменеш в самото начало. Сега съм напълно убеден че проблема идва от газовата инсталация, като не е задължително да е свързано с работата на мотора, газоподаването  може да е направено перфектно, ама там където закачат газовия компютър и го връзват с кабелите по разни датчици може да влияе на електрониката. И понеже не влияе директно, а както споменах през съответния софтуер затова да му трябва време.Също така имай предвид че два от електромагните клапани(може би най-важните - LINEAR SOLENOID) са стъпкови мотори и са чувствителни към електричество, защото се модулират честотно от PCM-a,а  и не знам дали е възможно газовия компютър може да причини някакви вредни ел. импулси или полета които да пречат. Причини може много да има(мога да изпиша още две страници, ама се отклоняваме от темата тук.

  Захващай за работа, защото може и да имаш шанс да си спасиш кутията!

  Успех!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се отклоняваме изобщо, благодаря ти за поредното ценно мнение. Обаче Tonywoolf уточни, че по-плавната работа на кутията е заради промяната в работата на двигателя, иначе и аз веднага се зарадвах че промяна в настройките на газта може да е причината за некоректната работа на автоматика. А за Grade Logic-a - така е, и аз писах че е функция на PCM-a, а не че е самият PCM. Но мисля че основната му функция (както подсказва името му) е преценяването на коя предавка да държи при каране по баир и съответно при спускане (за получаване на сходен ефект като моторната спирачка при ръчните скорости). Ето съдържанието на следващите 2 страници от сервизното упътване по темата Grade Logic (след горната диаграма):
037300731-big.jpg?r=0
037300730-big.jpg?r=0

Така или иначе това няма такова значение - ясно е че говорим за софтуерна грешка някъде из PCM-a, вследствие на някаква промяна от газовата уредба.
Датчикът на блока за температурата на антифриза ако излиза в менютата на диагностиката ще мога го проверя дори и сега, независимо че колата не е в движение - с работа на място на газ. За ей това обаче няма как да сме сигурни с колко и дали се разсейва температурата

 

 

и да има дори и драстична разлика в температурата на горене теб това не те касае, защото тази температура се разсейва грубо казано в блока най-вече от водната риза (маслото и т.н.).

 - температурата на антифриза варира по целия си кръг и е логично в блока да е най-висока, но щом датчика на PCM-a е там и той - това ще помогне да се установи какво се случва. Съответно по твоята точка 3. теоретично би могло да има и вариант за външно прегряване, чрез топлообмен от блока към кутията, само няколко градуса увеличение на температурата биха били достатъчни на тази така или иначе работеща и на бензин постоянно на ръба на прегряването кутия да кипне маслото, да почне да губи фрикционните си свойства и дисковете да почнат да буксуват и удрят + всички останали ефекти на прегряване, които си изредил. Това би обяснило и нуждата от известно време преди да започнат проблемите. Освен това ми се струва, че каквито и грешки да се трупат евентуално в PCM-a, едва ли това има как да доведе до буксуване и удари в кутията, по-скоро ще доведе до грешки в преценката на предавките, задържане на предавка или хаотични смени, но дотам. Не знам как PCM-a би могъл да накара дисковете в кутията да почнат да удрят чрез софтуерна грешка. Не споря тук, само допълвам твоите разсъждения. Така или иначе грешки в софтуера не излизат...
Преди да се установи причината за проблема, колата няма да се кара на газ след оправянето на кутията, това е ясно. Честно казано ми идва направо да я махам тая газ.

Редактирано от AKKOЯD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещането за по-плавна работа на кутията е субективно и най-вероятно идва от "по-мазната" работа на самия двигател. Маркони настрои горивната смес да дава дълъг трим, равен на този на бензин. Двигателят наистина работи плавно във всички режими (тествано вече) и без излишни вибрации, за разлика от преди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tony, вибрациите според теб от мотора ли идваха или от скоростите?На неутрална усещаха ли се както на директна респ.при спряло положение на първа със спирачка и на неутрална? Sent from my GT-I9060L using Tapatalk

AKKOЯD, Тези схеми които постваш не може да ги използваш за диагностика, те са за реклама, презентации и др. подобни. Ако искаш да разбереш как работи твоя автоматик трябва да потърсиш по- специализирана литература. Не си губи времето в излишни разсъждения, а изчисти въпросните клапани и рестартирай компютъра , за да подкараш колата. В зависимост от резултата ще следващата стъпка по диагностицирането. Ако все пак не може да работиш на тъмно, и не може да заспиш...питай "чичака", защо имаш два съединителя на един вал в кутията(първа и втора са на един. а трета и четвърта ..и задна на друг. И тук вече си спомних, че написа(на лично май беше), че в момента ти влизат само Sent from my GT-I9060L using Tapatalk

първа и четвърта ( предполагам ,че и задна работи също).И тук вече и ти ще се замислиш...и ще искаш да знаеш повече, и колкото повече научаваш, толкова по-малко ще знаеш. Сега се сетих за един съвет на Markony към член от форума от сорта на (цитирам по памет)"Да не сменя и крушка без сервизно ръководство). Sent from my GT-I9060L using Tapatalk

Друго за което можеш да питаш чичко Гугъл е каква температура има повърхността на фрикционните дискове при смяна на предавките и каква е температурата на оксидация на течността за автоматика(Honda ATF-DW 1 да кажем) , после си измери темпетурата на антифриза при работа на мотора на газ и на бензин и ако има разлика(в което много се съмнявам) виж колко е процентно спрямо тази необходима за оксидация на течността Sent from my GT-I9060L using Tapatalk

 

Ако може да не пишеш 15 поста един след друг без отговор между тях!

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обобщавам(не се заяждам):

Диагностицираш проблем без необходимите знания

 

Sent from my GT-I9060L using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

.......Също така имай предвид че два от електромагните клапани(може би най-важните - LINEAR SOLENOID) са стъпкови мотори и са чувствителни към електричество, защото се модулират честотно от PCM-a,а  и не знам дали е възможно газовия компютър може да причини някакви вредни ел. импулси или полета които да пречат.

 

 

Случва се, но не на Хонда и не на Компютър за PGMFI/АБС/Еърбъг/Автомат..Тези компютри са защитени перфектно от всякакви ел. влияния.Дензо е най-сериозната фирма за производство на автомобилни компютри.Виж Валео/Бош.Сименс...там е друго :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете ме за многото постове, трябваше да е един ама пиша от телефон. При първи допир с физически бутони ще редактирам

 

Sent from my GT-I9060L using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги оправих,не е проблем,но не е желателно.Има си правила...трябва да се спазват..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...