Jump to content

AKKOЯD

Фен
  • Мнения

    50
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    3

AKKOЯD last won the day on Октомври 13

AKKOЯD had the most liked content!

Обществена Репутация

19 Neutral

Относно AKKOЯD

  • Ранг
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    Accord Coupe V6 3.0
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Sofia
  1. По молба на Vancho съживявам тази тема единствено да потвърдя че след повече от 20к на газ изминати от последните коментари, колата продължава да се държи безупречно. Редовно правя курсове БГ-Чехия, понякога и до околните държави и обратно и се нуждая от надеждна, комфортна и вървяща кола. Акорд купето е цар и по трите параметъра. Това е и причината да не съм активен във форума напоследък. Гоня 250к км. Поздрави
  2. За работата на ELD мога вече твърдо да ти гарантирам, че единствения шанс да смъква на 12.6V е когато колата е на зацепена предавка (може и на място, но да съм на скорост), колата да е загряла (задължително) и да няма никакви ел. консуматори включени (единствено габаритите минават метър, но примерно вентилатора на парното дори на най-слабата степен отменя режима на ниския волтаж и веднага се връща на 14.3). Това са наблюдения от 1 седмица каране градско с волтметъра постоянно боднат. За съжаление нямам възможност да покарам нито със стария акумулатор, нито с рейките. За температурата - комповете мерят температурата на антифриза мисля, а не на самия блок примерно, газовият мери при изпарителя и т.н., тоест не са най-коректните показания, ако става дума за температура на/около кутията... но така или иначе да, този аргумент не е актуален вече на този етап. За байпасването на ELD не съм убеден че е нужно вече на този етап. Аз вярвам че проблемът беше в кофти рейките. А тези 10% обороти които споменаваш не съм ги усещал - дори когато ELD се задейства, оборотите са си бетон, без промяна. Газовата е закачена преди ELD от клемите директно - категорично. За някои неща от твоя извод съм склонен да се съглася, но категорично оставям на първо място като причина високоомните дюзи. Маркони, благодаря за забележката за сместа
  3. vanio_tt, с най-голям кеф си караме колите, когато са добре (за справка можеш да видиш последното ми мнение в моята тема) - това не означава че се занимаваме с глупости, когато нещо по колата не е ок и търсиме какво е. Какво общо имат автоматиците на SH-AWD Ледженд с Акордовия, или К24 с J мотор - за мен остава загадка защо си ги споменал, но няма нужда да идваме на гости в Козлодуй за да видим на живо чудото "работеща на газ Хонда автоматик" - аз например си имам една долу пред нас, с която тамън врътнах едни 3к км на газ за последните 2 седмици. Та проблемът при мен очевидно е решен, ако ти е интересно можеш да прочетеш как и защо Лека
  4. След изминати точно 3000км от последния ми коментар (пътувах София-Прага-София, което са 2600 + още 400 на родна земя), с нискоомовите и доста бързи дюзи, мога да потвърдя че нямам абсолютно никакви проблеми нито на газ, нито на бензин. Акордът се държа прекрасно през цялото време, като най-дългия курс за ден с кратки спирания по границите беше 1300км наведнъж. Самият факт че тръгнах без да се замисля с тази кола на дълъг път в чужбина мисля че е красноречив. Разход по магистралите на ЕС в кучия студ около нова година - 11/100 газ със скорост 140км/ч, а по непочистените сръбски пътища - и скорост и разход съответно доста надолу. Ето няколко кадъра за цвят в темата (съжалявам за разводняването, но просто най-после си покарах колата по-сериозно и и се порадвах): И в Прага знаят какво да карат (шестак беше и тоя) В Сърбия беше ужас на връщане, но Акордът беше супер стабилен - (без излишна и глупава самоувереност карах спокойно заедно с куатротата и субарутата) Финален оффтопик кадър - със замръзнали задници утоляваме жаждата на Калотина късно вечерта при -18С А сега за ELD-то и ГИ. Доколкото знам, с ELD са всички Хонди още от началото на 90-те. Не е някаква иновация, действа точно както Vancho го е описал и от години създава проблеми предимно на хората с мощна музика в колата (поне аз по тая линия знам за него). При мен (а залагам че и при всички други автоматични Хонди) ELD смъква напрежението само при отсъствието на големи консуматори, само на зацепена скорост (т.е. на N и P няма как да се наблюдава този ефект). При ръчни скорости нямам представа кога точно се задейства. А тегленето на ток след ELD модула е лоша идея по много причини. Специално за Vancho си купих волтметър за в купето и това са показанията му в следните ситуации: 1. На D на бензин и на газ без консуматори (няма значение дали колата е на място или в движение, пада на 12.6V няколко секунди след като съм потеглил от Р, като на Р e над 14V): 2. На газ с включени къси светлини: 3. На бензин с включени къси светлини: Прави ми впечатление, че на газ консумацията макар и съвсем минимално е по-ниска дори отколкото на бензин... пробвах няколко пъти и показва едно и също. А ето и данни от компа (втори тест от друг ден, колата е само на място - изкарали сме само интересуващите ни параметри от менютата): 1. Без консуматори, на бензин: 2. С консуматори, на бензин: 3. С консуматори, на газ: За съжаление от всевъзможни тестове и занимавки, забравихме да снимаме едно от най-важните неща - показанията при зацепено D, когато ELD-то се задейства, но ще ъпдейтна и с такъв кадър до няколко дни. Показанията от компа на волтажа според мен би трябвало да са по-високи от тези в запалката, но допускам че евтиното волтметърче не е калибрирано точно, по-интересното е че и по двата метода, на газ всъщност имаме по-малка консумация от на бензин. Бензиновата ми помпа не спира да работи на газ между другото (имаше го като въпрос по-горе). Извод и заключение на казуса, поне лично за мен: Да, ELD не открива газовата уредба като голям консуматор и при отсъствието на други заводски ел. консуматори в даден момент, смъква напрежението под 13V, като разтоварва работата на алтернатора, с цел евентуално снижаване на разхода (друг е въпроса при 3.0 двигател дали това се усеща) и вероятно по-дълъг живот на алтернатора. При 6-цилиндров двигател, товарът на газовите рейки неминуемо оказва по-осезаемо влияние за работата на различни електронни компоненти по колата, на първо място PCM (Power Control Module) - компа управляващ главно поведението на автоматика, измежду куп други неща. Теоретично, в режим на слаба ел. консумация, когато ELD е смъкнал напрежението а колата е на газ и "нелегално" товари ел. система, е напълно възможно да получи сериозен пад на напрежението, който да бъгва PCM-a и оттам автоматика. Очевидно при 4-цилиндровите двигатели този нелегален ел. товар не е достатъчно голям за да обърка нещо по системите на колата, когато ELD се е задействал, но при 6-цилиндровите вече сметката става друга, затова използваните компоненти са от ключово значение. Има обаче и друг фактор - нали вече се кара само на фарове денонощно, така че който няма дневни лед светлини - ELD-тата им спят вечен сън. Мен понеже карането на фарове през деня ме дразни неистово а нямам дневни светлини, карам на габарити и така ELD-то ми си сработва. Благодаря за пореден път на всички взели участие в тази тема, специално и на колегата Vancho. И понеже на няколко пъти бях обвинен в създаване на психоза сред населението каращо автоматици - моля ви, бъдете спокойни колеги, освен ако не карате коли с 6-цилиндрови двигатели и кофти газови рейки, нямате поводи за притеснения.
  5. Нали се кара денонощно на фарове вече (огромна простотия, но това е друга тема) Иначе не споря какво що, а и съм скаран с токовете, но числата които ми спомена колегата относно електромагнитните клапани и разни други компоненти отпред бяха сериозни, плюс по-големия товар на 6-цилиндровите рейки. Може би Маркони трябва да се намеси тук с по-конкретни цифри. В интерес на истината тая теория за ГИ като голям консуматор на ток и източник на интерференции по електрониката беше вече спомената. Това което не знаех досега, е че броят на цилиндрите има такова значение за електрическата консумация на ГИ. Единствената причина да не съм я приел радушно тая теория с 2 ръце е че вчера при тестовете напрежението не мръдна под 14V, дори при пълен товар (фарове, размразяване на задното стъкло и огледала, подгряване на седалките, климатик и духалки на макс). Не е сигурно обаче че това е винаги така, а нямам опцията да карам по цял ден с вързан лаптоп в скута Ще направя тоя тест с по-ниско омовите рейки и ще си покаже. Ако не - продължаваме напред.
  6. Благодаря за линка, Drone. Ще я имам предвид тази добавка. А по темата за газта - свързах се с човек от екипа разработващ системите на BSM/Bardolini (какъвто е и моя ГИ), който има опит с монтирането на газ и на J серия, наш човек хондаджия. След като провери изцяло как са нещата при мен и всичко се оказа безупречно - и като софтуерни настройки и чисто технически като монтаж, единствената предполагаема връзка с проблемите на автоматика остава да е електрическа. По негови думи, тъй като ГИ е голям консуматор, непредвиден за заводската електрическа система на колата, при 4 цилиндровите двигатели нещата може да не са толкова забележими като ел. консумация, но при 6 и нагоре ел. проблемите били често срещан проблем, независимо че напрежението при мен по време на тестовете вчера беше непоклатимо 14V. Рейките, които са ми монтирани в момента са 6 омови, неговото предложение (а вероятно и решение на проблема), е смяната им с 3 омови, каквито той задължително препоръчва при монтаж на всякакви двигатели с повече от 4 цилиндъра. Имам възможност да покарам временно с такива рейки, за да се види как ще се държи автомата с тях и ще пиша отново. Дано това да е ключа от палатката.
  7. Ако под флъш имаш предвид смяна на цялото масло под налягане - това не се препоръчва по принцип при хондовите автоматици, особено при по-стари и такива, на които не се знае колко често им е било сменяно маслото през годините. По метода на опресняване (източване без налягане/доливане) съм сменил вече на теория цялото количество което се събира в кутията + последния път сложих червен Lubegard - добавка, която се води от най-добрите (даже някои марки я признават в смисъл че използването и не нарушава гаранционните условия при нова кола). На този етап, след почистването на соленоидите, автоматикът се държи добре - съответно е време да се насоча към разплитането на връзката на проблемите му с газта.
  8. Темата ми не е приключила действително, защото все още карам само на бензин, поръчах си нови соленоиди, масло и т.н. заигравки по автомата - с една дума не съм стигнал още до газта. Не съм твърдял че газта е проблемна като гориво по принцип, но продължавам да твърдя че имаше категорична връзка с поведението на автомата и карането на газ - не съм лунатик да си внушавам, но също така категорично подчертавам че вкарването ми в ролята на някакъв спекулант и паникьор на населението поради темата която съм пуснал, е много кофти и напълно излишен жест - отказвам да влезна в подобна роля. Аз съм потребител на марката Хонда, както всички останали тук, с проблем - дойдох, отворих си тема и започнахме да нищим проблема, нищо повече. Няма паника, няма параноя. Надявам се, Vancho, това да е последният път, в който се опитваш да ми вмениш подобна сензационна роля - не разбирам кому е нужно това, но нека спрем с глупостите, моля. И темата в Акорд 6 за автоматите няма нищо общо с моя проблем, тя е просто поредната тема за нещо във форума. Още трима мои познати имам на газ с такъв Акорд - не сме близки и сме от различни градове, но доколкото следя развитието при тях - единият го преправи на ръчни скорости след като кутията умря, другият свали газта, а третия мисля че продаде колата с проблемна кутия. С радост бих посетил сервиза на Маркони, но както dj_freak, така и на мен ми е малко далечко, това е единствената причина да не съм го направил досега. Леженд-а ползва двигатели от същата серия J, в това отношение разликите с американския Акорд не са големи, просто различни обеми, така че има връзка между двата модела. В тази тема http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=76922 се спряга някакъв майстор газаджия, който самият кара Ледженд (доколкото разбирам от темата, става дума за собственика на BSM) - това може да е добър източник на информация относно J двигателите, за съжаление координатите му не са оставени в темата. Същевременно, аз проблем с двигателя на газ не съм имал, а предполагам че заради SH-AWD и разликата в годините, автоматите на Ледженд и Акорд нямат много общо... така че отново повод за паника няма Относно въпросите за газифицирането и температурата на горене на газта, ще се радвам наистина някой да излезне с категорично мнение - по-гореща ли е газта от бензина - нека оттам да почнем наистина. Маркони твърди едно, масово газаджиите твърдят друго, а в моята тема по въпроса за температурата се изписа какво ли не. Аз лично не можах да измеря нищо, признавам. А това е основополагащ въпрос, струва ми се П.с. Извинявам се на dj_freak за отвличането на темата му. Поздрави и успех с Ледженда, който и път да избереш!
  9. Автомат Accord 1.8/2.0 97-02г.

    Здравей колега, покрай неволите които имах с моя автоматик доскоро (описани в друга просторна тема), ми се наложи да извърша тази процедура сам. Соленоидите при хондовите автоматици наистина са от външната страна на кутията и са сравнително лесно достъпни през коша (е аз се поизмъчих малко, но не съм механик). Независимо че караме различни Акорди, предполагам че и при теб соленоидите които събират мизерия и могат да бъдат почистени са два двойни - единият споменат по-горе с черна и кафява букса отгоре + още един с две цилиндърчета върху него. Първият има 3 тръбички вътре, които се вадят и в тях са въпросните мрежички които се запушват. При вторият мрежичките са 2 по-големи и са на самото тяло на соленоида. Почистих ги със спрей за дросели/карбове и т.н., и ги продухах хубаво с въздух докато падне всичкия боклук. Аз лично не съм сменял гарнитурките - сториха ми се в добро състояние и си ги сложих обратно така, мисля че нямам течове. Лично при мен тази проста манипулация накара кутия с тежки симптоми която аз и всевъзможните майстори при които ходих бяхме отписали, да възкръсне отново - и е нещо което не излиза при комп. диагностика. Иначе по темата за маслото - аз съм с DW1 от 10к км насам и засега съм ок, но нямам база за сравнение с други масла. Успех!
  10. Това е ценно инфо, благодаря tonywoolf! Рециклирана кутия от щатите се продава за над 1000$ без доставката, така че японската оферта е повече от отлична ако наистина я правят в Япония (все пак вероятно с афтърмаркет ремонтни комплекти, защото оригиналния комплект от Бултрако струва над 2к само частите). Може ли дадеш телефон на тия руснаци, ако имаш - да ги поразпитам и аз? Vancho - относно инсталирането на допълнително охлаждане на кутията - Хонда препоръчват инсталирането на допълнителен "куулер" ако ще се тегли нещо с колата. Мисля че дори има OEM такъв, с парт номер, но в момента не мога да го търся. А после едва ли се демонтира, така че вероятно не би навредило на системата наличието на такъв. Също така има и OEM външен филтър за ATF - Изобщо доста полезни неща излезнаха в тази тема, независимо от прогреса при мен конкретно. За финал ще пусна и аз лек off с 2 интересни статии по темата за прегряващите автоматици на Хонда (втората е в частност за турбините т.е. torque convertor-ите), които вадят пък съвсем нови проблеми наяве: http://www.sonnax.com/articles/424-beyond-the-pressure-regulator-keeping-cool-while-investigating-mystery-honda-overheat http://www.sonnax.com/articles/20-overheated-honda-converters-740-codes Явно темата е много по-дълбока и сложна, отколкото ни се струва на всички и честно казано аз малко се претрупах с инфо в последните месеци - пак добре поне че има такова...
  11. Наистина има нещо тук, защото на DW-1 бутилките за Канада, които са и в литри, пише FULL SYNTHETIC. На опаковките за САЩ и внос за Европа, които са в кварти, не пише нищо Относно Lubegard Red - сега ме подсети че това бе единствената афтърмаркет добавка на която се доверих и в момент на отчаяние я сложих 1000км преди да ми се "скапе финално кутията", т.е. преди да се запушат соленоидите окончателно. Моментно имаше положителен ефект, но явно добавката е "измила" част от отлаганията и те са се набили във филтърчетата (което в крайна сметка също го отчитам като положителен ефект - т.е. потвържавам че тази добавка е добра). Markony, не смея да карам на газ преди да разбера връзката. Това че съживих автоматика, бе половината работа. Сега остава да разбера връзката с газта - според логиката на нещата, която Vancho много добре е систематизирал по-горе, ще започна с мерене на температурата на място на бензин и на газ + мерене на токовете + евентуална разходка до Русе, за която ще се разберем допълнително, за да погледнеш лично уредбата ми и какво би могло да не е наред с нея.
  12. Мерси, Vancho - прочетох внимателно всичко което си написал и ще пиша подробно и аз при развитие. Наздраве и на теб!
  13. След почистване и на TORQUE CONVERTER CLUTCH SOLENOID VALVE/SHIFT SOLENOID VALVE A, кутията се съживи и в момента карам на бензин все едно съм с нова кутия - всички проблеми изчезнаха магически - Vancho ти позна печелившия соленоид. Ако се чудите защо ми отне толкова време - ами майсторите ми загубиха времето. При закарване на колата било то при Омбре, DJ_Tymbi (Пламен), Коко, Чоко и Боко, с молба за единственото което исках от всички тях - просто да разглобят и почистят двата двойни соленоида, защото в тях има едни мрежички, които филтрират боклуците в маслото и с времето се затлачват и това няма как да излезне на компютърната диагностика, единствения отговор който получавах беше заливане с високотехнологична вълна от аргументи и думи, думи, думи - как нищо не разбирам и че това няма да помогне и просто ми отказаха всички до един да извършат това действие. Без да съм механик, отделих си ден, извадих инструментите и успях да сваля, почистя и монтирам обратно и втория (доста по-трудно достъпен) соленоид. Викнах неволята дето се вика Е,сега остана само да видим какво се случва и с газта. Благодаря на всички, които взеха участие в темата за автоматика, най-вече на Vancho, който макар че не ми каза неща които не знаех, беше достатъчно упорит да ме накара да се организирам и да си помогна сам в крайна сметка, когато никой друг, дето това му е професията и взима пари за това, не пожела. Още веднъж благодаря на всички и наздраве за соленоидите!
  14. Ето и споменатото ръководство относно електрическата схема на нашите Акорди. http://www.filedropper.com/1998-2002accordelectricaltroubleshootingmanual
  15. Здравей, да, може да се каже че има лек прогрес след прегледа и почистването на соленоидите, който се изразява в това, че вече имам 3-та и нямам удари. 2-ра категорично липсва - при потегляне от място 1-ва набира нормално и вместо 2-ра, колата започва да се движи по инерция все едно съм в неутрална. Ако скоростта позволява, след няколко сек. 3-та влиза сама по инерция. Като усетя че това е станало, на 3-та и 4-та си карам и набирам като нормална здрава кола. Ако лостът е на 2 - нищо не се случва, все едно е на N. Ето схемата: Проверил съм A/T CLUTCH PRESSURE CONTROL SOLENOID VALVE A&B; 2ND CLUTCH PRESSURE SWITCH; SHIFT SOLENOID VALVE B; SHIFT SOLENOID VALVE C. От изредените, за почистване е само първия, двойния соленоид. Вътре има 3 тръбички с решетчица. Единствено средната беше затлачена с боклуци, другите две бяха чисти. Течността е бистра, светла и си мирише на атф. Не съм извършвал никакви интервенции имащи отношение към ел. инсталацията, освен монтиране на ново обикновено радио (не мултимедия) - това беше веднага след като я купих, така че няма как да има връзка с проблемите на кутията. Друго - действително последно карах с резервния ми, по-малък акумулатор от заводските спецификации, защото основния ми се скапа. Това би могло да има връзка и ще пробвам съвета ти да покарам с коректен акумулатор, само че когато стария ми акумулатор падаше почти до 0 през нощта и на другата сутрин едвам завърташе стартера - автоматикът сменяше безпроблемно. Сегашният, макар и с по-малко mAh е свеж и Акорда пали от раз дори и да е седял 1 седмица непокътнат. Това се сещам за момента. Ще пробвам с друг акумулатор и ще пиша пак. Иначе като цяло нещата отиват към директен суап на кутията с друга.
×