Jump to content
nikarpachev

Масло за Vtec двигателя на HR-V

Recommended Posts

Привет!

Кое масло е най-подходящо за Vtec двигателя на HR-V ???

Отправих запитване на „д-р Бардал“  преди 2-3 месеца и още си чакам …

Ще съм благодарен, ако собствениците на такива, а и тези, с по-дълбоки познания в областта, споделят …

Минал съм 5200 км. С Bardahl XTC 5W40 пълна синтетика и съм долял около 400-500 гр., при положение, че доооста, ама доооста често е карана във Vtec режим(кефи ме ..)….

Двигателя е на 91000(сигурно е), но предния собственик хич,ама хич не се е грижил за него – табелката на вратата – Mobil 0W30 – 10 000 км за 2,5 години…

Markony я видя под капака на клапаните …, ама сега свети,а и още ще се почисти…

В книжката на колата пише 5000 км. Или 6 м. - по късно ще кача и снимка от не с изискванията по АПИ и вискозитетите, да видим да не пак грешната книжка …

В Бултрако Пловдив подпитах на приемната и ми казаха по каталог и давали 10W40 !!!

Рових из форума преди да отворя нова тема, в случай, че някой иска да ме навика ..

Колебая се между Бардала отново или Motul X-cess 5W40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А Маркони не ти ли загатна относно маслото нещо конкретно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм,той двигателя беше за чистене не за мазане.Харвито,като D-сeриите има по-стари спецификации-SJ или GF-3.с вискозитет 5W-30.Сегашните масла надхвърлят този сертификат по всички параметри.Друг е въпроса колко си похапва мотора,това е характеристика свързана с пламната температура,загуби от изпарение и качество на горивото и естествено износване на мотора.Ако приемем че мотора е читав редно е да се ползва 5W-30,Ако е леко износен 5W-40.
10W-40 e "ремонтно масло"Специално за Ники препоръчвам 5W-30 с голям обем от калциеви добавки...калция е "сапун" за мотора..При Бардала е 10,5.Единствения недостатък му е Sulphated ash,който за нас трябва да е <1.
И сега задачката:
Търсим масло на ниска цена-синтетично или полусентетично 5W-30,надхвърлящо SJ ...демек SM или SN,имащо някакъв японски стандарт GF-3,4,5,за да може Sulphated ash да е под 1-ца с пламна температура над 220 градуса с TBN 8 и нагоре.

И маслото мечта е MOBIL 1 ESP 5W-30.То май няма по- добро от него.Пламна температура 250 загуби от изпарение 5,6 една шепа калции 1200,че и молибден има,че и естерно.Остава проблема да се намери оригинално и да преглътнем цената
След него се нареждат горния мотул ECO-Cleen,Petro-canada SS,Lukoil lux.,Ravenol.
Всъщност малко фирми правят масло с пламна температура над 220 :)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно ровех в калкулатора да видя какво масло дават от Мотул, а Маркони вече го е посочил. Точно 5W30 го дават.

https://www.motul.com/bg/bg/products/recommendation

За това ли става на въпрос?!

http://www.motorni-masla.com/motorni-masla-mobil/89-mobil-1-esp-formula-5w-30.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,но от вносител или ATO24....9 evro/l в момента.Няма японски стандарт ,но sulphated ash = 0,6,така че ги покрива всичките с резерв :)
Всъщност като се загледам сега бие и оригиналното ни масло LEO и HG s с една малка уговорка ,че не е горивоспещяващо.Просто пази и мие мотора,но не покрива японските стандарти заради икономия на гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойто Харви какви ли не марки масла му сипвах 5W40, и за 3-4 хил доливах около 1.5л!

Сега намерих маслото с което съм минал до момента 1300км и съм долял само 100мл! XADO 5W40 SМ/CF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест примерно маслата Petro Canada Supreme Synthetic 5/30 и Mobil 1 ESP 5/30 покриват и двете Хонда стандартите, като Мобила има по-добри показатели, но не е горивоспестяващ и е с 30% по-скъп. Правилно ли е? Ако не е фактор цената и не държим на горивоспестяването (колко ли?) излиза, че е най-добре да се кара с Мобил?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавките са почти единтични,като разликата е в базовото масло-от там и разликата в цената.Естерите в Мобила са примерно 5%..Дефакто в нормален пробег 5-8к Няма да има разлика между двете масла.Дали печелим или не за къс пробег от 5000 км не мога да кажа без да ги сравня сам,но според отработките в форумите на руснаците,маслата се държат почти еднакво като износване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За oil-club.ru форума ли става въпрос?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се втелявате на тези масла. И аз бях така дълго време, в интерес на истината, докато не си дадох сметка как за същите години служебните автомобили навъртат стотици хиляди колометри на какви ли не наливни бълвочи, с интервали на смяна дето производителите нито на маслото, нито на двигателя са си представяли и в най тежките си кошмари. Ми вървят си и нищо им няма.

Моята до 100,000 км. съм я карал с Motul (понеже нищо не разбирах и четях по форуми, :D евентуално в последствие схванах, че това е един обикновен хидрокрек със супер завишена цена) 5W-30/0W-30 (смяна на всеки 10,000 км. въпреки че Хонда казват 20,000 км. за извънградско (всъщност то важни са моточасовете като цяло, не километрите; те са само губ ориентир)), после минах на Red Line (защото исках "най-доброто" и дълго се колебаех между това и Amsoil) 0W-30 (около 65% естери) и смяна на 20,000 км. (Red Line MTL в скоростите вместо Honda MTF3) Само оригинални филтри (15400-RBA-F01 което на практика е Purflux LS350 с надпис на Honda), докато един протекъл със слагането на 180,000 км. не ме отказа и от тях.

 

IMG_0068.jpg

 

Разход 0.5 л./20,000 км., ако това изобщо може да се нарече "разход".

 

Така до около 200,000 км., когато заради един прехвален сервиз вече си бях намразил колата без тя да има някаква вина и "диетата" вместо Red Line стана Castrol. Разлика в работата на двигателя не откривам, но аз и не "масажирам" особено. За филтри избрах Mahle, но с тези на климатроника имаше драма (въздушен "Made in South Korea" - OK, маслен "Made in Austria" - OK, климатроник "Made in Czech Republic" - скъсани с пристигането и не защото е имало проблем с транспорта), та ми върнаха парите и взех Mann ("Made in Germany", каквито са оригиналните на Хонда за Европа; разликата с чешкото Mahle беше очевидна).

 

IMG_0097.jpg

 

Това, дето се вижда на снимката е общо 200-210 лв. (зависи от курса на лирата).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oще един глас давам за Mobil 1 ESP 5w30. Уникално масло! 3-та година само с него карам, не го гори, без значение дизел или бензин караш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нищо чудно, че маслото е добро. Именно ExxonMobil произвеждаха маслата на Honda (и не само) в САЩ дълго време (сега са Connoco/Philips, но не защото изведнъж ExxonMobil са запичнали да призвеждат бълвочи :D), та те си разбират от работата. Ако погледнеш форумите в UK ще видиш, че там дилърите обслужват с Mobil или Castrol (Castrol Edge Professional H; "H" е от Honda, т.е. Castrol Edge формулиран съвместно от BP и Honda, и произведен от първите за вторите).

Каквото и да сипеш, дори и да не е супер марково, без да е менте, няма да останеш недоволен. Разлика между минерално, полу-синтетика и синтетика също няма да има, стига първите две да се сменят по-често.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я вземи си направи една нова регистрация ,че така хората те приемат за спамер..

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или да тури една снимка :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е в моята книжка ! По това, което виждам, за нашия климат 10w40...post-34450-0-03782600-1468598201_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това е що се отнася за интервала на смяна - смятам, че пише 5000км. или 6 месеца...

Италиано говорящите да разяснат или и тази е гршна книжка !?!?!?post-34450-0-59941700-1468598711_thumb.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имащ предвид климата в Пловдив или в Италия?..Тук зимата при румънски вятър отива -25 до 28.По стандартизацията ,това значи масло 5W-XX за Пловдив и 0W-XX за Русе,Свищов,Силистра..Формулката е най-ниската температура в населеното място +30=първата цифра от вискозитета на маслото.За лятото една идея нагоре.Демек зимата си ползвал 0W-20.Лятото 5W-30 си е в рамките на нормалното.Ако зимата налееш 10W-40...на -20 градуса маслото е близко до грес,а със нашите детски акомулаторчета непаленето е 50/50

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

И аз като user2 си мисля, че се втелявате с тези масла.

 

Имам ръководството за експлоатация, което е сканирал nikarpachev.

Винаги ми е правило впечатление, когато се пита за масло ... и се почва 0W, 5W!

E що пък да не е минус 10 W? :yes:

 

Ондата я купих италиянка на 7 години и 140 000км. Дали са толкова някоя врачка може да знае.

Оттогава вече 6 години карам с 10W40. Сменям на 10 000 км. Разход на масло между смените - около 60% между мин-макс на щеката, т.е около 0,5 литра. (толкова ли е?) Не се е налагало да доливам!

Всеки ден ходя с нея на работа. По наше село за тези 6 години е нямало повече от 5-6 пъти (за по два дни)  минус 15 градуса сутрин.

Пали за не повече от 2 секунди на стартер при такава температура. А лятото само с цъкване на ключа.

 

Мисля си (нали имам право на мнение), че по-важно е качеството на маслото. Най вече фирмата. Кое е добро не знам. Тук всеки хвали неговото си.

 

п.п. Колата я купих с голям мерак!!!

Година след това мислих да я сменям. Много недоволен бях.

Дори нЕкои модератори ми наложиха 2 наказания.

Как така ще плюя ХОНДА?

Отчайваща ергономия, още по-отчайваща маневреност, супер друсливост!

Е ... след 6 години каране не я сменям!!! (сигурно и свикнах)

Въпреки, че съм имал "по-добри" предложения.

 

Няма такава кола!

Сменил съм 3 ламби. Все горят късите. (ама нищо чудно при тез ментета крушки) Предни амортисьори и ... накладки!

Най положителното е, че и имам доверие. Не се предава и при най ниски температури пали без замисляне (с масло 10W40)!!!

Супер надеждност. Сигурно съм случил на читав екземпляр!

 

п.п.п. Пиша за D14Z6, VII генерация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втелясването и притеснението ми е подбудено повече от незнанието относно дали няма някое пооо специално изискване заради " Vtec " системата, че доста често "кипва чайника", и интервала за смяна, отколкото вид, марка и вискозитет..., макар, че 20-30лв. на смяна отгоре хич не ме притесняват и за най-качественото масло..., само да ми го осигури някой... Пък ако ще е смяна на 10 000км. - даже няма и да се замисля...

Че ще е 5W40 - ще е, на всичкото отгоре ще е и "Motul X-clean" - по каталог Хонда го препоръчват за повечето модели двигатели, а и отговаря на голяма част от това, което написал Markony по-горе...

 

Преди години, една от колите, които имах беше Нисан Примера Р10 1990г. 1,6 - в книжката и даваха 7,5W30 при ниски температури, а като за наш климат 20W40, 20W50 ...

С Motul 10W40 Synergie 6100+  от 92 000 до 185 000 изминах аз, а след мен приятел още толкова, може и повече да са станали на "езда" често в "червения сектор"...

Още държи ..

Всеки двигател си има особени изисквания, а аз искам да угаждам дълго на моя, защото, предполагам като повечето собственици на Харви - МНОГО МУ СЕ КЕФЯ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Човек витек системата е наи-глупавото и надеждно управление на променливото газоразпределение.
Слагаш хубаво масло и си караш само не ми хвалете мотула или такова което до 8к седи бистро.

Редактирано от Markony
Правописни грешки
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека всеки да си кара с каквото иска!Нека тези ,които четат и се интересуват да си правят изводите и да си налеят това ,което смятат за правилно..

Специално за Ники:Ако чистенето не е приключило,продължавай с маслата с повишен калций и намали пробега до 4-5к.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,но от вносител или ATO24....9 evro/l в момента.Няма японски стандарт ,но sulphated ash = 0,6,така че ги покрива всичките с резерв :)

Всъщност като се загледам сега бие и оригиналното ни масло LEO и HG s с една малка уговорка ,че не е горивоспещяващо.Просто пази и мие мотора,но не покрива японските стандарти заради икономия на гориво.

Маркони , би ли си казал разликите и приликите за това масло, което пишеш ти и това, което намерих в този сайт. ----- >>> http://www.ato24.de/en/honda-ltd-sn-5w-30.html .

 

Кое е черешката на тортата :)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните масла са хидрокрек-3 категория. Нищо особено, с много добри показатели...почти като Петро-Канада.

 

По въпроса за черешката, не мога да се произнеса.Като показатели, най-малко износване на мотора, ако приемем че това е главната роля на маслото, е Quaker State,, което даже не е ПАО.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...