Гад 1 #1 Публикувано 20 Юни, 2016 (Редактирано) Здравейте! Искам да попитам колко литра масло побира двигателя на Civic '97, 1.4. IS, 90 hp с номер на двигателя D14A4. Благодаря предварително! Редактирано 20 Юни, 2016 от Гад Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #2 Отговорено 21 Юни, 2016 3.3л със филтъра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Гад 1 #3 Отговорено 21 Юни, 2016 3.3л със филтъра Това е максимума или толкова е препоръчително да се налее? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Гад 1 #4 Отговорено 22 Юни, 2016 Имам друг въпрос към вас. След обслужването се смени и маслен филтър и маслото. Техника е налял почти 3,3 литра и на пробката нивото на маслото беше на макс. След около 1000 км забелязвам, че нивото на маслото е между двете резки на пробката. Възможно ли е двигателя да гори масло или може да е така защото масления филтър е поел част от маслото? Какво мислите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #5 Отговорено 22 Юни, 2016 Майстора ти като е налял маслото,запалил ли е колата да напълни филтъра,и измерването на нивото преди паленето ли го е гледал или след?Възможно е и да го гори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Гад 1 #6 Отговорено 22 Юни, 2016 (Редактирано) Каза че го е направил, а измерването е след тия процедури. Редактирано 22 Юни, 2016 от Гад Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #7 Отговорено 22 Юни, 2016 А какво мосло наляхте.Марка и вискозитет? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #8 Отговорено 22 Юни, 2016 Аз пък винаги наливам 100-200 мл. по-малко от изискваното. Защото винаги при предното сменяне на масло остава малко. А за маслото важи правилото по-добре малко по-малко, отколкото повече и да избива по гарнитури и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Гад 1 #9 Отговорено 23 Юни, 2016 Благодаря за мненията, ще ми бъдат много полезни и за напред. При по-обстойно оглеждане се оказа, че от капака на гарнитурата е прокапало и от там идва проблема, а не от това че гори масло (поне за сега). След няколко дни ще я направят в сервиз и тогава ще се установи, ако има нещо повече. Колкото до маслото то е eurol turbosyn 10W-40 Syntetic. Какво ще кажете за него, подходящо ли е за този тип двигател? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #10 Отговорено 23 Юни, 2016 Всъщност маслото се източва на горещ двигател/10-15мин/ ,а нивото се проверява на студен,което при стандартна смяна в автосервиз е невъзможно.Затова се налива 1/3 над минимума ,а сутрин се прави до средата на щеката.Нивото е адекватно само при нивелиран под..... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #11 Отговорено 23 Юни, 2016 Това с проверката на маслото сме го дъвкали неведнъж, с цитати от ръководството. Двигателното масло се проверява на напълно загрят двигател, като двигателят се угаси и се остави 3-4 минути, за да се стече маслото в картера. Маслото на автоматичната кутия се проверява на напълно загрят двигател, като се оставя двигателят да работи на неутрална или на паркинг. Поне така пише в моето ръководство. Разбира се, майсторите по другите сервизи могат да имат практики, различни от практиките в сервизите на Хонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #12 Отговорено 23 Юни, 2016 Изобщо нямаше това предвид според мен. За вискозитета и стичането иде реч. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #13 Отговорено 24 Юни, 2016 А на някой автомобили си има залепена бележка,на която пише че маслото се проверява 5мин след като колата е изгасена.Все пак маслото като е топло и е по рядко,следователно по бързо ще се отече в картера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #14 Отговорено 24 Юни, 2016 (Редактирано) ... а нивото се проверява на студен,което при стандартна смяна в автосервиз е невъзможно.Затова се налива 1/3 над минимума ,а сутрин се прави до средата на щеката.Нивото е адекватно само при нивелиран под..... Колега, искаш да кажеш, че двигателното масло си променя обема в зависимост от темп. му? Много интересно, за първи път го чувам. Колега, искам да кажа, че така са преценили инженерите от Хонда. Нищо друго не искам да кажа. RTFM! Редактирано 24 Юни, 2016 от tonywoolf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #15 Отговорено 24 Юни, 2016 Инженерите от Хонда ли ще казват на българите как да си проверяват маслото 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
west bam 107 #16 Отговорено 24 Юни, 2016 (Редактирано) Хондата ми с мотор Д15Б7 побира точно с филтъра 3.1л и е малко над средата между минимума и максимума, не го пълни на макса защото може гарнитурите да ти избият, ако го пълниш догоре ще забележиш, как маслото намалява до средата и ще си помислиш, че гори масло, а то не е така, като закове по средата ти гарантирам, че няма да мръдне ако разбира се хондата е в кондиция от към двигател, много съм доволен, че побира малко масло джапанката, че немските ми чудовища едното побира малко над 6л а другата малко над 4л, хонда рулеззз Редактирано 24 Юни, 2016 от west bam Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Гад 1 #17 Отговорено 24 Юни, 2016 (Редактирано) Значи искаш да кажеш, че това масло което ми е избило по гарнитурата може да е вследствие на това, че майстора ми е налял почти максимума (3,3 л), а капака на гарнитурата да не е за смяна, както ми казаха? Редактирано 24 Юни, 2016 от Гад Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #18 Отговорено 24 Юни, 2016 Гарнитурата на капака със сигурност НЕ е протекла от това, че майстора ти е налял масло на максимума. Къде точно тече масло, в коя част на капака? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Гад 1 #19 Отговорено 24 Юни, 2016 От вътрешната страна откъм клапаните. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Гад 1 #20 Отговорено 24 Юни, 2016 Също от гарнитурата на капака на клапаните не може да изтече 0,5 за 1000 км. От първата до втората резка на пробката 1 л. ли е количеството? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #21 Отговорено 24 Юни, 2016 (Редактирано) От вътрешната страна откъм клапаните.Toва предполагам означава "От вътрешната страна откъм СВЕЩИТЕ.". Ако е така, протекли са "О" пръстените на отворите за свещите. По принцип гарнитурата на капака идва комплект - гарнитура, "О" пръстени за свещите и уплътнения за отворите на гайките. Гарнитурата не е плоска, а има полукръгове, минаващи над разпределителния/ните/ вал/ове/. Тези полукръгове имат прави ъгли към останалата част на гарнитурата. По препоръка на Хонда в тези ъгли трябва да се сложи силикон (грубо казано), иначе може да протече от там. еdit: Нещо друго - това, че в "книгата" пише 3.3 литра, съвсем не означава, че вземаш 3.3л и ги люскаш в двигателя. Това е ориентир, колко масло трябва да си приготвиш. През 9-годишния ми стаж в сервиз съм правил обслужване на безброй автомобили. Отварям "книгата" и виждам, колко и какво масло събира двигателя. Да вземем тук дискутирания двигател - приготвям си 4 литра, от тях сипвам смело около 2 литра и поглеждам щеката. Тези 2 л трябва вече да са се "показали" на щеката, дори и под минимума. Сипвам още 500-700 мл и паля двигателя. Гася и пуша една цигара. Поглеждам щеката и доливам до около 1/4 преди максимума. Сметката накрая обикновено излиза почти точно - сипал съм горе/долу, колкото казва "книгата". Това с протичането на уплътнения, ако има масло над максимума ... да кажем, че никога не съм го виждал на живо. А не е като да не съм виждал двигатели, карани незнайно-колко-време с масло 5 мм под щеката (не под минимума), и такива карани незнайно-колко-време с масло 25 мм над максимума Редактирано 24 Юни, 2016 от Krasi-mir 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
west bam 107 #22 Отговорено 25 Юни, 2016 Хондата ми с мотор Д15Б7 побира точно с филтъра 3.1л и е малко над средата между минимума и максимума, не го пълни на макса защото може гарнитурите да ти избият, ако го пълниш догоре ще забележиш, как маслото намалява до средата и ще си помислиш, че гори масло, а то не е така, като закове по средата ти гарантирам, че няма да мръдне ако разбира се хондата е в кондиция... Това не е вярно. По абсолютно никакъв начин не вреди да се налива масло догоре (което е и по спецификациите на Хонда в книжката на Сивик 3,3 л (1.4, 1.5), 3,6 л (1.6)). Вреди, ако налееш по-малко и после изгори част от него и ти падне нивото под минимума. Хондата ми с мотор Д15Б7 побира точно с филтъра 3.1л и е малко над средата между минимума и максимума, не го пълни на макса защото може гарнитурите да ти избият, ако го пълниш догоре ще забележиш, как маслото намалява до средата и ще си помислиш, че гори масло, а то не е така, като закове по средата ти гарантирам, че няма да мръдне ако разбира се хондата е в кондиция... Това не е вярно. По абсолютно никакъв начин не вреди да се налива масло догоре (което е и по спецификациите на Хонда в книжката на Сивик 3,3 л (1.4, 1.5), 3,6 л (1.6)). Вреди, ако налееш по-малко и после изгори част от него и ти падне нивото под минимума. Колега явно не съм се пояснил хубаво, не казвам, че е опасно просто поне при мен съм го забелязал, като налея до горна точка колата за има няма 2-3 хиляди километра, си го сваля до средата и от там до 10 000 км си го държи без да мърда, опасно е ако след това почва да го сваля и до долна точка на щеката, тогава явно е за гумички на клапаните или за смяна на сегменти ако е прегрявана колата и те са станали меки като понички Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #23 Отговорено 25 Юни, 2016 (Редактирано) " тогава явно е за гумички на клапаните или за смяна на сегменти ако е прегрявана колата и те са станали меки като понички" С гумички не се оправя! Редактирано 25 Юни, 2016 от Янушев Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
west bam 107 #24 Отговорено 25 Юни, 2016 (Редактирано) Да с две ръце покрепям това мнение, със смяната на гумичките се замазва положението само Редактирано 25 Юни, 2016 от west bam Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Гад 1 #25 Отговорено 26 Юни, 2016 Krasi-mir Ето къде е прокапало. След 240 км днес нивото на маслото е спаднало още малко под средата на пробката и ясно се вижда, че пак е текло от там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #26 Отговорено 26 Юни, 2016 смени си гарнитурата и пак гледай колко ще спадне,но най вероятно няма да се разминеш само с гарнитурата... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
automan 0 #27 Отговорено 30 Юни, 2019 На 21.6.2016 г. at 17:11, Гад написа: Това е максимума или толкова е препоръчително да се налее? а д о коя точка на щеката отговаря 3.3литра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bhtotev 3 #28 Отговорено 20 Септември, 2019 Аз защо си мисля, че беше 3.3л. след основен ремонт а при смяна по-малко. А всичко зависи от филтъра. Има различни с различна вместимост. Понякога ми дават малки понякога големи. Наливам по- малко и после изравнявам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #29 Отговорено 20 Септември, 2019 Темата е 2016 хората сигурно са продали колите си. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове