Jump to content
Гад

Вместимост на масло

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте! Искам да попитам колко литра масло побира двигателя на Civic '97, 1.4. IS, 90 hp с номер на двигателя D14A4. Благодаря предварително! :)

Редактирано от Гад

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.3л със филтъра

Това е максимума или толкова е препоръчително да се налее?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам друг въпрос към вас. След обслужването се смени и маслен филтър и маслото. Техника е налял почти 3,3 литра и на пробката нивото на маслото беше на макс. След около 1000 км забелязвам, че нивото на маслото е между двете резки на пробката. Възможно ли е двигателя да гори масло или може да е така защото масления филтър е поел част от маслото? Какво мислите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора ти като е налял маслото,запалил ли е колата да напълни филтъра,и измерването на нивото преди паленето ли го е гледал или след?
Възможно е и да го гори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Каза че го е направил, а измерването е след тия процедури.

Редактирано от Гад

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво мосло наляхте.Марка и вискозитет?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък винаги наливам 100-200 мл. по-малко от изискваното. Защото винаги при предното сменяне на масло остава малко. А за маслото важи правилото по-добре малко по-малко, отколкото повече и да избива по гарнитури и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, ще ми бъдат много полезни и за напред. При по-обстойно оглеждане се оказа, че от капака на гарнитурата е прокапало и от там идва проблема, а не от това че гори масло (поне за сега). След няколко дни ще я направят в сервиз и тогава ще се установи, ако има нещо повече. Колкото до маслото то е eurol turbosyn 10W-40 Syntetic. Какво ще кажете за него, подходящо ли е за този тип двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност маслото се източва на горещ двигател/10-15мин/ ,а нивото се проверява на студен,което при стандартна смяна в автосервиз е невъзможно.Затова се налива 1/3 над минимума ,а сутрин се прави до средата на щеката.Нивото е адекватно само при нивелиран под.....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с проверката на маслото сме го дъвкали неведнъж, с цитати от ръководството. Двигателното масло се проверява на напълно загрят двигател, като двигателят се угаси и се остави 3-4 минути, за да се стече маслото в картера. Маслото на автоматичната кутия се проверява на напълно загрят двигател, като се оставя двигателят да работи на неутрална или на паркинг. Поне така пише в моето ръководство. Разбира се, майсторите по другите сервизи могат да имат практики, различни от практиките в сервизите на Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо нямаше това предвид според мен. За вискозитета и стичането иде реч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на някой автомобили си има залепена бележка,на която пише че маслото се проверява 5мин след като колата е изгасена.Все пак маслото като е топло и е по рядко,следователно по бързо ще се отече в картера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

... а нивото се проверява на студен,което при стандартна смяна в автосервиз е невъзможно.Затова се налива 1/3 над минимума ,а сутрин се прави до средата на щеката.Нивото е адекватно само при нивелиран под.....

 

Колега, искаш да кажеш, че двигателното масло си променя обема в зависимост от темп. му?

Много интересно, за първи път го чувам.

 

 

Колега, искам да кажа, че така са преценили инженерите от Хонда. Нищо друго не искам да кажа. RTFM!

Редактирано от tonywoolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инженерите от Хонда ли ще казват на българите как да си проверяват маслото :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хондата ми с мотор Д15Б7 побира точно с филтъра 3.1л и е малко над средата между минимума и максимума, не го пълни на макса защото може гарнитурите да ти избият, ако го пълниш догоре ще забележиш, как маслото намалява до средата и ще си помислиш, че гори масло, а то не е така, като закове по средата ти гарантирам, че няма да мръдне ако разбира се хондата е в кондиция от към двигател, много съм доволен, че побира малко масло джапанката, че немските ми чудовища едното побира малко над 6л а другата малко над 4л, хонда рулеззз

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи искаш да кажеш, че това масло което ми е избило по гарнитурата може да е вследствие на това, че майстора ми е налял почти максимума (3,3 л), а капака на гарнитурата да не е за смяна, както ми казаха?

Редактирано от Гад

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата на капака със сигурност НЕ е протекла от това, че майстора ти е налял масло на максимума.

Къде точно тече масло, в коя част на капака?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От вътрешната страна откъм клапаните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също от гарнитурата на капака на клапаните не може да изтече 0,5 за 1000 км.

От първата до втората резка на пробката 1 л. ли е количеството?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От вътрешната страна откъм клапаните.

Toва предполагам означава "От вътрешната страна откъм СВЕЩИТЕ.".

 

Ако е така, протекли са "О" пръстените на отворите за свещите.

По принцип гарнитурата на капака идва комплект - гарнитура, "О" пръстени за свещите и уплътнения за отворите на гайките.

Гарнитурата не е плоска, а има полукръгове, минаващи над разпределителния/ните/ вал/ове/. Тези полукръгове имат прави ъгли към останалата част на гарнитурата. По препоръка на Хонда в тези ъгли трябва да се сложи силикон (грубо казано), иначе може да протече от там.

 

еdit:

 

Нещо друго - това, че в "книгата" пише 3.3 литра, съвсем не означава, че вземаш 3.3л и ги люскаш в двигателя. Това е ориентир, колко масло трябва да си приготвиш. През 9-годишния ми стаж в сервиз съм правил обслужване на безброй автомобили. Отварям "книгата" и виждам, колко и какво масло събира двигателя. Да вземем тук дискутирания двигател - приготвям си 4 литра, от тях сипвам смело около 2 литра и поглеждам щеката. Тези 2 л трябва вече да са се "показали" на щеката, дори и под минимума. Сипвам още 500-700 мл и паля двигателя. Гася и пуша една цигара. Поглеждам щеката и доливам до около 1/4 преди максимума. Сметката накрая обикновено излиза почти точно - сипал съм горе/долу, колкото казва "книгата".

 

Това с протичането на уплътнения, ако има масло над максимума ... да кажем, че никога не съм го виждал на живо. А не е като да не съм виждал двигатели, карани незнайно-колко-време с масло 5 мм под щеката (не под минимума), и такива карани незнайно-колко-време с масло 25 мм над максимума ;)

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Хондата ми с мотор Д15Б7 побира точно с филтъра 3.1л и е малко над средата между минимума и максимума, не го пълни на макса защото може гарнитурите да ти избият, ако го пълниш догоре ще забележиш, как маслото намалява до средата и ще си помислиш, че гори масло, а то не е така, като закове по средата ти гарантирам, че няма да мръдне ако разбира се хондата е в кондиция...

 

 

Това не е вярно.

По абсолютно никакъв начин не вреди да се налива масло догоре (което е и по спецификациите на Хонда в книжката на Сивик 3,3 л (1.4, 1.5), 3,6 л (1.6)). Вреди, ако налееш по-малко и после изгори част от него и ти падне нивото под минимума.

 

 

 

Хондата ми с мотор Д15Б7 побира точно с филтъра 3.1л и е малко над средата между минимума и максимума, не го пълни на макса защото може гарнитурите да ти избият, ако го пълниш догоре ще забележиш, как маслото намалява до средата и ще си помислиш, че гори масло, а то не е така, като закове по средата ти гарантирам, че няма да мръдне ако разбира се хондата е в кондиция...

 

 

Това не е вярно.

По абсолютно никакъв начин не вреди да се налива масло догоре (което е и по спецификациите на Хонда в книжката на Сивик 3,3 л (1.4, 1.5), 3,6 л (1.6)). Вреди, ако налееш по-малко и после изгори част от него и ти падне нивото под минимума.

 

Колега явно не съм се пояснил хубаво, не казвам, че е опасно просто поне при мен съм го забелязал, като налея до горна точка колата за има няма 2-3 хиляди километра, си го сваля до средата и от там до 10 000 км си го държи без да мърда, опасно е ако след това почва да го сваля и до долна точка на щеката, тогава явно е за гумички на клапаните или за смяна на сегменти ако е прегрявана колата и те са станали меки като понички :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

" тогава явно е за гумички на клапаните или за смяна на сегменти ако е прегрявана колата и те са станали меки като понички"

 

С гумички не се оправя!

Редактирано от Янушев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да с две ръце покрепям това мнение, със смяната на гумичките се замазва положението само :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Krasi-mir Ето къде е прокапало. След 240 км днес нивото на маслото е спаднало още малко под средата на пробката и ясно се вижда, че пак е текло от там. gallery_34693_2312_369090.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смени си гарнитурата и пак гледай колко ще спадне,но най вероятно няма да се разминеш само с гарнитурата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎21‎.‎6‎.‎2016‎ г. at 17:11, Гад написа:

Това е максимума или толкова е препоръчително да се налее?

а д о коя точка на щеката отговаря 3.3литра

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз защо си мисля, че беше 3.3л. след основен ремонт а при смяна по-малко. А всичко зависи от филтъра. Има различни с различна  вместимост. Понякога ми дават малки понякога големи. Наливам по- малко и после изравнявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:honda:

Темата е 2016 хората сигурно са продали колите си.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...