Jump to content
Sign in to follow this  
HondaOfAmerica

Нок сензор (Knock Sensor)

Recommended Posts

Така днес за пръв път подкарах колата след голям ремонт. Сменях сегменти,биелни лагери,основен ремонт на главата и делкотот,профилактика на в-тек клапана.Колата за сега е страхотна,но след известно време каране светка чек енгина и грешката е за knock sensor. По време на разглобяването на мотора се строши стария и го смених с нов и сега засича грешка.Някой има ли идея какво може да се случва,след като светне чека нищо не се променя,нито губя мощност нито има някакъв проблем с работата на мотора,просто светка и седи до следващотот палене,тогава изгасва и след известно време се пуска пак.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой правил ли е проверка за записани грешки в ЕКУ-то?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм го проверявал,само тая грешка има записана мотора е на 5 км след ребилда,като я запалихме за първи път мотора работеше много добре,сега се чува едно като почукване,но за него може и да се филмирам,чува се по осезаемо на студен мотор и като позагрее и звука намалява,може ли да е от слягането на мотора,защотот в сервиза ми казаха че в началото ще е малко шантава и трябва известно време да я пазя и да не минавам 3000 оборота докато се разработи мотора,сега излизах да я покарам и чека не светна не знам кво става.. ;д

Share this post


Link to post
Share on other sites

По принцип може и да има нужда от обучение сензора, а може и ти да се филмираш. Аз самият по някога се филмирам...

Share this post


Link to post
Share on other sites

не вярвам да трябва да се обучава,самия сензор представлява един микрофон който е пъхнат в блока и се услушва за звуци с конкретна честота и ако засече нещо което не му харесва процедурата е следната. Чек енджин лампата светва-> за да те уведоми че е засечен проблем-> компа след това вече взима мерки и преваря или забавя запалването за да предпази мотора.Както казах други кодове  няма записани само тоя и чека светва като излеза от града и колата дигне по-вискоа скорост защотот след ребилда я каткам като бабичка в града и чак хората се дразнят като карат след мен и се влача,но е трудно да пазиш високообортен мотор да не дига повече от 3000 оборота което само по себе си означава че колата хич не върви :Д,но докато се разработи мотора така ще е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами ти каза, че последно не ти е светвал чека, така ли беше?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако ти забие грешка от нок сензора ще промени работата на мотора,което се усеща осезаемо.Карай си разработката,поне 2к км и смени маслото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как се променя работата на мотора, какво е усещането в момента на намеса на Нок Сензора, как го усеща/чува водача по време на движение? Например внезапно спадане на оборотите? Какви технически могат да бъдат причините за това, някои основни напримери?

Edited by crown_bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Policeman e прав,при градско каране и ако не вдигам повече от 60 км и повече от 2500-3000 оборота не светка е ся обезвъздушавах охладителната система, и излязох на тест драйв и в момента в който излязох от града и вдигнах 60-70 светна чека,по мое мнение малко спъва колата и празния ход е на 1000 оборота докато преди тва си е на 700,чух се със сервиза на хонда в Габрово,понеже живея в търново и човека ми каза че най-вероятно е дефектен сензора който съм сложил,разбрахме се следващата седмица да се чуем и да отида при тях да я закачим и да видим кво става. Ако тоя нок засича misfire за чии се пуска ся и трупа грешки като мотора работи повече от добре,а реди ремонта пърпореше като трабант отбаче никви грешки не ми даваше...а тогава мотора найстина не беше в час..за сега да карам си разработка коткам колата лекичко,но не смея да излеза извън града понеже мръшляка засича грешка...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как се променя работата на мотора, какво е усещането в момента на намеса на Нок Сензора, как го усеща/чува водача по време на движение? Например внезапно спадане на оборотите? Какви технически могат да бъдат причините за това, някои основни напримери?

Принципно е предимно за детонации този нок сензор.Когато улови такова нещо подава сигнал на компа и започва да работи на закъснение запалването.Преди години имах Н22А 4г. Прелюд.За зла участ надра ризи и провлече бутала.Това стана на път за Ямбол.Та,нок сензора ми даде грешка от чукането в двигателя и колкото и да подавах газ,колата повече от 180км/ не можеше да вдигне,при положение,че си правеше спокойно 220-30км/ч.Това е и идеята на този сензор да пази двигателя от счупване.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ясно, благодаря. Да разбирам, че при детонации чек енджина свети или не? А Прелюда ти не е имал такъв сензор, или не е работел?

Share this post


Link to post
Share on other sites

При моментни детонации,  ако са от гориво и успее да корегира със запалването веднага,вероятно няма да светне,но при друг проблем светка.Всички по-оборотни мотори Б16,Н22,К20/24,които имат ВТЕК  са с нок сензори.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ако има проблем със запалителната система,да речем капачка и палец да не са в час ? като удари 3000 оборота се светка чека.Този датчик е нов и го взех за 70 лева..оригиналните са по 400 има ли вариант и датчика да е проблемен или пък сега като е в разработка мотора да се шашка електрониката щот за първи път се сблъсквам с тоя проблем и малко се притеснявам.. ;x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма от какво да ти се шашка електрониката,какво като мотора е в разработка.Може да го провериш да не са го чукнали и повредили при ремонта на двигателя,че често се случва.От капачка и палец няма да ти забива такава грешка.

Edited by policeman
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Полисмена го е казал вече, този сензор е единствено да предпази двг от детонационно горене, причукване, като връща предварението на запалване ( известно като чукане на аванса при дъртите карбураторни двг. като ги презориш и е с нискооктаново гориво).

Най-вероятно новия датчик не е със същите параметри като оригиналния, за това записва грешка и.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Утре ще сменя капачката и палеца,понеже мойте не са сменяни от адски много време и не изглеждат никак добре,имам окисление по капачката където се плъгват кабелите,ако нищо не се случи отивам в четвъртък в габрово в сервиза на хонда да проверим таиминга на запалването и да направим диагностика,човека каза че има вариант и да може да ми се оправи стария оригинален нок сензор.Нок сензора се "ослушва" за работата на мотора и чрез данните който дава на компа тои вече си реголира сместа и запалването? Правилно ли го разбирам и ако този сензор не подава правила и адекватна информация на компа ми създава проблеми,защото има едно малко прекъсване което се надявам като сменя палеца и капачката да престане и ако продалжава да прави чакмаци значи е сензора..поне аз така си обеснявам нещата.Но нека някой който се е сблъсквал с това да каже.Правилно ли разсъждавам ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не точно. Сензора променя запалването единствено и само когато има детонации,или някакъв друг неестествен шум(почукване,тракане) от страна на двигателя .И да, старият ти сензор може да се възстанови. Търси някъде из форума имаше точно тема за това.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега реши ли проблема?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да се вмъкна и аз спроблема светна ми чека с грешка нок сензор смених го с auto loog три дена ок и днес отново същото.Никой ли не е намерил решение.crv2 2002.бензин 150кончета.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Roosen написа:

Да се вмъкна и аз спроблема светна ми чека с грешка нок сензор смених го с auto loog три дена ок и днес отново същото.Никой ли не е намерил решение.crv2 2002.бензин 150кончета.

Газ има ли ако да свали една свещ снимай електрода и я пусни. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не само бензин свещите са керемидено червени/кафяви/и всички еднакви.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Провери клапани и ако са наред сменяй кнока. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е китайски от него е със сигурност.Просто не стават

Share this post


Link to post
Share on other sites

След последното триене на грешката спря да светка чека😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пиши пак като светне. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пиша ,пак светна мамка му.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дано да помогне. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това го четох поне три пъти но при мен забелязах ,че светва и при принудителен празен ход /при спускане без подаване на газ/тогава няма откъде да дойдат детонации.Като демонтирах стария датчик го сравних с новия  и геагираха по един и същи начин.Вече съм на мнение ,че кучето е заровено нейде другаде а не в датчика.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес бях на диагностика и датчика работи,но при форсиране изписва няма сигнал съответно чека светва и после продължава да е ок.Майстора каза може да е верига,а другия който я гледа каза ,че има много хляб в нея.Омагюсан кръг.😧

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен от 1 година имам светване на чека. 
Мисля, че се получи след последната настройка на газовото, където доста вдигнаха горивото на газовото. 
След настройката, гъзаджията ми каза, че датчика е заминал. Смених го с китайски от Али за 9$, работи добре, но явно не е от датчика, а е от детонация. 
На бензин не съм забелязал да светва, но на газ понякога като пусна педала на газта след 100км/ч и светва. От скоро съм с OBD scanner и трия грешката, може да светне след 5 км, може да не светне следващите 100км. Струва ми се, че ако е хубава газта, чека много рядко свети.
Грешката е винаги 0325 knock sensor. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Продължавам с агонията ,тъй като не намерих майстор в шумен .Та днес правих експеримент и установих ,че се пали при 2000-2500 оборота ,ако сръчкам газта и премине тия обороти не се пали.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...