Jump to content
HondaOfAmerica

Нок сензор (Knock Sensor)

Recommended Posts

Така днес за пръв път подкарах колата след голям ремонт. Сменях сегменти,биелни лагери,основен ремонт на главата и делкотот,профилактика на в-тек клапана.Колата за сега е страхотна,но след известно време каране светка чек енгина и грешката е за knock sensor. По време на разглобяването на мотора се строши стария и го смених с нов и сега засича грешка.Някой има ли идея какво може да се случва,след като светне чека нищо не се променя,нито губя мощност нито има някакъв проблем с работата на мотора,просто светка и седи до следващотот палене,тогава изгасва и след известно време се пуска пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой правил ли е проверка за записани грешки в ЕКУ-то?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го проверявал,само тая грешка има записана мотора е на 5 км след ребилда,като я запалихме за първи път мотора работеше много добре,сега се чува едно като почукване,но за него може и да се филмирам,чува се по осезаемо на студен мотор и като позагрее и звука намалява,може ли да е от слягането на мотора,защотот в сервиза ми казаха че в началото ще е малко шантава и трябва известно време да я пазя и да не минавам 3000 оборота докато се разработи мотора,сега излизах да я покарам и чека не светна не знам кво става.. ;д

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип може и да има нужда от обучение сензора, а може и ти да се филмираш. Аз самият по някога се филмирам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не вярвам да трябва да се обучава,самия сензор представлява един микрофон който е пъхнат в блока и се услушва за звуци с конкретна честота и ако засече нещо което не му харесва процедурата е следната. Чек енджин лампата светва-> за да те уведоми че е засечен проблем-> компа след това вече взима мерки и преваря или забавя запалването за да предпази мотора.Както казах други кодове  няма записани само тоя и чека светва като излеза от града и колата дигне по-вискоа скорост защотот след ребилда я каткам като бабичка в града и чак хората се дразнят като карат след мен и се влача,но е трудно да пазиш високообортен мотор да не дига повече от 3000 оборота което само по себе си означава че колата хич не върви :Д,но докато се разработи мотора така ще е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ти каза, че последно не ти е светвал чека, така ли беше?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти забие грешка от нок сензора ще промени работата на мотора,което се усеща осезаемо.Карай си разработката,поне 2к км и смени маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се променя работата на мотора, какво е усещането в момента на намеса на Нок Сензора, как го усеща/чува водача по време на движение? Например внезапно спадане на оборотите? Какви технически могат да бъдат причините за това, някои основни напримери?

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Policeman e прав,при градско каране и ако не вдигам повече от 60 км и повече от 2500-3000 оборота не светка е ся обезвъздушавах охладителната система, и излязох на тест драйв и в момента в който излязох от града и вдигнах 60-70 светна чека,по мое мнение малко спъва колата и празния ход е на 1000 оборота докато преди тва си е на 700,чух се със сервиза на хонда в Габрово,понеже живея в търново и човека ми каза че най-вероятно е дефектен сензора който съм сложил,разбрахме се следващата седмица да се чуем и да отида при тях да я закачим и да видим кво става. Ако тоя нок засича misfire за чии се пуска ся и трупа грешки като мотора работи повече от добре,а реди ремонта пърпореше като трабант отбаче никви грешки не ми даваше...а тогава мотора найстина не беше в час..за сега да карам си разработка коткам колата лекичко,но не смея да излеза извън града понеже мръшляка засича грешка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се променя работата на мотора, какво е усещането в момента на намеса на Нок Сензора, как го усеща/чува водача по време на движение? Например внезапно спадане на оборотите? Какви технически могат да бъдат причините за това, някои основни напримери?

Принципно е предимно за детонации този нок сензор.Когато улови такова нещо подава сигнал на компа и започва да работи на закъснение запалването.Преди години имах Н22А 4г. Прелюд.За зла участ надра ризи и провлече бутала.Това стана на път за Ямбол.Та,нок сензора ми даде грешка от чукането в двигателя и колкото и да подавах газ,колата повече от 180км/ не можеше да вдигне,при положение,че си правеше спокойно 220-30км/ч.Това е и идеята на този сензор да пази двигателя от счупване.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, благодаря. Да разбирам, че при детонации чек енджина свети или не? А Прелюда ти не е имал такъв сензор, или не е работел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моментни детонации,  ако са от гориво и успее да корегира със запалването веднага,вероятно няма да светне,но при друг проблем светка.Всички по-оборотни мотори Б16,Н22,К20/24,които имат ВТЕК  са с нок сензори.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси полийсмен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A ако има проблем със запалителната система,да речем капачка и палец да не са в час ? като удари 3000 оборота се светка чека.Този датчик е нов и го взех за 70 лева..оригиналните са по 400 има ли вариант и датчика да е проблемен или пък сега като е в разработка мотора да се шашка електрониката щот за първи път се сблъсквам с тоя проблем и малко се притеснявам.. ;x

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма от какво да ти се шашка електрониката,какво като мотора е в разработка.Може да го провериш да не са го чукнали и повредили при ремонта на двигателя,че често се случва.От капачка и палец няма да ти забива такава грешка.

Редактирано от policeman
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полисмена го е казал вече, този сензор е единствено да предпази двг от детонационно горене, причукване, като връща предварението на запалване ( известно като чукане на аванса при дъртите карбураторни двг. като ги презориш и е с нискооктаново гориво).

Най-вероятно новия датчик не е със същите параметри като оригиналния, за това записва грешка и.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще сменя капачката и палеца,понеже мойте не са сменяни от адски много време и не изглеждат никак добре,имам окисление по капачката където се плъгват кабелите,ако нищо не се случи отивам в четвъртък в габрово в сервиза на хонда да проверим таиминга на запалването и да направим диагностика,човека каза че има вариант и да може да ми се оправи стария оригинален нок сензор.Нок сензора се "ослушва" за работата на мотора и чрез данните който дава на компа тои вече си реголира сместа и запалването? Правилно ли го разбирам и ако този сензор не подава правила и адекватна информация на компа ми създава проблеми,защото има едно малко прекъсване което се надявам като сменя палеца и капачката да престане и ако продалжава да прави чакмаци значи е сензора..поне аз така си обеснявам нещата.Но нека някой който се е сблъсквал с това да каже.Правилно ли разсъждавам ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не точно. Сензора променя запалването единствено и само когато има детонации,или някакъв друг неестествен шум(почукване,тракане) от страна на двигателя .И да, старият ти сензор може да се възстанови. Търси някъде из форума имаше точно тема за това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега реши ли проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се вмъкна и аз спроблема светна ми чека с грешка нок сензор смених го с auto loog три дена ок и днес отново същото.Никой ли не е намерил решение.crv2 2002.бензин 150кончета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Roosen написа:

Да се вмъкна и аз спроблема светна ми чека с грешка нок сензор смених го с auto loog три дена ок и днес отново същото.Никой ли не е намерил решение.crv2 2002.бензин 150кончета.

Газ има ли ако да свали една свещ снимай електрода и я пусни. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само бензин свещите са керемидено червени/кафяви/и всички еднакви.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери клапани и ако са наред сменяй кнока. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е китайски от него е със сигурност.Просто не стават

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След последното триене на грешката спря да светка чека😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиши пак като светне. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да помогне. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го четох поне три пъти но при мен забелязах ,че светва и при принудителен празен ход /при спускане без подаване на газ/тогава няма откъде да дойдат детонации.Като демонтирах стария датчик го сравних с новия  и геагираха по един и същи начин.Вече съм на мнение ,че кучето е заровено нейде другаде а не в датчика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях на диагностика и датчика работи,но при форсиране изписва няма сигнал съответно чека светва и после продължава да е ок.Майстора каза може да е верига,а другия който я гледа каза ,че има много хляб в нея.Омагюсан кръг.😧

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен от 1 година имам светване на чека. 
Мисля, че се получи след последната настройка на газовото, където доста вдигнаха горивото на газовото. 
След настройката, гъзаджията ми каза, че датчика е заминал. Смених го с китайски от Али за 9$, работи добре, но явно не е от датчика, а е от детонация. 
На бензин не съм забелязал да светва, но на газ понякога като пусна педала на газта след 100км/ч и светва. От скоро съм с OBD scanner и трия грешката, може да светне след 5 км, може да не светне следващите 100км. Струва ми се, че ако е хубава газта, чека много рядко свети.
Грешката е винаги 0325 knock sensor. 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам с агонията ,тъй като не намерих майстор в шумен .Та днес правих експеримент и установих ,че се пали при 2000-2500 оборота ,ако сръчкам газта и премине тия обороти не се пали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли идея някой дали от калпаво масло може да прави проблем датчика детонация,защото се получи след смяна на маслото.И другото което забелязах ,че трябва да достигне работна температура двигателя и 2000-2500 оборота.Маслото е бардал 5w30 и досега само с такова е карана.

Редактирано от Roosen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да светва knock sensor от някой не добре регулиран клапан

4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема решен със датчик втора употреба от '' мома англичанка ''.😃

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя проблем също се реши с датчик втора ръка, за момента към 500 км. без проблем. Само дето търсех проблема другаде, той бил в китайският датчик. 
 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...