Jump to content
ceco_accord

Несвалящо се шофьорско стъкло Акорд 7 -фейс

Recommended Posts

Да точно така, и трябва да си внимателен за да не го почупиш тотално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да напиша за моето развитие по темата. Препоръчаха ми човек при когото отидох и обясних нещата. Каза че е имал такъв случай и е присаждал такъв бутон (от десен волан), но не било само смяна на копчето, а имало и преправяне по кутията. Също каза че лепенето е трудно щото пласмасата е тънка и бързо се откършвало. Аз не съм се отказал да лепя мойто но ще е като попадна при мой приятел който има опит с такива джаджи и пластмаси. Моят проблем се оказа друг. Горе бях писал че както и да ръчкам копчето (има луфт но не е голям) стъклото ту работи -ту не. Пича свали модула, махна бутоните и огледа платката, щото първо имаше съмнения за нея.  Всъщност бутоните са стара технология и са чисто механични. Управляват микро плъзгачи монтирани в платката. Те си бяха добре и диагнозата беше ел. мотора на стъклото. Разтапицира вратата, чукна го с отверката и то сработи. "Ясно -четки" каза и демонтира стъклото, после механизма с моторчето, отвори го, продуха, огъна малко четките и каза че ще изкарат още доста. Затвори всичко по обратния ред и джама вече бачка. Отне му около 30 мин. за диагностика и демонтаж/профилактика/монтаж -знаеше какво прави. Аз не всичко видях, но не ми изглеждаше сложно, просто е пипкаво и деликатно с малките щипки по корпуса на модула. На що годе грамотен човек ще отнеме повечко време за да внимава кое, къде и как, ако не е отварял врата и ел.блок

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните 2 седмици стъклото се движеше по-трудно и моторчето бръмчеше все по вяло, и днес окончателно спря. Не помогна и тропането по вътрешната страна. :punch:  Явно ще се търси друго. Разбрах че от моргите ще ми продадат целия механизъм (за 3 цифрена сума).

Да питам обаче -ако някой знае: задължително ли е да търся от предна лява врата -еднакво ли е и на тези с обратен (десен) волан? А дали 4-те моторчета не са еднакви и да прехвърля новопридобитото вехто в моя оригинален механизъм? Стъклото остана наполовина свалено -да очаквам ли проблеми със зацепването при монтажа и ограниченията в долно / горно положения или да търся лявокормилно предно?

Дайте съвет че вече ме е страх да свалям джама, незнаейки дали ще се вдигне :rant:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се пита някой моргаджия, който няма да те излъже. Аз нямам никаква идея дали стават и дали са същите. Поне според мен задните би следвало да са същите, предните също. Предните стъкла са по-тежки, може би от задна врата няма да стане, не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те хората по моргите свалят и пращат. Може да не знаят. Дано някой патил или знаещ сподели дали комплекта жило и моторче от предна лява врата е еднакъв за ляво и дясно кормилни Акорд-и и дали има значение преди и след фейса? Вероятно от задните врати ще са различни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не е ли по-добре да се сменят четките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми тях пък къде да ги търся отделно? Предполагам че пак в тях е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четките първо, че няма от къде да се намерят(не казвам невъзможно) и второ-много е трудно да се сменят. Залепени са на медни пластини които от своя страна са занитени за пластмаса. Може и някой да успее да го направи...

Разглоби моторчето, почисти хубаво, натегни малко пластините с четките и би трябвало да тръгне. Ако има останали четки де. И задължително хубаво смазване на механизма с жилата!

За да разглобиш моторчето трябва да свалиш стъклоподемника. Статора се държи на 3 болтчета. Вадиш го него, след това с въртеливо движение и леко издърпване вадиш ротора. Четките остават на частта от към буксата.

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско миро. Отивам да разглабям, па да видим какво ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под почисти хубаво имах предвид-там където опират четките на ротора си личи, най-вероятно е почерняло. С много финна шкурка, внимателно. До възвръщане на медния цвят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и развитието по въпроса. Кратката версия -смених моторчето.

 

Дългата (хвалебствена) версия: Звънях до Хонда моргата във Варна -казаха че имат само коли с десен волан и не могат да помогнат.

Звънях до Хонда моргата София -казаха да разглобя и кажа какво ми трябва -моторче 80лв, механизъм 50лв или и двете.

Звънях до морга Враца -казаха че имат десен волан, но не е свалено и преди празниците са под напрежение. Момчето ме посъветва да видя обява от с. Хайредин (малко преди Дунава) и че там са пекани и не скъпчии !!!

Намерих и в Монтана -познат, но даваше цялата система за 180лв + демонтаж / монтаж.

Звъннах и в Хайредин. Момчето бе любезно, обясних му случая - имаха Акорд преди фейса. Необходимото ми вече бяха продали, но предложи задно ляво моторче. Питах ако отида ще ми го сменят ли, щом е сигурен че ще стане -каза да, и аз -газ на североизток -50км. Пътят е доста зле, но ги намерих лесно -утилитарни Хонди пред къщата, в двора и гаража Н "бегачки", 2 Силвии - 1за части , втората за дрифт и още почти неузнаваеми "железа". Оказаха се трима братя -като в приказките. Докато обяснявах на първия, втория за 5 мин. свали моята система -механично си беше наред (тяхната чакаше готова). Разпарчадиса моторчето -черно, нагоряло почти без мед. Отвори тяхното -вътре като ново. Трансплантира към моя редуктор каквото трябва -сложи -върза -работи.  Добре че горе Миро каза да не се пъна с вадене на четки.  В мойта врата намериха няколко стъкълца и летва -подпирачка за стъклото :punch: Явно нещо е патила :( Все още имам проблем с бутона и не винаги сработва, но те такъв вече нямаха, а при мен сега поне винаги когато сваля го и вдига. Ще борим пластмасовата строшена основа на бутона, но поне жила, редуктор, плъзгачи и моторче са ОК. Та за час раздумки и 50лв (моторче + демонтаж / монтаж) на тоя етап съм доволен. 

Благодарско на отзовалите се, а на тези трима братя -хвала за всичко. Нищо че някои чарколяци са с не вечен ресурс, все пак  "вива ла :honda: ".

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра, щом и хората са си разбирали от работата, супер. Много тънко си минал, честито. Дано се появят още като тези братя, че тези от моргите да мирнат малко...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги.

От няколко дни имам малък проблем.

Задна дясна врата не реагира на заключ,отключ с дистанционното,но ел стъклото е ок.

Заключвам трите се заключват,но задна дясна не и прави впечатление,че не мига три пъти с мигачите.

Когато я заключа ръчно и заключа с дистанционното тогава си мига нормално.

Дайте съвети

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно съм ти разбрал проблема ,Актуатора -( машинката за заключване)  е прецакан ,китайски за 20лв от ибей ,и си готов .Проблема е известен и причината е във виатнамските моторчета на които им свършват четките . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

Днес пък си работи нормално.

Май скоро,ще се сменя,но нека откаже напълно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  По празниците посетих моя приятел-спец по пластмасите и пробвахме ремонт на бутона. Ако някому е полезно процедурата не е сложна.

  Свалих модула и като го разглобихме ни достраша да напъваме и сваляме копчето от конзолата (просто не видяхме щипки или други фиксиращи елементи), та решихме да лепим направо. На първата снимка се вижда пукнатината -в отворчето под стрелката. Същото бе и с бутона на предно дясно стъкло. Кутията на модула е от ABS пластмаса и за парчето (видно на втората снимка) ползвахме черният гръб от опаковка на Си Ди диск и секундно лепило. Първо намазах по сечението и притиснах копчето да си легне на мястото. После лепнахме и укрепващото въпросно парченце. Същата процедура и за другия бутон. За сега е ОК. Като страничен ефект обаче възникна следният проблем -копчето има явно некоректна позиция след лепенето, тъй като в посока надолу има ясно изразени 2-те позиции, но авто режимът при сваляне не действа. В посока нагоре втората позиция е тегава, а авто режима действа още на първата. Някой ден пак ще го отворя и ще проверя функциите от платката (при свалени бутони) за да видя дали самият плъзгач дава коректните 4 команди в точните си позиции без да му пречи "кривината" от неправилно лепнатия бутон.

  Все е така -опити и грешки, но по-добре с моя си модул и страничен ефект, отколкото едни евра назад и вероятност за некоректно обучение и непасване на новия модул.

post-1741-0-16588100-1462804247_thumb.jpg

post-1741-0-96755000-1462804280_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, не мисля че това е счупеното. Според мен сте залепили така бутона, че сте му нарушили хода на горе и на долу за Авто режим, може и да греша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което аз видях е че самият бутон се движи добре и има отчетливи 4 позиции, но вероятно пласмасовата му вилка (която е вътре и движи плъзгача в платката) е леко изместена. Между другото крайните позиции на хода на бутона се определят не от вътрешната му конструкция, а от външните "пъпки" под него -външно формовани в кутията. Виждат се на снимката точно под него и на шофьорското стъкло с авто режима са по-ниски. Вероятно всеки от 4-те бутона би станал там, но не знам как се вади без да го счупя. Ако някой има ненужна кутия с копчета и не го е яд ако нещо строши, нека пробва да свали някой бутон от нея. Вероятно на същия принцип са фиксирани и отделните бутони в останалите 3 врати, така че и там може да се експериментира със сваляне на копчето от кутийката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутоните съм си ги свалял, защото много исках да сменя цвета на диодите, но уви те са на платката, а аз не съм добър с поялник във фината електроника. По спомен не може да смениш бутона на АУТО с друг, мисля че имаше допълнителна пластмаса в него или като част от него, защото бързах да го сглобя и бутона на АУТО видях че се клати свободно, стреснах се да не съм счупил нещо, но се оказа че съм забравил да сложа тази допълнителна джаджа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят адаш (при когото ме прати преди време) каза че самите бутони не се свалят от кутията и той е рязал част от нея (дясно кормилна) за да трансплантира към модула за ляв волан. И ние с моя приятел стигнахме до извода че самото копче + вътрешната му бяла част веднъж монтирани към кутията на модула вече не могат да се свалят, но не сме напъвали (себе си или копчето) с цел оборване на тази теза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От десен волан пластмасата с бутоните не става на ляв.. защото тя обхваща и бутоните за заключване и блокиране на стъклата.. Има вариант до там да се отреже и да се ползват само палците на стъклата. Става.. Няма да ви работи ауто-то на шофьорското стъкло.. Друго всичко ще е ОК.. И надписа "Ауто" ще е от другата страна, но то ще е просто надпис.. без да има тази функция..

Много го оглеждах това да го направя ама не се реших. Беше ми попаднал модул от десен волан, реших че ще стане , но не ме кефи.. Тръгнах да търся от ляв волан. И си останах с счупени палчета вече 2 години :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Копчетата на тези модули са доста кекави.Аз смених вече два. Оригиналният беше останал в положение постоянно нагоре и беше изгорил моторчето на пасажерската врата. Смених механизма с моторчето и тогава установих, че проблема идва от бутона. Последва смяна с модул втора ръка, който изкара половин година до момента, в който бутонът за шофьорския прозорец стана леко хлабав и лека-полека взе да блокира. За да не ми създава проблеми го извадих-беше счупен по идентичен начин като стария. Да караш без шофьорски джам е мега неприятно-затова присадих бутоните за задните стъкла от старото управление на мястото на предните. Изисква се внимателно рязане и лепене, но става сравнително бързо. Сега съм в период на тестване.

Иначе чакам това: http://www.ebay.co.uk/itm/For-Honda-Accord-2003-07-4-Door-Electric-Master-Driver-Power-Window-Switch-Bezel-/272393300190?hash=item3f6be7e8de:g:xAIAAOSw8w1X65Ad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като дойде модулчето напиши дали е читаво.. Че не си само ти със счупени палчета ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко развитие по темата... Модулът пристигна и е изпробван и всичко работи! Браво на китайците-като за 30 долара всичко е ОК. Мисля, че всеки, който има Акорд 7Г, е добре да има едно такова за резерва.

post-9507-0-60412200-1479907054_thumb.jpgpost-9507-0-35413100-1479907083_thumb.jpg

Редактирано от sl3000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравос. може да се видим, да го попипам :) Гледам че цената в линка който си пуснал преди време е по-висока ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точната цена беше 33,99 долара. Аз в момента не ползвам модула и мога да ти го дам за тестове. Само го пробвах дали ще проработи и си го оставих за резерва. Ще видим колко ще устиска домашно преправения модул.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволявам си да прехвърля споделеното от колегата petko_Z видео и в тази тема

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поръчах си от Алиекспрес този модул 35,00usd. Качеството изглежда добро, бутоните имат малко по голям ход от оригиналните, светят в зелено. Днес го монтирах. Всички копчета от модула работят, но не можах да обуча бутоните на ключа за централното. На модула има указание за обучение, същото е както в клипа по горе и както е от руския сайт, който е посочил Цецо. Като не можах да го обуча и върнах стария модул.

post-30378-0-56507400-1497775788_thumb.jpg

post-30378-0-90680200-1497775809_thumb.jpg

post-30378-0-32189600-1497775834_thumb.jpg

Редактирано от goga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не можеш да обучиш дистанционното, то няма да е проблем да използваш старата платка с новата пластмаса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз това си мисля, но все се надявам да успея да го обуча. Доколкото разбирам, по време на обучението трябва да влезе в режим на програмиране ключа, без значение дали съм със стария или нов модул. Аз това не успявам да направя. Инъче стария модул за сега работи, след лепене и не знам какво още. Както и не знам докога.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Даваш на контакт и натискаш големия бутон (заключване) на дистанционното. Правиш това 4ри пъти и трябва да усетиш някакъв импулс от машинките за заключване на вратите. Тогава вече си режим на програмиране и трябва да натиснеш пак бутона за заключване на този и всички останали ключове които имаш, след което сваляш контакта.

 

Влизайки в режим за програмиране, модула изтрива всички ключове и ще запише само тези, които ти му зададеш.

Редактирано от ВесКо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това правя. Контакт и натискам бутона, след това ключа на OFF и пак контакт и натискам. Така черири пъти, но не се получи. Ще опитам пак и ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после оправих шофьорското стъкло. Оказа се не много лесно намирането на моторче за предно ляво шофьорско стъкло, масово се продават от коли с дясна дирекция. Прозвъних доста телефони, мисля, че и на колеги от форума звънях. Накрая намерих и днес го смени майстора. За информация шофьорското стъкло е с шест пинова букса, за функция комфорт /автоматичното вдигане и сваляне на стъклото/,а другите са с два пинова букса. Остана на подкарам и китайския модул за управление на стъклата /централното/ макар, че оригиналния за сега работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска си поиграх и разглобих старото моторче. На първата снимка се вижда как са износени ламелите или каквото е там. Втората снимка е от обратната стена. Първоначално си мислех, че заради проблеми с бутончетата на модула за управление е изгоряло моторчето, но според мен не е така. Заради това износване вероятно залепва за магнита който е в корпуса и в който влизат тези ламели и за това като чукна по силно корпуса и моторчето тръгваше за известно време. Интересно от какво се е получило това износване.

post-30378-0-75566400-1499284913_thumb.jpg

post-30378-0-92326700-1499284933_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най после оправих модула за цетралното и стъклата. От ОЕМ модула присадих платката и копчетата на китайския модул /благодаря на Цецо, че ме подсети/. Не става само с платката. Самите копчета са с по дълга част от долу /като двузъба вилица/, която влиза в платката и от другата и страна между "двузъбата вилица" се падат плъзгачите за стъклата и централното. Проблема е бил в счупена част от корпуса точно където се захваща копчето и то реално го е държала единствено декоративната пластмаса отгоре на модула. Слава богу корпуса и на двата модула е еднакакъв и като захващане на копчетата и платката. И за да няма пълно щастие не работи единствено автоматичната функция на шофьорското стъкло, но това е само с новото моторче /понеже смених и него преди време/. Със старото моторче всичко работи, но то пък от време на време отказва изцяло и като го ударя тръгва - когато я няма кората.

Относно горния ми пост и "износените ламели" според майстора това е фабричния баланс на моторчето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера с колегата Светли (sl3000) монтирахме в мойта кола неговият "ибейски" модул, но дори след няколко опита и ние не успяхме да обучим дистанционното. Колата се заключваше само с ключа -отвън (в патрона на бравата), при отключване се разпищяваше, а 5-ата врата оставаше заключена. Като странични ефекти забелязах че шофьорското стъкло се сваля на тласъци -натиснеш бутончето и то мръдне, но държейки го не продължава хода си. Тоест 5мм + 5мм + 5мм ... не си е работа, а за ауто режима да не говорим. :( Друга странност е че с този модул след заключване през патрона можеш да направиш още едно движение в същата посока, а при третото вдига всички отворени стъкла (ако има такива). Същото е и при отключване -може държейки ключа в патрона (както си отвън до вратата) да ги свалиш докрай. Силно се надявах да обучим дистанционните и да придобия тази "комфорт екстра", но уви. Явно е за друга версия Акорд -с различно програмиране, а както преди бях писал -тази екстра е описана като вероятна в ръководството за експлоатация.

Естествено приоритет ми е работата на дистанционното и отварянето 5-ата врата на комбито отдалеч, така че днес разглобихме отново, върнахме моята кутия и модул, а от "ибейския" сложихме само копчетата. Сега всичко си работи като преди, и пак нямам ауто на шоф. джам, въпреки че няколко пъти го свалях и вдигах догоре в натиснато ауто положение. Може и да размисли и тръгне, иначе дефакто няма смисъл и от новите копчета -здрави, но явно леко по различни в долната си част -което признавам си не загледах прецизно. В бързината (да си върна достъпа до моята си кола) дори не направих снимки, но по кутията нямаше релефни щампи, а платката и ел. джаджите по нея приличаха на оригиналните само по размери и позиции -цветът им бе тотално различен, а за качество и ресурс не мога да преценя.

Та така. В недоумение съм кои и как е дал лиценз и е одобрил някъв китаец да мАа в гаража нещо което само прилича на оригиналния модул и търговците по Е-магазините да го предлагат като съвместим компонент годен за реплейсмънт.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Имам проблем с модула за прозорците, две от копчета са счупени.

Искам да го сменя, но намирам само модела 35750-SDA-H12, а моят е 35750-SEA-G02.

Някой запознат ли е, дали е възможно да се премести моята платка на другия модул, за да работи и централното?

Ако не е възможно преместването, дали лесно ще се програмира?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В алиекспрес бях мяркал 35750-SEA-G02.

Редактирано от goga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя и аз като информация моят  опит с проблемите със стъклата. На нашия модел с годините пластмасата , която захваща копчетата на централния модул почва да се чупи.  По-точно се чупят ушичките , на които се закача самия бутон. Когато стане тоа почва бутона да не работи като хората. Най-често при натискане оставя зацепен до долу , а при повдигане остава зацепен само нагоре. Тоест подава непрекъснат сигнал надолу , дори след като вече стъклото е свалено напълно. Това важи и за вдигането. Последствието е ,че моторът на механизма е под постоянно напрежение и гори. При мен рециклирах мотор и след 3 дни отново изгоря. Казаха ми смяна на модул , ама не се знае откъде. В общи линии не ми се обясни какво се прави. Това , което аз се поинтересувах и направих е да си купя китайски модул и да видя какво ще стане. Е , оказа се по-трудно отколкото си мислех. Китайския модул не е точно същия като оригиналния. Има си малки разлики. Като цяло , като го подмениш си работи ок, обаче има огромна вероятност да не можете да си обучите ключа да ви работи като дистанционно и губите централното. Централното работи само , ако отключвате и заключвате от ключалката на шофьорската врата. Какво направих аз - направих франкенщайн от китайския модул и оригиналния. Разлики има в платката, бутоните, пластмасите ... навсякъде. Решението е да изкурубите целия модул и да изкарате копчетата и платката и да ги присадите върху китайската пластмаса. Предупреждавам - много е трудно! Копчетата се вадят отвратително трудно от стария модул ... има опасност да се счупят. Трябва да се извадят копчетата и от новия без да почупите новите китайски пластмаси. Аз успях да направя всичко с цената на едно счупено ушенце на новата китайска пластмаса. Всички бутони останаха здрави.За щастие обаче работи нормално ,понеже на старата пластмаса бяха почупени и двете ушенца.Трябваше да преправя и някои несъответствия с помощта на една пиличка... :D Вече ще мога да сменя и механизма на стъклото , без да ме е страх от ново изгаряне. Бих качил снимки всичко как се прави , ако случайно почна да го правя още един път. Онзи ден не ми се снимаше, пък и беше психо история през нощта. Бях се ядосал какво да се прави... и неволята помогна.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, оправих проблема с модула.

Звънях на доста автоморги и магазини в България, но без успех. Имаше го единствено в Бултрако, като там цената беше 510лв.

След това потърсих в чужбина и намерих оригинален употребяван модул в този сайт www.autoparts24.eu.

Цената там с доставката беше 230лв. Още на следващият ден ми изпратиха модула като за 6 дни вече беше при мен.

Много съм доволен от поръчката и определено препоръчвам този сайт.

Модулът беше като нов със същия номер като моя.

Нямах никакви проблем с програмирането на ключа (за около 2 мин) и всичко си работи нормално.

Редактирано от emo12
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...