-
Мнения
127 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Days Won
3
martinhristov last won the day on Април 28 2022
martinhristov had the most liked content!
Обществена Репутация
56 NeutralОтносно martinhristov
-
Ранг
Civic EJ9
- Рожден ден 4.02.1918
Contact Methods
-
Website URL
http://
Profile Information
-
Пол
Мъжки
-
Място
/dev/null
-
Здравейте на всички, Надявам се темата да не препокрива друга или поне аз не успях да открия подобна! Детайли за автомобила: Хонда Акорд 2.4 2003г. комби Двигател: K24A3 Ск.кутия: автоматична Шаси: CM2 Номер на рама: JHMCM28803C202835 Вече няколко пъти се случва следното при запалване на автомобила, след като е престоял кратко време без да е работил, времето варира от 15 мин до няколко часа. При запалване двигателя регистрира грешка P0985 или по Хонда спецификация 63-1 която по дефиниция е следната: P0985: Shift Solenoid “E” Control Circuit Low OBD-II Trouble Code - Светва Check Engine - Индикатора на скоростите започва да мига, което индикира, че кутия влиза в авариен режим (не съм сигурен, може да греша) - Светват VSA и ABS индикаторите. При изгасване и запалване отново на двигателя (в рамките на 10 сек), ABS и VSА индикаторите изгасват и кутията излиза от авариен режим, единствено Check Engine остава да свети, но след няколко километра изгасва и той. След като свързах HDS за да прочета грешките от кутията и ABS модулите (грешките от двигателя ги прочетох с китайски bluetooth адаптер), отчетената грешка за двигателя и кутията е вече споменатата, а за ABS модула е 83-1 по спецификация на Хонда (не мисля, че има OBD аналог, може да греша). Не съм сигурен, но двете грешки в управлението на компютъра и в управлението на ABS би трябвало да са свързани, щом се появяват по едно и също време при стартиране. HDS предлага опция за тестване на Solenoid E, за който индикира грешката, това и направих, теста трае 30 секунди, като HDS включва и изключва този solenoid. При теста се чува включването и изключването на solenoid-а от кутията, не забелязах нищо нередно. Проблема се появява почти хаотично, не мога да забележа никаква закономерност за появяването му. Понеже грешката е свързана с напрежение, генератора и стартера са рециклирани, зареждането на акумулатора е 14.4V при празен ход. Прикачам и снимки от HDS, извинявам се, че не са screenshots, надявам се да са четими. Поздрави!
-
Благодаря за отговорите! Относно електроното управление ще го проверя за да съм 100%, че работи, но най-вероятно е в изправност. Ще пиша когато ми остане време да се занимая с него. Благодаря за линка! Относно твърдоста на тампоните. Ако знаех, че ще тези тампони ще ми създадат такива главоболия не бих ги купил, но вече е свършен факт. При проявата на проблема се обадих в официалният представител на Фебест за България (след смяната на трите тампона на двигателя) от където ги купих, за да поискам съвет, но ми казаха, че досега никога не са имали такъв проблем и най-добре да купя останалите три които са предназначени за скоростната кутия. Така и направих, но Ако проблема започне много да ми досажда или ще търся оригинални втора употреба или просто ще върна скъсаните
-
Здравейте, Благодаря за отговора! Ще потърся как се тества това клапанче, мисля, че го зная кое е, но не мисля, че проблема идва от там, със скъсаните тампони дори вибрации в купето почти нямаше. Явно хората от Фебест никога не са тествали дали техните тампони наистина могат да заменят оригиналните или не. Въпреки, че мотора вибрира много, тампоните на Фебест не помръдват, което ме навежда на мисълта, че нямат нищо общо с оригиналните. Понеже знанията ми по химия са ограничени, не знам дали има начин тази гума да се размекне ?
-
Здравейте, Пускам темата като продължение на темата "Не е дизел, бензин е ! - странни звуци от K24 (видео) и теч на масло", за да има раздление на двата проблема! Та, след като споменатата "сага" приключи за мен се появи нова! При смяната на ангренажната верига, забелязахме, че трите тампона на мотора HM-CLATFR, HM- CLATRR и HM-CLATRH (за повече информация вижте прикачената картинка, номерата са на Фебест) са скъсани решихме да ги сменим, тук започна и проблема. Появиха се вибрации в купето когато колата не е в движение, вибрациите се усилват когато скоростният лост е на позиция D и намаляват когато е на позиция P. Следващото нещо което решихме е да сменим останалите три тампона които държат автоматичната скоростна кутия. Ентусиазма, че проблема ще изчезне след тяхната смяна беше голям, но уви, проблема все още го има въпреки, че всички шест тампона са сменени. Последното нещо което опитахме с моят майстор е да разхлабим страничният тампон на двигателя (другите са недостъпни) и да запалим двигателя и да превключим между R и D няколко пъти, но резултат нямаше. Може би просто тампоните не са като оригиналните! Номера на тампони Фебест: На двигателя: Преден - HM-CLATFR - под радиатора. Тампона на Фебест има щуцер за вакуум както и оригиналният на Хонда. Заден - HM-CLATRR - Въпреки, че за автоматични скоростни кутии (преди фейслифт) този тампон има оригинален номер на Хонда 50810-SED-E02, а според Фебест оригиналният номер е 50810-SDA-E01, който е за автомобили след фейслифта, тампона пасна. Страничен - HM-CLATRH - от страната на ангренажната верига. На автоматичната скоростна кутия: Преден - HM-061 - намира се ниско долу отпред Заден - HM-062 Страничен - HM-063 - намира се под кутията на въздушният филтър Всички мнения и съвети за намаляване на вибрациите са добре дошли!
-
Здравейте отново, Извинявам се за забавеният повече от половина година отговор, нямах достатъчно свободно време за да се захвана с решаването на проблема. Миналата седмица реших, че не ми харесва как работи мотора и, че този проблем трябва да има логичен завършък! След като бяхме изключили всичко елементарно което може да причинява "тракащият" шум, реших, че вече е време за смяна на веригите и обтегачите. Проблема се отказа счупен обтегач на малката верига която задвижва масленната помпа, посочил съм го на прикачената схема. Прилагам списък с частите, техните марки, номера и приблизителни цени които бяха нужни за ремонта: Комплект вериги и прилежащите обтегачи - 250лв - Japanparts KDK-403 Водна помпа - 80лв - Оригинален номер на Хонда: 19200RBC013. При някои търговци излизат и друг тип помпи за K24 двигателя. Правилната помпа лесно се познава по отвора за маркуч в единият от ъглите си. Обтегач с ролка - INA. Kаталожен номер на INA : 534 0261 10 - 130лв. Гарнитура на капака на клапаните заедно с О-пръстените за свещите - Victor Reinz, каталожен номер на Victor Reinz: 15-53806-01, около 40лв по спомен. Силикон за уплътнение на капака на ангренажната верига и картера Reinzosel - 35лв. Гарнитура и семеринг на колянов вал намиращи се между капака на ангренажната верига и блока - Ajusa. Каталожен номер на Ajusa: 77005400 Антифриз HEPU - 40лв. Дестилирана вода - 5лв. Масло 5w40 и маслен филтър - 70лв Тампони на двигателя, три броя, преден (до радиатора), заден (към купето), страничен (от страната на ангренажната верига) - 306лв. Каталожни номера на Фебест: Преден - HM-CLATFR Заден - HMCLATRR - Въпреки, че за автоматични скоростни кутии (преди фейслифт) този тампон има оригинален номер на Хонда 50810-SED-E02, а според Фебест оригиналният номер е 50810-SDA-E01, който е за автомобили след фейслифта, тампона пасна. Страничен - HMCLATRH TL;DR: Проблема идва от счупен обтегач на веригата задвижваща маслената помпа! Благодаря на всички включили се в темата!
- 50 replies
-
- 14
-
Здравей, Съжалявам за проблемите които имаш с Акорд-а! Имам подобен Акорд, 2.4 преди фейслифта и съм наблюдавал някои от описаните неща ! Относно акумулатора : Това е доста дразнещ проблем, доста е малък този акумулатор за автомобил с толкова екстри, но според мен или го зареди хубаво или си купи нов. От друга страна хубавото на този акумулатор е, че цената му е към 100 тина лева. Отностно VSA : Светването на VSA може да има пряка връзка със слабият акумулатор. С моят HDS не успях да изтрия грешката, но метода с кламерчето и копчето за изключване на VSA работи безотказно. Мисля, че има линк във форума кои крачета на ОБД буксата се свързват и по нататъшната процедура. Относно "При включена диагностика ту има грешки, ту няма на компютъра" : Колата има ли газова уредба свързана по ОБД ? Относно проблема с отварянето на багажника : Не мога да открия информация дали колата е седан или комби (турър) в описанието. При комбито нещата са по-сложни заради автоматичната врата. Виждам, че хората от Бултрако са диагностицирали с HDS - "Body Electrical" частта, не виждам да има грешки. С тази част на програмата може да се задейства всяка една част на с-мата за отваряне на багажника (опита ми е от комби), не само да се проверява за грешки, което би подсказало дали има дефект в някой механизъм. Имам няколко въпроса които може би ще те насочат в определена посока, искрено се надявам да е правилната : - Ключа работи ли за отключване и заключване ? - Така разбираш дали работи ключа като цяло. - Когато задържиш бутона за отваряне на багажника, червеното диодче на ключа премигва ли ? - Така разбираш дали работи физическото копчето за отваряне на багажника от ключа и дали изпраща сигнал към колата. - Ако отговора на предните два въпроса е "да", то най-вероятно става въпрос за проблем специфичен за отварянето на багажника, а не общ проблем.
-
Здравейте, Благодаря за отговорите ! Ето - https://www.youtube.com/watch?v=bTzVlEkCEqY обещаното видео от горната страна на пистовият ремък ! Обобщение на проблема : Кога се чува този звук : - Колата е топла - Скоростният лост е в позиция D - Климатика е изключен - Волана не се върти - Няма товар на алтернатора Кога НЕ се чува : - Колата е топла - Скоростният лост е в позиция D - Пистовият ремък е премахнат Разликата в натоварването на пистовият ремък би трябвало да е минимална при двата сценария. Обобщение на проблема от страна на майсторите : - Майстор 1 (наистина добър майстор) - Най-вероятно идва от обтегача. - Майстор 2 - (който смени лагера на съединителя на климатика, по мое желание !) - Звука идва от хидравличната помпа на кормилното управление. - Майстор 3 - (Хонда майстор) - Шайбата на коляновият вал, въпреки, че му обясних, че с Майстор 1 я свалихме и я гледахме на преса дали гумата е скъсана. Щом разбра, че шайбата не е оригинална и е BGA, тотално реши, че е от шайбата на коляновият вал защото имало "танцуване от шайбата". Оказва се, че единственият начин да го намеря този проблем е да си купя всички части които се въртят от пистовият ремък, или да намеря такива за проба, което се оказва доста трудна задача. За момента, оставям проблема на заден план, докато не реша, че ме дразни отново
-
Благодаря за отговора ! Не ми изглежда този обтегач да танцува. Доста е стегнат ремъка, дори пробвахме на да отхлабим или натегнем при работещ мотор, никаква промяна в звука. Много се съмнявам да е този обтегач, но може да грешка, докато не го сменя няма как да съм сигурен ! Ще се опитам да направя клипче на обтегача ! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Та, след близо 4000 километра навъртени през последните 2 месеца, звука си е там, дрънка си щастливо и никой не знае от какво е .... Забелязах, че шайбата на съединителя на климатика "играе" и веднага си помислих, край, намерих го ! Закарах колата днес при майстор на климатици, взе ми 100 лева да ми смени лагерчето на съединителя и изненада, шума пак си е там ! Майстора на климатици има предположения, че е от хидравличната помпа, но "тракането" се чува и когато не се върти волана, демект няма никакво натоварване, а и шума се чува ниско долу, затова и клипчето е правено под колата. Общо взето май докато не сменя всичко което се задвижва от пистовият ремък няма да разбера какво е, затова го оставям да си "трака" както на клипчето и това е !
-
Здравейте, Съжалявам, че не мога да помогна по темата, но имам един въпрос който би ми помогнал на мен. Преди да се откъсне ролката, чуваше ли се "металически" шум, или всичко беше тихо ?
-
Здравей, Благодаря за отговора ! Всичко това което казваш е така, но едно не мога да си обясня в моят случай, ако е от веригите или техните обтегачи, защо шума спира при махане на пистовия ремък. И при двете положения, с ремък и без ремък, натоварването идва само от скоростната кутия, която в момента на теста е на положение D. Махахме и слагахме ремъка два пъти за да сме сигурни в това.
-
Здравей, За да има по-голяма видимост и сред останалите колеги, ще споделя какво ти отговорих на лично. Проблема при мен не е отстранен. Ходих до Истанбул и обратно с колата и не видях да има никакво влошаване или подобрение. Идея си нямам от какво е, нито как да го диагностицирам, вариантите пред мен са два, да сменя абсолютно всичко и да се надявам да изчезне или да го оставя да трака докато не се счупи, каквото трака... Та, на мен просто ми досади да го търся този проблем и да занимавам майстори, затова го оставих да трака и това е. Ако някой го открие и сподели, евала !
-
Здравей, Човека който ти го е казал това, нещо се е объркал. K24A3 няма такива клапани.
-
И аз имам същият проблем, не е от шайбата на коляновият вал. При мен дори беше сменена с BGA, явно някой си е мислил, че е от нея. При мен особеното е, че при махнат пистов ремък и лоста на D шум няма. След доста дълго разучаване на проблема, не можах да го открия и го оставих да трака....