Jump to content
rave77

колеги търся вентилирани дискове предни и задни за акорд 7

Recommended Posts

​колеги някой имали инфо откъде да си купя вентилирани дискове предни и задни за акорда 7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилирани са и сегашните ти предни дискове. Може би говориш за такива, спортни, с дупки и канали, които да отвеждат изгорелия слой от накладките. Ако правилно съм разбрал правилно, то мога да препоръчам дискове на марката EBC GD.

От Ebay можеш да си ги купиш, но първо, трябва да напишеш за каква кола и с кой мотор ги търсиш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни общите поръчки от чужбинско има баш такава, текуща...

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да колеги с дупки и нарязани ! модела е 2005  хонда акорд  мотора е 2ка, 4естно казано ми се иска пове4е от БГ да ги взема имам известни съмнения затова може би

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е да видиш дали на К24 не са по големи и просто да си сложиш оем ама по големи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е да видиш дали на К24 не са по големи и просто да си сложиш оем ама по големи.

 Kак ще ги сложи по-големите дискове? 

Нали ще трябва да се сменят и спирачни апарати, а при повечето модели трябва да се смени и шенкела..

 

CL7- 280mm        2.0

CL9- 300mm        2.4

CN1-300mm        2.2 печка

Редактирано от ВесКо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз си взех от общите нарязани, но ако питаш мен вложи повече пари в накладки, и да зимаш хубави дискове ако накладките и гумите са зле и калпави пак ще спираш 2 часа. 

Редактирано от malak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш от БГ, точно ЕБС, пак ще ти ги докарат от ЮК. Но каквато и марка да вземеш дупчени и нарязани, ако караш като луд може и да ги напукаш, не са керамични, а някои са с керамично покритие, за което дават мисля 1г. гаранция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси много колеги за отговорите , аз карам спокойно не съм от тези коите се правят на съзтезатели но проблема е 4е дисковете са ми криви  така го усещам като карам с 120 и трябва да намаля примерно и волана леко ми трепери,предложиха ми в сервиза на АПОСТОЛОВ в БУРГАС  да ми ги шлифоват но честно казано предпочитам нови отколкото да побългарявам нещо от което ми зависи живота !!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имат специален стенд, който ги шлайфа на място (без да се свалят от колата), а самите ти дискове все още не са прекалено изтънели, не ти пречи да пробваш тази процедура, особено ако стилът ти на шофиране не е екстремен (както казваш). Щом са ти предложили, смятам че "има хляб" в тях, а процедурата е рутинна и в много сервизи я практикуват. На предишния ми Акорд така постъпих със задните, но предните ги смених -просто имаха ръб от над 2 мм и ги смених с нови.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а горе долу би ли ми казал каква ще е разликата в цената нови срещу шлайфани  защото наистина има хляб в тях и нямат ръб проверявал съм ги многократно !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената е относителна, но мисля че за около 150лв. на диск ще намериш, шлайфането на предните ще е около 50лв. с Про-Кът, но е желателно и задните да минеш, предполагам и те са криви, което е към 80-100лв. общо предни задни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, питай при Апостолов. Нали там са тествали колата и са ти предложили тая услуга. За нови, вероятно изборът е по-голям и сложен, но и в двата случая е добре да ги гарнираш с нови накладки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачните дискове са консуматив и когато дебелината им намалее с 1.6 - 2.0мм или се изкривят, напукат, то те трябва да се сменят с нови!

Смяната на дискове винаги трябва да става, както и с гумите, по двойки (ляв и десен).

 

  Защо не бива да се шлафат дискове:

Веднъж изкривен диск, дори и да го шлайфаме, то той ще се изкриви отново, при това много скоро. При първото, по-силно спиране той ще се изкриви на същото място.

 

    Защо се получава това:

Когато се прегрее един метал, тогава се губи здравината му. Така че дори и да им пуснем една стружка на струга, те си остават стари и прегрявани дискове.

 

При различните производители, температурата на прегряване е различна и оттам идват различните цени на дисковете.

Редактирано от ВесКо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така, но доста рядко съм виждал някой производител да пише температурата, след която метала губи свойствата си и се деформира. Все пак се надявам стоковите да са от издръжливите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че са издръжливи, ноо... не са спортни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крив диск, митове и легенди...

Мит # 1 – Пулсациите и вибрациите при спиране се причинява от дискове, които са изкривени от прегряване.

Терминът "крив диск" е в обща употреба от всички шофьори в продължение на десетилетия. Когато водачът отчита вибрации и пулсации при рязко спиране, неопитните шофьори, след проверка на ходовата част, често отдават на вибрациите на "изкривени дискове". Следва измерване дебелината на диска на различни места и намирайки значително отклонение диагнозата “крив диск“ се бетонира.

Обикновено, дисковете се престъргват или направо сменят (като се обявяват за калпави), за да се реши този проблем и също толкова обикновено, след сравнително кратък период от време, вибрациите се връщат. Кривината на дисковете е довела до факта, че значителен брой нови автомобили са изкупени обратно от дилърите бидейки в гаранция. Това се случва в продължение на десетилетия - и като повечето неща, които са с бетонирани диагнози са грешни!

Ако предположим че , че фланеца на главината и колелото са в добро състояние и че болтовете са в добро състояние, инсталирани са правилно и в правилния ред, за повече от 40 години професионалени състезания, включително с Shelby / Ford GT - едина от най-интензивните програми за развитие на спирачките в историята, никога не съм виждал нито една изкривена дискова спирачка.

Аз съм виждал много напукани дискове, дискове които са се превърнати в плитки конуси, и несметен брой дискове с материал депозиран от накладките неравномерно върху диска - понякога се вижда лесно но по-често не.

В действителност всеки случай на "крив диск", който съм изследвал, дали на състезателна кола или на нормална кола на улицата, винаги се оказва случай с неправилно нанесен материал от накладката по повърхността на диска. Резултатите от това неравномерно отлагане са варираща дебелина на диска , поради зацапване, което се появява при високи температури.

За да разберете това, което се случва тук, ние накратко ще проучим работата на спирачната сила в системата на дискова спирачка.

ПРИРОДАТА НА СПИРАЧНОТО ТРИЕНЕ

Триенето е процес, който преобразува динамична енергия в топлина. Точно както съществуват два вида триене между гумите и повърхността на пътя (механично захващане на неравностите на пътната настилка от еластична гума и преходното молекулно сцепление между гумата и пътя, в който гума се прехвърля към повърхността на пътя), това са два много различни вида спирачно триене - абразивно триене и прилепващо триене. Абразивното триене включва отчупване на кристалните решетки на материала на накладката и чугуна на диска. Разчупването на тези материали генерира топлина на триене. В абразивното триене, връзките между кристали на накладката (и в по-малка степен на дискът) се разкъсват окончателно. Твърдия материал отнася по-меката накладка (да се надяваме че диска ще отнесе накладката wink.gif). Накладката, която функционира главно чрез триене, има висока степен на износване и е склонна да не работи при високи температури. Когато накладките преминат ефективната температурна граница, те прехвърлият материал върху диска в произволно и неравномерно количество. Това е момента в който на диска се натрупва метериал, който води до вибрации и когато бъде премерен диска дава отклонения в толеранса.

С прилепващото триене, част от материала на накладката се наслоява между накладката и диска и образува много тънък, равномерен слой на материал на повърхността на диска. Тъй като триещите се повърхности на диска, както и накладката се състоят основно от един и същ материал, материала на накладката вече може да преминава свободно в двете посоки и непрекъснато да се реформира по повърхностите. В действителност, с прилепващото триенето между накладка и диск, връзките между материала и депозитите по диска са преходни по характер - те непрекъснато се разграждат и някои от тях са непрекъснато реформиране.

Няма такова нещо като чисто абразивни или чисто прилепващо триене при спиране. С многото съвременни формули материалът на накладката трябва да бъде достатъчно абразивен, за да поддържа повърхността на диска гладка и чиста. Той трябва да може да премине на , слой на диска постоянно и да се обновява и да се държи еднакво – отново и отново, докато температурата на накладката не е била превишена или ако диска и накладката не са напаснати добр и правилно. В последния случай, ако не е нанесен равномерен слой материал върху диска това ще доведе до неконтролираното прехвърлянето на материала при високи температури. Органичните и полу-метални накладки от миналото са по-абразивни и по малко прилепчиви и са силно температурно ограничени.При сегашното поколение се използва "метализиран въглероден" тези накладки използват предимно прилепваща технология,те са стабилни про доста висока работна температура . За съжаление, няма безплатен обяд и ултра високо температурните състезателни накладки са неефективни при ниските температури , и обикновенно не стават за улично ползване..

Независимо от състава на накладката , ако диска и не са разработени добре ще възникне неравномерен пренос на материал между тях - в резултат на което ще се формират неравни депозити и вибрации/тресене при спиране. По същия начин, дори ако спирачките са добре разработени, когато те са много горещи или след една дълго спиране от висока скорост, ако задържите спирачката натисната ще се получи отпечатък от накладката, което пак може да доведе до неравномерно спиране.

По някога става и по лошо. Чугуна е сплав от желязо и силиций в разтвор, примесени с частици въглерод. При високи температури, в кристалната решетка започват да се формират включвания на карбиди . В случай че спирачния диск не е напаснат добре и по повърхността му има неравномерни нанасяния на материал от накладката, там темпертурата се повишава още повече, на всеки оборот, тази област контактува с накладката покачвайки температурата в този участък до към 650 градуса, което пък води до тоталната щета на диска. При тази температура се формира железен карбид в чугуна, което е съединение много твърдо и с много слаби термични свойства. Мта внимавайте wink.gif

ПРЕВЕНЦИЯ – винаги е по добра от лечението!!!

Има само един начин да се предотврати този вид проблем - правилно разработване на диск и накладка и ползване на правилните за вашия автомобил и стил на шофиране. По отношение на накладките, свързващите смоли трябва да бъдат изгорени на сравнително бавно, за да се избегне прегарянето и неравномерните депозити по диска.

Процедурата е следната - няколко спирания с увеличаваща се сила и с кратък период на охлаждане между тях. След последното спиране, системата трябва да се остави да изстине до температурата на околната среда. Обикновено е серия от десет все по-силни спирания от сто до пет километра в час с нормално ускорение между тях. По време на тези спирания не спирайте никога напълно така че добре планирайте къде и когато ще направите тази процедура. Направите тази процедура с внимание и загриженост за себе си и за безопасността на другите. Ако спрете напълно преди процеса да е завършил, има възможност за нееднакъв трансфер на материал или отпечатване, а резултата ще бъде това, което точно се опитваме да избегне. Играта свършва.
В отношение на силата на спиране, ABS-а се активира при натоварване 0,9 G и по-нагоре, в зависимост от превозното средство. Искаме да спрем в размер около 0.7
до 0,9 G. Това е забавянето което искаме да постигнем - процент да заключите ABS .Накладките трябва да започнат да миришат на 5-тото до 7-мото спиране и миризмата трябва да намалее преди последното спиране. Прашна сива зона ще може да бъде видяна на ръба на накладката който контактува с диска. Когато сивата зона по ръбовете на накладките са около 3мм, накладката е готова.


За щастие процедурата е добра и за дисковете и ще облекчи всички остатъчни термични напрежения, останали от процеса на леене (всички дискове трябва да бъдат с освободен термичен стрес като един от последните производствени процеси) и ще прехвърли гладък слой на материал върху диска . Част от идеята е да се избегне продължителен контакт между накладката и диска.

Водачът може да почувства 0.001мм депозитако депозита е 0.01мм ситуацията вече е дразнеща. Повече от това се превръща в истинска болка.


Продължението следва.....

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"+"от мен :yes:

Знаеш ли нещо за количеството Carbon в дисковете??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала колега, над 40 години се занимаваш с професионални спортни автомобили?

 

Как ще обясниш това: 

2013-05-31_18.24.29_f876c_31933941.jpg

 

Тези дискове са разработвани в продължение на над 200км с нови накладки и всичко беше ок, докато на следващата седмица тръгнах да карам по-бързо и естествено трябваше да спирам по-бързо.... резултата е това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей как ме надценяват тук, един прочит стига за да се разбере, че тва е цитат на човек наистина занимаващ се 40 години с спортни коли.Просто исках да помогна с инфо, и какво тряаа да обяснявам не разбрах...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При вече работили дискове /вероятно 3ти к-т накладки/ сработването е по-трудно. Вероятността накладките да се /изпекат/ и дисковете да /посинеят/ не е малка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги и така засега се спрях на дискове предни на ФЕРОДО комплекта 160 лв и накладки испански били по добри от японските  80 лв кво ще кажете?

добре ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Феродо Дискове не мога да ти дам информация от личен опит, нито от чужд, но за накладките са ми казвали хора, които ги ползват че са хубави, и да по-добри от Кашиямата на пример. Аз в момента на задните съм с Феродо, за момента съм доволен, но аз не съм екстремен шофьор. Знам че има Феродо премиум накладки, които се хвалят доста, но са и скъпи, около 200лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен само, ако си кротък шофьор. Читави предни дискове са около 160лв. Единия!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги и така засега се спрях на дискове предни на ФЕРОДО комплекта 160 лв и накладки испански били по добри от японските  80 лв кво ще кажете?

добре ли е?

За тези пари явно ще купиш некой боклук, истинско феродо почва от 800 паунда нагоре, накладки от 100паунда!

В БГ има EBC дискове и накладки, продават ги тук: http://www.ebcbrakes.bg/.

Качеството е уникално!Има и колега, който прави групови поръчки за същата марка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се оглеждах лятото за дискове.. И тези на Феродо бяха най-евтиното на пазара.. Цената беше почти същата..

Майсторите казаха тогава да ги избягвам, а и аз не обичам да взимам най-евтиното на пазара.

 

В крайна сметка от общите поръчки EBC излезе на хубава цена. Малко под 400 лв. за всички колела - накладки + дискове..

В момента мисля че има пак поръчка..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

колеги и така засега се спрях на дискове предни на ФЕРОДО комплекта 160 лв и накладки испански били по добри от японските  80 лв кво ще кажете?

добре ли е?

За тези пари явно ще купиш некой боклук, истинско феродо почва от 800 паунда нагоре, накладки от 100паунда!

В БГ има EBC дискове и накладки, продават ги тук: http://www.ebcbrakes.bg/.

Качеството е уникално!Има и колега, който прави групови поръчки за същата марка!

 

 

Феродо от 160лв. също е истинско, но не е нещо по-различно от заводските дискове. А това от 800 паунда сигурно ще да е от въглеродни нишки или от 18к gold

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги и след дълго мислене  най накрая взех дискове на jako parts blue print  наистина разликата е огромна от тези които имах и новите !! имам един въпрос голям проблем ли е че не смених накладките тъй като в тях има още много хляб ,въпреки че ме посъветваха щом слагам нови дискове да сменя накладките ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и още нещо колеги  какво означава да карам по внимателно първите 5000км?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам един въпрос голям проблем ли е че не смених накладките тъй като в тях има още много хляб ,въпреки че ме посъветваха щом слагам нови дискове да сменя накладките ???

 

Лично мое мнение (всеки си кара колата както той си реши)... грешка е, да..

Нови дискове с нови накладки, задължително!!

Сега износените на криво накладки ще износват и на криво новите дискове.

Трябваще да си сметнеш този разход при желание да сменяш дисковете.

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RAVE с нас може да се бъзикаш, ама с Хондата НЕ трябва!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезно четиво http://www.zr.ru/content/articles/842163-tormoznye-diski-menyat-ili-protachivat/ и защо е по-добре (с малък бюджет) струговани дискове и нови накладки, отколкото вече работилите с нови дискове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезно четиво, може би за теб.... аз само картинки гледам.   :bg:  :bg:   :bg:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги послушах съвета ви и смених накладките сложих КАШИЯМА надявам се сега ве4е всичко да е наред ! благодаря на всички които ме посъветвах те !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...