Jump to content
roting

HR-V с бавна скорост

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Някой слагал ли е на Харви скоростна кутия със Super low gear (SL)-предавка, дали може да се направи това ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква ще да е идеята на това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е повече от ясна :) ама дали е възможна?

Редактирано от roting

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ако ми беше ясно дали щях да питам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажем малко по-мощна скорост..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скорости от shuttle,но надали ще пасват  ? Те нали имат SL.

 

03-1988-Honda-Civic-4WD-Wagon-Down-On-th

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията от  Shuttle към двигателя сигурно ще пасне (D-серия двигатели), но нататак - раздатки, кардани...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би било необходимо ако двигателя разполага с голям въртящ момент и колата си тежи на мястото,за да осигури сцепление.На наща въшка ефекта би бил нулев.На Диското си не съм ползвал бавни,освен ако не съм върху пясък или в реката...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лада Нива е с приблизително тегло по-малък въртящ момент и като включиш на бавните катери доста сериозно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей да сравняваш Лада Нива със Шатъл.

 

Когато почетеш малко за видовете 4х4, и каква железария има всеки от тях между двигателя и колелата, ще разбереш защо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почел съм доста за 4X4 трансмисиите - видове, принцип на работа, слаби места, плюсове, минуси и тнт. И не сравнявам Лада Нива със Шатъл. Питам дали мога да сложа кутия от Шатъл с SL на Харвито. За Шатъла обаче не знам дали е с двойна помпа или няква виско муфа..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ги и със двете, зависи коя година е произведен. Не съм се задълбочавал, и не знам, до коя година са с едното, а след нея с другото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май пред 1990г. са с виско муфо и точно те са с SL-предавка :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък идеята ми се струва интересна! Харвито наистина е съизмеримо с Нивата. А Нивата наистина е добра на бавни, както и Уазката, че дори и Уазката фургон!

Карал съм Субаро Леоне комби. Гледаш го щайга, семейна кола. Но с бавните сме ходили по чукарите на лов с него и то не веднъж!

Бавните превръщат колата в БТР!

Само дето изброените марки включват 4х4 ръчно и остават включени на него, а Харвито го включва само при боксуване!

В тоя момент теорията издиша и идеята губи смисъл, ако не се измисли как да зацепваш задния мост по твое желание. Демек постоянно когато ти трябва!

Редактирано от ValMihov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми звучи по- интересна идеята на харвито петата предавка да е по дълга за по-висока средна скорост без да е нужно каране в 5.5к оборота. Някъде бях чел че става номера със сменяне на зъбчатки...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми звучи по- интересна идеята на харвито петата предавка да е по дълга за по-висока средна скорост без да е нужно каране в 5.5к оборота. Някъде бях чел че става номера със сменяне на зъбчатки...

В някъв руски форум бях чел за гимнастики със скоростните кутии. Трябва да се поразровя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля ,че темата отива в кошчето!Почетете още,покарайте малко офроуд и си купете правилната кола за вашите нужди.Нивата няма нищо общо с Харвито,Легасито е с пневматично окачване и при голям просвет наистина правеше чудеса,но мотора му беше 200 коня.Ако имаше файда от LS на Шатъла още щеше да се произвежда.

Харвито си е обикновен Сивик с помощно задно предаване и малко по-голям просвет.Ако се ползва с акъл и опит минава от невъзможни места,но не го сравнявайте с БТР.Купето му е много слабо,полуоските са тънки,съединителя е най-комфортния в класа си ,но от към мощност е смешка.С две думи приличен СУВ с нисък разход.Всеки ,който има амбиции да направи нещо повече е обречен на провал.Ако някой има повече опит от мен с Харви нека ме обори....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, никой не тръгнал да прави от Харвито офроуд машина - не е за това. Исках да разбера някой правил ли е нещо подобно.Къде би ми свършила работа SL ? напр. по язовирите вместо да лашкам съединителя или да карам с 20km/h по каманаците (именно защото е нежна колица) SL "евентуално" би се отразила добре.

Относно Нива-та, карах 8 години служебна по не леки терени - служебна разбирай, аз чупя друг плаща без компромиси с части и гуми - е няма такова л.... То не бяха с.кутии, раздатки и джанти ме изпреварваха по пътя...

Относно опита с Харви, трябва да видиш моето някъв странен ензекпляр е с черни лайсни по вратите и броните с халогени и супер странен бежев кожен салон..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти кутията на сивик шатъл виждал ли си я наживо? Наясно ли си че трябва да си преправяш шасито и кардана за да я сложиш на ХРВ? Полуоските ти че няма да станат е друг въпрос. Да евентуално като налееш малко пари би могъл да я монтираш, може дори и да работи. Друг е въпроса че механизма ти за превключване на скоростите няма това допълнително място на което влиза SL. Защото тя влиза като първа скорост но още малко по-наляво. А щях да забравя - съединителя на шатъла превключва с жило а ХРВ-то е с помпа. Гадна работа май и педала ще трябва да се сменя - той пък от друга страна си е комплект с тоя на спирачката - е тя стана една.......

 

Аз откакто карам тоя шатъл SL включих само веднъж от любопитство. Помисли си дали си струва занимавката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв отговор исках. Става така ... или не става защото...

Благодаря Ви колега Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опита ми с Харви е точно рибарски.Като купих Харвито, имах ясни цели какво искам:Нисък разход!

Знаех, че това води до много компромиси,тъй като преди това ходех за риба с Диско 1.Пробвах естествено Витара и Форестър,но там срещнах пак компромиси + висок разход.

Обикалям само реки,разбирай селски път,царевичак,жънато,орано.След близо 4 години опит няма място от където да съм минал с Диското,да не съм стигнал с Харвито.Естествено си правя сметка колко съм висок,колко драпам и ако се налага заобикалям.Теглим чертата и се оказа 4 пъти съм затъвал в кал с Диското и нито един път с Харвито.Желязното правило е мисли преди да се бухнеш в локвата.С Харвито съм закъсвал 3 пъти и то за малко-спукан радиатор от царевица,мокро делко от преминаване на р.Росица и спукан картер от скрит камък в тревата.

И да се върнем на темата,Къде би ми се наложило да ползвам бавни?Изкачване на скалист терен с дребни камъчки и фракция,лед,дребен речен чакъл,нестабилен чакъл.Ок,каквото не мога да компенсирам с полусъединител и засилване просто не го минавам.

 

Споменах едни недостатъци по-рано .Твърдо окачване,слаби ламарини-пукат заварките между подкалниците и ламарината пред краката на шофьора,рамката на предното стъкло се усуква и джама се пука,средното гърне и тръбата под кардана е абсурд,Предпазителя за воден удар събира само 3 литра вода-проверено :).Несиметрично задно окачване-с това се свиква.Не може да се кара 4х4,задното се включва за малко точно като си изгубил предното,реално винаги си на 2 колела с задвижването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това искам да избегна - полусъединителя и засилката. Ако би станало  технически лесно и  е малка финансова инвестиция би било един голям плюс. За 4X4, нямаш на 100% загуба на предното, имаш някъв % тяга когато буксува с намалено естествено сцепление, и увеличено триене. Случвало ти се е вярвам, на сняг  да боксуваш на километража да ти показва пр. 60км/ч , а ти да се движиш на практика с 20км/ч. , но все пак се движиш. Имаш намалено сцепление на гумите с настилката, но не можеш да нямаш никакво сцепление - последното противоречи на законите на физиката. На практика какво се случва, всеки случай е строго индивидуален - опитен шофьор, подходящи гуми, техническо състояние на автомобила...

Иначе аз лично съм против хард офроуд изпълненията, не само с Харви - това е принудително трошене на автомобила, но ако се наложи....

Та по темата със скоростните кутии на Хонда съм много на "Вие" (на Кончерто-то мога да каже че е отвратителна) няма ли някоя друга освен Шатълската с подобна предавка? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SL май имат само първите Шатъли...след това не съм виждал да има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...