Jump to content
tanas4o_

Сериозен разход на моторно масло, Хонда Джаз, 1.4, 2005

Recommended Posts

Здравейте,

 

става въпрос за колата от заглавието и много притеснителния за мен разход от 2л за около 5к км. Пробега по табло е 158к и мотора работи като часовник, няма омазнен ауспух ???, както и видими следи за течове по двигателя. Маслото с което е в момента е Repsol 5W30 и е на 5к км.

Рових из темите за Джаз, но не успях да намеря подобна. Има ли колеги които са се сблъсквали с подобен проблем? Евентуално решение? Може би най-вероятното са спечени маслени сегменти или просто износен двигател? Освен евентуална смяна на сегменти, може ли да се мисли за присадка в маслото или преминаване към 10W40?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... като ще смениш сегментите е хубаво и биелни лагери. Присадката и преминаването на по-гъсто масло няма да помогне ;)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

става въпрос за колата от заглавието и много притеснителния за мен разход от 2л за около 5к км. Пробега по табло е 158к и мотора работи като часовник, няма омазнен ауспух ???, както и видими следи за течове по двигателя. Маслото с което е в момента е Repsol 5W30 и е на 5к км.

Рових из темите за Джаз, но не успях да намеря подобна. Има ли колеги които са се сблъсквали с подобен проблем? Евентуално решение? Може би най-вероятното са спечени маслени сегменти или просто износен двигател? Освен евентуална смяна на сегменти, може ли да се мисли за присадка в маслото или преминаване към 10W40?

първо пробвай да смениш маслото с друго,защото Repsol е едно от най негодните масла особено в 5w30. Единственото що годе добро на Repsol е 15w40. Не казвам че ще спре да го пипа,но може да намали драстично разхода. Пробвай Motul или някое друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също гореше масло на моя джаз 2006 година е. Първоначално сложих пълна синтетика но явно идваше тънко и минах на 10w40 на Мотул 6100+ и съм доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега spas1980, би ли пояснил за какъв разход на масло е ставало въпрос при теб и как се е променил със смяната на марка и клас масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мотора го гори маслото няма как ауспуха да не е черен и да не цапа !
Пробвай с Мотул 10W40 и ако не спадне разхода вероятно ще ти се наложи да смениш сегменти и гумички.
Не вярвам мотора да е износен а по скоро запечени маслени сегменти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Ще използвам темата на колегата да не отварям същата такава. Джаза е 1,4, 2002 г. 83 к.с.

При мен за 5к километра маслото падна на минимума на щеката. На лепенката какво масло са ми наляли гледам, че пише 3,5 литра, а в една тема прочетох, че събира 4 литра.  Няма омазнен ауспух и не пуши черно. Не съм я проверявал за течове защото нямам време и я "спирам от движение" докато се установи проблема от къде е, Маслото е Liqui Moly 10w40. Друго масло не съм пробвал, това е първото, което и наливам. Наясно съм, че ако няма течове ще трябва да се отваря двигателя. Молбата ми е ако някой е правил или знае дори да не е правил, кои са основните неща които трябва да се подменят на този двигател. Говоря за сегменти, уплътнения, .... Някаква ориентировъчна цена на части и труд  да преценя дали да започвам изобщо ремонта или да я "подарявам на някой". Веригата разкача ли се при този ремонт. Някой ползвал ли е това масло за Джаз и какви са му впечатленията. И най-малката информация ще ми е от полза. И не на последно място да ми препоръчате читав майстор в района на Стара Загора. Може и на лично съобщение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Ще използвам темата на колегата да не отварям същата такава. Джаза е 1,4, 2002 г. 83 к.с.

При мен за 5к километра маслото падна на минимума на щеката. На лепенката какво масло са ми наляли гледам, че пише 3,5 литра, а в една тема прочетох, че събира 4 литра.  Няма омазнен ауспух и не пуши черно. Не съм я проверявал за течове защото нямам време и я "спирам от движение" докато се установи проблема от къде е, Маслото е Liqui Moly 10w40. Друго масло не съм пробвал, това е първото, което и наливам. Наясно съм, че ако няма течове ще трябва да се отваря двигателя. Молбата ми е ако някой е правил или знае дори да не е правил, кои са основните неща които трябва да се подменят на този двигател. Говоря за сегменти, уплътнения, .... Някаква ориентировъчна цена на части и труд  да преценя дали да започвам изобщо ремонта или да я "подарявам на някой". Веригата разкача ли се при този ремонт. Някой ползвал ли е това масло за Джаз и какви са му впечатленията. И най-малката информация ще ми е от полза. И не на последно място да ми препоръчате читав майстор в района на Стара Загора. Може и на лично съобщение. 

Ами почти всеки път присъствам на смяната на маслото, и всеки път се налива 4 л., от туба 5л. ми връщат 1л., личи си по означенията. Пробвай с Мотул 5W40, когато минах на него, спря да ми гори масло и разхода ми падна под 6/100 градско, и то зимата. Впечатления от други масла - Репсол 10W40 - гори ми по около литър на 8 хил. км, Фукс 10W40 - между 200 и 400 гр. на 8 хил.км, през толкова сменям маслото. Както казах, масло сменям през 5-6 месеца, или през около 8 хил.км, горивото го засичам все път като зареждам, винаги догоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо страшно.Двигателя е съвсем "стандартен "хондов двигател.Ремонта си е стандартен,като естествено се разглобява изцяло.Сменят се гумички на клапаните и сегменти и си пак в джаза.Веригата и всичко покрай нея е цифра,но едва ли има нужда да се сменя.Читав ремонт е между 1200-до 1400 лв.Средния пробег на едни сегменти е 200к километра.Пиши ми ако имаш други въпроси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за отговорите!

Оказа се, че са налели 3,5 л. масло при смяната му, както си пише на бележката. Взех си половин литър и преместих колата на друго "равно място" и я оставих за едно денонощие без да се пали. Като извадих щеката на другия ден маслото беше на половината между минимума и максимума. Предния път като го гледах изчаках 2 часа, които явно не са били достатъчни за оттичане или е имало наклон и затова е било на минимума. Налях половиния литър и маслото се вдигна на 2 мм от максимума на щеката. Оказва се, че за 5к км не е пипнала маслото изобщо и за мое щастие ремонта се отлага. Като дойде време за смяна ще сложа Мотул 5W40, гледам, че всички го хвалят, но само незнам 8100 x-cess или x-clean трябва да бъде и на колко км се сменя. Надявам се на обща поръчка да мога да си взема, но ако дотогава няма кажете някой проверен сайт или магазин в района на Стара Загора откъдето мога да поръчам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагам Motorex select LA-X SAE 5W30, коeто си купувам от Гърция. Не го пипат колите. Последните години съм карал какви ли не тояги. С нито една не съм имал проблеми. Е, една импреза нещо се лакомеше, ма и един Бардал и пуснах вътре та да миряса. Баща ми си купува масло само от дилърите, но в чужбина. Често пътува и винаги си взима масло, филтри, свещи, ремъци, ролки и водна помпа само от вън. До сега проблеми не е имал. А кара страшно много!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и при мен разхода на масло стана много голям - около 3л за 10000км . Можете ли да ми препоръчате сервиз за смяна на въпросните сегменти в Пловдив ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×