Jump to content
Х А Р И

И аз вече се кафя на едно HRV

Recommended Posts

Преди година и половина си взех една моя мечта от един оказион във София. Аз съм от Шумен по принцип. Колата е докарана от Италия и както казват всички, че оттам гледай да не вземаш кола, аз се натресох точно на такава. Синя, има си антикрило от стария тип който ми харесва повече. 4х4, 105 коня, двувратка и с два малки дефекта. Двете биалетки отзад бяха за смяна и задната лява пружина на окачването също. Биалетките нови, а пружината втора ръка от модела. Всичко 90 лв.

Лято на миналата година я карах навсякъде където ми се ходеше, което включва и ниви и не сложен офроад. Парапланерист съм и до мястото за излитане се стига понякога трудно с нормална кола.

Есента тръгнах на работа в Дания, но с камиона. Оставих колата в БГ. Върнах се в началото на ноември за седмица и реших да се кача с нея. Взех я комплект с метанова уредба с две бутилки. Единственото което е кофти, че нормалната и скорост е не повече от 105-110 км'ч, става дума за дълъг път. По нова година пак си бях в Шумен и в началото на януари, пак горе на работа. Минах през Видин-Калафат, после през прохода си карам по снега с новите зимни гуми и се кефя. И докато се кефя профучавам покрай един полицай който е спрял движението заради снега. Докато се чудех какво да направя и вече бях минал повече от километър, а зад мен вихрушка от снега дето го вдигат гумите. викам си тоя не е могъл да ми види номера и то по тъмно. На едно място спирам дето знам че има шкембе чорба направено по майсторски и гледам колата отзад цялата във сняг, само чистачката дето е чистела задния прозорец няма. Викам си тоя не е видял нито номера,  нито какво изобщо е минало. Стигнах Арад като по учебник и с празни платна по пътя сякаш беше построен само за мене. Там вече чистеха със снегорините и пак тръгна трафика. Изобщо не знам това 4х4 дали се е включвало или не. Оттам на метанстанцията в Сегет и газ нагоре през Унгария, Словакия и Германия. Никакви проблеми. Само метан зареждам и газ.

Един ден решихме с колегата да я видим дали работи 4х4-то, и на плаца той гледа от страни, а аз давам газ да завъртя гумите. Вика, нищо не се видя и на 5-тия път, колата се изстреля като куршум на нещо от комплект от сняг и лед, но не пробуксува нито с предните, нито със задните гуми.

Веднъж той реши да отиде с неговата кола до съседния в Германия град, оттам си пазарим, че е доста по-евтино от Дания. Да ама Пежото което е дизелак не ще да запали и толкоз. Вързвам въжето и давай към германската работилница. Оставихме колата му в сервиза и на ЛИДЛ. После се прибрахме, яхнахме камионите и на работа. Следващата седмица си викам пак да си напазаря и да се помотая из града. Качвам се в колата и ми прави впечатление че една зелена лампа не ще да загасне и толкоз. Мига ми и се прави на интересна. Да, ама и колата не ще да запали. Върти като бясна, почти загря двигателя ама не пали. Звъня на приятели в БГ и след консултации с компетентни хора се получава, че имобилайзера се е сдухал и иска смяна. Да, ама заедно с него и компютъра се сменя в такива случаи. Намирам си продавач в България който ми изпраща контактен ключ, имобилайзер и компютър комплект от една кола от същата година даже. Почвам аз да си сменям частите и един шваба дойде да ми прави компания. Казах му какъв ми е проблема и той ми вика, че няма да ми стигнат 1000 евро. Аз се изсмях и му казах 150 с доставката от БГ. Не бях виждал по-опулен човек до момента. Колата запали сякаш преди малко я бях загасил, а не че е стояла повече от месец на студа.

Дойде лятото и се прибрах в България. Купих си една каравана дълга 4,50 метра която тежи 1200 кила. Трябваше да се ходи с децата на планина, а тази година има и събор в Рожен което не е за пропущане. От Шумен през Търново, Габрово с престой на Етъра, После на Шипка, село Шипка където имахме късмета да чуем концерта на камбаните на руската църква и газ към Цигов чарк в Родопите. Караваната не се усеща. Виждам я само в допълнителните огледала, че караваната е по-широка от Хондата. Къде ли не обикаляхме из балкана, нито да загрее, нито да заглъхне. Прибрахме се след 10 дена обиколка, а децата бяха на върха на щастието. Пак им се ходи. Да, ама и ма мене.

До ден днешен, колата със купени два комплекта гуми, зимни и летни, биалетки, имобилайзер и комп, ми излиза на стойност 5300 лв. Забравих да добавя и стойноста на теглича който дойде специално за модела на цена 210 лв. и смяната на маслото на скоростната кутия и дифа на стойност 107 лв, сменени във сервиза на Хонда във Варна. Три смени на маслото на двигателя, заедно с филтъра по 50-тина лева всяка, свещи-48 лв., кабели за свещите-75 лв. и друго май няма до сега.

Сега съм в Дания с нея и чакам да падне сняг, че да се кефя пак.
Така че това е колата за която си мечтаех и съм бил прав. Понякога мечтите стават реалност.

Х А Р И

 

post-33928-0-21240900-1447277655_thumb.jpg

Редактирано от Х А Р И
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кеф а :hondarulez:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имайте малко милост към голфаджиите моля :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шуменци ...опасни джигити били :).Хари,като гледам как сладко пишеш,по-добре зарязвай камиона и започвай белетристика.

Хонделата да я счупиш трябва да продадеш тира и да разкарваш стоката с нея.Какъв данък и плащаш в Дания между другото?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за положителните отзиви. В Дания нищо не съм плащал, сега и в Белгия също. Ако документите от България са в ред като застраховка, преглед, книжка (талончето към книжката го гледат умно и се чудят за какво служи) значи всичко е наред. Да поясня само, че в Дания работих на границата с Германия и там не са ми търсили някакви такси за по-дълго пребиваване. Просто явно не им се занимава с това да търсят автомобилите за нещо, ако не нарушаваш правилника за движения. Ако Ви спрат по някаква причина, то тогава може да се поразровят и да поискат нещо от рода, но не съм чувал от колегите които са били за по-дълго време на работа там.

По въпроса за голфовете. Карал съм Голф 2-ка и Опел Кадет-комби. И двата автомобила бяха много здрави. Имам само хубави спомени и от двата. Със съпругата ми даже сме обикаляли из Европа с Кадета с вързани на тавана два велосипеда и хората много се кефеха и носталгично го оглеждаха. Даже във Виена на бензиностанцията един човек ме помоли да седне в колата за да си припомни явно хубавите години които е прекарал с този автомобил. Но имаше едно дяволче което постоянно ми шепнеше в ухото: - Хонда, Хода бе, Хонда, да не повтарям. И аз накрая се предадох. Послушах го и вече си я имам. Дяволчето сега е много доволно да знаете. Ама сега пак е намислило нещо и пак става дума за Хонда, само че на две гуми. Става дума за Honda Gold Wing. Ако не сте запознати с тоя модел, мога да Ви кажа, че този мотор е за да Ви вози на дълги разстояния, и ако се уморите да стоите на дивана пред телевизора, на него няма да се уморите да изминете разстоянието от София до Париж например, без да спирате. Но засега това е много на заден план и няма да си го поставям за цел поне следващите две години.

Сегашното хоби отнема цялото ми свободно време. Обичам летенето и се занимавам с парапланеризъм. Аз съм инструктор и тандемен пилот, което през лятото ме сваля от камиона и ме праща между облаците. Дори и сега на горното легло в кабината стои раницата с крилото и чака да се намери подходящо място и атмосферни условия за летене през събота и неделя.

Благодаря за вниманието, и ще се радвам ако четете с удоволствие написаното от мен. Приятни километри на пътя, независимо дали те за изминати на две или четири гуми.

Редактирано от Х А Р И

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P.S. 
От 1999 до 2002 имах Honda CIVIC CRX, Мисля, че беше модел 1986 година. Един ниско летящ изтребител. Беше с 1500 кубиков двигател, 12 клапана, 105 коня. Но беше адски лек като килограми. Около 650, колкото едно Трабанче. Вземаше акъла на всички които си мислеха, че BMW е голяма работа. Само чаках на магистралата да стигнем до 150 километра в час и им показвах как се отлита. Малко беше набъзикана колата, внесена от Германия, и сякаш не отговаряше на конете които и са дадени защото са ми казвали, че след 180 ставала мудна и трудно си пълнела километража до 220. Тази късаше гумите до 200 и спираше на чертичката след 220 защото явно имаше някакъв ограничител. Усещаше се, че може доста повече, но до там. Беше толкова ниска, че по някои улици където има легнали полицаи не можех  да мина. Отпред беше с торсион, а отзад някаква комбинация от торсион и пружини. На седалката отзад се събираха два пекинеза. След CRX-а се качих на SUZUKI SWIFT. Maкар и той японски, ама имах чувството, че съм слязъл  от F1  и съм в Москвич.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мислех че Харвито става за каравана над един тон.

Но благодаря за инфото, щом е от първа ръка е ценно и полезно да се знае!

Голееемо Мерси!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На табелката на караваната пише, че е 1180 килограма, но с багажа смятам, че надхвърляше 1250 килограма. Само екипировката ми за летене надхвърляше 50 килограма, а съм и с двамата си сина. Харвито се представи перфектно на Шипченския проход и на разходката из Родопите. Качи се без никакви проблеми до Чудните мостове и Смолянските езера. На връщане и през Ришки проход, но той не е толкова тежък.
Все пак е добре преди да тръгнете да гресирате теглича на караваната, за да работят както трябва нейните спирачки. Аз лично развих гресьорките му и обилно напръсках дупките с WD40. В това състояние разходих караваната докато протече и от двете страни от WD-то. След това завих гресьорките и шприцовах нова грес докато избие и от двете страни.  В повечето случаи караваната е втора ръка и греста е клеясала. След като натиснете спирачките, теглича задейства спирачките на караваната и после остават така, тогава започвате да се чудите защо колата не върви, а зад вас мирише на изгоряло феродо.
Това е което мога да кажа като съвет за сега.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Описанието наистина е достойно като балетристика и изобщо като споделен опит :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за положителната оценка на моите писателски качества.
Може би съм най-добрия белетрист сред тиражите, и най- добрия тиражия сред белетристите.
На всички много безаварийни километри.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос към теб като тираджия.Нощем караш на дълги с камиона и още куп фарове предполагам.Като насреща ти изскочи кола,която  е на дълги,виждаш снопа от далеч и минаваш на къси.Ако обаче колата е била на къси,в завой или в нанагорнище я забелязваш чак като видиш фаровете,а това е секунда-2 след като си му изпържил очите на шофьора.Та въпроса ми е следния:Ако монтирам 2 габарита на Харвито на тавана или високо на двете предни колонки...тираджиите дали ще ме виждат от по-далеч или по-рано зада минат на къси навреме?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да стане.

Проблемът не е във височината на фаровете, и в тировете. Ако ти караш на къси, а насрещния на дълги, неговата светлина е по-ярка, и той няма как да види твоите къси. За описаната от теб ситуация, аз съм си изградил навик - карам си на дълги, и когато наближа завой с ограничена видимост само цъкам къси за момент, колкото да се убедя, че отсреща не идва кола.

 

п.п. Извинявам се, че отговарям вместо Хари, защото не съм тираджия, т.е. по документи съм, ама никога не съм си изкарвал хляба с това. Иначе имам доста километри, като втори шофьор в "тир-овете" на брат ми и на един приятел ;)

В този ред на мисли, М-найсетте "халогена" на покрива на тира са по-скоро за външен вид. Не че не правят "ден" нощно време, ама ...

 

п.п.п. Хари, добре дошъл, честита ти придобивка, и много безавариини ... на TIR-a :cool: За Харвито, ако остане време ;)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи по твойта логика ако монтирам котешки очи,ще е по-добре.На силна светлина отразяват перфектно,щото аз виждам точно габаритите горе на кабината на ТИРа или автобуса.

 

П.П.На пътя трябва да сме толератни и да мислим за колегите в неравнопоставено положение...затова зачекнах темата.Иначе вече си имам лек за всички ,монтирали си ксенон на рефлекторен фар :)

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, надяван се Хари да няма нищо против офтопика в темата му.

 

Маркони, каквото и да монтираш на твоя покрив, ефектът ще клони към нула. Камионите и автобусите имат габарити на покрива точно поради причината, която си изтъкнал - да ги забележим отдалече. Обаче, разстоянието от фаровете на камиона до габаритите на покрива му е към 2 метра, и е нормално да забележиш габарита на покрива много преди фара в бронята. А колко е разстоянието от твоя фар до твоя таван?! Некви пет-шеЙсе сантиметра?! Значи, когато тираджията види светлината от твоя таван, той вече ще е видял и твоите фарове, и най-вече ще ти е изпържил очите. Е, винаги можеш да метнеш една греда отгоре с няколко фара, което би имало някакъв ефект, ама ...

 

Забелязал съм нещо друго при каране на магистрала през нощта - разделителната мантинела, в повечето случаи е точно на нивото на фаровете. Тогава, фаровете на насрещнодвижещите се не са чак толкова дразнещи, дори и да карат на дълги. Това обаче важи ако и двамата разминаващи се са в леки коли. Обаче това не важи за тираджията, понеже той гледа на нещата от високо, и не го грее това, че има мантинела помежду ни. Затова има габарити на покрива, за да не го заслепяваш. А ако габарита на покрива и присветването къси/дълги, не са достатъчни да те накарат да минеш на къси ... тогава разбираш едно от предназначенията на халогените от тавана ;)

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Радвам се че темата се развира. 
Тук  е важно разстоянието от габаритчетата на покрива и очите Ви. Колкото то е по-голямо, толкова вероятноста да ви заслепят е по-малка.
Да отговоря за тировете, габаритите на покрива на кабината са за да видите. че от пътя който е зад баира изплува камион. Вие още фаровете му не ги виждате. Обаче когато видите габаритчетата покрива разбирате.че идва някой срещу Вас и минавате на къси преди светлината да е заляла кабината на тиражията. Някои от колегите монтират големи фарове над кабината. но в тях монтират крушки за габарити които са много слаби и на фона на големия рефлектор се забелязват от далече без да Ви заслепяват. При леките автомобили разстоянието между порива и очите Ви е много малко и ефекта ще е почти никакъв. При тировете е над един метър и ефекта е огромен.
В завой светлините на насрещно идващия автомобил много често се виждат на фона на асфалта, дърветата или някакви други странични препятствия и се разбира много преди да влезете в него, че насреща идва някой. Аз обикновено изобщо не карам на дълги, защото максималната скорост на всички камиони е 90 километра в час и късите светлини ми осветяват достатъчно от пътя пред мен за да виждам. А и тук в Европа движението е толкова натоварено, че изобщо няма как  да караш на дълги. Единствено когато ме изпреварва някой колега и вече е минал пред мене му святкам със светкавиците да се прибере и много често ми благодари като пуща мигач или аварийни за малко. Най вече за това използвам дългите светлини.
Сега е време да тръгвам, че ми предстои минаване през Париж, дано не ме гръмне някой от  ония. Лека седмица на всички.
Редактирано от Х А Р И

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти ,че ми спестяваш работа.В Париж никой няма да те гръмне ,само си гледай огледалата ,че кат гледам тия орки как разбиват камиони да минат границата...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тукмо се прибирам от работа из Европата и знам, че хондата ме чака.
Ама имам малък проблем с нея, Имах каре на кардана за смяна. Купих един кардан втора ръка със здрави карета, но се оказа, че висящия лагер ромоли. Някой има ли идея мога ли да сваля лагера от стария кардан и да го паркирам на кардана със здравите карета?
Ако някой знае как става най-лесно може да ми се обади по всяко време на деня, или да пише тук.
Тел. ми е 0896 898 464 - Хари

P.S.
Абе имам приятел който е фен на Субару, и знам от него, че се събират на разни места из страната, няколко пъти в годината. Има ли такива идеи при феновете на Хонда, хайде да измислим нещо или ако вече е измислено да ме информира, че аз и децата да се изкефим. Все пак те също са фенове на марката. Нека да запазим традицията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам познат се занимава с ремонт на кардана и хора от цяла България при него ходят в Кубрат Иван се казва. За информация на л.с

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Харви и Парапланеризъм!
Познато! :punk:   :plane:

 

Но аз съм само любител!

post-32165-0-81642500-1474470368_thumb.jpeg

Редактирано от ValMihov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук в Шумен се лети постоянно. Харвито е безценно за тази дейност. Идвай да летим заедно.

Редактирано от Х А Р И

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Зная за Шумен, но ми е далеч, а и аз съм още новобранец! Има време и до там ще стигна!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм инструктор по парапланеризъм, и ако се нуждаеш от нещо можеш да ми звъннеш по телефона. Той е 0896898464

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...