skuck 44 #1 Публикувано 31 Октомври, 2015 Здравейте! Автомобила е Civic 6 D15Z6 с климатик. Лятото, при дълго пътуване усетих недостатък, който се изразява в това, че когато пусна климатика след известно време в купето става прекалено студено и трябва ръчно да го изключа, естествено в резултат на това пък става пак топло и така се получава един омагьосан кръг в който трябва постоянно да спирам и да пускам климатика. Заради това си купих ето такъв терморегулатор. Самия той има доста опции, може да се ползва за охлаждане, за затопляне, може да му се нагласи интервал на забавяне, да се калибрира, и т.н. Има вход за захранване, сонда, и прекъсвач. Захранване смятам да взема от захранването на плейъра, понеже ще ми е близо, пък и искам да ползвам терморегулатора като обикновен термометър когато ключа е в първа позиция (едва ли ще харчи много ток). Прекъсвача смятам да го вържа преди или след бутона A/C. Мястото за монтаж съм го харесал на отбелязаното на снимката. Въпросите ми към вас са: Дали бутона A/C управлява реле, или е директно на силовата верига на климатика (ако е второто би било голяма глупост, но... знае ли се). Според вас къде е най-добре да се позиционира сондата, за да се доближава максимално точно до чувството за температура на пътниците на предните седалки? За сега е това, ще се радвам да ми помогнете със съвети, кое как да стане, пък и ако се постигне добър резултат темата ще е полезна на хора, които искат да направят този мод. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 353 #2 Отговорено 31 Октомври, 2015 Как действа джаджата? Спира и пуска компресора на интервали ли? Иначе и аз потвърждавам, че климатика преохлажда понякога, даже в голяма жега, и трябва да се изкл. от време на време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #3 Отговорено 31 Октомври, 2015 Регулатора действа по следния начин: Нагласяш му стойност 22 градуса и буфер 2 градуса (за да не се получава често спиране и пускане). Когато температурата е над 24 градуса релето е затворено и климатика влючен, той охлажда докато стигне до 22 градуса, тогава регулатора прекъсва веригата и климатика спира, докато не се стопли пак до 24 гр. и така... Реално би трябвало да поддържа температурата в купето около 22,23,24 градуса. Навярно може да се нагласи и за отопление по подобен начин, но там ще е по-сложно и ще става само за една от степените на вентилатора на парното. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #4 Отговорено 31 Октомври, 2015 (Редактирано) Можеш да вземеш захранване директно от кутията с предпазителите. Там има гнезда, които подават 12V при различни положения на ключа. Свързването става със обикновена кабелна обувка. Освен при плафона, не се сещам за по удачно място за сондата. Иначе това чудо в БГ продава ли се някъде? Редактирано 31 Октомври, 2015 от goldbyrk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PetioHonda 106 #5 Отговорено 31 Октомври, 2015 (Редактирано) Ето тук http://olx.bg/ad/temperaturen-kontroler-stc-1000-na-220v-termoregulator-termokontroler-ID4VZZm.html#5e81de9b69 Интересна идея, ще следя ако някой се пребори с инсталацията. Редактирано 31 Октомври, 2015 от PetioHonda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #6 Отговорено 31 Октомври, 2015 Климатроника ползва няколко датчика: този за външната температура, един на таблото под началото на стъклото /отчита как е нагрято таблото от слънцето/ и един до волана от дясно за вътрешната температура. Датчика на този терморегулатор трябва да го сложиш там някъде. На повечето коли обаче има и едно малко вентилаторче, което върти въздуха от купето, за да е по-точно отчитането. Най-добре е да направиш проби като го местиш на няколко места, най-вече около централната конзола или лоста на скоростите. Колкото до предложението от OLX, в този вариант не става, защото е за захранване 220 волта! Трябва модел за 12 волта! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #7 Отговорено 31 Октомври, 2015 За да поставя сондата около плафона ще трябва доста да си поиграя. Освен това там дали няма да се нагрява прекомерно... все пак слънцето пече директно отгоре. Аз си мисля, че може би, най-удачно ще е да го поставя около ръчната, там има места за бутони, на които в момента има тапи, смятам да пробия малка дупка в една от тях и да изкарам датчика отвътре на вън да се показва половината, малко грозно ще седи, но май няма да се забелязва много много. Идеята за вентилатора е добра, но трябва да се прецени добре дали няма да охлажда допълнително. За захранването ... може и от предпазителите да се вземе, не мисля, че има голямо значение. Остава първия въпрос, дали е безопасно да прекъсна веригата преди или след бутона А/С, тоест дали този бутон управлява реле? На мен този регулатор ми излезе около 20-на лева, от китай. Далеч съм от идеята, че ще стане истински климатроник, за това съм го написал в кавички в заглавието, но нищо не пречи да опитам. Най-лошото е, че скоро май няма да се отдаде възможност да го тествам както трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #8 Отговорено 1 Ноември, 2015 Ами идеята ми за плафона е такава, че именно горе е най-топло и усещането за топло е по скоро в горната част на тялото. Ако идеята беше да се отопляваш, можи би някъде в средата или ниско долу щеше да е по добре. Иначе и там където си решил, също е добра идея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #9 Отговорено 1 Ноември, 2015 Днес ми мина още една идея през главата. Сетих се, че може с още една сонда да измервам външната температура, просто за информация, за мен и за пътниците. Ще превключвам между двете сонди с прекъсвач. Поръчах втората сонда, до 40 дни трябва да е при мен... остава въпроса къде да я сложа и нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 353 #10 Отговорено 2 Ноември, 2015 Според мен където и да сложиш сондата, тя трябва да е на място, до което не достига пряка слънчева светлина. Може би някъде под волана. Тук е 8$ и има сонда към него, ако още някой реши да го поръчва. Пише, че може да прекъсва вериги до 10А. На мен ми хрумват идеи да тествам 220V варианта вкъщи на вентилаторна печка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #11 Отговорено 2 Ноември, 2015 (Редактирано) Днес ми остана малко време и монтирах релето. За момента ще се ползва само като термометър за вътрешната температура. Все пак реших да взема захранване от запалката (за да не се получават смущения около плейъра). Когато се махне отделението пред ръчната трябва да се бръкне навътре, в горната дясна част се намира кънектора на запалката, ключето се намира отгоре, стиска се и се издърпва. От жълто-зеленият кабел е плюса. Бърка се с нещо остро в дупката на гореспоменатия кабел от челната страна на кънектора там където съм отбелязал, за да се изкара кабела (може и директно да се оголи жицата и да се омотае около нея захранващия кабел на регулатора, но аз го запоих). Минус взех от този болт, навих още една гайка на него, за да притиска минуса на регулатора. И...ето крайния резултат: В сервизното ръководство намерих схемата на климатичната инсталация, но да си призная, не мога да си отговоря на първия въпрос от първия пост. Тук моля за помощ вас. upload Редактирано 2 Ноември, 2015 от skuck 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #12 Отговорено 14 Януари, 2016 Преди около седмица пристигна и втората сонда. Схемата е простичка, включва прекъсвач с две позиции и три полюса. Ето снимка на "таблото": Мястото на което бях сложил сондата за вътрешната температура се оказа неподходящо. Реално тя измерваше температурата на пластмасата, която я обгръща. В студовете сутрин, като пуснех парното въздуха в купето става топъл, пък тя показваше много по-ниска температура. Мисля да я сложа някъде под пепелника да виси във въздуха, или зад "таблото"... (там може би въздуха ще се застоява и това не е добра идея, но това ще го реша по-нататък). Сондата за външната температура отива ето тук: Там има няколко дупки, през които мога да я изкарам в пространството между калника и рамата, някъде зад мигача се пада. Според вас дали ще е достатъчно "далеч" от топлината на мотора? Отворен съм за съвети, къде да сложа тази сонда. По - нататък, когато се стопли, ще разглобя централната конзола и ще свържа регулатора с бутона A/C. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #13 Отговорено 14 Януари, 2016 (Редактирано) Колега хванал си се да правиш нещо ,дето ми се струва,че изисква повече технически познания по електротехника и климатична техника. Компресора има съединител,който е на магнитен принцип - и да... компресора се включва с реле,но за да пуснеш релето ,трябва да имаш и пусната перка на вътрешния вентилатор.Има и така наречения пресостат или както е на схемата A/C pressure switch ,т.е. като нямаш минимално налягане на фреон,компресора да не тръгва.Друг важен компонент е термичната защита на компресора,той също може да ти изключи съединителят на компресора.Има хитър начин за управление на съединителят,той е ако прекъснеш едно от условията за активиране на съединителят и командваш веригата с новата играчка ,която имаш за контрол на температурата.Все пак трябва да се седне и да се помисли хубаво по въпроса,също така трябва да се измерят токовете на веригата за да знаеш какво реле ти трябва.Примерно може да измериш тока на пресостата,той по принцип е датчик от тип ключ,като този на маслената магистрала примерно и тока в неговата верига трябва да е минимален (по скоро нужния ток за активиране на релето, т.е. консумацията на бобината в релето).Но пак казвам,че това са ми само 1вите погледни на това,което правиш Аз също в момента слагам климатроник на моята 7ма сивик,но ползвам готов комплект от кола донор,но се принудих да смъкна цялата инсталация защото не можах да открия пълна схема.След като отидох до моргата се оказа че климатроника си има малък компютър,нямам идея дали моята има такова нещо... събота и неделя ще продължа борбата с инсталацията и монтажа. Редактирано 14 Януари, 2016 от Nile Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #14 Отговорено 14 Януари, 2016 (Редактирано) Идеята ми е далеч по-проста. Терморегулатора ще се явява още един прекъсвач преди/след бутона A/C, ще работи само когато бутона е в позиция "включено". Когато бутона не е натиснат, регулатора не играе и може само да показва температурата от сондите. Прочети отново първият ми пост. П.П. С прости думи... с тази джаджа ще симулирам натискането на бутона за вкл/изкл на климатика, няма да му се меся в неговите работи . Редактирано 14 Януари, 2016 от skuck Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #15 Отговорено 14 Януари, 2016 аз ти говоря за същото нещо Действай,няма невъзможни неща... Само обърни внимание ,че датчика за вътрешна температура изисква обдухване с въздух от купето.Може да се направи с извод от конзолата на парното (така е заводско) , може да сложих някакъв малък вентилатор от компютър с дифузер ,като вентилатора да се управлява само когато копчето на климатика ти е натиснато 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #16 Отговорено 14 Януари, 2016 Подкрепям Nile.Занимавам се с Климатици и климатроници от доста време.Този термолегулатор,който искаш да монтираш го има в колата и е настроен за 0-3 градуса.Дефакто следи кога питата се обледенява.Това пък е функция на силата на вентилатора,влажността и температурата в купето. Твоята джажа може да ти се наложи да я ползваш само на извънградско облачно и ветровито време.когато си карал повече от час и си охладил купето.По принцип най студено е точно в краката на шофьора и може да се ориентираш да монтираш там сензора.Проблема е, че като смениш посоката на въздуха,той няма да регулира нищо.В истинските климатроници има сензори на доста места и температурата се следи комплексно,другия начин е да намериш място между изпарителя и разпределителните клапи,където винаги има вятър и измерването ще е точно. За монтажа ,както виждаш има доста транзистори по схемата и не е редно да режеш където ти попадне.Според мен е редно да клъцнеш синьо с бяло.кабела между релето и оригиналния термостат.Прекъсването трябва да стане с нормално затворен контакт на термолегулатора ти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #17 Отговорено 15 Януари, 2016 Твоята джажа може да ти се наложи да я ползваш само на извънградско... Точно за това ще я ползвам. В града, на къси разстояния не може да става дума за прекомерно изключване на климатика. Вчера монтирах "таблото", оставих вътрешния сензор зад него, вече отчита много по-коректно отколкото когато беше около ръчната. Скоро ще направя сравнение с живачен термометър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #18 Отговорено 17 Април, 2016 (Редактирано) Днес ми остана време да се занимая с "проекта" и технически вече го завърших. За да прекъсна веригата след бутона A/C на модула на парното трябваше да сваля централната конзола. За целта се махат бутоните за аварийните и за подгрева на задния прозорец, под тях има два болта, следващата стъпка е да се махне кората под волана, тя се държи на 3 болта, 2 в ляво и 1 в дясно, развиват се и се издърпва. Следва да се махне пластмасата под конзолата, тази която държи пепелника и запалката. Отляво вече би трябвало да се виждат двата болта, които я държат там, от дясно трябва да се отвори жабката и се показват другите два... има и още два, единия е пред запалката, другия се вижда когато отворите пепелника и погледнете нагоре. След като тези 6 болта са развити кората просто се издърпва към скоростния лост, след което се откача буксата за запалката и осветлението на пепелника. Следващата стъпка е да се развие ето тази видия: После... има още два болта които държат самата конзола, намират се отдолу, покривани от кората, която премахнахме по-рано: (Имам снимка само на едната дупка, но те са разположени симетрично) След като вече сме развили тези болтове и разкачили буксите на степените на парното, позицията на струята и часовника спокойно можем да дръпнем конзолата към себе си. Кабела който трябва да прекъснем е в зеления куплунг, цвета му е синьо-червен: Ако не искате да го правите с клема, може да извадите кабелната обувка като вкарате игла в горната дупка и издърпате кабела назад: По този начин когато бутона е натиснат, диода в него свети, независимо дали терморегулатора е изключил климатика или не. Ако искате да свети само когато климатика работи И когато бутона е натиснат, то трябва да прекъснете кабела, който е в тази дупка: В крайна сметка поставих вътрешната сонда между шофьорската седалка и пластмасата около ръчната: Външната я поставих от вътрешната страна на предната броня (на завет колкото е възможно). Проведох тестове с живачен термометър, като го държах във въздуха между двете предни седалки, разликата в отчитанията е половин градус за вътрешната температура и половин градус за външната. В момента регулатора е наместен на 25 градуса с 1 градус реверанс, тоест... когато в купето е > 26 градуса то свързва веригата и климатика работи, когато в купето е < от 25 градуса, прекъсва веригата и климатика НЕ работи. По време на тестовете "системата" успя да регулира температурата в диапазона 24.5 - 26.3 градуса. Нека да спомена, че всички тестове са правени в момент на покой на автомобила, след време ще пиша пак с впечатления как се държи в движение. Ако има някакви въпроси, ще отговарям! Редактирано 17 Април, 2016 от skuck 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #19 Отговорено 23 Декември, 2018 Какво стана с проекта колега? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #20 Отговорено 25 Декември, 2018 Още тогава преместих вътрешната сонда зад ръчната в кутийка, която пропуска въздъх (нямам снимка, но идеята е да е предпазена по някакъв начин, но да може да мери температурата в купето адекватно). От тогава си карам така и съм доволен от резултата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове