Markony 2241 #1 Публикувано 20 Октомври, 2015 Трябваше да сменя една ангренажна ремъчка само,че стана на близо 120к,а както се сещате за служебната кола все няма време.Бабичката служи вярно вече 6 години и не ме е оставяла на пътя,освен травиалните неща-биалетки,накладки и крушки.Тотал според мен е на 320-340к беа да се отваря мотор. После проведох един тел.разговор с Фена от Дупница,който ми вкара едни мухи и ....се почна. Двигателя долу,5 литра промишлен обезмаслител,2 дена миене,мерене и телефонни разговори .Събрах правилните части и направих измервания за "бъдещи нестандартни части"Не бях се занимавал с лек тунинг от далечната 1998,когато още нямаше "Mini Me""... Та положението в момента беше: Разход на гориво 10-12 газ с ГИ Тартарини Разход на масло 1-1,2 литра масло на 1000км Износени биелни лагери,опечени всички семерини и маслообирачи,гарнитура на картера течаща като лейка.Износен съединител и притискател.Ръждясал лагер в маховика.Износени сегменти в нормални рамки.Елипса на цилиндрите 4 стотни,бъчвообразност 0,03.Буталата са на границата да не могат да се ползват,но ще каарат още малко с идея за нестандартни такива на тяхно място. Изпускателните клапани не подлежат на чистене-разхода на масло и работата на газ произвежда керамика по-твърда от желязото.Нагара по клапаните достига на места 3 мм.На Дензото положението беше същото.Разстояние 1,3,нагар 2 мм. И всичкото това нещо работи???Да все пак това е Хонда!Нямам идея какво трябва да се случи ,че да счупиш Хонда....аз не успях . Какво предстои: Нови детайли с доста подобрения"лек тунинг",като идеята е не да се гони мощност,а нисък разход и дълговечност. В момента се полират буталата и се портва главата.След това предстои ревизиране и леко побутване на мазилната система и новите лагери.Старото Тартарини ще отстъпи място на Романо без ОБД.Главата се подготвя специално за работа на газ,като няма да се мине без клъцване с цел по-адекватен горивен процес със синьото гориво.Калкулатора за компресия малко послъгва и ще се наложи горивната камера да се сметне по бабешката.Целта е 10,2:1,но +/- 0,2 е грешката ,която очаквам. Надявам се в края на процеса да получа оригиналните 100 кончета с един мек и приятен мотор,като очаквам разхода на газ да падне с около 3 литра. Ще пускам снимков материал от текущия ремонт. Стискайте палци.... 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mutafoff 8 #2 Отговорено 20 Октомври, 2015 Хванал съм се и за палците на краката УСПЕХ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #3 Отговорено 20 Октомври, 2015 Тоест проектът е по близък до " хард реанимация" отколкото "софт тунинг" въпреки поставения сериозен таргет от 3л. по-нисък разход на газ? Успех и следим трепетно с огромна молба като за старт и за снимка на керамизираните клапани. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #4 Отговорено 20 Октомври, 2015 Абсолютно си прав.Ето снимките на клапаните.Опитах се да оставя след "струговането" една пъпка да се види колко е дебел нагара. Големи благодарности на FenaBG,че ме спаси по спешност с ето тая кутийка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #5 Отговорено 20 Октомври, 2015 Начи не стават чак толкоз лесно елипсовидни тия цилиндри.Щом за 350к не са станали.Моята гарнитура на картера също беше спекла яко. edit: Сега видях,че буталата са на ръба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #6 Отговорено 22 Октомври, 2015 Ама как ми се падна най-гадната отливка???Това черничкото е грешен конус на отливката.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #7 Отговорено 22 Октомври, 2015 (Редактирано) Заради кофти отливката се е натрупало с времето това черното ли? Това нали са всмукателните, отде толко черно или визираш че заради неправилния конус клапанът не е затварял добре. Само на този цилиндър ли е каръщината? Редактирано 22 Октомври, 2015 от HondaExplorer 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 487 #8 Отговорено 22 Октомври, 2015 Визира изпускателните, маи в дясно смукателния нема черно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #9 Отговорено 22 Октомври, 2015 Да,не.Вдясно няма черно щото съм портнал вече и изгребах една шепа алумин,вляво съм минал само първа ръка да се види разликата.Трябва прехода между фаските и конуса да е плавен,а то има праг от сорта на 2-3 милиметра в +. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 22 Октомври, 2015 Хубаво си свалил блока що не му пуснеш една струшка от сорта на 0.15/0.20 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #11 Отговорено 22 Октомври, 2015 После като намеря новите бутала..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #12 Отговорено 22 Октомври, 2015 (Редактирано) Що не се обади да ти донеса транспорта. Отивай да го вземаш от стани в улицата е . Редактирано 22 Октомври, 2015 от docev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The Dirty Harry 5 #13 Отговорено 22 Октомври, 2015 Markony стискам палци крайния резултат да покрие очакванията, но и според мен това не е "софт тунинг", а по-скоро трансплантация на орган. А за крайната цена се надявам да не е нещо обезпокоително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #14 Отговорено 22 Октомври, 2015 (Редактирано) Не е тунинг,направо си е съживяване,макар че го правя за удоволствие,знам че колцата ще ми се отплати с безпроблемност. От друга страна си познавам колата отлично,настройката на ГИ ми е перфектна и разхода е стабилен...+/- литър от качествто на газта. Та подобренията искам да знам точно как ще се отразят на разхода и респонза.Новите сегменти не са фактор при елипса 3 стотни,така че разхода на масло ще намалее,но няма да изчезне.След 3 месеца ще отворя да видя как се държи полираната горивна камера,а разхода ....ще видим.Оправил съм почти всички препятсвия по пътя на въздуха и изгорелите газове,катализатора остава същия,за да са съпоставими резултатите. Ето и данните от сегментите: стари/нови стойности на ключовете 1 сегмент 0,45/0,30 2 сегмент 0.55/0,30 3 сегмент 0,70/0,35 Доцев,карам диското,споко. Редактирано 22 Октомври, 2015 от Markony 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #15 Отговорено 29 Октомври, 2015 http://www.knology.net/~jediklc/D.htm?otption=long Ето малко сухи стойности за тия ,които искат да смятат степен на сгъстяване: Глава P2J-6...с горивна камера 32,80 cc,след челосване 5 стотни измерих 32,5 cc Блок D16W1....75mm диаметър с ход 90мм,биела 137 мм Бутало P2P,вдлъбнато с 6,2 cc,след полиране 6,4 cc разстояние от челото на буталато до равнината на блока 0,75мм.след полиране на буталата измерих 0,95мм Стокова степен на сгъстяване 9,6:1 Сметната при мен около..........9.8:1 В калкулатора могат да се ползват стойности за D16Y8 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #16 Отговорено 29 Октомври, 2015 Колега защо просто не сложиш ремонтни бутала на 75.5 и не шлаифате блока спрямо тях - Така както сам знаеш 100% ще гори масло. блока трябва да се челоса . Полирането ефекта от него трае първите 1000км . Немога да се съглася че портването на главата намаля разхода на гориво . Иначе евала ,че и ти си почнал да се занимаваш . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #17 Отговорено 1 Ноември, 2015 На лято ще сложа витарски бутала...плюс цялата дъндания около тях.Сегашния ремонт беше връщне от оня свят.Разхода на масло ще намалее ...колкото толкова. Вчера запалих и съм много доволен,особенно от новия съединител.Разхода е паднал само с 3-4 %.ако съдя по адаптациите,Колата се усеща малко по-нервна от преди,но с катализатора няма как да се случат чудеса.След смяната на всички течности звученето се промени ката на нов автомобил. Сега основния проблем е OBD2 Eкуто Трябва да променя AFR,като за газ.С обикновена ламбда сонда това е трудно,но търся решение... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #18 Отговорено 2 Ноември, 2015 Аз що съм останал с впечатлението,че преди 2000 година са с обд 1 заради двупиновата букса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #19 Отговорено 5 Ноември, 2015 При него е с ОБД2 букса а не с 3 пинова Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #20 Отговорено 2 Декември, 2015 Малко развитие по темата.Минах 1000км внимателно каране.Не съм очарован от резултатите.Течовете са спрени на 100%.Разход на масло за 1000 км не е засечен.Отворих мотора за контрол.Масло пак си пипва ,но не се измерва в литри ,при смяната ще се установи колко точно.Наблюдавам цвета на свещите всяка седмица.Установих нулево изхвърляне на масло през новия отдушник на картера .Промених степента на сгъстяване с още малко...сега теоретично сметната е 10,2:1,по препоръка на ФЕНАБГ.Файда от полирането има.Пълнителния колектор свети,изпускателния има оцветяване,но не и натрупване.Челата на буталата частично трупат нагар,но с леко побутване нагара пада .Минах още 500 км с новата компресия и резултата е литър надолу разход на газ при всички режими.При всичките си замервания не съм пипал настройките на ГИ.Повишената компресия има и недостатък-стартера дърпа повечко ток при палене на студено,което ми напомня ,че акомулатора е на 5 години вече.Почнах да работя и по консумацията.Замених дългите с лед бар-като резултат консумацията е с 5 ампера на долу,а видимостта 3 пъти повече .Ще чакам още 500км да минат и ще направя абсолютна нова карта на газта.Двигателят се държи чудесно като мощност и като ускорение,но няма как да го опиша като %,защото може и да е субективно.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #21 Отговорено 2 Декември, 2015 Щом си повишил степента на сгъстявне и не си пипал настройките - Би трябвало колата да е станала по-богата от към смеси . С внимателно каране течовете са спрени -със невнимателно може пак да се появят . ЗА рахода на масло важи същото . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #22 Отговорено 2 Декември, 2015 (Редактирано) Маркони на 10.4/1 ми еикономика и разхода не моо се нахваля. Последното хърби което правих след 2к спря да пипа масло докога времето ще каже. И даивай си му вече за душичката. Щи направя клип на консервата как пали със степен 12.4/1 Редактирано 2 Декември, 2015 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #23 Отговорено 2 Декември, 2015 Кире,аз не съм душманин.Изградил съм си навик да не изпреварвам всяка кола която настигна .Това за течовете не го схванах.Преполагаш ,че на високи обороти ще пуснат новите семерини? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #24 Отговорено 2 Декември, 2015 Преполагаш ,че на високи обороти ще пуснат новите семерини? -Вероятно да и за маслото същото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове