Jump to content
ceco_accord

Кола от автокъща, нов внос от Швейцария

Recommended Posts

Здравейте колеги. Питанката ми е като гледам цената на обявата, какво още като разходи трябва да добавя? Чувал съм за разни мита и ДДС-та (понеже не е от Евро съюза), дори не е произведена там, но нищо конкретно не намерих тук или в нета. Срещнах мнения че щом колата вече е минала граница и е в автокъщата, каквото трябва, е платено от търговеца и той си го включва в цената която обявява като крайна. Това така ли е или има вратички и постфактум може да се окаже при регистрация, че сумата набъбва неочаквано. Някой би ли разяснил сегашната ситуация с "държавните вземания" при покупката?

Благодаря предварително на имащите опит с конкретния казус.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При вноса,ако не е от европейският съюз, вносителят би трябвало да си покрил мита и там каквито такси има държавни.От теб остава да си платиш Еко-такса(около 270лв),която едва ли е платена и да регистрираш(около 50-60лв).Това е в случай,че колата не е от Америка,защото тогава ,за да те допуснат до регистрация ще искат да минеш Декра (едни грешни 500лв).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега,

 

много внимавай с кола внос извън държава от ЕС. Особено съмнително е, ако цената е близка като подобни коли от ЕС. Защото разходите, които автокъщата е направила по внос на кола извън ЕС са огромни. Ако е от Швейцария например трябва евро табела, което удостоверява, че колата отговаря на изискванията на ЕС. Към 20-30 евро струва, но се плаща, само ако колата няма такъв сертификат. Повечето коли след 2000 г. го имат. Трябва им документ EUR1, струва към 50 евро, доказващ, че точно тази кола с номер, шаси и т..н. не е крадена и може да напусне границите на Швейцария. Това после ги освобождава автоматично при вноса в БГ от 10% мито. Отделно имат временни регистрационни номера, технически доклад, техническа пригодност. Отделно в БГ - екотакса, ГО, такси за регистрация към КАТ (това вече са си стандартните неща, без значение откъде идва колата).

 

Ако обаче е от САЩ има други процедури. Задължителен технотест, всички други мита, такси и приравнявания към европейските стандарти и освен ако не е много специален автомобил, според мен не си заслужава. Аз така исках да си внеса Маздата, която карах в Америка, но се отказах поради огромните разходи. Само контейнерът ми струваше $3000 от Бостън до Солунското пристанище. Не си заслужаваше просто. Виж ако е някой ретро Пакард от 30-те години или лимузината на Елвис, това вече е друг въпрос.

Редактирано от Cyreon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско колеги. А да питам, ако колата има български транзитни номера, означава ли че вече е минала в Кат, където е надлежно проверена, каквото трябва е платено, а на мен ми остава стандартната регистрация включваща Екотакса , Гр. отговорност , преглед + нови номера и пътен данък? Тези транзитни номера трябва ли да се издадат на мое име (за да я предвижа и регистрирам по постоянен адрес) или може да са на автокъщата и после да им ги върна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

транзитните номера отстрани с букви на син фон BG и европейският парцал на картинка означава, че колата е НЕрегистрирано МПС в БГ, което може да се придвижва, т.е. слага се този номер, за да може да караш колата от автокъщата до съответния пункт на КАТ. С други думи - трябва пак да си минеш стандартната процедура - регистрация към КАТ, екотакса от твоя джоб, гражданска, винетки и т.н. Няма да връщаш транзитните номера, остават в КАТ.

 

Милсълта ми преди малко беше, че ако купуваш кола, която не е карана в ЕС (примерно Швейцария, Норвегия, САЩ), много да внимаваш с "изгодните" оферти, защото принципно дилъра е платил повече за тази кола и ако тя е в нормално състояние, обслужена и без проблеми няма как цената й да е ниска.

 

Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За "изгодните" оферти ще внимавам. Мисълта ми е дали за мен ще е някакъв вид бюрократична сигурност, че колата е легална и нужното от търговеца е платено ако колата има БГ транзитни номера, и мога ли да настоявам да извади такива за нея преди да я плащам?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaкво ти гарантират БГ транзитните номера? Че дилърът е платил всичко и като идеш на гишетата на КАТ няма да имаш проблеми ли? Друго трябва да направиш. Преди да платиш колата, отиваш при дилъра и го питаш кои конкретно документи има в наличност. Понеже ги знам какви простаци са той ще ти каже нещо в стил: "Ауе чуек, много ясно, че имам бе, как ще я внеса тая кола без да й е платено всичко?" Но знаем в какво подобие на държава живеем и абсурдите, които я съпътстват, така че, за да ти е мирна главата питай и изисквай. След като ти каже за документите, отиваш в КАТ и ги питаш дали тези документи са достатъчни за регистрация. Така е просто най-сигурно. Иначе рискуваш да платиш колата, да отидеш до КАТ и там да се почне да те пращат обратно при дилъра за липсващи документи, той да ти казва, че всичко ти е дал и в крайна сметка от джоба си да вадиш още пари и да стават дълги чудесии.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не ми бяха ясни нещата,така направих и аз: Колата на платформа в двора на КАТ,с документите на гишето за регистрация да питам има ли всичко нужно за регистриране,и после платих колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямате допълнителни съвети (за какво да внимавам) и инструкции (какви точно документи трябва да има продавача) вероятно и аз така ще постъпя. Мисълта ми бе да искам от него да има тр. номера за да я покарам, а и да съм сигурен че веднъж вече минала през КАТ -документално ще е изрядна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сестра ми се наложи да си сложи транзитни номера на нейната кола, но не мина през канал за технически преглед. Не помня обаче дали беше платила еко-таксата, тъй като имам спомени, че се бях засилил да купувам една кола с транзитни номера и човекът ме убеждаваше, че еко-такса аз няма да плащам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За транзитни номера колата не трябва да ходи в кат,ходи се само с дикументите,и не искат еко такса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И платена гражданска - поне вноска...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За транзитни номера колата не трябва да ходи в кат,ходи се само с дикументите,и не искат еко такса.

Добре, а как правят сверка дали данните от документите отговарят на тези на колата и тогава ли се плаща мито, и се проверява дали не е крадена, или при официалната регистрация на името на новия собственик?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При издаването на временни номера не сверяват номерата.Трябват си само документите на колата(оригиналния талон),договор за покупко-продажба и както е казал колегата по горе сключена застраховка гражданска отговорност,дават ти номерата,ти си ги поставяш на колата и даваш гас.А и е желателно да си вземеш кякаква винетка.Други документи като платено мито,ддс и разни други сертификати ги искат при самата регистрация с постоянните номера,тогава става и сверката на номерата и разните там проверки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек, да обобщя,.. ако мое... Щото, скоро го праих т'Фа упражнение.

 

Ако някой иска да те мине, ... може да иде в КАТ, да си пусне временни номера, на каквито си иска документи и после да ги качи на каквато си иска кола.

 

Нагледал съм се на всякакви номера в тоя живот... - някой път и тъпите минават.

 

Нито ще е платена еко - то, нито к'вото и да е.

 

Затова, за да си сигурен, ... поне свери документите с рамата и двигателя - то е ясно, че никой няма да върже пари в Еко - то и т.н.

 

Временните са един месец, да знаеш.

 

Затова, като се пазариш, имай едно наум - еко, мита  - ако е извън EU... 

 

Вкараха едни простотии - с какво е дошла колата, с номера ли, без ли... Кой ти я докара, на какво, ... дай му номера...

 

Опитват се да хванат превозвачите...

 

Да знаеш...  :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...