Jump to content
ceco_accord

Accord 6 -катализатор

Recommended Posts

Здравейте колеги, с молба за мнение относно катализатора.

   Днес, на път за вкъщи, долових промяна в звука на колата при определени обороти в натоварен режим. При изпадане в резонанс се чуваше "прозвъняване". В рамките на стотина километра паразитният звук се засили. Като пристигнахме, ходих при двама независими майстори по генерацията. И двамата бяха категорични. Дрънченето се чува от вътрешността на катализатора и според тях е отчупено парче от керамичната пита, което в предвид пробега (174 000 км.) и ЕГН-то на колцата си било нормално. Колата не е удряна отдолу и външно не е смачкан. На въпроса какво следва обаче отговорите им бяха различни.

   Единият каза -карай си, или парчето ще се намести и дрънченето ще спре, или ще се увеличи и тогава ще го махнем и ще сложим проходно гърне -цена 80 лв. 

   Другият ми показа отчупени парчета (от други катализатори) и каза че скоро питата ще се донатроши и дреболиите ще запушат оставащите 2 гърнета, и препоръча да не карам колата така, за да не сменям после и тях. Препоръча да сложим проходно гърне (показа ми конкретно) + отделна втулка с мрежичка в която се завива втората ламбда сонда (знаеше че колата има такава и за последващите проблеми). Офертата му е 110 лв за гърне , труд и преправянките, и предложение по-късно да откупи катализатора, защото сега нямало търсене и можел да ми предложи само 50 лв. но есента цената можело да скочи с 30%.

Споделете моля вашия опит и как ми препоръчвате да постъпя?

 

С благодарности и в очакване на коментари и съвети по сполетялото ме премеждие.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махай катализатора, за резонатор аз дадох 130лв. с работата. Катализатора го продадох за 90лв. Всичко това в София. Катализатора ще почне да отделя много неприятна миризма и да ти спъва колата, вервайте ми, както казва царя..моя тежеше адски много. Когато го ударих в земята, свален вече, от него изпаднаха много фини, и не толкова фини частици, които пречат на газовете..

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско. А опасно ли е да се кара така? Ще стане ли по-шумна колцата (силно нежелан ефект) като сложа резонаторно и ще стане ли мотора по-отзивчив? В това гърне има ли нещо оказващо необходимото съпротивление на газовете (аналогично на пропускливостта на катализатора) и балансиращо работата на мотора, или е "кухо кат кюнец"? Как да преценя дали е подходящо за моя F20B6?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да стане по-шумно. Има резонатори които са кухи, има и такива които имат нещо в тях, незнам какво обаче е то. Ще ти сложат и в двата случая болт който да имитира сонда номер 2. Важното е като погледнеш през гърнето да виждаш другия край, т.е. да влиза и излиза светлината без проблем, защото има и такива, през които като погледенш и не виждаш светлината от другия край.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането с натрошен катализатор е опасно дотолкова, колкото ти е казал втория майстор - парчетата и прахта ще се пренесат в следващото "гърне", и ще се наложи да го смениш и него.

 

На първото ми CR-V, когато сменявах средно и задно "гърнета", погледнах в катализатора, и какво да видя - питата стопена, натрошена и пренесла се назад по системата. Колата беше на 16г и 180000 км. Понеже не бях подготвен за смяна на катализатор, монтирах само новите средно и задно, а катализатора го изтърбуших, т.е. остана само една празна кутия. Само за протокола - CRV-то беше JDM, и нямаше 2-ри кислороден сензор. Имаше обикновен термометър за следене температурата на катализатора. Един месец карах така, с изтърбушен катализатор. Работата на двг, разхода на гориво, вървенето на колата и шума не се промениха.

Купих си нов катализатор, който се оказа универсален, разбирай тяло с две пити вътре (на моя бяха 3), и заварени за него фланци за монтаж към системата на CR-V. Moнтирането му с нищо не промени работата на колата.

 

Не съм слагал резонаторно гърне, даже не съм виждал такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал си, катализатор в който няма нищо, просто има различни размери, говоря за обем на гърнето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   А има ли значение поне кубатурата на мотора или просто се гледа да се побере в нишата на купето и да пасне габаритната му дължина? Това което ми предложи вторият майстор прилича по форма на останалите 2 гърнета, тоест овално-цилиндрична, а не както на сегашния катализатор с конусовидни преден и заден край. Каза че ще отреже от моя кат. фланците и ще ги завари към неговото гърне + втулката за втората сонда и така ще го монтира.

   Колега Krasi-mir, защо предпочете отново да сложиш катализатор, а не ползва стандартния за това ЕГН и пробег подход с резонатор?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто в някой държави няма как да се мине преглед без катализатор,най-вроятно за това го е предпочел пред резонаторното гърне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казва народа - екзактли :P

По него време работех в център за ГТП, тук на острова, и правех тестовете на изгорелите газове. След като изтърбуших катализатора, веднага я закачих на машината, ииии ядец, по никакъв начин не можах да я накарам да мине теста.

 

Иначе да, универсалният катализатор е точно това - универсално тяло, с различна форма от твоето. Имаш два избора - купуваш тяло, на което ти си заваряваш твоите фланци и втулка за сензора, или много по-скъпия вариант - купуваш си същото тяло, но с вече заварени фланци и втулка за твоята кола, само монтираш. Тялото, което монтирах, съм го виждал монтирано на няколко други марки и модели бензинови коли с различна кубатура. Както казах, това тяло беше с 2 пити вътре, а моето беше с 3, но нямах никакви проблеми след монтирането му.

 

п.п. Понеже си на вълна изпускателна система ...

В момента не мога да се сетя, дали на Акорда изпускателната система има мека връзка в предния край, или е с онези фланци, които са като леща, с графитно/алуминиев "О"-пръстен и болтове с пружина. Казвам това, защото точно преди да правя CRV-то, правих Сивика на съпругата ми. И на двете коли системите са без мека връзка. Та на Сивика, след като монтирах новите средно и задно (неоригинални, естествено), след един месец ми откъсна тръбата от средното, заради вибрациите. След един месец скъса пак тръба на средното, обаче от другия му край. Тогава си заварих мека връзка между катализатора и средното, и работата заспа. После за CRV-то вече знаех, какво да правя.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да погледна набързо в нета за алтернативен катализатор за моята колца, но не открих нищо подходящо. Някой с повечко опит в мрежата може ли да помогне с предложение, та да видя струва ли си? Предполагам идеята за същия модел, свален от такава кола (от морга) не е много състоятелна, а нов оригинален ще е пачка, която не бих дал.

Иначе стандартно си има мека връзка, за която говориш -сменял съм я преди години.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариантът с моргата е идея, обаче, проблемът е (поне тук е така), че всяка кола, запътила се към морга, пристига там без катализатор. Ако не, това е първото нещо, което изчезва, след пристигане на колата в моргата.

 

п.п. Точно в петък си говорихме с брат'чеда (Акорд 6, F20B6, екзекютив) на тази тема. Той е за смяна на катализатор по същата причина - дрънчене в катализатора. Колата е на 180000 реални км. Каза, че в ebay неговия катализатор се върти около £50. За България нямам идея, колко струва, и от къде да се купи.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтина алтернатива нямаш, за истински катализатор говоря. За втора ръка забрави, незнаеш на какво ще попаднеш и колко ще изкара. Жител на ЕС, с европейска заплата, ще разкара автомобила си, на тази възраст, ако това се случи, изключвам тези със сантименталностите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ceco_accord изпразни си малко пощата за да ти изпратя нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ceco_accord изпразни си малко пощата за да ти изпратя нещо.

Сори, поизтрих малко -пробвай сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, Сивик-ът (от подписа ми) до ден днешен си минава преглед и газовете са му в норма, даже му се чудят как го постига, а си няма катализатор. Колко ще е зле на Акорда, ако е без и да не почнат да ми правят въртели, че нямам нерви и с тея "калпаци" да се разправям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, нормите за газовете, и начина на тестване са различни за коли без катализатор, и за тези със. Между другото, причината за безпроблемно минаване на теста на кола с LPG и премахнат катализатор е точно тази - нормите и теста за LPG са като тези на кола излязла от завода без катализатор.

 

п.п. И аз ти пратих ЛС преди почистването, да пробвам ли пак ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега на всички коли съм си махал катализаторите и съм минавал ГТП без проблеми на Акорд-а ми F18B2 също го махнах (ненужно) и миналата година си минах преглед, а предполагам и след няколко дена пак ще успея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което казах в предишния си пост се отнася за UK. Последното ми минаване на ГТП в България беше преди 15-ина годинки :)

 

И все пак, когато има желание, се намира и начин. Случва се дори и в най-добрите английски ... сервизи, koла да мине МОТ ... по един, или друг начин :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега.

Аз лично бих те посъветвал да си махнеш катализатора и да бръмчиш така.

Имах един акорд който ударих и него си го карах със всичко.

Следващия който взех гореше масло и реших да му го махна, защото смятах че има маслени наслоявания които ще го запушат. Е нямаше нищо. Виждаше си се от другия край идеално. Мисля че даже имам снимки.

На негово място сложих резонаторно гърне тип пура. Уж подобрява изхвърлянето на газовете като ги завихря.

Процедурата излезе: 30 лв резонатор, 20 майсторлък и 80 кредит за ката. Т.е. 30 лв плюс от цялата игра.

Резултата е малко по отзивчив мотор в ниските обороти и същият звук.

И двете коли са на газ и са минавали преглед без проблеми.

Мога да пратя снимки по късно вечерта.

Иначе цялата генерация от ф18-ката ми стои като е италианка и не е имала никакви проблеми но тя ес една ламбда...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега , 

 

Махнах катализатора на моя Акорд , 1.6 : 115 к.с преди няколко дена .Колата се "отпуши" неочаквано много за мен...след всички убеждавания от хората , че този мотор е много малък за това купе.Сега си върви съвсем прилично за този двигател и "ЕГН"-то на колата - 1999 година.Колата няма 2-ра ламда сонда.

Сложих резонаторно гърне и звукът не се промени изобщо.Равносметката :

 - резонаторно гърне + труд - 50 лв -  в Kазанлък

 - катализатор - 80 лв , продаден в Пловдив.

За ГТП нямам идея как стоят нещата , но се надявам да няма проблеми - все пак в България повече от 70 % от колите нямат катализатор...

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Здравейте колеги, с благодарност на отзовалите се. Слагам малко снимки за финал, да са полезни някому след нас със същата питанка.

   В крайна сметка си сложих катализатор, за да няма "странични ефекти". Звук и вървене -без промяна, до тук 200лв, но като се качат цените ще продам стария (никъде по него не видях надписи), само знам че е Евро 3. Аналогичен е доста скъп, за това новият е Евро 2 и е по-малък. Подобни оферти получих от 2 места, но са ми далеч и реших да не затлачвам останалата генерация с пътуване до там. Местният майстор който ми предлагаше резонатор и "лъжец" за сондата (общо110лв), се оказа че "има достъп" и до катализатори, та свършихме работата някак си. Каза че "навреме съм го хванал" щото питите са се отлепили и дрънчат, но са цели. Като я форсирах на място обаче по дланта ме биеха "скъпите частици" (виждат се на една от снимките) иначе не е запушен (ДВГ-то не гори масло).

post-1741-0-36045900-1442047198_thumb.jpg

post-1741-0-98893100-1442047223_thumb.jpg

post-1741-0-99473500-1442047237_thumb.jpg

post-1741-0-45393200-1442047248_thumb.jpg

post-1741-0-93191100-1442047258_thumb.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека колегата ме извини,но ще си позволя да използвам неговата тема.Решил съм да премахна катализатора на същия Accord 6 F20B6 с 2 кислородни сензора.Интересувам се има ли готови резонаторни гърнета за този модел с фланци и втулка за 2-рия кислороден сензор.Идеята е да не режа и да не заварям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво против заварките имаш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо принципно.Просто търся нещо plug and play защото мисля аз да си го направя,а заварките са ми е чуждо нещо.Но в крайна смета ако няма готово изделие за този модел ,ще се прави с каквото има.За всякакви предложение съм отворен,въпроса е чек лампата да не свети и да не стане по-шумна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евентуално може да намериш в някой външен сайт. Болт-он афтърмаркет части струват скъпо, и ако търсиш евтино, варианта ти е, някой сервиз, в който ще ти го направят, там без заварка няма да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизеловите седмици Акорд, някой сменял ли е или да има инфо, как стоят нещата със подмяна на катализатор и варианти? На мен преди 2 месеца нещо започна да издрънква при гасене, като се оказа че идва от катализатора, впоследствие се укроти. Преди дни я вдигахме на подемник и видях, че отвън е много корозирал. Не бръмчи засега, с тягата няма проблем, но мисля да го сменя преди да се е разпаднал. Доколкото виждам вариантите основно са 2: резонаторно гърне и някакъв алтернативен катализатор. Дали важат и за посочения двигател и имали някакви по-особени датчици?

 

Благодаря предварително на отзовалите се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...