Jump to content
toni_nikolov

Civic 5D VIII I-VTEC автоматик - проблем I-SHIFT

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От 3 седмици съм собственик на Honda Civic 5D VIII 1.8 I-VTEC Executive с автоматични (полу-автоматични - I-SHIFT) скорости.

Колата е много приятна, в това число всичките й екстри, но има проблем, който не мога да установя от какво се получава.

 

Първо, когато взех колата, ми направи впечатление, че този автоматик не е като другия, който съм карал. Колата откровено се "замисля", преди да превключи на горна предавка и се получава едно придърпване.

Закарах я в сервиз и помолих да ми сменят маслото в скоростната кутия. Те го направиха, но също така ми обясниха, че това придърпване и губене на мощност при смяна на предавките е съвсем нормално за подобна "полу-автоматична" скоростна кутия.

От сервиза ми казаха, че колата е в абсолютно изправно състояние и не трябва да обръщам внимание на подобни детайли.

 

От известно време обаче се появи един нов проблем, който съвсем зачести в последните няколко дни.

Първо, когато колата е загасена и превключа на неутрална, за да запаля и се чува едно удряне в скоростната кутия - сякаш е била зацепена до момента и сега нещо пада.

Второ, след като запаля колата и преключа на задна или на автомат, т.е. "напред", колата започва много да придърпва на ниските обороти, дори да не подавам газ, а да я оставя тя сама да си върви, колата придърпва и сякаш иска да закасне - подобно на "изпускането на съединителя" при колите с ръчни скорости. Въпреки всичко, колата не гасне, но е голяма мъчение защото много "рита" и цялата кола се тресе. Щом оборотите се вдигнат, това не се усеща.

Трето, когато тръгна да спирам - на световар, напривер, и намалявам скоростта рязко - колата започва отново да се тресе и да "рита", точно както при проблема с потеглянето.

Четвърто, често, преди запълване на таблото се изписва грешка "System prufen" (на немски), но тя изчезва веднага след запалването.

Накрая, от време на време, оборотите на колата много играят. Дори на място, оборотите падат и се вдигат.

 

Можете ли да ме ориентирате от какво се получява този проблем, а също така да ми препоръчате добър сервиз, при който имат опит с Хонда?

В сервиза, който ходя аз, разбират много, но не от конкретна марка, а поправят всякакви автомобили и имам чувството, че подобни по-специфични проблеми, не могат да ги решат.

Чух добри отзиви за сервиз Омбре, който се занимава и с Хонда. В същото време, отзивите от официалните сервизи на Хонда са доста лоши.

 

Поздрави!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега. Това което описваш са симптоми на тръгнал съединител на i-shift кутията. При мен положенеието беше абсолютно същото. Придърпване на ниските обороти, замисляне, нежелание да потегли без подаване на повече газ. Ремонтът е около 700лв, на мен ми смениха съединителя точно в Омбре. Тъй като колата я купих с "тръгнал" съединител, след смяната разликата се усети драстично. За грешката при палене - може да е от съединителя, може и от нисък ток на акумулатора да е, това ще ти го кажат на диагностиката. 

 

Поздрави

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери имаш ли спирачна течност в казанчето на превключвателя, ако да по всяка вероятност кутията трябва да се преобучи.
След динамично преобучение (в движение , а не статично на място) горепосочените симптоми изчезват.  - става с оригинална диагностика.
Може да има нужда и от ъпдейт на софтуера.

Възможно е и съединителя да е заминал, както казва колегата по-горе, но това е последния вариант. Първо пробвай по-лесните и по-евтини варианти.
Успех

 
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега. Това което описваш са симптоми на тръгнал съединител на i-shift кутията. При мен положенеието беше абсолютно същото. Придърпване на ниските обороти, замисляне, нежелание да потегли без подаване на повече газ. Ремонтът е около 700лв, на мен ми смениха съединителя точно в Омбре. Тъй като колата я купих с "тръгнал" съединител, след смяната разликата се усети драстично. За грешката при палене - може да е от съединителя, може и от нисък ток на акумулатора да е, това ще ти го кажат на диагностиката. 

 

Поздрави

 

Много ти благодаря, колега! И аз имам подозрения за съединителя.

Имаш ли представа дали има начин да се установи дали съединителя е за смяна, без да се разглабя, защото мисля че трябва да се свали скоростната кутия, за да го сменят?

Идеята ми е, че ако не е от него, може да не си играят майсторите да разглобяват и сглобяват 2 дни.

 

 

Провери имаш ли спирачна течност в казанчето на превключвателя, ако да по всяка вероятност кутията трябва да се преобучи.

След динамично преобучение (в движение , а не статично на място) горепосочените симптоми изчезват.  - става с оригинална диагностика.

Може да има нужда и от ъпдейт на софтуера.

Възможно е и съединителя да е заминал, както казва колегата по-горе, но това е последния вариант. Първо пробвай по-лесните и по-евтини варианти.

Успех

 

 

 

Колега, кое е това казанче?

Също така, чувал съм за това обучение. Вече в няколко форума, в това число и не само български прочетох за смяна на софтуер и обучение. Знаеш ли сервиз, в който извършват подобна услуга и имаш ли представа за каква сума?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прави се компютърна диагностика. Не помня точно какви бяха стойностите за това ти давам примерни. Между 300 и 700 ако е показанието за съединителя(не знам точно какво се измерва) значи е в норма, ако е над 700, му идва времето. Моята преди да я взема в ЮБИКО ми правиха диагностика и стойността беше 720... и с оглед на поведението на колата, след като я взех я карах 2 седмици и смених съединителя. Ъпдейтнаха ми софтуера и ми  го обучиха на ново след смяната. Мисля, че разпечатката от диагностиката ми е в жабката, ако искаш мога да ти я снимам да видиш за какво говоря.

Редактирано от Dragijev
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави се компютърна диагностика. Не помня точно какви бяха стойностите за това ти давам примерни. Между 300 и 700 ако е показанието за съединителя(не знам точно какво се измерва) значи е в норма, ако е над 700, му идва времето. Моята преди да я взема в ЮБИКО ми правиха диагностика и стойността беше 720... и с оглед на поведението на колата, след като я взех я карах 2 седмици и смених съединителя. Ъпдейтнаха ми софтуера и ми  го обучиха на ново след смяната. Мисля, че разпечатката от диагностиката ми е в жабката, ако искаш мога да ти я снимам да видиш за какво говоря.

 

Не се занимавай! Ще отида в сервиза и там ще знаят какво да измерят и как да го разчетат.

Според теб, направо към Омбре ли да ходя или предо това до Юбико за диагностика, а след това и за обновяване на софтуера?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Директно при Омбре за всичко

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нищо, пиши какво е станало след диагностиката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да обновя статуса на Хондата. Бях сигурен, че е съединителя и закарах колата в сервиза на приятел, тъй като там не ми взимат надбавка на частите, а ми ги дават на дилърска цена.

В същото време, труда им е евтин, а са сервиз на BOSCH.

 

След като седя в сервиза 2 седмици, майсторите така и не направиха нищо. Свалиха скоростната кутия - 2 пъти и викат "съединителя е като нов". Уж я били гледали на компютър, но дотам.

 

Днес вече не издържах. Взех си колата и отидох в Омбре.

В четвъртък имам записан час. Ще ви пиша, като имам подробности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста несериозна работа ми звучи. Сигурен ли си в сервиза?

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, да обновя статуса на Хондата. Бях сигурен, че е съединителя и закарах колата в сервиза на приятел, тъй като там не ми взимат надбавка на частите, а ми ги дават на дилърска цена.

В същото време, труда им е евтин, а са сервиз на BOSCH.

 

След като седя в сервиза 2 седмици, майсторите така и не направиха нищо. Свалиха скоростната кутия - 2 пъти и викат "съединителя е като нов". Уж я били гледали на компютър, но дотам.

 

Днес вече не издържах. Взех си колата и отидох в Омбре.

В четвъртък имам записан час. Ще ви пиша, като имам подробности.

Попитай ги за динамичното обучение на i-shift-a. Повярвай ми , знам какво говоря :) Успех

 

http://hondafitjazz.com/manual3/en/html_en/000000000001345.html

Редактирано от Slayer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай повече инфо за това динамично обучение - какво представлява, ефект ... Така загатнато не носи полезност.

 

В Бултрако ми гледаха кутията преди месец, казаха че е в добро състояние и с последния софтуер. В такъв случай удачно ли е да минава динамично обучение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наново се обучават точките на контакт на съединителя, но в движение.
При придърпване при потегляне ефекта е поразителен. Много често след зимни условия се налага.
Има и статично обучение с HDS, но динамичното дава желания ефект, а именно - спиране да придърпва при потегляне и по-малко замислчне при смяна на предавките с повече газ.
Иначе по-подробно това прави, но в движение, защото само така може да си усети точките на сцепление. При динамичното обучени, HDS, ти казва кога да превключиш ръчно и запомня позицията на контакт на съединителя.
 

i-SHIFT System Learning (Dynamic Mode)
i-SHIFT system learning (Dynamic Mode) is learned through the following steps with the HDS.

  1. Shift change actuator position learning.

  1. Synchronizing position learning.

  1. Clutch contact position 1 learning.

  1. Clutch contact position 2 learning.

  1. Clutch friction learning.

  1. Clutch contact position 3 learning.
     

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста несериозна работа ми звучи. Сигурен ли си в сервиза? Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

Поне до скоро бях сигурен. Това е сервиз Валпе, който е представител на BOSH.

Трябва да отбележа обаче, че напоследък имат много работа, а и колектива се подмени почти изцяло. Това е оказало негативен ефект върху качеството на работа.

 

 

 

Колеги, да обновя статуса на Хондата. Бях сигурен, че е съединителя и закарах колата в сервиза на приятел, тъй като там не ми взимат надбавка на частите, а ми ги дават на дилърска цена.

В същото време, труда им е евтин, а са сервиз на BOSCH.

 

След като седя в сервиза 2 седмици, майсторите така и не направиха нищо. Свалиха скоростната кутия - 2 пъти и викат "съединителя е като нов". Уж я били гледали на компютър, но дотам.

 

Днес вече не издържах. Взех си колата и отидох в Омбре.

В четвъртък имам записан час. Ще ви пиша, като имам подробности.

Попитай ги за динамичното обучение на i-shift-a. Повярвай ми , знам какво говоря :) Успех

 

http://hondafitjazz.com/manual3/en/html_en/000000000001345.html

 

 

Като отиза в Омбре, сега в четвъртък, със сигурност ще ги попитам.

Трябва да отбележа, че малко ме изплаши един от служителите, защото ми каза "не е трябвало да я купуваш с този i-shift", но после дойде Сашо, който подходи досто по-дружелюбно и каза, че ще я погледнат и може да не е сериозен проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, новини за колата ? 

 

Колега, не съм писал, защото чакам нов "прием" в Омбре.

 

Миналата седмица закарах колата, но Сашо ми каза, че проблема е странен за него. От една страна се води, че трябва да се настрои съединителя и сякаш предната настройка не е свършена като хората, от друга страна, компютъра "казвал", че съединителя е за смяна.

Той си беше играл цял ден и накрая каза, че това няма да стане без смяна на съединителя, но не е предвидил време за подобна услуга.

 

В крайна сметка, очаквам днес или утре да ми звънне, за да ми потвърди кога ще пристигне съединителя, защото същият се доставя с поръчка. Най-рано около 10.08 го очаквам, като планираната цена е 700 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, новини за колата ?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, най-накрая мога да ви пиша новини за колата, тъй като вчера я взех. :punk:

 

Закарах колата в сервиза, след като ми се обадиха, че съединителя е пристигнал. От Омбре ми казаха, че са необходими 2 дни за монтирането на същия, както и обучаването му.

На втория ден отидох до сервиза и Влади (баш майстора) ми каза, че монтирането е приключило, а в момента компютъра си прави обучението.

Неприятното дойде на третия ден, когато отново Влади ми се обади и ми каза "обучението не може да завърши" (аналогично както със стария съединител, който беше за смяна). Този път обаче проблемът с обучението се появявал на много ранен етап и основното е, че колата не можела да си намери неутралната скорост.

 

След доста ръчкане, Влади беше установил, че единият електромотор в "черната кутия" при скоростите не се движи, но ми каза, че не е изгорял, защото му е подавал ток и си работи без проблеми.

Какво ли не пробваха, за да го подкарат. В това число, пробваха да сменят компютъра с друг, но, уви, отново същия проблем. От Влади разбрах, че дори до Бултрако я е карал, за да пробват там, с техния софтуер да я обучат, но все същото.

 

В крайна сметка, Влади открил, че електромотора е зацепен ръчно. На теория, тази "черна кутия" дори не трябвало да се отваря защото била капсулована.

Оказва се, че в Австрия, предния собственик е разбрал, че съединителя е заминал, но е изкал да не го сменя, защото там е доста скъпо. В резултат са направили тази магария с електромотора.

Според Влади това било аналогично на това да си обтегнеш жилото на съединител на нормална кола, за да "изкара още малко", с разликата обаче, че това е можело да бъде фатално за колата и по-специално тази "черна кутия", цената, на която, като нова, е фантастично.

 

Влади е настроил наново електромотора и обучението е преминала успешно.

 

В момента колата е супер. Карам я от вчера и сякаш е нова кола - върви по-добре и е сменя скоростите плавно, от тресенето и следа няма, като тръгна да паля неутралната не мига вече.

Казаха ми само, че ще трябва да се покара поне 100-200 км, за да улегне новия съединител. В момента, само задната яко чука като превключиш, но ми казаха, че и това ще се нормализира след въпросното улягане на съединителя.

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам за задната и при мен като "улегна" и вече не се чува  ;) Честито и дано не ти се налага да сменяш повече съединител : )

Редактирано от Dragijev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да изтупам малко темата.

 

От извесно време имам доста проблеми със скоростната кутия.

Проблемите се изразяват в това, че колата притриса (както притирасше когато е за смяна на съединител).Притрисането е при превключване от 1ва на 2ра, понякога и от 2ра на 3та. Има го и при сваляне на предавка (От 4та на 3та с повече газ в ръчен режим). На диагностика съединителят е ок( реално новият съединител е на около 13К км). Та от няколко месеца ходя по сервизи през седмици. 1во при Омбре(той сменя съединителя) - той ме прати в Бултрако за смяна на софта и пренастройка. В бултрако уж смениха софта и направиха обучение - ефект нулве. Обратно при Омбре - той ме праща пак в Бултрако за рекламация. Звънях и в ЮБиКо - и те ме пратиха пак в Бултрако. Та отивам в бултрако за рекламация - хората ме приеха без протести и направиха ново обучение - ефект пак НУЛЕВ.

 

Та седя и се чудя вече какво да правя и чета из нета. Попаднах на следния бюлетин http://hondakarma.com/threads/safety-recall-i-shift-transmission-software-error.1667/live?page=1 като има доста колеги от CIVINFO форума, който са минала през него. Лошото е , че при мен сценарият е точно каквато е описана причина за повреда в бюлетина. Колата е била оставена (от сестра ми ) паркирана на наклон, с включена задна. При даване на контакт изписва грешка в скоростната кутия и отказ за превключване от задна на нулева - лостът заяжда в позиция R. След час мъки и разкачане на акумулатора успяхме да освобим от задна. Реално след тази случка са ми и проблеми с притрисането. Вчера звънях в бултрако и те поеха ангажимент да се свържат с Хонда Англия за становище, дали ще мога да мина за ремнот по този бюлетин, защото колата ми е 2007, а не от изброените 09 - 11г.

 

Ще пиша като има развитие, пък дано и да е полезно инфото за някого.

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сякаш описваш това, през което преминавам и аз.

1. Отидох в Омбре и ми смениха съединителя - след 300 зора, защото имаше някакъв проблем

2. Проблемът с придърпването и недоброто сменяне на скоростите остана

3. Омбре ми смениха софтура - проблъмет изчезна за 100 км и се появи пак - пратиха ме в Бултрако за пълно преинсталиране на софтуера

4. След това преинсталиране, колата отново се оправи за не повече от 100 км и пак се появи познатия проблем

5. В Омбре ми казаха, че е от компютъра, най-вероятно

6. Поръчах нов компютър от Англия - той дойде, но от Омбре нещо не могат да го обучат

 

Сега вече не знам какво да правя.

Записах си час за Бултрако, защото се надявам те да изкажат някакво второ мнение и да ми дадат идея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Не мога да публикувам тема в раздела за техническите въпроси и моля да бъда предварително извинена,че я публикувам тук.  Сутринта колата ми запали много трудно и светна ето тази лампа:

 

post-11655-0-73789400-1471864826_thumb.jpg

 

Преди да я закарам на майстора си, който в момента не е в Бг, ако някой знае какво значи....

(приемам само добри новини:)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Google

Check i-Shift transmission.

 

П.П. Новината едва ли е добра, така че не се отнася за теб.  ;)

Редактирано от tonywoolf
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е проблем със скоростите:

If this indicator comes on and stays on while driving (in any gear position), there may be problems in the i-SHIFT control system oroverheating of the clutch system.

If  his happens, avoid rapid acceleration, frequently shifting, and driving at high speed, and have the  vehicle checked by your dealer as soon as possible.
You will also see the symbol (символът от картинката на колежката) or this symbol with a ‘‘CHECK SYSTEM’’ message in the multi-information display (see page 108).

If this indicator comes on while driving due to the clutch system overheating, it goes off when the clutch system temperature comes down.

If this indicator goes off while driving to your dealer, you can continue driving normally. The symbol/message in the multi-information display also goes off along with the i-SHIFT system indicator.
If the gear position indicator does not show the appropriate gear position, you cannot continue driving. See on page 578.
You should also have the dealer inspect your vehicle if this indicator comes on and goes off repeatedly in normal driving.

Редактирано от dindin
Като пастираш гледай поне да е леко за окото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата реферира към i-shift кутията, но един страничен въпрос искам да задам.

На снимката колата е само на контакт. При запален двигател имаше ли хидравлика на волана?

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко трудно ми беше да го въртя, но не невъзможно.  ( за мен НЕвъзможни неща няма:))) При запален двигател лампата не свети.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен за втори път ти се проявява един и същи проблем - http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99884 , но може и да греша.

Ако и има нещо на кутията, според мен няма да ти даде отражение в паленето на мотора, поне не съм чел за такава връзка, а изчетох доста. И ако все пак проблема е в кутията, масово се срещат отзиви, че лоста засява в позиция N и е невъзможно да превключиш на D или R, нещо за което ти не споменаваш.

 

Колко време не беше карала колата преди въпросното палене и всъщност след запалване имаше ли проблем с включването на скоростите? При повторно палене повтори ли се пак всичко отново?

Аз бих тръгнал да търся проблеми по токовете - състояние на акумулатора, алтернатора, нетипични консумации и т.н.

 

Ще е интересно и полезно да споделиш какво е излязло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Неотдавна съм част от семейството на Хонда - поздрави на всички членове на форума!

Моят избор е Civic VIII с I-Shift полуавтоматична скоростна кутия. От коментарите в темата съдя, че имам идентичен проблем, който се изразява най-общо в:

1. Претрисане на автомобила при потегляне, превключване от 1-ва на 2-ра предавка; потегляне назад;

2. Претрисане при активно спиране, извън нормалното сваляне на предавките /за светофар, кръстовище/;

3. Особено отчетливо претрисане при движение напред и назад на противонаклон

4. Вариране в оборотите на място.

 

Въпреки, че няма "пресни" мнения по темата бих искал да попитам дали някой успя да стигне до окончателно решение на проблема, който също описват toni_nikolov и Dragijev и какви са стъпките. Също ако е възможно да препоръчате добър сервиз в гр. Пловдив - за сега съм ходил в Бултрако /действително ми обръщат доста внимание/ и някой от по-големите сервизи в града.

 

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, приятели. Искам да попитам нещо, свързано със колата ми, тъй като от скоро я карам и нямам много информация за тази марка коли. ( Хонда Сивик 8 1.8 16 140ps ) с айшифт кутия е. И при превключването се получава едно изтракване, което много ме дразни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 5/14/2018 at 9:13 PM, Intrage14 said:

Здравейте колеги,

 

Неотдавна съм част от семейството на Хонда - поздрави на всички членове на форума!

Моят избор е Civic VIII с I-Shift полуавтоматична скоростна кутия. От коментарите в темата съдя, че имам идентичен проблем, който се изразява най-общо в:

1. Претрисане на автомобила при потегляне, превключване от 1-ва на 2-ра предавка; потегляне назад;

2. Претрисане при активно спиране, извън нормалното сваляне на предавките /за светофар, кръстовище/;

3. Особено отчетливо претрисане при движение напред и назад на противонаклон

4. Вариране в оборотите на място.

 

Въпреки, че няма "пресни" мнения по темата бих искал да попитам дали някой успя да стигне до окончателно решение на проблема, който също описват toni_nikolov и Dragijev и какви са стъпките. Също ако е възможно да препоръчате добър сервиз в гр. Пловдив - за сега съм ходил в Бултрако /действително ми обръщат доста внимание/ и някой от по-големите сервизи в града.

 

Благодаря предварително.


Здрасти Intrage14
Поздравления за покупката и да я караш с кеф и със здраве. ;)
И да мина на темата, аз имах същите проблеми като теб... все едно аз съм ги писал! :D
Аз я имам от малко над 3 месеца и понеже за мен "не може", "не става" и т.н. не съществуват... минах през какво ли не, то яд, то нерви с тоя I-Shift.. абе ужас :D
Затова ще ти дам веднага отговор на въпроса - Static & Dinamic обучение и забравяш за проблема. Дори и в сервиза да ти кажат, че стойността е над 700... (и трябва да сменяш съединител) искай първо обучение и след това като покараш, 1-2 седмици отиди пак да я проверят, ще се учудиш от цифрата.
Освен, че обучихме моята, обучихме още 3 други хонди и мога да кажа, че резултата е потресаващ! Така че мога що-годе да твърдя, че имам опит с тоя пуст I-Shift. След това обучение, колата започва да се променя и след седмица някъде ще е като нова кола. Дори и веднага след обучението, ще усетиш разлика.
Сега, зависи и на какъв километраж е, как е карана и т.н. (все болки на всички нови купувачи на стари коли) тоест, може и да е съединител, може и да не е! Първо задължително обучение, след това вече, след 1-2-3 седмици ако е пак така... може би е време за смяна!
Казвам го, защото в сервиз на Хонда (тук в Англия) исках само компютърен тест... без нищо друго! Пусна я един момък на компа, мина теста и той изрева:
- Извинявай пич, ама трябва да сменяме съединител, ще ти струва толкова и толкова пари, можем да те приемем тогава и тогава!
- Викам, ОК я ми принтни резултатите.... принтна ги, отидох при друг майстор (шапка му свалям на тема Хонда) направихме обучение, първо статично, на другия ден и динамично. Резултата... 730 или нещо подобно показа първо, сега е 485..... мисля, че няма какво да коментирам повече. :D Е ся пак си има ядове де, сутрин леко рита когато е много студено, но ако я изчакам 4-5 мин да позагрее маслото в скоростната кутия, няма грижи.
Иначе, не вози супер яко, друса като каручка.. не се види нищо, ни напред, ни назад..като се качих за първи път в нея, след 250км. ме болеше кръста. Но има страхотна визия, има и нещо което те кара просто да я гледаш и да се радваш, защото е Civic... страхотна кола.

p.s. Олеееее забравих да кажа, задължително смени и маслото в скоростната кутия! Няма значение кога, преди или след обучението, ще ахнеш. :D Но ако е заедно с обучението, ще си помислиш, че се качваш в нова кола. ;)


 

Редактирано от squid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, тъй като и на мен ми предстои да си купя сивик с и-шифт трансмисия и се опитах да се запозная, доколкото е възможно, с особеностите на трансмисията, искам да кажа, че това е трансмисия, която е някакъв тип хибрид между механична и автоматична, кара се като механична, но без съединител, тоест преди смяна на предавката трябва да се отнеме газта, също така самата трансмисия е адаптивна и се променя според стила на шофиране, което може да доведе до някакви аномалии в поведението й в даден момент, когато това се случи просто се закарва в сервиза на хонда и за 1час и срещу 60лв. трансмисията се обучава наново, като е добре на всеки 50-60к да се прави тази процедура, не е скъпа, не е времеемка и може да ви спести по-сериозни проблеми. 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Rakeem

Дано да изминеш дъъълги километри с твоята нова ходна, ако си я купил вече! ;) Ако пък все още не си, купувай смело! Не знам защо много хора се оплакват от тази кутия, на мен ми харесва, свикнах с нея...пък и тя свикна с мен :D
Само да те поправя, това си е най-обикновена скоростна кутия, (разликата е, че не ти а актуатора/робот превключва вместо теб) кара си се като чист автоматик, не е нужно да връщаш педала на газта. Ако го направиш, колата губи обороти и започва да сваля сама скоростите (ако си на висока предавка).

Или иначе казано, не е нужно да отнемаш газ, не е нужно да даваш и повече... ECU-то си се грижи за тия работи, караш си с натиснат педал, когато дойде време, колата сама си сменява скоростите съвсем безгрижно.

За адаптацията към шофиране, да така е, потвърждавам го! Освен моята, съм карал още 3 други такива и всички се държат различно. Тоест, нагласили са се спрямо собственика им :)
Ще си позволя да ти дам и два съвета...
1. Ако все още не си сменил маслото на скоростната кутия, направи го! Сложи MTF-3 оригинално масло на Хонда. Дори и да ти препоръчват друго, не се подвеждай, слушай патило. :D

2. Сутрин, когато е много студено, изчаквай няколко минутки преди да потеглиш. Ако пък много бързаш, потегляй в ръчен режим и след това си я върни в авто.
Ако имаш други въпроси, питай смело. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, да купих я, прекрасен автомобил във всяко едно отношение, горещо го препоръчвам. 

Колкото до трансмисията, за отнемането на газта имах предвид при ръчната смяна на предавки, така четох и действително при мен сякаш превключва по-плавно, дори понякога не се усеща нищо, но това всеки сам трябва да си го установи. Иначе при авто, при мен, при отнемане на газта вдига предавка, при натискане сваля, а ако я натисна докрай и съм на 2-3к. сваля две и качва до 4.5-5к. което е добре измислено, особено като тръгваш да изпреварваш.

Направих й обучение в бултрако, масло не съм сменял, но скоро ще го направя. Иначе трансмисията определено е недодялана, и понякога доста осезаемо се усеща кога сменя, но в повечето случаи сменя добре, е не толкова добре, колкото ако аз го правех на механична, но е приемливо. 

За задното крило, което повечето определят като недостатък, за мен е огромен плюс и гениално решение от хонда и за аеродинамиката, и за блокирането на фаровете на тези, които карат отзад. 

Возията е леко твърдичка, но за сметка на това изключително стабилна и ти дава много добра връзка с пътя, при резки маневри с волана при по-висока скорост, което често се налага по нашите пътища, се държи като залепена за пътя.

Имам само един въпрос, ако някой знае качествен и по-въздухопропусклив въздушен филтър, по възможност от миещите се, да сподели, размерът е към 194-5 на 133-4, с формата на сим карта .

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rakeem Да прав си, че като че ли е малко недодялана кутията, но се свиква. :)

Аз вече 4-5 месеца я карам, вече не ми прави впечатление. E сутрин тук е доста хладно напоследък и прави леки мизерии на потегляне, но и на това ми намерих цаката - карам в ръчен режим докато позагрее.
Лично аз, нито в ръчен, нито в авто режим връщам газта, забелязал съм, че при ускорение от 2 към 3 примерно, ако върна газта, ECU-то точно преди да превключи, дава газ... така че предпочитам аз да си я давам. :D
За задното крило съм съгласен, пази добре от фаровете отзад.

За филтъра, аз съм с филтър на MANN и съм доволен. поръчах го от европартс тук в Англия. Ти можеш да си го поръчаш и онлайн, предлагат и международни доставки.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и при нас е същата история с времето, дори е по-студено сутрин и при мен ги прави тези нескопосани изпълнения. Днес ходих до Бултрако да ми сменят маслото на двигателя и ги питах и ми казаха, че е нормално като е по-студено да не се държи особено адекватно при потегляне и няма причина за притеснения, покарах и новия сивик, докато чаках и при него ми направи впечатление, че при потегляне автомата леко придърпва. 

За филтъра вече на две места, изключая теб, ми препоръчват манн, така че най-вероятно ще взема такъв, просто няма голям избор КН не предлагат! 

И до всички, които си купуват втора ръка коли, ако ви изпадне взимайте от Швейцария със сервизна книжка и един собственик, независимо на колко километра са, хората имат пари и си поддържат колите педантично! За пример, тъй като мислех и маслото на трансмисията да сменям и ги питах на колко се сменя като се обаждах да си запазя час и ми казаха на 120 000 или на 6г., там проверихме книжката и се оказа че е сменяно на 38 хиляди 2016 г. точно по предписание, е малко по-късно, поради малкото километри!     

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здрасти Rakeem

Радвам се, че се завихри дискусия около нашите коли :)
Извинявай, грешката е моя, че не споменах, че предишния филтър беше точно КН.. при мен имаше един странен проблем точно с този филтър. Примерно карам си с 60-65 мили и реша рязко да се изправя на газта.... да изпреварвам примерно.... :D
При мен се получаваше един супер дразнещ проблем, когато колата е на авто и реша да включа ръчен режим, да я изрежа и да изпреваря и настъпя рязко газта колата направо замръзваше. Абе нямам идея що така, ама дори и на 4-та да върна нямаше мощност, супер дразнещо.
Обаче, с човека които сега поддържа колата ми поговорих и той каза.... "филтър, колата не диша бре, как искаш да изпреварваш?!?!"
Абе с КН филтър съм бре, спортен ала-бала.... той се изсмя... :(
Както и да е, сменихме го, сега съм с МАН... емиии разликата е, да си е%е мамата... нищо лично срещу КН, ама МАН поне при мен се представя 100 пъти по-добре. Лошото за мен беше, че КН струва около 50 паунда, филтъра на МАН е 20 и няколко.
В тоя ред на мисли, ще ти кажа и друго...
Първото обслужване, го направих при един квартален сервиз.... масло, Мобил 1... ( а пък на тема моторни масла за рази кола, мога да защитя докторантура сигурно :D ) уникално, никакви грижи с него. Обаче, за скоростната кутия сложихме някъв Мотул... 1:1 според това което препоръчва Хонда. Обаче, ядох баси дървото.... след като го смених с MTF-3 на Хонда, нещата заспаха, мотула ми струваше около 30 и нещо паунда, а маслото на хонда 22.... :D ТОест, и тука се минах....
Както и да е...
Та, да се върна на скоростната кутия... според майстора ми към момента (уникален Хонда фен, има 4 TypeR) ние с I-shift, трябва да сменяме маслото на всяка смяна на маслото на двигателя. Иначе казано, на 10К километра. Имам основания да му вярвам, жена му кара същата кола като мен, само разликата е в цвета :D
Та, моя съвет към теб е, смени маслото на кутията, не пречи... не струва много пари... но ще АХНЕШ, вярвай ми.
На дълго и на широко съм разисквал темата за маслата на тия кутии с поне 15 човека, и всеки е не мнението, че тия I-shift са ОК ако им сменяш маслото често. Пък и ся.... в крайна сметка, маслото не струва много пари, както казах тук е 22 паунда. Лично аз, мисля да го сменям с всяка смяна на двигателното масло... на 10К КМ.

Поне тук (в Англия) плащам на час работа, така и така сменям масло на двигателя + всички филтри, ще сменям и масло на скоростите.
Разбира се, това е мое мнение... но човек се учи като изгори, аз горях доста с безсмислени изхвърляния :(
А ти както споменаваш, колата е от Швейцария.... сменяно е маслото преди 2г.. там е студено, маслото променя структура и т.н. при студ. ;)
Абе с две думи, смени го... :D
Първия ден, няма да усетиш разлика.. ама на втория, ще ахнеш. ;)

Редактирано от squid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това с филтъра е интересно, а допускал ли си проблем с ламбда сондата или дебитомера или настройка не екуто, защото при по-висока пропускливост на филтъра и недостатъчно гориво също може да се наблюдават подобни проблеми, тъй като автомобила е настроен да работи в определени граници. Има много случаи, при които след поставяне на спортен филтър колата губи мощност.  

Иначе за скоростите, според мен малко пари на вятъра хвърляш, просто трансмисията си е едно към едно с механичната просто съединителят е роботизиран и нищо не изисква толкова чести смени, те дори на пълните автомати не сменят през такива интервали, но в чисто техническо отношение не е проблем, но примерно по-добре сменяй горивен филтър с всяка смяна на маслото, ако разбира се и това правиш :D и свещите на всеки две смени на маслото.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм тествал екуто и другите неща, не се наложи. След смяна на филтъра, нещата си заспаха.
Иначе да, за маслото си прав, бензинов филтър не съм сменял. :D

Просто когато я взех, исках всичко да се смени, да е обслужена ОК.... сега вече се укротих. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера си поръчах филтъра на манн в понеделник ще е при мен за тестове. 

В англия не знам какво е качеството на горивото, но тук в бг-то си е препоръчително да се сменя по-често, ако я докараш до тук се надявам да споделиш ако усетиш разлика в поведението на двигателя. Иначе за първоначалното обслужване, особено за кола на повечко километри и без сервизна история си е задължително да се смени всичко, еле пък ако идва от Италия, трябва да се приготвят една торба пари, че какви ли не неща не съм слушал, от хора дето вкарват коли от там, имало е случаи да не могат да източат маслото, било черно като мазут!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×