Jump to content
косьо 7+2

Термостат,датчик ,стрелка или.....

Recommended Posts

Здравейте 

Колата е Хонда ЦРВ 1998 год.автоматик с газов инжекцион .Случаят е следният.В петък тръгвам от Добрич за Созопол по обяд.До Несебър всичко нормално там разходка за един час,че паркингите скъпи и продължавам към Созопол.В Бургас половин час почивка в мола и на голямото кръгово за Созопол стрелката стигна до горно положение.Перките на радиатора се включиха но дали от по бавната скорост стрелката остана в горно положение но не и в червеният сектор.Заредих на една бензиностанция но при изваден ключ стрелката пак си стой горе.До Созопол си остана там като по хубавият път на места скоростта ми стигна 130 но стрелката не слезе надолу.Настаняване в хотела разходки това онова след три часа отивам при колата стрелката пак е там горе.Събота сутринта стрелката беше долу.Кратка разходка до Дюни и обратно стрелката си застана на точното място в средата и след като изгасих колата си падна долу.Неделя тръгвам за Добрич през Бургас по прохода Слънчев бряг- Обзор стрелката си стоеше на мястото.Във Варна на светофара на Елпром пак се качи горе перките се включват.На  Джъмбо гася на паркинга стрелката пада долу тръгвам  след едночасов престой стрелката си застана на мястото в средата и така до в къщи.Прочетох някой теми от който следва да съм за термостат който е сменян от предишният собственик преди около година, но пък тази стрелка остана в горно положение и при изгасена  кола и то много време.

Кажете от къде да почна за да нямам ядове лятото с ЦРВ-то.

Благодаря Ви предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, така както го описваш проблема, най-вероятно причината е в термостата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А според мен, по-скоро е стрелката. 

На първото ми CR-V '96-а, автоматик, термостата беше постоянно отворен, съответно няма загряване зимата, нито на двг, нито на хората :D

Тръгвам на дълъг път, и си викам - я да сложа картон на половината радиатор. Сложих, стрелката се вдигна до средата, парното ОК. Да, ама в един момент я сръчках малко на високи обороти за няколко мили. Стрелката подмина средата и стигна току пред червената зона. Спирам, и веднага отпред стана всичко пара. Беше започнала да изхвърля водата през разширителния казан.

 

Мисълта ми е - когато видиш, че стрелката ти е горе, и нямаш кълба пара от предния капак, температурата на двг би трябвало да си е ОК, а стрелката да ти играе някакви номера. Още повече, че в следващия момент стрелката ти е на средата и всичко си е ОК.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според мен датчика или кабел окъсяват и затова стрелката скача. Перките в това топло време е нормално да се включват. Изобщо ли не вдигна капака да видиш какво става отдолу?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеКапака го вдигнах още преди да тръгна за Созопол масло имаше нормално от последният път като съм го гледал,антифриза ме беше а и още е на максимума в разширителният съд.на бензиностанцията след Бургас дигнах капака на изгасен двигател течността в разширителният съд си беше толкова на макс,в Созопол като пристигнах същата работа.Във Варна на Джъмбо при запалена кола работеха и двете перки и течността си беше там.Три отговора и трите различни,термостата е ясен сменя се със нов,датчика и той може би ако е от него обаче със стрелката какво да правя така като гледам май се сменя целият блок със стрелката на бензина която между другото и тя стои при изгасена кола на нивото на което има бензин.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Съжалявам, не съм се изразил правилно.Под "стрелката" разбирай всичко по жицата от датчика до стрелката. Значи отговорите са 2 - термостат или токов проблем, с превес към токовия проблем. Уредите мисля, че бяха 2 отделни, разглобявал съм много отдавна и не помня. Като гледам снимката, на всеки уред има по 2 винта, което би трябвало да означава, че са 2 отделни.На гърба на таблото, там където са двата уреда, има общ капак, който крие всичко - уредите за температура и ниво, и лампите за положението на ск.лост. Под този капак се намира и лампата за подсветка на 2-та уреда (аз заради нея разглобявах). Махни капака, и виж, какво става под него. Така като се замислих, този капак всъщност май беше платката за лампите на ск.лост и подсветката, а не обикновен капак. Обаче, преди да стигнеш до там, напръскай всички букси по трасето с контактен спрей, току виж проблема изчезнал. п.п. Стрелката за нивото на горивото винаги си показва нивото, дори и с изваден от контакта ключ.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ще си позволя и аз да кажа нещо. Преди една година и аз го минах този път със стрелката и заради нея смених работещ термостат. Стрелката на моя Сивик взе да седи в долно положение, т.е. не се вдигаше до средата ( рисунката с корабчето ) и съответно реших, че термостата ми не затваря и мотора не достига оптимална работна Т. Купих си нов термостат "Тама" и като го монтирах какво да видя стрелката пак си седи в някакво си долно положение, а мотора си загрява пуска си перка на равни интервали за по-няколко секунди, а на парното пържоли да печеш :D . И по този начин стигнах до извода, че нещо датчика за стрелката прави мизерии. Първо почистих буксата на датчика за стрелката, но проблема си остана и след това смених целия датчик с нов "Тама" и всичко си дойде на мястото макар, че е доста чувствителен и стрелката се вдига по-бързичко, като на новите коли. На мотора на моя Сивик датчика седи под делкото, а кабела е едножилен. Но предполагам, че на ЦРВ-то датчика ще е на същото място.

Колега, обърни внимание и на този датчик! Ако имаш възможност вземи от някой колега на заем или от друг мотор за проба, а и да си купиш не е скъп моя го взех за 12лв.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте 

Понеже сън не ме хваща днес ходих при едни майстори да си поговорим по моя проблем.Човека извади уреди и замери съпротивлението на датчика и каза ,че е нормално на топла кола показваше около 45-50 ома.После подава някакъв ток през кабела и стрелката се вдигаше и спускаше за което каза също ,че е нормално.Съветът който ми дадоха е да карам така и ако го направи пак в града  да отида да ми измерят съпротивлението за да сме сигурни ,че е от датчика.

За нов ми искат 27 лв. и при цената на Георги ми се вижда много голяма разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво де, стрелката и датчика като са във ред, значи се потвърждава прогнозата ми термостата да се отваря и затваря когато му скимне, ако не си го сменял мисля, че е дошло време да го сменяш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак, за мен проблема е в  тоците. Щом при загасен двигател стрелката ти остава в  горно положение има нещо с токовете, не че е лошо да се смени термостата профилактично, но се съмнявам да е той.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

alman e прав, тая стрелка за да остане горе при загасен мотор, трябва да търсиш проблема в самото табло или стрелката, датчик или термостат не могат да накарат стрелката да седи горе когато колата не е на контакт, виж за бензина вече си е така но за темп не е. Ако питаш мен няма кои знае какво да се направи докато стрелката все пак работи, ако се закотви горе и не пада дори без контакт тогава може да сваляш табло и да търсиш причина, било тя механична или някъде да окъсява нещо и тя да се лъже и да бяга на горе :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

Какво се случва със стрелката?

Откри ли къде е и какъв е проблема?

 

Поздрави! Георги :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте 

В последните две седмици карам предимно градско (Добрич) където разстоянията не са големи и само веднъж стрелката отиде горе.Утре ще ходя при майсторите където бях преди 15 дни имат същия двигател със датчик ще сменя датчика ще покарам с него (за нов 27 лв)  и да видим какво ще се случи после.

Очаквайте подробности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте 

Подробностите са следните.Днес сменихме датчика със друг от двигател който е беше оставен за части (работел до последно) и нещата не се подобриха,а останаха същите.

това е когато се  включват перките на вентилатора.
Това е когато прибрах колата в гаража като нарочно я оставих да работи докато го отключвах 
не се вижда добре но стрелката е почти горе 
Кажете Колеги какво да правя със таблото и от къде да го подхващам,че няма да го правя аз е ясно но смятам да съм плътно до майстора и да му давам акъл.
 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, не е сигурно дали датчика който си сложил, отчита коректно.

Второ, не знам как точно отчита уреда на таблото при СРВ-то,но имам един Форд-Транзит, който ми правеше същия проблем. След смяна на няколко датчика, проблема не се реши и се стигна до уреда на таблото. Смених го и него и пак нищо.Накрая открих виновника (един от транзисторите)които бяха сложени на нещо като платка (тип лентов кабел), която се включваше в самия уред.

Пак казвам че това е при Форд, тук може да е по друг начин, но може и да те насочи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте 

Намерих по нашият край едно табло,договорих се с момчето да го пробвам и ако се наредят нещата тогава ще го плащам.Обаче ако резултата е същият може ли да се пусне директен кабел от датчика към уреда.Ако има някъде схема да се види как и откъде минава кабела ще съм благодарен  може да ми дадете линк или някъква насока за което благодаря предваритлено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би следвало,след като се изключи контакта стрелката да падне,без значение дали е повреден датчика или кабелите към него са окъсени някъде.В таблото има стабилизатор на напрежението-да не би той да се цака и като пусне по високо напрежени респективно стрелката се вдига повече и да засяда в това положени.Пробвай когато е горе,да я изгасиш и да разкачиш акумулатора-ако остане стрелката има и/или механичен проблем в измервателния уред.Ако са от ония уеди с една пластина която се награява от намотка и се огъва и така мърда стрелката е твърде вероятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте 

Какво се оказа за сега.Днес ходих при едно майсторче да видим какво ще правим с таблото.Свалихме моето сложихме другото и работата същата карах малко с чуждото табло стрелката ходи нагоре както с моето.Антифриза в разширителният съд е на максимума перките се включват стрелката горе.Докато си работеше другите  коли вика да видя дали има антифриз в радиатора и дали го върти водната помпа.Махам капачката гледам от горе няма антифриз.Налях повече от литър и половина вода.Прибрах се в къщи порових се тук и какво се оказа накрая.В една друга тема за Хонда показват едно видео за разширителния съд и какво представлява.Слязох при колата моят разширителен съд няма тръбичка която стига до дъното тя  беше паднала вътре  и той не е работил правилно.Сега кажете как се обезвъздушава системата и да си карам колата.

Не ме съдете строго но човек се учи докато е жив,ако знаете колко ме е яд на себе си да се е.а в полупрофисионалиста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На не загрял двигател,пълниш си разширителния съд до максимум и го затваряш,след това махаш капачката на радиатора сипваш почти до ръба и палиш колата да работи докато включи перка.Гасиш ако има нужда доливаш в радиатора,слагаш му капачката и ти си човека.

Редактирано от SpliFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не , не така :) колегата го обясни хубаво но пропусна нещо МНОГО ВАЖНО! Ако загрееш да включи перка загасиш и отвориш капачката има вероятност да изхвърлиш доста антифриз и да се изгориш, трябва да изчакаш колата да изстине тогава отваряш и доливаш. Аз лично никога ама никога не чакам да се пуснат перки, за мен тва е излишно загряване и хабене на гориво и време, тая хонда за да пусне перки сигурно тряя пърка 30 минути на място, кому е нужно ? Аз изчаквам да отвори термостата а тва става много бързо (а го разбирам като държа с ръка горния дебел маркуч към радиатора), след като отвори с малко газ около 20-30 секунди на 2000 об е държа и гася, след няма и 5-10 мин вече мога да отворя капачката без никви негативни последствия и да си долея липсващото количество което се е освободило в радиатора от обезвъшляването , затварям и тва е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Слави,ако прочетеш внимателно,ще разбереш ,че тая процедура се прави без капачка на радиатора за да може да излезне въздуха от  системата.А да се изчака пускането на перката гарантира ,че термостата е напълно отворил и циркулацията е минала през радиатора.Така е поне в дебелите книги а и е пробвано и работи безпогрешно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми тя нали технологията на Хонда е космическа, какво ще обезвъздушавас.

Напълни системата с течност, допълни разширителния съд, запали колата да загрере, като си пуснал парното (течноста да минава през радиаторчето),след като отвори големия кръг, (достигне нормална работна температура), гасиш колата, изчакваш малко, отваряш капачката на разширителния съд и доливаш до белега.

Ако се наложи го правиш още един път и си ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да SpliFF сега прочетох правилно какво си написал, само че не съм много убеден че си прави и ще проверя дебелата книга, и пак ще пиша..................

http://prntscr.com/7oygcc и тук http://prntscr.com/7oyhk6 прав си за без капачка, явно Тоиотата ме е подвела щото там капачката е на самия маркуч и ако е без нея отвори ли термостата всичко ще бликне на вън. Но така или иначе това не променя тезата ми че е напълно излишно да се чакат перки, това е много течност за загряване излишно, а всичкия въздух излиза още при първоначалното му отваряне. 3 пъти съм сменял антифриза на тази кола и до сега и никога след първото доливане след отваряне на термостат после не съм установявал че нивото в радиатора е паднало и иска още течност, което ще рече че не е излезнал още въздух. Това разбира се на никога не го налагам като мнение, които иска да си чака перките, само казвам че става много по лесно и бързо без тях, запари ли дебелия маркуч след 20 -30 секунди и малко форсиране я гася доливам и това е, след някои ден каране евентуално може пак да я поглдна има ли нужда но обикновено никога не е имало :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...