Jump to content

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам Хонда Акорд модел 1999-2002 1.8 бензин 136 коня.

Миналата година ми задържа преден ляв спирачен апарат, оказа се, цилиндърчето е задържало поради натрупване на мръсотия и ръжда.

Понеже съм в Германия и от близкия сервиз тука ми казаха, санирането на спричен апарат не е добър вариант, а се смяня целия апарат, което ми се видя много скъпо, санираха ми го в Полша за по-евтино и за да мога да се прибера.

След загряването се получи вибрация във волана и в България се започна смяната.

Купих ремонтни комплекти за 4 те колела, нови накладки, нови предни дискове всичко от марката Брембо, нова спирачна течност. Карах 2 седмици в България и отново заминах, от тогава на всяко спиране следя за миризма на феродо или загряване на лявата джанта не е имало. Но имаше свирене при спиране и много лека вибрация във волана, за което майстора ми каза спокойно не са легнали накладките с карането ще се оправи.

След 5000 км. вибрациите станаха брутални и колата влезе в немски сервиз, преди това минах през още 2 сервиза, за да се убедя, че това е проблема. И в трите сервиза ми казаха криви дискове, но в третия единия забеляза, че челюста, която държи накладките е хлабава, пред очите ми я клатеше на ръка. Тоя ми вика може да са и криви дискове, но може и от тая хлабавина частта да е изкривена, което ще доведе до изкривяване на водещите болтове за това трябва се смени с оргинална на TRW. Смени я и нищо същите вибрации. След това смени дисковете, пак с нови накладки. Излезнах от сервиза покарах 20 км нищо, колата спира като влак, викам си край това беше няма вибрации, няма тресене, няма придърпване просто перфект.

На втория ден разходка до приятели на около 40 км от нас само аутобан на отиване карах нормално почти без да позлвам спирачки,нямаше загряване, но на връщане реших да вдигна малко колата 3 км съм карал с 190 и после се наложи да намаля до 120 (намалих с много леко натискане на спирачките и смяна на скоростите)за да си излезна от отбивката след 500м съм в къщи веднага проверка и хоп лявата джанта пече яко, пипа се, не можеш да задържиш ръката на нея, а дясната топла, но нормално може да си я дършиш с часове. Много интересно ми стана, че не мирише на накладки. В 2 та от сервизите въртяха предните колела със старите ми дискове няма задържане на апаратите, колелата правят по 5 - 6 оборота при въртене на ръка. По много лек наклон колата тръгва сама. Нямам шумове или виене, например от лагер, нямам никакво тропане по ходова част и в двата сервиза я проверяваха. Отпред ляво не съм сменил още спирачен апарат и спирачни маркучи.

Ще съм балгодарен за вашите компетентни мнения или опит.

Надявам се темата да бъде полезна и на други колеги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменявана ли е течността и как? След това обезвъздушиха ли ти спирачната система?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водачите на апаратите раздвижихте ли, попринцип при всяка смяна поне аз ги вадя чистя тях и леглата им и ги мажа обилно с графитна грес на YACCO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Павлов, не знам какво имаш предвид под водачи, водещите болтове снимка тук https://profiteile.de/halter-bremssattel-bda1032-161?tid=10026 тая част съм я купил и преди вторите дискове беше монтирана, а иначе е обезвъдушена педала ми е бетон няма никво потъване и спира много добре.Нагрява левия диск значително повече от десния, просто ме е страх дали няма пак да кривне тоя диск.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменявана ли е течността и как? След това обезвъздушиха ли ти спирачната система?

Течността е сменяна миналата година със слагането на дисковете, накладките и всичките там ремонтни комплекти, а как е слагана не знам предполагам източена старата и налята нова, освен да не са ми я сменили в сервиза не знам не съм гледал, но лично занесах спирачна течност. Сега след смяната на вторите дискове не е сменяна, но е обезвъдушена педала е бетон няма никакво потъване и колата спира много добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверил ли си, дали не ти задържа лявото колело, евентуално лагер..просто това в момента ми идва на акъла, колата тегли ли наляво, като пуснеш волана? След като всичко си сменил по спирачната система, проблема най-вероятно е породен от друго място, друг детайл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко че толкова си препатил. Принципно колцата е "желязна". Преди 2 лета и аз имах същото греене. Първо се появи изненадващо в предно дясно колело. Разглобихме , почистихме външно повърхността на буталото и събрахме всичко така. Покарах седмица, но пак взе да грее. Не го правеше постоянно, а само понякога -когато то си рещи, но положението бе парещо и се усещаше минимално задържане. Майстора ме предупреди че "щом има язви по повърхността -нищо не помага". Та си поръчах и смених и двете предни бутала + нова сп. течност. Имай предвид че и малко да не се връща буталото до край в изходно положение, накладката може да докосва диска -на скоростта няма да влияе, но ще си грее. Карам я от 2004-та и веднъж съм сменил предни дискове, а задните са си оригиналните (само с пристъргани ръбове -около 1 мм), естественно с подменявани своевременно "меки" накладки. Сега е на 176 000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверил ли си, дали не ти задържа лявото колело, евентуално лагер..просто това в момента ми идва на акъла, колата тегли ли наляво, като пуснеш волана? След като всичко си сменил по спирачната система, проблема най-вероятно е породен от друго място, друг детайл.

След поста ти, вдигнах колата на крик и въртях 2 те предни колела, и 2 те се въртят по един и същи начин правят по точно по 2 оборота, след това направих пробно каране. Първо карах 5 км. без да пипна спирачка спрях на паркинг и проверих дисковете и 2 та бяха чисто студени. На връщане вдигах колата до 90 и намалях до 50 така 5 пъти, резултата левият диск грее, десният топъл.През цялото време съм спирал без да държа волана, както писах по-горе, колата спира като в релси, волана не трепва, не дърпа на никъде. Според мене не разпределя правилно спирачното усилие, нямам идея за какво, може би спирачен маркуч зле. Моля зачитайте какво съм писал, за да не се повтаряме и да спамим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко че толкова си препатил. Принципно колцата е "желязна". Преди 2 лета и аз имах същото греене. Първо се появи изненадващо в предно дясно колело. Разглобихме , почистихме външно повърхността на буталото и събрахме всичко така. Покарах седмица, но пак взе да грее. Не го правеше постоянно, а само понякога -когато то си рещи, но положението бе парещо и се усещаше минимално задържане. Майстора ме предупреди че "щом има язви по повърхността -нищо не помага". Та си поръчах и смених и двете предни бутала + нова сп. течност. Имай предвид че и малко да не се връща буталото до край в изходно положение, накладката може да докосва диска -на скоростта няма да влияе, но ще си грее. Карам я от 2004-та и веднъж съм сменил предни дискове, а задните са си оригиналните (само с пристъргани ръбове -около 1 мм), естественно с подменявани своевременно "меки" накладки. Сега е на 176 000 км.

Колега, благодаря за разбирането, не мисля, че накладката докосва диска, моля прочети пред последния ми пост.  Не знам къде да ги търся тея меки накладки, нали когато съм поръчал комплект то са дискове и накладки фирмата си ги комплектова. Купени са от NB parts от Германия средна цена най-скъпи беха АТЕ 130евро комплекта с накладките, а тея са 75 евро комплекта. Просто ми омръзна да наливам пари в тея спирачки, изцяло до тука за спирачки дадах малко над 1000 лв. и сега пак съм готов да ида за смяна на дискове, ако се изкриви тоя левия докато се прибера до България.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като спомена за не равномерно разпределение на спирачна сила, възможно ли е абс да товари вляво повечко..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може би има запушен спирачен маркуч - при натиснат спирачен педал, налягането на спирачната течност е високо и постъпва към спирачния апарат (въпреки запушване/стесняване), а при отпусканито му течността не може да се върне и съответния спирачен апарат задържа. Ако не са сменяни скоро спирачните маркучи - би било добре да се заменят с нови.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Проверил ли си, дали не ти задържа лявото колело, евентуално лагер..просто това в момента ми идва на акъла, колата тегли ли наляво, като пуснеш волана? След като всичко си сменил по спирачната система, проблема най-вероятно е породен от друго място, друг детайл.

След поста ти, вдигнах колата на крик и въртях 2 те предни колела, и 2 те се въртят по един и същи начин правят по точно по 2 оборота, след това направих пробно каране. Първо карах 5 км. без да пипна спирачка спрях на паркинг и проверих дисковете и 2 та бяха чисто студени. На връщане вдигах колата до 90 и намалях до 50 така 5 пъти, резултата левият диск грее, десният топъл.През цялото време съм спирал без да държа волана, както писах по-горе, колата спира като в релси, волана не трепва, не дърпа на никъде. Според мене не разпределя правилно спирачното усилие, нямам идея за какво, може би спирачен маркуч зле. Моля зачитайте какво съм писал, за да не се повтаряме и да спамим.

 

Ако ти е зле спирачния маркуч, след теста който си направил нямаше да се върти свободно лявото колело, а щеше да затяга .

Зарежи тези маркучи и кажи нещо за задните спирачки, гледам тях изобщо не си ги споменал . Правена ли е профилактика и на тях, или обръщате внимание само на предните .

Ако ти е блокирал заден спирачен апарат, едно че това колело не действа при спиране, второ, че  всичкото усилие от спирачната помпа отива на предното колело по диагонал .

Щом ти грее предно ляво, обърни особено внимание на заден десен спирачен апарат и може да излезе птичето .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като чета си мисля,в спирачния маркуч имаш нещо което го запушва и от там задържане.Накладката винаги се опира в диска,което е нормално.След като са читави дискове ,накладки ,апарати и водачи, бутало.Остава маркуч и ABS блок.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със 7ца, но и при мен се случи така че точно като тръгвах на дълъг път прегрях брутално задно ляво колело - накладката пушеше направо :)

Трябваше да намеря сервиз, който да е възможно най-близко - за щастие бях в София. Намерих на Симеоновско - не му помня името.

Хората взеха присърце проблема и диагностицираха, че маркучите ми са за смяна (всичко друго изглеждаше наред).

Успяха да поръчат, доставят и сменят в разстояние на 3 часа тези прословути задни спирачни маркучи (марка "Делфи") и колата и проблема го нямаше.

След две седмици същото задно ляво колело започна да загрява отново (доста по-леко този път) без да използвам спирачки.

Заведох я в ЮБИ-КО и момчетата ми почистиха спирачния цилиндър и всичко се оправи.

След още 2 седмици този път задно дясно колело забелязах, че започна да ми задържа - отново там и отново почистване оправиха нещата.

Докога - не знам.

Ако още един път в близката година го направи ще говоря да ги сменим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги искренно благодаря, за бързите отговори и за съветите.

Колгато ми блокира левия преден апарат се оказа ръждясало цилиндърче и понеже вече бях купил ремонтни комплекти без цилиндърчета в Полша ми го почистиха сложиха всичките там маншончета и старото цилиндърче, за да мога да се прибера по пътя нямах проблеми, но предния ляв диск беше вече заминал от прегряването.

След това са сменени в България - 4 цилиндърчета, ремонтни комплекти за 4 те колела, отпред нови дискове, навсякъде нови накладки.

Задни дискове не съм сменял, защото  са си добре, като изключа биенето във волана и старите предни си беха добре липсваше им не повече от 2 мм.

Иначе греене на задните няма нито задържане, следя ги и тях. Но смятам повече да не давам пари  Германия, защото просто ме разсипват тука. Като се прибера към края на август смятам да сменя първо маркучите и после, трябва ще се разглоби всичко и каквото е за смяна ще сменям. След август ще ви пиша, да ви кажа какъв е резултата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Предполагам колегата няма да има нищо против,, че ще използвам темата за моето подобно питане.

Смених дискове и накладки.

И след смяната ... дисковете се загряват при движение без да натискам спирачката. Да кажем, движа 10км по магистралата и спирам без да натискам спирачка. 3 от дисковете бяха горещи на едното колело беше гореща и джантата дори.

Когато попитах в сервиза на какво се дължи това, те ми казаха, че за тях ... проблем няма. Колелата, когато е вдигната на подемник и ги завъртиш на ръка .. колкото може .. правят по 1-2 оборота и спират (това което загрява най-много прави 1 оборот). Задържане на апаратите било, когато не могат да се завъртят колелата на ръка.

 

Въпреки това аз не мога да приема това за нормално. До преди смяната, дисковете изстиваха, когато караш дълго време без да натискаш спирачка.

 

Та според вас ... нормално или проблем? :)

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладката винаги се опира в диска,без да си натиснал спирачката.Покарай ги 200-300км.Принципно трябва преден да са еднакво топли,задните също да са еднакво топли.При теб са нови и не контактуват с цялата си площ затова най-вероятно са различно горещи.Нормално е да са топли(да не можеш да си задържиш тъката върху диска)дори и когато не си ползвал спирачки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...