Jump to content
Mickelangelo

Тресене волан

Recommended Posts

От около месец имам проблем ... при натискане на спирачките се получава притрисане. Но интересното е че не е винаги може би в съотношение 1:10 ( 1 път на 10 пъти притриса). Точно като при криви дискове но не са ( или поне така се надявам), сменяни са преди 10к километра. Разчитах да е от баланса на гумите и при смяната на зимните с летни отново направих нов баланс но уви пак се получава.

Някакви идеи или насоки ?  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай си окачването, тампони на носачи, кормилни накрайници, стабилизираща щанга, все са неща при които ако имаш луфт някакъв, волана започва да тресе при спиране .

Дисковете са ясни, че не са причината, иначе щеше да пишеш и за вибрации в спирачния педал .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

На скоро минах на 260 мм спирачни дискове.

Преди ъпгрейда се наблюдяваше тресене с предишните дискове.

Ако си обул колата с големи гуми и караш бързичко и ти се налага да спираш често от високи скорости (и особенно с 240 мм дискове), предават се бързо.

При мен всичко си дойде на място след като ги махнах.

 

Като друга възможност мога да посоча износена рейка (поне така съм чувал).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем с тресенето на волана (дори предницата) като вдигна над 40 си тресе на 120 направо е нетърпимо. Дали проблема е в рейката ? Благодаря на отзовалите предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си джантите и гумите

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изправих джантите и смених гумите, проблема си остана. :

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега залагам на дискове имал съм сходен проблем ....... Леко се кривят и тресе волана ако имаш желание и дисковете си заслужават занеси ги някъде на фреза да ги балансират

 

Успех..

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единия колега говори за тресене при натиснати спирачки, другия при определени скорости... Различни неща са.

 

Най - вероятно са дискове. Кривят се.

 

Следете си също буталата - доста често задържат. От време на време се иска профилактика на апаратите.

 

Накладките, ... почти никога не се износват равномерно - вътрешната и външната, точно заради това.

 

п.п. Тресенето е при по - леко натискане на спирачките и зависи от скоростта,  нали...  :cool:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само аз ли чета,че тресе при движение без да се натискат спирачки,за какви дискове говорим? :| Ествествено е при движеща част да се усилва проблема при по-висока скорост...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само ти, може би не четеш - прочети бавно първото мнени, или мнението на Hunter. Към Микеланджело - ако нямаш проблем с окачването, дисковете и спирачните апарати, пробвай да обезвъздушиш системата (ако не си сменявал сп.течност, направо я смени) и после пиши дали има промяна.

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Господина от първото мнение не е писал от месец,логично е дискусията в момента да се води по повод последното запитване на колегата Кателиев.Според мен няма логика някой да те попита нещо и ти да почнеш да отговаряш на някой който те е бил питал нещо преди 25 дни.Очевидно тресенето на волана при двамата е от различно естество.

Относно това ,че е сменил гуми джанти не е гаранция освен ако и двете не са нови.Поне аз съм попадал последователно няколко пъти на криви джанти и гуми. Колко са ги изправили също не се знае.А между другото малко вулканизатори се заглеждат дали гумата е крива.Факт-ходих при трима и гумите са перфектно балансирани.но волана ми бие много дразнещо при 110-120 и нагоре,по магистрала е мъчение да караш.Докато не видяхме накрая че самата гума е крива,а беше купена нова в началото на годината за 136лв..В нашите дупки няма спасение

Редактирано от Civic ZC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 дни, не са 1 месец  ;) .

И не е логично:

 

 

...дискусията в момента да се води по повод последното запитване на колегата Кателиев...

Защото темата е за съвсем друго: - проблема е поставен в първото мнение на темата, върху който другите колеги дават мнение, а той между другото се вмъква с въпрос, който би трябвало да постави в друга /или обща /тема.

Понеже е написал:

 

 

Имам същия проблем с тресенето на волана...

но може да е пропуснал да дообясни въпросът си, той би могъл да се изтълкува и така:  при 40км. като натисне спирачка - тресе , а при 120 км. - като натисна спирачката, направо е нетърпимо тресенето - не мислиш ли?

 

Абе няма значение, :drunk:

 

п.п. Обаче за това си абсолютно прав:

 

 

....В нашите дупки няма спасение....
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е нещо като, ... " и да паднем и да бием - все ще се напием... " 

 

п.п. Emich, тия малките не са като нас батко, да знаеш... Мисленето им е ...  :punk:  Нищо лично, де...  :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете са за смяна ,какво като са сменени преди 10 хил км.Дисковете можеш и за 10 км да ги накривиш доволно -после зависи кви си сложил -ако са ментарки -кво се чудиш!Затова са организираните поръчки от чужбина на части от колеги от форума ,че като смениш нещо после да знаеш че и да лопа примерно  нещо не е от него засега!Смени ги пак и пиши!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на отзовалите се , в бокса ще прегледам дисковете дано да е от тях. Ще пиша да ви съобщя от какво е проблема. Лека и безаварийна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте

Колеги- имах подобен проблем наскоро: при високи скорости (от 80 км/час нагоре)- тресене на волана; и в същото време от високи скорости при спиране: тресене на волана и на педала на спирачките. Получи се от последователно попадане в дълбоки дупки и изкривени предните джанти. Последва изправяне на джантите и баланс на гумите- и това тресене при волана почти изчезна (може би трябва да направя баланс на друго място наново). Напълно изчезна обаче тресенето на педала при спиране от всякакви скорости.

Така, че и при изкривени джанти би могло да тресе и при педала на спирачките при спиране (а не само при волана)- това научих аз от личен опит. 

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След ревизия на окачването, повторен баланс, въртене на гуми (предни- задни), сваляне на дискове и шлайф ( нямаше нужда но аз съм упорит а дисковете са EBC от общите поръчки), и ревизия на спирачните апарати .... тресенето си е налично ... интересното е че е само по някога и няма някаква закононерност ... мисля да си сменя течността така или иначе но тя няма да има общо или ? Да се изкаже някой по компетентен ... аз продължавам да търся

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има голяма вероятност да имаш крива гума или пък вече да си въобразяваш че тресе.Много от "хубавите" асфалтирани пътища са на вълнички и си мислиш че е от колата ти,поне при мен е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртях гумите по 2 ки ... предни - задни и не си въобразявам волана си тресе ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... интересното е че е само по някога и няма някаква закононерност ... мисля да си сменя течността така или иначе но тя няма да има общо или ?....

 

Написал съм ти това, още в пост  #10:

 

 

 

....Към Микеланджело - ако нямаш проблем с окачването, дисковете и спирачните апарати, пробвай да обезвъздушиш системата (ако не си сменявал сп.течност, направо я смени) и после пиши дали има промяна. 

 

Казваш, че не винаги се получава /1:10/ и ,че няма закономерност .

При мен беше по същия начин, и се оправи, след като смених частично течността ,само на предните колела и ги обезвъздуших хубаво.

Просто ми свърши  сп. течност и не стигна за задните, но и на тях ще им дойде ред ,тези дни . Няма да ти казвам каква боза и мътилка излезе. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добава още една възможна причина ... износени тампони на носачите.

Пиша това след ремонт на тампони на горните носачи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампони или накрайници кормилни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм със доста разбити накрайници, още като купих колата - тресене нямаше никакво, само почукване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично гледам да не стигам до такива крайности (удряне на метал в метал, но със сигурност елстремното спиране от скорости като 120-140 км/ч си беше истинско приключение, волана започваше да се мята наляво-надясно доста насилствено. Възможно е и да има все пак някакви кривини по дисковете и те да са допринасяли, но определено след смяната на тампони те разликата е осезаема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добава още една възможна причина ... износени тампони на носачите.

 

Добавени са още преди една година, в самото начало на темата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

Да речем че тогава бяха още хипотеза, а сега са утвърден факт.

Чувал съм че износен тампони на рейката също можело да доведат до тресене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай и вътрешните карета на полуоските , преди време точно такъв проблем с вибрации които се появяват от време на време се оказа от вътрешно каре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай (вътрешните карета на полуоските) не трябва ли да е съпроводено с някакъв шум?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай (вътрешните карета на полуоските) не трябва ли да е съпроводено с някакъв шум?

 

Не е задължително, поне в моя случай нямаше осезаеми шумове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...