Jump to content
Restless

Усилени пружини за ЦР-В

Recommended Posts

Намерих ето тези http://www.autodoc.ru/Web/part/obk/5048/art/C4H91042H на японската фирма Osaka Bane

Да сте мяркали такива в България?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ъп...

Някой поне да препоръча магазини със сайт, които продават пружини - освен Евро07 (внасят OBK, но НЕ им било практика да вняст усилени такива) и Канекс?

 

Сайт продаващ готови подложки - http://prostavki-aluminivie.ru/honda

Публикувано изображение

Новосибирск да го е** :)

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай при mot.bg, но сайта им е малко скапан. За нашите Хонди в сайта дават, че имат 3 продукта (Пружини), но не показват нито 1 :D

Пиши или звънни, таман ше кажеш :)

Или се разходи по Симеон, авточасти бол, може и Osaka Bane пък да изскочат, знам ли... Иначе масово се предлагат Monroe.

А ти що ще слагаш подсилени?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой познат, преди няколко месеца си взе от Бултрако и смени, оригинални пружини за 2-ра генерация, че старите му бяха доста омекнали.Багажника му винаги е пълен с ловни и риболовни принадлежности, плюс комплект съединител и др.части - абе все едно е вечно натоварен.

Радостта от новите пружини , му трая само 2 месеца, след което и те омекнаха /даже като стойка станала по-зле и започнала да люлее повече/.

Миналия месец си направи подложки / не помня- от текстолит ли каза, или някакъв тефлонов материал/ , с височина около 2,5 -3,0 см. и сега е много доволен.

Та имайте го на ум, преди да сменяте пружини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

газова бутилка + редовно 2 попораснали деца отзад

Не ми е толкова за лекото прикрлякане, колкото че задните гуми са разкрачени под ъгъл /

 

Руснаците предлагат регулируеми носачи (или както там им се вика" - http://forum.crvclub.ru/index.php/topic,107691.0.html

post-2388-0-94690600-1418581489_thumb.jpg

 

Твърди се че в Азия тези се слагат стандартно на 2рото поколение! Но... в България няма такива

По ибей се продават но упорито се твърди че не са оригинални а са китайски и ме е шубе

 

post-2388-0-21185600-1418581494_thumb.jpg

 

Идеята е че винта в средата се навива/отвива по тялото и позволява да се настрои сходимостта на колата  И да няма наклон на гумите

 

Пък и не ми се вярва след като досега колата е карала 8 години да са сменяни пружините 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-2388-0-91099900-1418627247_thumb.jpg

 

Схема направи си сам от стандартен носач - регулируем

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам 3-то поколение CR-V. Сходимостта на задния мост много ме дразни и започнах да чета за някакви решения. 
Основната тема на руснаците се намира тук:
http://cr-v.su/forums/index.php?showtopic=1525&st=620

Та започнах да гледам да си подменя пружините с усилени такива. Предлагат HD HC040R или HD HC265R на японската марка. Но, за съжаление, не се продават нито в България, нито в Европа. А нямам идея доставката от Русия осъществява ли се, колко сигурна е и на каква цена.
Освен това братушките предлагат и да се подменят носачите с нещо такова:
http://autoproduct.biz/catalog/item/114/

Намерих и маркови такива от eBay, но от Щатите:
http://www.ebay.com/itm/SPC-REAR-CAMBER-KIT-HONDA-CRV-67580-PAIR-/151492214079

Въпросът ми е от къде да започна, някой намерил ли е някакво решение и какво би предложил ако да?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз от скоро имам 3 то поколение и забелязах износване на задните гуми и отидох на  реглаг и от там ме препоръчаха да сменя пружините,но проблема не е там,не намерих тази тема ,затова днес пуснах друга за реглаж на заден мост.Майстора където прави реглажа ми показа точно тези щанги които не са регулируеми.Предложи да отида на стругар,да резне старите и да сложи фтулка 5мм.,според него били достатъчни да изправи колелото,тези които ти си показал-регулируемите ,мисля че ще са идеални.Да но и някой друг с повече километри на 3 ката да сподели как е решил проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега POPAI, същият този "майстор" ми е правил и на мен реглаж (99,99999%, че за Дружба ми говориш) и точно същите теории взе да ми развива. Виж линковете по-горе, които съм пратил. Сега остава да си намерим кой да ни направи услуга и да ни ги прати от Русия: сменяме си и пружините (3200 рубли), и носачите (3900 рубли) и за 250 лева (грубо) с доставката сме щастливи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега BBozhanov ,може да ми звъннеш на 0896709221 и да коментираме,ще се радвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружините, няма да ви решат проблема с  това  /-\  разчекване !!!

Ако щете сложите и двойно по-дълги и подсилени пружини, само ще направите по-твърда возията.

Този наклон е фиксиран и се лекува със смяна на щангите и няколко тампона.

Редактирано от Emicha
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, я кажи според теб кои са номерата на тампоните, които трябва да сменим:

41zlmYDZlaL.jpg

 

И защо да сменяме щангите, като можем само тампоните на щангите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много щанги, много нещо си дал!?!

Принципно може само тампоните, но аз реших да сменя двете щанги, с оригинални такива, също и останалите тампони пак с оригинални, с изключение на един тампон който се предлагаше заедно с носача, за да си реша проблема за по-дълго време.

Утре ако намеря време, ще разгледам подробно какво е окачването при теб и ще ти кажа кои са тампоните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених вече пружините сложих Каяба и проблема си остана,затова Емича е прав ,сменяме тампони и готово,при теб(BBozhanov) усещаш ли нестабилност някаква при дупки или релси примено

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещам и това ме дразни адски много. Особено като мина през пешеходна пътека (с гладка боя) и на мокро, тогава гумите се подхлъзват отзад заради наклона и колата се надига. Страшно ме дразни и съм решил да си оправя този проблем. Ако са тампони - тампони ще накупя и сменя.

Но сега съм си взел нови гуми и подобен тип износване за мен е недопустимо. Така че съвсем скоро ще инвестирам в това да закупя най-малкото тампони, щом мислите, че това ще оправи проблема. Ако някой иска да се присъедини (POPAI например), ще се доразберем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването може би е почти същото като при 2-ра ген.

post-20738-0-66281600-1460456345_thumb.gif

Тампоните за щангите са тези HAB-18 :

http://febest.de/index.php?page=catalog&pid=798&details=1

От другата страна на щангата към главината дават тампон HAB-095 .

Предполагам че HAB-149 е тампона за реглажния болт, а отзад има още един, който е малко по различен и може би  е HAB-168 от тази схема:

post-20738-0-72070300-1460457143_thumb.png

Може и да са обратното ,но двата са различни и трябва да го проверите пак кой кой е, като при мен ,само тези реглажните тампони, бяха абсолютно здрави но ги бях купил и ги смених и тях.

Най-гадния тампон е този на носача HAB-162 и в Хонда не се продава отделно а комплект с целия носач/тръба на безбожна цена.При мен е малко по различен но сглобката му е на същия принцип .

Има и още  по един тампон от страна HAB-169 и това е всичко, ако освен не са заминали и тампоните на самите амортисьори.

 

В другата тема,за реглаж на задница ви дадох линк към темата в която съм описал смяната на тези тампони при мен и не е лошо да я прочетете.

И проверете в Бултрако колко ще ви излезнат като цена оригиналните тампони, защото при мен разликата не беше съществена, с цените на Фебест и си ги поръчах от тях, като от Фебест купих само този големия тампон на носача.

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Мерси на Емича. Дано е прав с тези номера на части.

Проверих и ето така изглеждат цените във Фебест у нас:

 

HAB-018 - 15.00 lv

HAB-095 - 20.00 lv

HAB-149 - 20.00 lv

HAB-168 - 35.00 lv

HAB-162 - 100.00 lv

 

Това е за 1 бройка. Ако искам всичките да взема - това са 380 лева. Бая соленичко. 

 

Единственото, което ме притеснява е това, че руснаците си сменят основно пружините с усилени такива и проблемът се решава. Никой не говори за тампони (или поне аз не разбирам да говорят):


 

Иначе има голяма логика в това да се подменят тези тампони и нещата да се оправят.

Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добе де,сменяш пружини с усилени и как  ще се оправи нестабилността на колата .Щом има нестабилност мисля че са тампони и или щанги.Мойте пружини струваха 250лв. и след това разкрачването остана,а защо тези в Юби ко не казаха че пружините не са проблема ,незнам.При полкова много CR V та  2 и 3 та генерация само ние 2мата ли го имаме тоя проблем,друг не  го ли е решавал ?

Редактирано от POPAI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ме страхувате да си сменям Харвито.За пръв път чета толкова негативи за Хонда...Изгледах доста руски видеоклипа с ЦРВ-3 и съм озадачен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То проблема е според мен и при всички други коли.Ако не се подържат и не реагираш на време ,после се натрупват едни ремонти,но на мен чуденето мие ,как никой не е сменял до сега нищо по задното окачване и няма тези проблеми.Като се загледам доста има 2 и 3ки с разчекната задница,но май го забелязват когато изяде гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ме страхувате да си сменям Харвито.За пръв път чета толкова негативи за Хонда...Изгледах доста руски видеоклипа с ЦРВ-3 и съм озадачен...

Маркони, понеже търсеше мнение /в една друга тема/ за трета генерация и бензиновия мотор 2,0л.,да ти покажа какво се случи преди седмица на такава кола 2011г. с този мотор и на 120 х.км. ,тамън излязла от гаранция:

post-20738-0-69779600-1460634612_thumb.jpg

 

post-20738-0-88124600-1460634641_thumb.jpg

 

Надявам се знаеш какво е това, а самата биела не съм я снимал защото не може да се извади от блока, но е на осморка и това точно на 4-ти цилиндър.Май проблема на този цилиндър, не е само разпределителния вал?

 

Иначе по темата:

 

 

.....При полкова много CR V та  2 и 3 та генерация само ние 2мата ли го имаме тоя проблем,друг не  го ли е решавал ?

POPAI - почти при всички, след 5/7 години се появява този проблем, но го забелязват по-късно.Даже като си говоря с хора които правят реглаж, споделят, че при 3-та ген. това явление е по-масово и го наблюдават и при 2/3 годишни коли.

И като чели се оказва, че само аз съм сменявал тампоните и щангите на задното окачване, но вие не си направихте труда да прочетете темата в която съм описал това, или пък не ми вярвате и търсите нещо по-елементарно, което да ви реши проблема.

Да, може да смените само задните щанги с раздвижни такива, така ще вкарате страничния наклон в норми, ще може да го регулирате и друг път когато се наложи, НО проблема с нестабилната задница ще ви остане.

Аз точно заради тази нестабилна задница ги смених всички тези неща! Преди смяната , когато някое от задните колела минеше или попаднеше , на някоя малка неравност, пукнатина на пътя, минимална дупка, задницата ми танцуваше наляво/надясно, а когато карах по разбити и пропаднали павета, направо задницата се мяташе настрани с по 20/30 см.

След смяната всичко се промени коренно.

В темата която ви бях дал, съм качил и снимки от стенда, за да се види ,че всичко си влиза в нормите, ама ако искате я четете гледайте и преценявайте какво ще правите.

И ако тръгнете да сменявате тези неща, просто проверете и цените в Бултрако, защото при мен разликата беше минимална , 2-3 лв. по-скъпо на тампон , затова предпочетох оригиналните.

Желая ви успех.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата за смяната на тампоните съм я прочел внимателно и за мен съм решил да сменя тампоните,в събота съм на майстор и ще действам и ще пиша после.Благодаря ти за информацията ,за мен беше полезна,но ми се струва странно само  ти да си сменял тези неща.Прав си че заменянето с раздвижна щанга няма да подобри стабилността а само корегиране на разчекването

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си я чел, само дано не си пропуснал важните неща - да си приготвиш 1/2 резервни болтове / ако се наложи да режеш  някой/,  ако сменяш големите тампони на носача към купето да бележиш как са набити старите, и най важното нещо - щангите да ги стегнеш  когато колата е стъпила с цялата си тежест на земята!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам условия да го правя сам и ще се доверя на сервиз,ако имаш такъв  да препоръчаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич,говориш ми ,че R20A2 има фабричен проблем с 4 цилиндър и разпределителния вал?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони не знам дали е R20A2 , но е ЦРВ 3-та генерация 2,0л. бензинова , 2011 г. , а дали има проблем с 4-ти цилиндър не мога да твърдя - просто го свързах случайно, с общия проблем за износването на разпределителните валове пак на 4-ти цилиндър, за който има доста теми.

Иначе това се случи преди 10 дни на човека, движейки се със 150 км/ч.!

Другите цилиндри , биели, лагери и бутала са като нови , но ето това е действителноста, а колата до скоро беше в гаранция и човека я е поддържал само в Хонда. От доста време се оплакваше ,че колата му е станала доста по-шумна , харчела е доста повече и не е искала да върви като света. Вече е със сменен двигател и казва че в момента е доста по-добре.

 

п.п. POPAI  извинявай не видях въпроса ти, но не мога да ти препоръчам сервиз, защото аз когато го правих използвах сервиза на приятел с който ги сменихме , но той в момента е засипан с работа , а и принципно се занимава предимно с френски коли.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, вчера ходих и си купих следните тампони (цените не са същите при тези вносители на Febest, но те ми бяха отправна точка):

 

2 х 13,71 лв x HD-RD7 - Отбойник амортизатора - 52722-S9A-014 Honda тампон амортисьор ударен (REAR BUMPER SPRING)

4 х 14,63 лв x HAB-018 - Сайленблок заднего рычага - 52366-S5A-024 ARM BUSHING REAR 
2 x 19,09 лв х HAB-026 - Сайленблок задней цапфы - 52366-S5A-024 Honda втулка шенкел (ARM BUSHING REAR ASSEMBLY)
2 x 11,42 лв х HAB-019 - Сайленблок заднего нижнего рычага - 52365-S9A-004 Honda втулка шенкел (ARM BUSHING REAR LOWER ARM)

 

Всичко това бе повлияно от твоята подмяна на тампоните, както и от точка номер 8, която четох в руските форуми (без подмяната на пружините с усилени такива, защото към този момент ги нямам):

 

Вывод для борьбы с "Домиком":

1. Установка усиленных пружин/новых обычных или проставок на старые пружин (если ничего другого не делаем) - может устранить "домик" если сайленты еще не критично продавлены и подрамник не сильно деформирован, а может и не устранить,
если сайленты сильно изношены или подрамник сильно деформирован. Однако дальнейшее проседание пружины/ пробой одвески с проставками + дальнейшее "уставание" итак уставших сайлентов и деформация подрамника - все равно приведет к замене и регулировки. 
При устранении домика - Является настолько временной мерой - насколько это позволит ваша эксплуатация.
2. Установка развальных рычагов (если ничего другого не делаем) - может устранить "домик". Но, требует замены сайлента на оригинал либо сразу либо через какое-то время на самом рычаге 
+ если не заменить верхний сайлент на цапфе, будет через время тереть внутреннюю поверхность вилки - все равно замена сайлента на цапфе. 
Сама по себе регулировка спасает на время - увеличивается нагрузка на подрамник в месте его крепления к верхнему рычагу - ускоряется его деформация (если еще и пружины просевшие - вообще страх.) а так же нагрузка на изношенный сайлент цапфы.
И чем больше регулируем тем большее напряжение на изношенные детали создаем. Является временной и самой дорогая мерой. 
3. Установка новых сайлентов верхнего рычага задней подвески (если ничего другого не делаем) - на машинах с серьезным пробегом скорее всего не решит проблему.
4. Установка новых верхних сайлентов цапфы (если ничего другого не делаем) - на машинах с серьезным пробегом скорее всего не решит проблему.
5. Регулировка подрамника (если ничего другого не делаем) - на машинах с серьезным пробегом скорее всего не решит проблему.
6. Замена сайлентов верхнего рычага + замена верхних сайлентов цапфы (если ничего другого не делаем) - может устранить "домик" если подрамник деформирован некритично.
7. Замена сайлентов верхнего рычага + замена верхних сайлентов цапфы + регулировка подрамника (если ничего другого не делаем) - может устранить "домик" до момента пока из-за пробивания подвески при просевшей пружине 
( пружина просела больше чем допуск производителя) не произойдет деформация подрамника или износ сайлентов или все вместе. Является настолько временной мерой - насколько это позволит ваша эксплуатация.
8. Замена сайлентов верхнего рычага + замена верхних сайлентов цапфы + регулировка подрамника + установка усиленных пружин (если ничего другого не делаем) - устранит "домик" самый долгий срок и является самым оптимальным по денежным затратам.
Усиленные пружины не дадут новым сайлентам нагрузки выше нормы, отрегулированному подрамнику меньше условии к деформации. Колеса будут стоять ровно , при прочих равных, на более долгий срок при меньших затратах.

 

В събота ги подменям. Ще снимам преди и след и ще споделя. Болтове не знам какви номера да търся, можеш ли да помогнеш с тях?

 

Междувременно взех и на POPAI старите пружини, които може да се окажат по-добри от моите. Той нали си ги е сменил с нови и е останал със същия проблем, така че е една крачка напред. В събота ще имате повече информация.

Редактирано от bbozhanov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bbozhanov, пак казвам, че при мен всичко заспа и от всички тампони които смених, само тези в които влизат болтовете за реглаж на сходимоста, бяха напълно здрави, но така или иначе ги бях купил и ги смених и тях.Като най-зле бяха тези на щангата и големия тампон на носача/тръба към купето-бяха скъсани, но така на колата не се виждаше.Всички други привидно изглеждаха в ред, но някои бяха омекнали.

Относно болтовете - не знам номера но предварително ги бях взел от една морга за Хонди  в София,  в кв. "Дружба" в бившия АРЗ.

Очаквах да имам проблем с развиването, на тези на амортисьорите, но проблемните се оказаха тези на щангата към купето и ги рязахме.

С пистолет на въздух ще се развият, само имай в предвид, че се развиват от към главата на болта, защото от другата страна гайките са заварени. 

 

п.п. Бяха ми останали 2 болта , но се убих два часа да ги търся за да ти ги дам, но не можах да ги намеря- за което съжалявам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених:

 

4хHAB-168
2xHAB-018
2xHAB-095
2xHAB-017
 
Това са трите тампона на шенкела, един на щангата и един на амортисьора. Резултат: 20-30% подобрение. Далеко съм от там, накъдето съм се запътил.
Следващата процедура ще е да сложа подложки на пружините и да видя да направя регулируема върпосната щанга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много малко % си постигнал?

Защо не смени и другите два тампона HAB-162 и HAB-169, здрави ли бяха?

Предполагам си направил реглаж - какви са стойностите отзад?

И един последен въпрос - усещаш ли колата по стабилна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Смених:

 

4хHAB-168
2xHAB-018
2xHAB-095
2xHAB-017
 
Това са трите тампона на шенкела, един на щангата и един на амортисьора. Резултат: 20-30% подобрение. Далеко съм от там, накъдето съм се запътил.
Следващата процедура ще е да сложа подложки на пружините и да видя да направя регулируема върпосната щанга.

 

Накрая вземи си смени и амортисьорите, и ще постигнеш стабилността която гониш на 100% .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борка,такава акция не съм виждал от като почнахме да сменяме моноинжекцията на сивика :).Какво реално им имаше на старите тампони.Моля ако обичаш направи малко качествени снимки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти съм готов да си направя регулируеми щанги. Купил съм си необходимите части, остава малко занимавка да ги направя и монтирам:

 

5281862s-480.jpg

 

Братушките продават подложки между купето и чашката на амортисьора. Продават по 20мм и 30мм, но си мисля, че 30мм ще са много без да се сложат подобни и на предните (примерно 20мм):

 

s7-15-019-20.jpg

 

Някой има ли опит с 20мм и знае ли от къде мога да си закупя такива (изключвайки възможността за изработка от стругар, разбира се)? Заедно с подложките се продават и болтове/шпилки, защото навярно старите ще дойдат къси.

 

Видях, че у нас продават и уретанови буфери, които се слагат между извивките на пружината, но за мен това ще концентрира натоварването върху по-малка площ от пружината, което би довело до нестабилност на автомобила и по-голяма амортизация на пружината.Та си мисля, че ще има страничен ефект, затова изобщо не си правя експеримент.

m-6.jpg

 

@Emicha: HAB-162 (100 лева/бр) и HAB-169 (30 лева/бр) ги нямах в момента на смяна. По-скъпият и по-голям ми идва солен, а и не мисля, че е за смяна. Докато другия виждам, че има проблем, та съм си взел два и ще ги сменя. Но заедно с него исках и тези подложки да си сложа. Остава само да ги намеря готови.

@mar_tod: мисля, че амортисьорите последни ще ги сменя, ако от другите интервенции не се оправи.

@Брани: нямаше им нищо видимо на старите тампони. Едните на носача ми изглеждат за смяна и сега следва да ги подменя. Но със сигурност ще видя да си уредя подложките преди това, както и регулируемите щанги.

Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам лек напредък - намерих размерите на подложката. Сега ще потърся дали има кой да ми я изготви:

 

48c30cs-960.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емича си е правил такива от някаква здрава траспортна лента, но колко милиметра са не помня. Той ще каже. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......@Emicha: HAB-162 (100 лева/бр) и HAB-169 (30 лева/бр) ги нямах в момента на смяна. По-скъпият и по-голям ми идва солен, а и не мисля, че е за смяна. Докато другия виждам, че има проблем, та съм си взел два и ще ги сменя. Но заедно с него исках и тези подложки да си сложа. Остава само да ги намеря готови.

@mar_tod: мисля, че амортисьорите последни ще ги сменя, ако от другите интервенции не се оправи.

@Брани: нямаше им нищо видимо на старите тампони. Едните на носача ми изглеждат за смяна и сега следва да ги подменя. Но със сигурност ще видя да си уредя подложките преди това, както и регулируемите щанги.

 

Значи, не отговори какви са ти стойностите на страничния наклон преди и след реглажа?

 

Относно подложките, разисквано е в тази тема:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=72610&page=2

В постове 44 и 45 съм споделил какво съм направил, какво се е променило и с колко съм прибрал колелата.

Тези подложки, може да компенсират донякъде естественото омекване на пружините и да повдигнат задната част до около 74 см. но не решават важния проблем.

 

Когато реших да оправя този проблем при мен, изчетох по няколко пъти всичко което намерих, по наши , руски и всякакви други форуми.Първоначално мислех да мина най-елементарно с тези подложки ,но резултата беше незадоволителен. Тогава започнах да мисля по-детайлно по въпроса, задавайки си въпроса " добре де, колата като излезе от завода излиза с еди какви си фиксирани стойности - тогава какво се е скапало и какво трябва да сменя за да прибера това разчекване ?" 

Мислих, четях, консултирах се, начертах си схема на задното окачване и стигнах до извода , че всеки един тампон ако се  е сплескал или омекнал по-малко /дори и по 1-2 мм./ в по-добрия вариант , а в по-лошия направо да се е скъсал, то това ще е причината да се разчекне задницата, а точно това  /-\  разчекване в точно тази посока се получава в следствие на силите и посоките на натиск върху колелата.

И за да не гадая точно кои тампони са виновни, ги смених всичките и резултата си дойде на място.

Реално окачването на колелата стана ново / като от завода/ и стойностите точно такива каквито трябва да бъдат.

Ако обаче се сменят тези неща и няма промяна , според мен нещо е мръднало по геометрията.

Пак казвам че това е при мен и не задължавам никой да мисли по този начин, но за мен това е вярното решение.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми препоръча човек, който може да ми направи подложки по чертежа по-горе (препоръчително в София)? Или, Емич, ти как си ги отряза от транспортната лента - сам ли и с какво/как ако да?

 

Колкото до стойностите - не съм ходил да ги видя сега какви са след смяната на тампоните, но по стабилността на автомобила усещам, че не съм там, където трябва да съм. А и дори с просто око се вижда разкрачът. 

Мерих височината от земята до най-горната част на веждата - 70-71см (при нормални 80+). Със сигурност ще сменям пружини. Сега се опитвам да намеря връзка и да си внеса усилени пружини от Русия, тъй като не знам у нас доколко и къде ще има, ако изобщо има (търсил съм безуспешно). Подложките ще са временен вариант, колкото да не ми заминават гумите.

Взел съм и HD-RER тампони на амортисьорите

y1ga102_p0.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bbozhanov, първо пробих страничните дупки с голяма бургия, след това със зеге изрязах централния отвор, след което пак със зеге изрязах външния размер и накрая леко с флекс, с диск за неметал, ги загладих външно.

Може да ги изрежеш и с макетен нож, но е много трудоемко.

 

 

 

Колкото до стойностите - не съм ходил да ги видя сега какви са след смяната на тампоните, но по стабилността на автомобила усещам, че не съм там, където трябва да съм. А и дори с просто око се вижда разкрачът. 

Това означава ли, че не си минал реглаж - което е абсолютно задължително след интервенцията която си правил.

И по принцип, задните колела са малко разкрачени, към  1 гр. и +/- 45 м. което е в норма  и може да се заблуждаваш визуално.

 

 

 

....Мерих височината от земята до най-горната част на веждата - 70-71см (при нормални 80+)....

За това не съм сигурен, но мисля че много бъркаш. Дори и при много изморени пружини, не ми се вярва да клекне отзад със 10см.

По принцип при 2-ра ген., от земята до веждата  нормалната височина е 72-74 см., а 3-та генерация е малко по-ниска като цяло, та не знам как сметна, че трябва да е 80+ см. - пак казвам, че не знам каква трябва да е тази височина , но не вярвам да е по-голяма от при нас.

Регулирай си сходимоста и стабилноста може да си дойде на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега измерих каручката в сервиза.Лявото е 76,5...а дясното 76см.С 35кг бутилка и 25 л.газ...кажи речи +60кг.

Ако ви е от полза за решението на проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...