hav0k 22 #1 Публикувано 24 Октомври, 2014 (Редактирано) Здравейте Колеги, Понеже съм си "жичкар" по натура, реших да си направя кабел за диагностика на стария K-Line интерфейс, който Хонда (и не само Хонда) използват в автомобилите си преди масовото внедряване на OBD2. Моята EJ9-ка е със 3-пинов конектор за диагностика, като тези описани тук: http://alflash.com.ua/honda.htm В Интернет има много схеми на такива "кабели", но за моя проект аз лично използвах тази по-долу, базирана на L9637, специално създаден за ISO-9141 интерфейса (http://www.st.com/web/en/resource/technical/document/datasheet/CD00000234.pdf). Схема: http://imageshack.com/a/img913/2997/UOSUwc.png За моя проект направих малки промени по схемата: 1. Не съм връзвал L-линията, защото моята кола няма такава (с 3-пинов конектор е), което ми спести V1, V2, R2, R3 и R4. 2. На схемата ST1 и ST2 са взаимно-заменяеми (не се връзват и двата, а само единия), аз имах от тези ST2 (много по-лесни за запояване). 3. Вместо D1 използвах 1N4148. 4. За да си спестя една голяма доза запояване, вместо FT1 (FT232R), използвах готов развоен модул UM232R (http://www.ftdichip.com/Support/Documents/DataSheets/Modules/DS_UM232R.pdf). 5. Чрез джъмперът J1 се избира, дали се използва 5-волтова или 12-волтова шина. На 3-пиновите конектори по принцип е 5 волта, на 5-пиновите е 12. За всеки случай е редно да се провери на дадената кола с "мултицет". Изводи на 3-пиновия конектор: 1. K-линия (двупосочен сигнал). 2. +12 волта. 3. Маса. (4 и 5 са съответно конектора за окъсяване при четене на грешки от Check лампата на таблото, които не ни интересуват). Изводи на 5-пиновия конектор: 1. Маса. 2. +12 волта. 3. L-линия (еднопосочен сигнал). 4. K-линия (двупосочен сигнал). 5. K-линия (двупосочен сигнал). (6 и 7 са съответно конектора за окъсяване при четене на грешки от Check лампата на таблото, които не ни интересуват). Ето малко снимки от готовия проект: За да реализирам схемата използвах стандартна развойна платка (едностранна, на квадратчета), един OBD2 конектор за запояване, и един китайски преходник 3-пинов K-Line към OBD2. Последните две не са задължителни, може направо да се пъхнат кабели директно от платката в конектора на колата, но аз исках да "има вид". Всички части за схемата могат да се намерят в Comet Electronics - http://store.comet.bg/Catalogue/ Драйвъри за USB интерфейса от тук - http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm Софтуери за диагностика на Хонда протокола: 1. Honda OBD Protocol Examiner (HOPE) - http://hondamotor.ru/board/index.php?showtopic=109788 2. Honda OBD PC Scanner (който аз използвах) - http://hondamotor.ru/board/index.php?showtopic=110297 (признавам ги руснаците, рядко могат да измислят нещо ново, но да "хакват" много ги бива ) Ето и малко видео (не съм го правил аз, но при мен изглеждаше по същия начин): Може да се четат всички важни параметри, включително DTC грешки, Short и Long Fuel Trims, температури, Lamda сонда, входове от сензорите...и то без да се дават купища пари за оригинален хондовски кабел. По принцип може още да се доразвие, примерно ще е хубаво да се изолира галванично от колата чрез използването на оптрони или др., но за момента ми върши идеална работа. Това е. Ако някой има някакви въпроси може да пише тук или на лични. Редактирано 24 Октомври, 2014 от hav0k 9 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #2 Отговорено 28 Октомври, 2014 (Редактирано) Браво, добра работа. Особено полезни са линковете към руския сайт с програмите. Ако не бях си купил Инфоборд, със сигурност щях да реализирам проекта, но в момента инфоборда ми върши същата работа, с предимството, че е доста по-компактен и може да се ползва винаги и навсякъде, и в движение. Лошото е, че пак спряха да го правят (отдавна вече), и който иска няма как да си го набави освен да се търси някой да продава такъв. Галваничното разделяне от колата е добра идея, макар че ако ползваш лаптоп само на батерии, едва ли е нужно. Адмирации отново, доста време търсех подобна информация, за съжаление вече не ми трябва. Може би има смисъл да се разработи ново такова устройство, подобно на Инфоборда, но не знам доколко ще има пазар. Направо бих препоръчал на модераторите да закачат тая тема към постоянните, или полезни, не помня как точно се наричаха тук. Редактирано 28 Октомври, 2014 от мишо 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #3 Отговорено 29 Октомври, 2014 (Редактирано) Инфоборда си е голям лукс, наистина. Не е голяма философия да се разработи подобно устройство, особено в днешно време когато има готови модули за Bluetooth и какво ли още не, но с масовото навлизане на OBD2 (като де факто стандарт преди 10 години) цялата идея се обезсмисля, освен за старите коли. А иначе, това за галваничното разделение го разбрах по трудния начин - изгоря ми бушона на запалката, когато включих лаптопа към зарядно за кола! Явно се получава някакво затваряне на веригата през запалката, въпреки че не би трябвало да се случва...не съм го "разследвал", предполагам че може да се реши с един-два диода, но е редно все пак да го спомена. На батерия проблеми няма. Иначе един колега преди малко ме попита, дали може да се използва COM -> USB преобразувател. За целта е нужно да се изгради съгласуваща схема, като тази по-долу. Може да се наложи да се пипнат някои от стойностите на резисторите ако не тръгне от първия път. (диода е 1N4148) Редактирано 29 Октомври, 2014 от hav0k Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #4 Отговорено 30 Октомври, 2014 Не мога да се сетя как точно би могла да се ползва такава схема Com-USB, тъй като USB иска драйвери, Com порта се настройва по скорост и други параметри. Обаче за това, че ти е изгорял бушона на запалката мисля че проблемът е друг - по-скоро зарядното на лаптопа ти е дръпнало повече пусков ток в началото. Пробвай да включиш същия лаптоп със същото захранване, но без да го връзваш към К-line, да видим дали пак ще изгори. Защото все си мисля, че ако е станало затваряне на някаква вериге през масите, нямаше да ти изгори бушона, а по-скоро някой интерфейс на лаптопа най-малкото, а може би и на ECU-то. А инфоборда не че е философия, но все пак се иска познаване на микроконтролери и програмиране, нищо че ги има като готови устройства, а и най-напред трябва да се разузнае протокола по който си приказва ECU-то с външно устройство. Тъй че доста работа си е. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #5 Отговорено 30 Октомври, 2014 Обаче за това, че ти е изгорял бушона на запалката мисля че проблемът е друг - по-скоро зарядното на лаптопа ти е дръпнало повече пусков ток в началото. Пробвай да включиш същия лаптоп със същото захранване, но без да го връзваш към К-line, да видим дали пак ще изгори. Защото все си мисля, че ако е станало затваряне на някаква вериге през масите, нямаше да ти изгори бушона, а по-скоро някой интерфейс на лаптопа най-малкото, а може би и на ECU-то. И аз доста се учудих, как нещо друго не изпуши, а чак 10-амперовия бушон на запалката. В момента нямам други резервни бушони, но като си взема пак ще пробвам. Може наистина да се окаже от зарядното, макар че и преди съм го използвал и не е правило такива номера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #6 Отговорено 2 Ноември, 2014 На запалката не трябва ли да е 20 ампера бушона? 10 ми се виждат малко. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivcho_86 2 #7 Отговорено 19 Февруари, 2015 Аз като за първи пост в този форум да попитам с риск да се изложа ... Дали вместо това цялото запояване не може да се ползва направо : BM9213 usb верно че е 43 лв адаптера и то на доставка от руско , аз поне не видях от друго място да може да се поръча . или USB-TTL 3.3-5V С PL2303 С ПРЕВКЛЮЧВАНЕ http://www.zahranvane.com/index.php?route=product/product&path=56&product_id=193 този модул е тестван на газов инжекцион и има комуникация, дават го и за коли да става. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivcho_86 2 #8 Отговорено 19 Февруари, 2015 Като втория ще трябва да се комбинира с модул к-линия до рс232 и от там с усб ттл-а към компютър има доста схеми из нета Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #9 Отговорено 20 Февруари, 2015 Аз като за първи пост в този форум да попитам с риск да се изложа ... Дали вместо това цялото запояване не може да се ползва направо : BM9213 usb верно че е 43 лв адаптера и то на доставка от руско , аз поне не видях от друго място да може да се поръча . или USB-TTL 3.3-5V С PL2303 С ПРЕВКЛЮЧВАНЕ http://www.zahranvane.com/index.php?route=product/product&path=56&product_id=193 този модул е тестван на газов инжекцион и има комуникация, дават го и за коли да става. Поздрави BM9213 - Да. Точно за тая цел се продава тоя модул. И аз търсих такъв в началото за да си спестя цялото запояване, но не го продават никъде, освен в Русия. Като втория ще трябва да се комбинира с модул к-линия до рс232 и от там с усб ттл-а към компютър има доста схеми из нета Да. На практика това е същото като UM232R (само че не е развоен модул за FTDI, ами с чип на Prolific). След него връзваш съгласуваща схема за К-линия и си готов. Аз използвах L9637, защото е интегрирано решение, евтин е и ми спести много запояване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #10 Отговорено 20 Февруари, 2015 На запалката не трябва ли да е 20 ампера бушона? 10 ми се виждат малко. Точно това се оказа и проблема, благодаря за идеята. Като погледнах захранването за лаптопа, се оказа, че максималната му консумация е малко повече от 10А. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivcho_86 2 #11 Отговорено 20 Февруари, 2015 Случайно да ти се намира Honda OBD PC Scanner че в хондамотор.ру линка не работи ? Ако я имаш би ли ми я пратил ivcho86@gmail.com Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #12 Отговорено 25 Февруари, 2015 Ако някой има нужда от софтуерите по-горе и не може да ги изтегли от оригиналните линкове, може да ми пише на лични да му ги пратя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivcho_86 2 #13 Отговорено 17 Март, 2015 Аз още нищо не съм си направил но да попитам хем да раздвижа темата , гледах linszter в проекта си с блутуут взема сигнал направо от CN2 порта директно RX и TX гледах и снимки на дъното на P3x ECU-то и там видях отново CN2 порт . Та се чудя със OBD2a дали няма да се получи направо с усб ттл-а ? hav0K в твоята схема какви кондензатори нареди ,виждам стойностите но не виждам микро нано или пико фаради? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #14 Отговорено 17 Март, 2015 Аз още нищо не съм си направил но да попитам хем да раздвижа темата , гледах linszter в проекта си с блутуут взема сигнал направо от CN2 порта директно RX и TX гледах и снимки на дъното на P3x ECU-то и там видях отново CN2 порт . Та се чудя със OBD2a дали няма да се получи направо с усб ттл-а ? Не знам. Не съм си поставял за идея да отварям компютъра и да ползвам CN2 хедъра. Нямам никакъв рисърч по тоя въпрос, но ако ти желаеш да направиш този експеримент, ще се радвам да споделиш с нас резултатите. Иначе всичко е във микрофаради. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivcho_86 2 #15 Отговорено 6 Май, 2015 na tozi laptop nqmam kirilica . za jalost pri men ne se poluchi , nito mi migat diodite , nito poluchavam otgovori ot ECUto ima samo zapitvaniq. na 1 imam postoqnni 4,99V na 2 imam 12v na 3 e masa tova e chast ot loga mi : 06-05-2015 12:54:13 ______PC-->ECU:20 05 00 10 CB______06-05-2015 12:54:13 ______Timeout: 00______06-05-2015 12:54:13 ______PC-->ECU:20 05 10 10 BB______06-05-2015 12:54:14 ______Timeout: 10______06-05-2015 12:54:14 ______PC-->ECU:20 05 20 10 AB______06-05-2015 12:54:14 ______Timeout: 20______06-05-2015 12:54:14 ______PC-->ECU:20 05 00 10 CB______06-05-2015 12:54:15 ______Timeout: 00______06-05-2015 12:54:15 ______PC-->ECU:20 05 10 10 BB______06-05-2015 12:54:15 ______Timeout: 10______06-05-2015 12:54:15 ______PC-->ECU:20 05 20 10 AB______06-05-2015 12:54:16 ______Timeout: 20______06-05-2015 12:54:16 ______PC-->ECU:20 05 00 10 CB______06-05-2015 12:54:16 ______Timeout: 00______06-05-2015 12:54:16 ______PC-->ECU:20 05 10 10 BB______06-05-2015 12:54:17 ______Timeout: 10______06-05-2015 12:54:17 ______PC-->ECU:20 05 20 10 AB______06-05-2015 12:54:17 ______Timeout: 20______06-05-2015 12:54:17 ______PC-->ECU:20 05 00 10 CB______ ako nqkoi znae da kazva zashto e taka , I Edina molba ot men: nqkoi ako obicha da izmeri na 1va klema kadeto e K liniqta dali skacha naprejenieto ot 1 do 5 V ili kato kato pri men stoi 4,99 koeto moje I da e lag ot multiceta (ot 10lv e I ima nujda ot nqkolko deseti ot sekundata za da izmeri veriga) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivcho_86 2 #16 Отговорено 6 Май, 2015 (Редактирано) Здравейте , аз си намерих грешката понеже сокета е 28 (в магазина нямаха наличен 24) а УМ232Р е 24 крака не знам какво съм гледал обаче съм го сложил през един крак, малко преди да го ударя в земята видях какви съм ги изял ( на третия ден орловото око видя че едната сетна я няма и избяга от затвора) Ето и лога и 2 скрийншота: линк към тестовия лог :http://dox.bg/files/dw?a=aa55a28ec1 също така на теория с тази програма хонда протокол егзаменер би трябвало да могат да се логват коли с ОБД0 ОБД1 ОБД2а ОБД|| остава да я логна от студена до топла и да я покарам малко за да размишляваме над логовете. Нещо което ми направи впечатление че за първи път като се вързах към колата губеше за части от секундата сигнали и пак се появяваха което след 2 минути изчезна ........ Надявам се да е било от паднал акумулатор , днес следобед си сложих нова варта силвър и ще видим утре какво ще стане. Другото което трябва да кажа е колеги не се мъчете да мерите клема 1 там само осцилоскоп може да замери промените в напреженията ,понеже се променят много бързо и мултицед няма да отрази промените. Редактирано 6 Май, 2015 от Ivcho_86 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #17 Отговорено 14 Май, 2015 (Редактирано) Здравей, Колега. Радвам се, че опитите ти с тази схема се увенчаха с успех. Сега остава да се надяваме да не прочетеш нещо, което не би искал да виждаш... Иначе по логовете ти всичко изглежда наред, на пръв поглед. Другото което трябва да кажа е колеги не се мъчете да мерите клема 1 там само осцилоскоп може да замери промените в напреженията ,понеже се променят много бързо и мултицед няма да отрази промените. Така е, промените няма как да се видят в реално време с мултицет (за това трябва по-сложна апаратура), но въпреки това може да се измери стойността на "1"-цата, тоест на напрежението на шината. Трябва да показва 5 или 12 волта. Редактирано 14 Май, 2015 от hav0k Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivcho_86 2 #18 Отговорено 15 Май, 2015 Здравейте , кучето си лае кервана си върви , логовете са наред а новото нжк за 2 месеца почерня и започна данатрупва нагар. Следващата стъпка е да проверя налягането на горивото. Към колегите които в бъдеще мислят да реализират схемата мога да предложа и още по евтин вариянт с кабел за данни от старите телефони никиа,сони ериксон, сименс,който замества половината схема . Аз например докато търсех в един кашон с кабелаци тънки проводници за една друга схема попаднах на стар кабел за сониериксон пъхнах го в усб-то на лаптопа и като каза "тадън" (файн ниу хардуеър ) ми светнаха очите ,отворих го и гледам чип ARK и докато му се радвам му отрязах буксата и веднага го лашнах към колата и вуала човешкия мозък , закачих се към газовата .След това заместих УМ232Р модула и се закачих и към колата. Подходящи за целта са кабели с чип Профилик ,ФТДИ , АРК в ПМГФИ има много дълго описание по тая тема след което попаднах и на един български блог ето и линк : http://lpg-data-cable.blogspot.com/p/blog-page_24.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Codeofthestreet 0 #19 Отговорено 23 Ноември, 2015 Здравейте, темата е супер .. мисля да изпълня схемата и да се оборудвам с такава джаджа, но преди това искам да питам дали ще стане за моята D15Z8 VTEC-E `97 ECU-to e P9L Диагностичната букса е 5 и 2 пина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivcho_86 2 #20 Отговорено 20 Декември, 2015 (Редактирано) на теория и Honda OBD Protocol Examiner (HOPE) ,и Honda OBD PC Scanner могат да логват обд 0 обд 1 обд2а/б и обд 2 , така че трябва да опиташ , като втория вече не може да се тегли от хондамотор.ру без регистрация каквато пък не можеш да си направиш неясно защо.Ще ти я пратим само реши че ще пробваш.Най-напред провери какво обд е колата ти, след това търсиш съгласуваща схема за свързване , в най лошия случай ще трябва да се вържеш директно към CN2 хедара на дънната платка на ЕКУ-то. Ако имаш въпроси ivcho86@gmail.com питай на мейла защото тук влизам от дъжд на вятър Редактирано 20 Декември, 2015 от Ivcho_86 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
altium 4 #21 Отговорено 5 Септември, 2016 (Редактирано) Само не успях да разбера въпросният протокол на 3-пиновият конектор на Civic-a, тоест ISO-9141 (K-Line), OBD-2 или 1 се води? Май е 2-ка Редактирано 5 Септември, 2016 от altium Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #22 Отговорено 5 Септември, 2016 Само не успях да разбера въпросният протокол на 3-пиновият конектор на Civic-a, тоест ISO-9141 (K-Line), OBD-2 или 1 се води? Май е 2-ка По стандарт би трябвало да е OBD-II, но по онова време не всички производители са се съобразявали с въпросния стандарт, затова и тези хонди са със тези странни 2+3 пинови конектори. Отделно че тази К-линия или не е добре имплементирана в текущите четци (ELM-ове и тем подобни) или от Хонда са правили промени по нивата на сигналите, или самия софтуер, който върви с тези четци не е в състояние да комуникира с ECU-то. Не съм сигурен кое от трите, обаче досега не съм чувал за стандартен OBD-II четец който да работи с тези коли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
altium 4 #23 Отговорено 5 Септември, 2016 Колега мерси за информативният отговор. Явно ще трябва да правя схемата от първи пост. Е, като пристигнат OBD-2 карантиите ще пробвам да се вържа де... и ако не стане, правя схемата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deka7a 1 #24 Отговорено 25 Ноември, 2016 Другари, а ако към горната схема, която е постнал в първия пост колегата hav0k се запои кабел от сони-ериксон ( кабели с чип Профилик ,ФТДИ , АРК) какъвто е посочил колегата Ivcho_86? Би трябвало да се запои на мястото на FT1, като елементите след него стават излишни. Ще стане ли моята работа да ми проговори хондето или допускам грешка някъде ? Тия дни ще пробвам да изпълня схемата и да пробвам , та питам преди да почна, ако виждате пробойна в идеята. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Codeofthestreet 0 #25 Отговорено 24 Октомври, 2017 Колеги някои пробвал ли е тези схемички ... чудя се дали ще вършат работа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joropet 1 #26 Отговорено 28 Октомври, 2017 Аз намерих нещо подобно. Мисля да го реализирам, но са ми оскъдни знанията в някои области. Поствам го тук, ако някой реши да го пробва. https://github.com/kerpz/ArduinoHondaOBD Sent from my SM-G925F using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gabara 8 #27 Отговорено 9 Януари, 2018 Здравеите Някой може ли да ми каже схемата на преходника от 3пина към 16пина,че имам един китайски преходник и мисля че е със згрешени пинове Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #28 Отговорено 9 Януари, 2018 Сгрешени са със сигурност, и аз го имам същия преходник. Смотани китайци, почти всичките в AliExpress са вързани така: Правилното би трябвало да е: Пин 7 ти е K-Line. Редакция Я виж това е добра схема: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #29 Отговорено 27 Януари, 2018 Мерси на колегата altium за новата снимка на конектора (моята се счупила). Цитат Конектора е точно до главния компютър на колата (зад пластмасовата кора, долу дясно на предната пътническа седалка). Обикновено е на "хвърчащ" кабел зад компютъра и напъхан в зелена гумена тапа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gabara 8 #30 Отговорено 30 Януари, 2018 На 1/9/2018 at 19:54, dindin написа: Сгрешени са със сигурност, и аз го имам същия преходник. Смотани китайци, почти всичките в AliExpress са вързани така: Правилното би трябвало да е: Пин 7 ти е K-Line. Редакция Я виж това е добра схема: Тази е схемата.Преходника беше вързан като на първата схема.Благодаря колега. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #31 Отговорено 30 Януари, 2018 Супер, радвам се. А ти как успя да отвориш твоя преходник? Моят е залепен като с епоксид ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mironch0 23 #32 Отговорено 5 Март, 2021 На 9.01.2018 г. at 19:54, dindin написа: Сгрешени са със сигурност, и аз го имам същия преходник. Смотани китайци, почти всичките в AliExpress са вързани така: Правилното би трябвало да е: Пин 7 ти е K-Line. Редакция Я виж това е добра схема: Да ползвам и аз темата, понеже се пробвах да си направя такъв преходник и с покупката от алито на този преходник минах през и я вързах така сега въпроса е - това ли е вярното свързване ... така де, попаднах на темата малко късно и реално "3" не съм го вързвал и към "5" - трябва ли или няма проблем? p.s. става въпрос за акорд 5. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #33 Отговорено 5 Март, 2021 Да каже @gabara , че аз така и не успях да го оперирам моя преходник и седи някъде събира прах. Но без земя (от пин №3 на 3-пиновата букса към пин №4 или №5 на 16-пиновата букса) не вярвам да се случат нещата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #34 Отговорено 7 Март, 2021 Аз си купих този кабел. Учудващо кабела работи на црв 1 ген. Свързвам се с Launch. BGN 9.70 7%OFF | For Honda HDS 3pin Connector Adapter OBD to OBD2 16Pin J2534 For Honda OBD 2 OBD2 Car Diagnostic Auto Tool OBD2 Extension Cable https://a.aliexpress.com/_mN4apdD 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 30 #35 Отговорено 2 Април Реших да пробвам да прочета грешките на едно CR-V 1-ва на приятел. Купих кабел (преходник), оказа се сгрешен естествено За да стане "по - културно" намерих OBD-F конектор, който завършва на проводници и запоих 3 pin конектора към него. Използвах правилната схема от по - горните постове на @dindin и @gabara. Свързвам се с устройството, но към компа на колата - не. Имам само от евтините сканиращи устройства с bluetooth: и Със синия съм пробвал аповете: Car Scanner ELM OBD2 и MotorData OBD ELM, Autophix-ът си работи само с неговия ап. Явно с Launch се получава, но някой успявал ли е да излъже CR-V 1-ва с подобни устройства? Има ли смисъл изобщо да се пробвам или протоколът е особен и го няма в тези джаджи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #36 Отговорено 3 Април Ако бориш 3/5 пинова букса препоръчвам това: https://www.hondash.net/?m=1 За 50на лв. имаш работеща обд1 диагностика с живи данни, графики и т.н. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове