Jump to content
silvestar

Загуба на антифриз помогнете с мнение

Recommended Posts

Колеги сдобих се с едно CR-V   2001г  147к.с.  Проблема е че губи около литър охладителна течност на около 200км тоест аз само и толкова съм изминал от както го имам , преди да налея в казанчето видях че стария антифриз е зелен , колата като загрее има бълбукане в казанчето , не загрява не пуши , по капачката и щеката няма маслото няма нищо притеснително . Не разбирам и питам ще се радвам да споделите мнението си .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има 3 варианта да го губи,навън ,в маслото или в горивната камера .

 

Поздрави!

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..., колата като загрее има бълбукане в казанчето , не загрява не пуши , по капачката и щеката няма маслото няма нищо притеснително . Не разбирам и питам ще се радвам да споделите мнението си .

Симптомите приличат на проблем с гарнитурата на главата /или спукана цилиндрова глава/. Разхода на антифриз е висок - не е добре да се кара така!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много те плашат, за 200 км. не може да установиш проблема, а и бълбукането може да е свързано, с изкарването на въздух от системата. Та :

Първо - може да е имала нужда от доливане.

Второ - ако трябва пак долей и я наблюдавай.

Трето - ако продължават аномалиите, тогава ще го мислим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статистиката при нас сочи най-голям процент при изкарването на антифриза навън, тъй че моят съвет е да огледаш радиатора за пукнатини. При работещ двигател виж дали дига някъде пушек ако олива питата му и се изпарява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

..., колата като загрее има бълбукане в казанчето , не загрява не пуши , по капачката и щеката няма маслото няма нищо притеснително . Не разбирам и питам ще се радвам да споделите мнението си .

Симптомите приличат на проблем с гарнитурата на главата /или спукана цилиндрова глава/. Разхода на антифриз е висок - не е добре да се кара така!

 

+1 за гарнитура на главата (кофти тръпка, немалко пари). Това разбира се след като си огледал за течове в охладителната система извън двигателя. Провери маркучи, радиатор. Това бълбукане чуваш ли го в купето, все едно шурти вода някъде?

Аз бях със същите симптоми, губеше течност много, но не загряваше, не пушеше и маслото беше ок. Докато един ден просто не изхвърли пара от радиатора, а втори цилиндър беше измит целият :)

Таман си имах повод да направя основен ремонт на двигател, но ти не чакай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Известен проблем на CR-V първо поколение е сълзене от радиатора. Дано е това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, щом има бълбукане , е почти сигурна диагнозата - или гарнитура на глава, или крива глава, което си е пак и  гарнитура. Като я караш надува ли маркучите. Случайно не знаеш ли дали е прегрявана колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте благодаря за мненията ви .Бълбукането стана минимално засега и ваобще и като го има не се чува пуска малки мехурчета ,като подам газ и задържа на 2500об/мин примерно спира няма никакви мехурчета като е в покой изпуска по някое , иначе снощи напълних разширителния съм на максимума , днес след 20лв долях половин литър , незнам какво става гледах с часове насякъде и нищо , мислите ли че ако има проблем с гарнитурата или с някаква пукнатина  ще може да се кара така безпроблемно както карам аз и какви би трябвало да са симптомоте , колата не загрява не пуши върви прекрасно , не надува маркучи , а дали е прегрявана незнам , за тези километри които съм минал 60-тина са по черен път на първа и втора следих добре не загрява на допустимото .

Редактирано от silvestar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти на 100% съм убеден че бяга навън, ако пробива е в по високата част, охладителната система няма да има много теч при неработещ двигател за да се търсят петна под колата. Някъде имаше цветни добавки май дето показваха мастото на теча, можеш да развиеш и свещите да видим състоянието им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виж си маслото по щеката дали е станало на боза или си е нормално. Вкарва ли мазни петна в разширителното казанче, ако не, значи го губи навън някъде

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, случайно да има газова уредба колата ? Имах преди години проблем с газта точно както го описваш ти- вкарваше газ от изпарителя в охладителната течност, но за ЦР-В най-вероятно проблема е в радиатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата по горе, виж свещите, дали има некоя с различен от останалите цвят! И при работещ разгрял двг, виж дали от радиатора некъде не се дига пара, може да сълзи от некъде и загрелия радиотор да го изпарява,макар че при тебе се губи доста течност! Може и да имаш теч вътре в купето, от радиатора на парното! Изпотяват ли ти се стъклата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега в началото и аз имах проблем с антифриза. Доста изчезваше а нито ми е надувало нито съм имал друг проблем, просто изчезваше.

Един ден се ядосах и взех да ровя и накрая открих, единия болт на термостата се беше разхлабил и от там изтичаше но понеже е загрял двигателя веднага се изпаряваше.

Стегнах го и вече нямам никакви проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на гарнитурата на главата и нещото което ме кара да го правя е симптома с мехурчетата в разширителното казанче.Би трябвало и  маркуча, който излиза от  главата към горния край на радиатора да ти е по-твърд(много относително).Не е задължително двигателя да прегрява или пък да смесва маслото с охл.течност.С такъв симптом може да откараш и 10хил. и повече километри ,естествено като се има предвид загубата на  антифриза,но това е крайно нежелателно.Охлаждащата течност в горивната камера силно ерозира(износва ) цилиндъра.Информация биха ти дали запалителните свещи -състояние характерно за вода в горивната камера.Отвивай ги само на студен двигател.Да се отчита , че CR-V e с метална гарнитура на главата и от тук и симптомите.Изказвам мнението си от личен опит.( майстор не съм :rolleyes: )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

аз залагам на цепнатина в горната пластмасова част на радиатора точно срещу щуцера за водата (под капачката). Залагам защото едно че това е общ проблем за първата генерация на CR-V и второ, че имах абсолютно същите симптоми март месец. Най-лесния начин да провериш дали е така е да си долееш казанчето и радиатора до горе с вода, да запалиш и да чакаш да отвори термостата. В момента в който се отвори тъй като радиатора и водата в него не са още много горещи от цепнатината започва много финно да сълзи. Можеш също да огледаш за омазняване от антифриз около алуминиевите зъби откъм решетката който държат пласмасовата част на радиатора. И да не гледаш толкова сериозно .... след време цпукването става по-голямо и тогава се вижда с просто око как пуши докато си на светофара :-)))). Само си следи нивото на антифриз в радиатора защото когато имаш пукнатина, тъй като системата не е вече хермитична не си засмуква антифриз от разширителното казанче. И последно .... оправя се с нов радиатор...Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем!

Като за начало се оказа,че помпата тече по малко и си губеше 100мм на около 200км.После при каране в обороти казанчето преливаше и от маркуча постояно излизаше въздух и аз бях тръгнал за гарнитура но се оказа капачка на радиатора.В последствие изведнъж започна да губи по литър на 50 км някъде и тогава вече се видя теча от водната помпа смених я и сега няма проблеми.Не тече надува нормално сичко е ок.Провери капачката пробвай с друга това е най-лесното.  :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера,докато бях за риба, и нещо не кълвеше, почовърках ЦРВ-то! Забелязах че немам никаква течност в разширителя,а там има минимум максимум! И да не пускам нова тема, искам да помоля некой колега,да ми снима вътрешната част на капака на бошуниерата ,която е вътре в купето под контактния ключ! Колата е с десен волан! Мисля 

е от вътрешната страна, трябва да са означени ,кой предпазител за какво е! Днеска подмених неработещия часовник с такъв-аналогов от кадет,и с яд установих че имам напрежение на буксата, само когато съм на контакт, а мисля, там трябва да имам постоянно напрежение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, че не сме медицински форум, че там няма връщане назад.

Как па все се намират мин по 5 човека да закючат веднага, тфа е гарнитура, сменявай. Почвам да се чудя, дали случайно не са назначени агенти от сервизите, да им генерират работа. :D

Ако толкова ви притеснява гарнитурата, във всеки оборудван сервиз има тестери за CO2 в охладителната система. Но май пак не е 100% сигурно, понеже пукнатината може да се проявява след голям товар. Все пак има и други неща, които да бъдат проверени първи поред. 

Аз ти предлагам, да пробваш да надуеш през маркуча на казанчето с компресорче за помпане на гуми, задължително на студен двигател. За да не спада налягането с температурата и да не се изпарява течността. Аз при сивика нанизах на вътрешния диаметър на маркуча един от накрайниците на компресорчето ми, и помпах до 1,2бара, въздуха минава през малкия клапан, който действа за засмукване на вода от казанчето, при вакуум. Чуваше се леко цъскане през капачката, но това е нормално; когато е застанала въздушна тапа около капачката, а и въздуха по-лесно минава под уплътнението. След това налягането спада до 0.5бара и седи някъде там, но докато е високо може да се поослушаш и поогледаш навсякъде, на студен двигател ще се видят течовете. Ако не можеш да я вдигнеш, вземи някакво малко огледалце. Гадното е звука от капачката, пречи да чуеш ако е по горната част на радиатора.

Забравих да кажа че съм с капачка с бутон за освобождаване на нялягането, с обикновена капачка няма как да разбереш какво налягане е останало в системата, но ако я оставиш така за през нощта, като отвориш капачката можеш да установиш дали задържа налягането.

Редактирано от 5yo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги скоро си купих HR-v и имам същия проблем губи ми се антифриза, прочетох какво сте писали по случая с CR-V -то на колегата, дали симптомите ще да са подобни или дори същите ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, пиша тук за да не отварям нова тема.Проблемът е следния след основен ремонт на ЦР-В 128 к.с. колата започна да губи антифриз а преди ремонта го нямаше този проблем.Главата не е шлайфана ,майсторът каза че няма нужда .Колата работи добре, не загрява ,не мени обороти ,маслото не е пресечено обаче като се изфорсира на място пропушва.Възможно ли е от неправилно затягане на болтовете да пропуска по малко антифриз към цилиндрите.Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Добавям още един въпрос по загуба на течност от охлаждащата система.

Колата е ЦРВ 2001. Малко предистория - миналата година при смяна на ангренажен ремък сложих и нова водна помпа, смених и антифриза. Бръкнах се за оригинална течност, туба 5л. Колата е с газово и вероятно затова си пое цялото количество.

По-рано този месец проверих разширителния съд - тъй като нямаше нищо, взех още един литър да допълня. 

Колкото и да се чудих как ламята може да побере 6л, оставих тази болка настрана.

 

Днес на връщане от работа загледах че пуши нещо под капака. На кръстовището нямаше време много да умувам, но имаше текло околото роговете и под радиатора. 

Като се прибрах се оказа, че резервата пак е празна а от някъде си пуши. Маркучите при стискане не текат като че ли. 

 

Скоро няма да мога да я вдигна и да огледам затова моля за коментар какъв е шансът да е отишъл целия радиатор.

Ако сте сменяли, с какъв? Бюджет?

 

Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторите са си проблемни, смисъл пукат се след 10-12 г служба, ако твоя е оригинален нищо чудно да се е пукнал, някъде горе при изхода на дебелия маркуч се пукат, огледаи хубаво там, антифриза оставя мазни петна.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Моя се спука при маркуча, ама от пред и понеже е близо до маската малко трудно се вижда. Та огледай хубаво.

Слави, карам си с добавка за течове вече повече от месец и имам леко омазняване по пукнатината, без да прави капка на сглобката на казанчето. Дали ще закрепи до топло време или ще шурне баш кога не трябва? Имаш ли наблюдения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдения не, защото при такава повреда не бих ползвал добавка, (не съм им фен въпреки че съм ползвал при предните ми коли и имат ефект) там е пластмаса която във всеки един момент може да се разшири като цепка и ефекта от добавката вече няма да е възможен, добавката (не знам кои тип си ползвал) запуша микро цепнатини до определени размери, а там пропуканото веднъж като е тръгнало няма да се спре, въпрос на време е да текне пак, а кога?! никои не знае, ти си имаи готовност за нов радиатор пък това до когато издържи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Прав си, при всяко загряване се разширява. Ползвах течна. Абе ще кара така за сега, дано не избухне някъде когато не трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги на мен ми писна да се занимавам с загубата на антифриз и доливах известно време , после спря да губи - незнам какво се случва вече ще карам така докато може .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен диагнозата е ясна - 10см цепнатина в пластмасовата част на радиатора. Като се огледах, имам варианти на Hella (уж правена в Тайван) и Nissens.

Някой може ли да сподели мнения? За термостат се спрях на Тама.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nissens :) ама ако може от доверено място че бая ментаци се навъдиха :) Да ти кажа евтиния вариант на евро 07 ич не е за пренебрегване :) NTN маи бяха, правят ги за тях в Китаи но по техни изисквания , купували сме два такива от тях и поне за 4 те год до сега не са мръднали, а цената им е почти на половина от останалите .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Евро 07 имат Хела, в Косер NRF (по непотвърдена информация европейски), а иначе Нисенс намерих в Тех-ко. Ще се ходи на място да се види, който е произведен в белия свят, печели, другото явно е лотария.

Ще се постарая да върна обратна връзка по-късно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги на мен ми писна да се занимавам с загубата на антифриз и доливах известно време , после спря да губи - незнам какво се случва вече ще карам така докато може .

Най-вероятно е имало въздух по системата.И аз имах цепка на радиатора и от там ми течеше на по-високи обороти.Лошото е,че точно там има едно залепено дунапренче,което попива и ако не се загледа човек трудно се вижда.Просто като стиснах гуменото съединение и видях как се напоява.Другият ми проблем е зимата.Под колата се появява едно петно.Мислих си,че е водна помпа,но се оказа един воден маркуч,който се намира под всмукателния колектор.Когато е студено и при изстиването на двигателя след около 3-4 часа пропуска по малко и спира.Лятото нямам проблем.Така е от 2 лета и 2 зими.Последната седмица е по-топло и загуба и петно нямам.

Редактирано от longfinmako

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Да ти кажа евтиния вариант на евро 07 ич не е за пренебрегване :) NTN маи бяха, правят ги за тях в Китаи но по техни изисквания , купували сме два такива от тях и поне за 4 те год до сега не са мръднали, а цената им е почти на половина от останалите .

Май може да са били NTN, :P  но през останалото време на годината (юни, юли, август и т.н.) запазената им марка си е ITN  и освен ти, дето си доволен от радиаторите, друг  не знам да е доволен от някой продукт с тази марка . :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Мани за момент се бях зачудил да не са TNT ама ми се видя доста взривоопасно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз от около 3 месеца съм с радиатор ITN на сивика. Моя оригиналния започна да сълзи сериозно в горната си част, т.е. точно където се свързва питата с пластмасовата част. И за да ми стане още по-готино и акумулатора реши да се прецака и това ме принуди да прибегна до марката ITN.( в рамките на 5 дни олекнах с малко над 200лв. за батерия и радиатор) Радиатора ми струваше 84лв. с 1 год. гаранция. До този момент нямам никакви проблеми с температурата на мотора, т.е. охлажда се добре и парното е брутално. Ще поживеем малко и ще видим за през лятото как ще са нещата. :) Иначе м/у оригиналния Denso и този ITN на пръв поглед, не виждам разлика даже питата на ITN е малко по-широка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тежест бяха ли еднакви :) ИТН ще те кара, няма се плашиш стига да не му сипваш някои скапан антифриз Мотукс или подобен, карай с хубав на база етилен гликол и няма да имаш проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...