Jump to content
galinn

Хонда stream автоматични или ръчни скорости

Recommended Posts

Здравейте.Реших да си сменям колата с по голяма,и съм се спрял на Хонда Stream. До сега не съм карал Хонда,и затова питам кое е по добро,автоматични или ръчни скорости.Нов съм във форума,и ако съм сгрешил нещо се извинявам.Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Въпрос на вкус, казало кучето и ..."

Няма как някой друг да решава вместо теб, какво искаш ти. Качваш се, караш, и решаваш. То е все едно да питаш "Решил съм да си намеря гадже. Кое е по-добро, русокоса, или чернокоса?".

 

Иначе, по принцип, Хонда е рентабилен автомобил, т.е. рядко се чупи, и ремонтите не са скъпи. 

 

п.п. Ако аз трябваше да си купувам Стрийм, то тя щеше да е 2-литров автоматик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси каза, Стрийма е един, двоика автомат :) или поне двоика пък дали ще е автомат....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега не съм карал автомат затова питам вас. Знам че автомата е по здрав ,и малко повече харчи,но не знам вие ще кажете,все пак разбирате повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомата въобще не е по здрав :)

Редактирано от Dragi4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така съм чувал колега,че автомата е по здрав,но това може да са само празни приказки.Можеш ли да ми кажеш голяма ли е разликата на бензин от 1,7 и 2,0  2001-2003г. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви синдроми, какви легенди?!

Ако искаш да спиш спокойно, просто не трябва да спиш при огледа. Да няма шумове, да не рита, да не боксува ...

Не го знам Стрийма, с какъв автомат е, но ако е поддържан съвестно ще изкара много.

Моят е степенен, и е на 230000 км, не се оплаквам.

 

От разход на гориво и газифициране не разбирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода в града на 1,7 е по висок от на 2,0  9,9 срещу 9,3 за 2.0, а извън града 2,0 гори 7 а 1,7 гори 6,5л. да ама 2,0 ускорява за 9,3 секунди срещу 11,1 за 1,7 къде отиваш ти може би :) Разликите в разхода са минимални, данъка така или иначе ти е голям, така че освен кефа от големия мотор друго не ти остава :)

Автоматика които ползва Стрий е хидротрансформаторен с 5 предавки, кажи речи наи хубавия и здравия от видовете автоматици, но при него разхода в града скача значително, но извън града може да е по икономичен и от ръчната кутия щото като се заключи сваля към 300 оборота и вместо да си с 3500об на 120 ще си с 3200, по малко шум и по малко горивце :) Всичко казано от мен по темата не е от личен опит а от четене и интересуване, така че не всичко може да е на 100% истина :)

п.п. Разбрах че последната най- нова технология при автоматите е роботизирана автоматична кутия с два съединителя и съответно два първични вала, когато единия бачка другия е готов за следваащата предавка, смяната на скоростите става мигновенно и без сътресения :) Ама не знам от коя година и кои коли я ползват, дали на сивик 8 е такава щом и неговата е роботизирана незнам, но ако е от тези като на Опела и останалите .......

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията.Най вероятно ще е 2.0,остава трудната част,да намеря запазена кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя автобус бих си го карал автомат,особенно в товарено населено място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че даже не е чист автоматик - който иска пак може да си я ръчка нагоре надолу...  :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи не е чист автоматик,или е автоматик ,или не.Май нещо не ми е ясно с това ръчкане нагоре надолу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматик е.

Обаче имаш два режима на управление:

- автоматичен - колата сама решава, кога да се сменяват предавките

- ръчен - ти решаваш, кога да смениш на следващата предавка. Не помня на Стрийма, как беше (и дали  изобщо го има), с бутони +/- на волана, или на ск.лост. 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията.Сега разбрах за какво става въпрос,и мисля че тези автоматични скорости никак не са лоши,Как може да се разбере  дали е 4 или 5 степенна скоростна кутия без да се кара колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрийма с 5 скоростен автоматик е като Акорд 2003 г. и има + и – на скоростния лост !!

т.е. сменяш ръчно за секунди предавките нагоре надолу.

Имаш освен D-драйв и DM мултитроник  или manual няма да изпадам в прецизиране....в режим DM ти светва индикатора за предавките от 1,2 ,3 ... се сменят с + и - .

 

Само на Джаз, HRV и хибридните други Хонди  имат на волана  пера за смяна на скоростите  но там кутията и CVT -демек вариаторна и нямаш точно предавки като при ръчната кутия или хидротрансформаторната и затова е и по слаба ......не носи на натоварване.

 

Да се върна на режим DM ако примерно караш и си на 5 или 4 предавка и се наложи да спреш то при намаляне на скоростта кутията сама се връща през по ниските предавки и ако спреш на место то пада на 1 и при потегляне остава на 1 колкото и газ да даваш , за да минеш на по горна натискаш + ама то и затова е режим ръчен.

Имаш и D3 - сменя предавките от 1-3 и обратно в автоматичен режим.

 

При режим пълен автомат D - при подаване на газ колата сама сменя предавките, при рязко подаване -когато искаш да изпревариш кутията има кикдаун - автоматично сваля 1 или 2предавки надолу и те залепя за седалката ... :punk: :punk: :punk:освен това тези кутии са с динамично управление и режим на работа и се самообучават в зависимост от режима на каране !!! т.е. ако караш спокойно ще сменя предавките през 500 оборота , ако караш спортно изцежда докато влезеш в червената зона /мисля разбрано го написах ? /

 

Извън града Акорда 2003 пада около 6 литра на магистрала с двигател 2.0 156 к.с, а при Стрийма си някъде на 6.5 - 6.8 литра  при 100 -120 скорост по магистралата и оборотите са ти  2100 -2500.

Градския режим е ясен колкот настъпваш педала толковаповече хапва но примерноспрямо ръчните скорости може да ти качи 0.5 - 1 литър отгоре. Но пък не се харчиш да сменяш скъпи съединители и т.н.

 

При ЦРВ 2003 - 100 km/h разхода е доста голям 9 -10 л. с 4 степения автомат, а в моделите фейслифт 2006 с 5 степенния автомат си с 8 -9литра.

За следващото поколение от 2007 разхода е 9-10 литра - доста слаб идва двигателя билото то и 2.4 американския.

 

 

Ако вземаш Стрийм гледай да е 2.0 156 к.с. - просто лети с автоматична 5 степенна хидротрансворматорна кутия и можеш да си хапваш закуската и да си караш .....без да пипаш скоростите, а като я нажулиш на кикдаун се изстрелва за секунди ..... особенно като се включи i-vitec става самолет :yes: :yes: :yes: все едно е турбиниран двигател .....

малкият 1.7 е куц като на сивика с 1.6 vitec и хич не върви на това големото комбе...

 

Много лесно може да провериш дали автоматика е 5 степенен - вдигаш над 100 km/h и гледаш оборотите дали са в порядъка на 2000 или са над 3000. Ако са над около и над 3000 оборота ти е 4 степенен автоматик, който харчи доста повече ...заради 1000 оборота отгоре извън града ....това е валидно за повечето хидротрансворматори с бензинови двигатели независимо от марката и модела на колата.

 

ПП При купуване на автоматик задължително на сервиз за автоматици - за софтуерна и хардуерна проверка !!! Да не те боли главата после ....или да дойде някой с тебе който разбира от автоматици !

ПП 2 при регулярна смяна на масло на 60 -80 000 км без да разглобяваш кутията отиват 2.5 - 3 литра масло не повече, филтър не се сменя, абе евтина поддръжка. Маслото само от Хонда.

 

Маслото на автоматика - хидротрансформатор на Хонда се проверява при загряла кутиия - двигател 

и запален двигател !

 

Ако намериш здрава кутия и двигател 2.0 - 156 к.с смятай че е вечна тази кола и не на последно место бърза и удобна . :yes:

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти много за подробният  отговор.Ще направя всичко което си ми писал при търсенето на Стрийма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да напиша

...за проверката нивото на маслото се прави на спрял автомобил на P - паркинг. Не на неутрална N или друга.

 

Пр неизправност на кутията или някакъв проблем мига  лампата на  D на таблото, затова трябва да се провери  D дали е там крушката и дали свети при поставяне на скоростния лост на положение D. Има недобросъвестни търговци които умишлено махат чек лампата -оранжевата и тази за скоростната кутия на D на таблото.

И винаги трябва да се покара колата 10-15 км и да се развъртят всички скорости от 1 до 5 и кикдауна да се пробва защото грешките могат да се чистят с ваденето на бушончето № 6 /15 А мисля беше за 10 секунди / при двигателя и грешката да не светне като колата е на место веднага.

 

Ако има нещо друго питай. :yes: :yes: :yes:

 ПП Извинявам се за правописа - клавиатурата не бачка ...малко...че се заля лаптопа.

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

особенно като се включи i-vitec става самолет :yes: :yes: :yes:

...

Много лесно може да провериш дали автоматика е 5 степенен - вдигаш над 100 km/h и гледаш оборотите дали са в порядъка на 2000 или са над 3000. Ако са над около и над 3000 оборота ти е 4 степенен автоматик, който харчи доста повече ...заради 1000 оборота отгоре извън града ....това е валидно за повечето хидротрансворматори с бензинови двигатели независимо от марката и модела на колата.

...

Маслото на автоматика - хидротрансформатор на Хонда се проверява при загряла кутиия - двигател 

и запален двигател !

...

Кога се включва i-vtec?! (леко риторичен въпрос)

...

Моя 4-степенен автоматик при 100 км/ч оборотомера ми е на 2500 об/мин, а при 120 км/ч е на 3000. На същата кола, само че с ръчна ск.кутия, при 120 км/ч оборотите са 3500.

...

В 2(две) ръководства, едно на английски и едно на руски, за моя автомат пише, че маслото в ск.кутия се проверява при загрят и ЗАГАСЕН двигател.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем щом пише си го мери маслото на загасен двигател...може и на студен ....хи ....хи...хи .... :yes: :yes: :yes:

Я кажи колко литра събира твоя автомат :yes: ?

 

Няма се разпраям...

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е мнението за 125 коня ръчна скоростна кутия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...