Jump to content
Largo777

Резервна гума на Хонда Сивик 8ма генерация

Recommended Posts

Здравейте,

 

Интересува ме някой продава ли, или знае от каде може да се купи резервна гума за хонда сивик 8ма генерация 1.8 v-tec. Имам само някакво лепило което не ми вдъхва доверие, а при пръскане на гумата изобщо неискам да го коментирам... Самото място в багажника е по-малко и до колкото разбрах имало резервни гуми но били по специфични... И така, ако някой има някакво инфо, да пише.. Мисля, че ще е от полза за много хора с такъв модел! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, наистина е по-добре да си намериш резервна гума т.нар. патерица. Този авариен комплект не би ти помогнал при сериозни пукания на гумата.

Като начало провери какъв цолаж ще ти стане в зависимост от предните спирачни дискове и апарати, вероятно 15'' или 16 '' цола.

Нови са скъпи, затова търси от морги. За съжаление търговците на скрап доста са се "овълчили" и искат между 120 и 180 лв. за 16'' патерица като чуят че е за хонда.

Добре е че има алтернативи и стават и от други модели - Мазда 3,5,6,929, Мицубиши Лансър 2007, Грандис, Хюндай (моделите след 2006), Киа (модели след 2007), Нисан, Рено Лагуна, Меган, Сценик (след 2008), Тойота Корола, Аурис, Версо, Авенсис. Ако вземеш от Тойота се налага да се разшири централния отвор от 60 на 64 мм, докато другите които съм изброил са с отвор 66,1-67 мм и могат да се монтират директно, въпреки че са с 2 мм по-широки. Пробвал съм лично, центрират се много добре.

Аз си акупих чисто нова 16 цола "патерица" от Рено Лагуна, която позволява скорост до 130км за скромната сума от 50лв. Пасва перфектно на Акорд, предполагам че ще стане и на Сивика.

Поздрави и успех!

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От акорд става само на сивик 1,4 - 8-а. Проверено.

Трябва ти, колега - TIRE(T135/80D16 101M) , с джанта  - DISK, WHEEL(16X4T).

Оригинално комплекта от хонда е ориентировъчно към 1000 лв :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая гума да не се прави от Злато бе...Тия от хонда нямат акъл...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега съм с гуми 225 45 17. Ще стане ли едната да е 16ка или трябва и резервната да е 17ка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега съм с гуми 225 45 17. Ще стане ли едната да е 16ка или трябва и резервната да е 17ка?

Ще стане, патерицата е висока.

Сивик 8 -а 1,8 излиза със 17-ки. Патерицата за пазарите, които я има като заводско оборудване е 16,

Редактирано от Slayer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново, стана ми любопитно и се разтърсих малко. Колата ти трябва да е с 282мм предни дискове, същите като на Акорд 7 2,0 бензин. Значи ще стане 15" патерица.

Размер 125/90/15, 135/90/15 или 135/80/16. Е, ако има малка разлика няма да голям проблем.

Не съм съгласен с Slayer - патерицата от Акорд 7 става на колата ти.

Поздрави и успех в търсенето!

Редактирано от NikiG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, дисковете са еднакви, но предпазните ламарини зад тях - не. Виждал съм го с очите си как 15-ка патерица от акорд не става на сивик 1,8 - 2007-а Поради теснотата на джантата - опира в ламарините зад диска.

Редактирано от Slayer
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е възможно. Всички патерици на Акорди които съм виждал бяха все 16" цолови. Тя трябва да стане.

В крайна сметка ако си намери 15" може да я слага задна, а задната отпред. Хамалогия е но върши работа.

Поздрави и успех на всички.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Сивик хечбек 8генерация.Колите за Европа се продават без резервна гума,само със спрей.Моята също я купих без резервна гума.Поразрових се из моргите и същия ден бяха докарали Акорд 8 генерация за части.Купих резервната гума за около 100лева.Тясна е но на височина съвпада снормалните гуми,които са 205/55/16.Дано да съм помогнал.Леко и безаварийно каране.Sent from my RM-825_eu_euro1_217 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Оригинално комплекта от хонда е ориентировъчно към 1000 лв :(

 

Чак пък 1000лв. не ми се вярва, тук в Испания за 9ката в официалния представител цената която ми обявиха е 187,60 евро за чисто нова джанта с гума до 80км/ч Дънлоп 16", но пак не са малко и аз се оглеждам за някоя втора употреба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Реших да напиша как приключи моята сага с резервната ми гума. Доста се поинтересувах точно каква гума и от къде мога да си я набавя. В OLX.bg има няколко продавачи които предлагат доста различни видове резервни гуми. Аз се свързах с един, но не стана нищо, но следващия с който се свързах се оказа доста информиран. Директно като му казах модела намери точно каква гума ми трябва, а и отделно се оказа че за втори път се сблъсква с този модел и знае каква ми трябва. И така от него си я купих за 120 лв. Оставям номера му ако някой се интересува ( не ми е роднина :D ): 0898382787. Това е от мен.. дано не се налага да я използвам. :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 седмици бях в Хонда за смяна на маслото на скоростите и питах за патерица цената- 800 лв със стоманена джанта, 1000 лв с алуминиева джанта. Аз се чудя дали да не си взема от Англия с доставката ще излезе 160 паунда това са към 400 лв, но малко много ми се струва и се чудя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търся и не мога да немря инфо какъв е размера на патерицата за Сивик 8-ма ген. 2006 1.8 в-тек

 

Ако някой има инфо, какъв е оригиналния размер, с който идват онези сивици които имат резервна гума, моля да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Успях да намеря оригиналния размер135/80/16 на цена 150 лв., но след разховор с човека, който продава различни модели и с това се занимава, ми предложи този размер 135/90/15 с идеята, че е 100 лв. и нямало нужда да давам 50 лв. отгоре и щяло да стане, бил продавал доста такива.

 

Но мен ме притеснява 15" защото имам високи предпазители над дисковете и да не опре. А и все пак заводско са с 135/80/16.

 

Заводските ми гуми са 225/45/17 имам и зимни на 205/55/16

 

Моля за съвет от хора, които са зимали патерици.

 

Мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега,

според мен и 100лв. са страшно много за тази гума колега. Аз взех за 9ката патерица от Хюндай И30, да 15ка е, не влиза отпред тъй като дисковете са прекалено големи, но отзад влиза перфектно, без да опира никъде. Тъй като на хюндая централния отвор е малко по голям от на хондата се притеснявах да няма вибрации, но поради факта че са пет болта, а не четири, я центрират перфектно. Изкарах я на магистралата тук да я пробвам, с 80-90км/ч, колкото е максимално безопасната скорост за движение с патерица не се усеща нищо. Дадох скромната сума от 20 евро в една морга тук, чисто нова е и имам напълно функционална резервна гума. Голяма спекула е стия 16ки тъй като има огромно търсене и джамбазите са адски алчни. Не всеки ден се пука гума и дори да ми се наложи да сменям предна, не ми пречи за 5мин да разменя една от задните с предна и да сложа патерицата отзад, така или иначе не е препоръчително много да се кара с патерица на двигателния мост. Моя съвет е търси си 15ка от Хюндай, Киа, Мазда, Нисан, ще си намериш такава за макс.50лв, а джамбазите да си заврат 16ките патерици за по 150лв отзад.

Моите гуми са същия размер като твоите 225/45/17, зимни нямам, че зимата тук е дефицит :lol:

Поздрави! :beer: :beer:

 

п.с. Само не взимай от Тойота, междуболтовото разстояние е същото, но централния отвор е по-малък от на хондата, и трябва да я носиш по стругари и е излишно приключение.

Редактирано от icko22

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички са т.н. "бизнесмени" и искат да спечелят от 1 бройка, и ми свалят звезди, като че ли аз от вчера карам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А патерицата побирате ли я под кората на багажника ? 

естествено, то тази ниша за тази цел е направена. ако си ги купите от кокс идват с един шиш който се навива в резба под мокета...

 

въпросът е какво правим ние с BBK-овете ако спукаме предна гума... тая патерица е неизползваема...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Положението с тези "патерици" е уникално тъпо, всеки новоизлюпил се "бизнесмен" иска по 150-170 лв. не става въпрос, че не ми се дават, просто за употребявана гума (дори да е като нова) не струва тези пари.

 

За това може ли някой ако му се намира метална джанта с следните: 5х114,3 16" с централен отвор 64 мм. и да става за гума 205/80/16, да пише, явно ще се използва нормална гума.

 

Мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Joo, малко офф, но мислиш ли че 205/80/16 става за 8ма генерация? Аз в момента съм с височина 60, на 16ки и си е доста плътно влязла гумата. Искам да се кача на 65, за което имам силни съмнения, че ще се получи, но чак 80 ... малко невъзможно ми се вижда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка: не 80 а 55, не мога да го редактирам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сигурен ли си че имаш място да побереш гума широка 205 в нишата под кората на багажника. За да побереш такава гума ти трябва дълбочина минимум 24-25см. При мен на 9ката най-дълбоката част е 18см, провери първо дали ще влезе и тогава търси такава гума, но според мен по-добрия вариант е патерица 15ка, намира се лесно и пести място. В отговор на колегата pess, какъв е проблема като спукаш предна гума да сложиш една от задните отпред и да сложиш патерицата отзад, отнема 5мин повече, а и не пукаш гума всеки ден, аз за 15г шоф. стаж съм пукал гума два пъти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление си обидно прав.

 

Принципно нямам място за такава гума.

 

Проблема е че 15" е с много голямо отклонение и няма да хич добре за Сивика, но не помня не кои тозно не ставаха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега,

според мен и 100лв. са страшно много за тази гума колега. Аз взех за 9ката патерица от Хюндай И30, да 15ка е, не влиза отпред тъй като дисковете са прекалено големи, но отзад влиза перфектно, без да опира никъде. Тъй като на хюндая централния отвор е малко по голям от на хондата се притеснявах да няма вибрации, но поради факта че са пет болта, а не четири, я центрират перфектно. Изкарах я на магистралата тук да я пробвам, с 80-90км/ч, колкото е максимално безопасната скорост за движение с патерица не се усеща нищо. Дадох скромната сума от 20 евро в една морга тук, чисто нова е и имам напълно функционална резервна гума. Голяма спекула е стия 16ки тъй като има огромно търсене и джамбазите са адски алчни. Не всеки ден се пука гума и дори да ми се наложи да сменям предна, не ми пречи за 5мин да разменя една от задните с предна и да сложа патерицата отзад, така или иначе не е препоръчително много да се кара с патерица на двигателния мост. Моя съвет е търси си 15ка от Хюндай, Киа, Мазда, Нисан, ще си намериш такава за макс.50лв, а джамбазите да си заврат 16ките патерици за по 150лв отзад.

Моите гуми са същия размер като твоите 225/45/17, зимни нямам, че зимата тук е дефицит :lol:

Поздрави! :beer: :beer:

 

п.с. Само не взимай от Тойота, междуболтовото разстояние е същото, но централния отвор е по-малък от на хондата, и трябва да я носиш по стругари и е излишно приключение.

колега 15ка патерица става отзад само на 1.4 мотор, на всички останали не става

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега пробвал ли си че не стават, че малко наизуст ми идва твърдението ти. Имам приятел тук с 9ка 2,2 дизел и при него моята патерица е пробвана и и пасва перфектно без да опира никъде. Навсякъде по каталозите на 8цата излизат еднакви дискове за отзад, и при 1,4 и при 1,8 и при 2,2 дисковете отзад са на 260мм, няма логика да влиза при 1.4 а при другите не, едва ли са сложили по големи спирачни апарати отзад за 1,8 и 2,2, пък дисковете да са оставили същите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!  Имам Хонда Сивик 1,8 Спорт с автоматична скоростна кутия, модел 2008г. Тъй като имам същата дилема с резервната гума, бих искал да попитам следния въпрос: предлагат ми "патерица" с размер на гумата 125/70/16 на сравнително добра цена, но не съм сигурен дали е подходяща /оригиналният е 135/80/16/. Колата е с два комплекта гуми и джанти, съответно 225/45/17 и 205/55/16. Моля, за съвет от колегите с повече опит дали е подходяща!.

Редактирано от MVSears

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото знам, по дефоулт дават малка патерица, идеята е да не заема място, като тя не може да се сложи на предните колела, заради спирачните дискове, за това се слага винаги отзад. Ако се спука предна гума, то се взима една от задните и се слага отпред, а патерицата отзад.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото знам, по дефоулт дават малка патерица, идеята е да не заема място, като тя не може да се сложи на предните колела, заради спирачните дискове, за това се слага винаги отзад. Ако се спука предна гума, то се взима една от задните и се слага отпред, а патерицата отзад.

 

Това е правилния начин за действие, ако се спука предна гума. Обаче си мисля, че би трябвало да има патерици, които стават и отпред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Имам civic 8-a генерация 2.2 дизел.

От скоро карам и признавам си, нямам никакъв опит.

Някой може ли да ми каже каква патерица трябва да си взема и трябва ли ми изобщо, ако ме спрат за "акция зима" ?

 

Благодаря предварително !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

 

Имам civic 8-a генерация 2.2 дизел. 

От скоро карам и признавам си нямам никакъв опит. 

Някой може ли да ми каже каква патерица трябва да си взема и трябва ли ми изобщо ако ме спрът за "акция зима" ?

 

Благодаря предварително ! 

 

Колега може да се бъркам, но не мисля, че законът не изисква да имаш резервна гума. Има изискване за дълбочина на грайфера. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

 

Аз лично и сложих 16-ка патерица  5х114.3 от Нисан. Пасна перфектно, събира се в предвиденото място под кората в багажника също без проблем. Мисля, че можеш да потърсиш и от Мазда също. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята оригинална патерица е 135/90/D15.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята оригинална патерица е 135/90/D15

15 цолова патерица как влиза на Сивик 2.2? Не пречи ли спирачният апарат?

Ето тук дават за всички Сивици осмо поколение един размер патерица :

http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Tyres_and_Wheels#Tyre_Sizes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се е налагало да я ползвам, а и дано не ми се наложи. :) Иначе видях какво се пише и се учудих доста, ако случа малко хубаво време ще я пробвам, че ме глозга от вътре.

 

Но си е оригинална, ако съдя по годината на производство и страната - говоря за гумата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усилено търся патерица за Сивика. Питането ми е следното: Гумите са ми 205/55/16 и един човек ми продава патерица 135/80/16, не съм наясно кой точно размер ми трябва. Човекът ми измери диаметъра - 64 на патерицата. Гумите са ми с диаметър 62. Проблем ли ще е това, че ме предупредиха, че може да ми светне ABS-а, ако е по висока? Съжалявам за темата , знам че имаше 1-2 теми по тоя въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. Моята е със същия размер ( T135/80D16). Джантата трябва да е с центр. отвор 64мм и 5 отв. за болтовете на 114,3мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×