Jump to content
Dr_DreaD

Шум от cdti мотор

Recommended Posts

Този шум остава след като се откачи външния ремък. Усеща се най-добре между 1500-2000 оборота.

 

Според майсторите това е "започването" на някоя от ангренажните вериги. Труд 300-400лв + необходимите след отварянето части.

 

На някой случвало ли му се да се разпее по този начин мотора и какви мерки е взел? 

Дайте съвет. Да се вкарвам ли в ремонти или да чакам да се разлопа съвсем веригата.

 

Редактирано от Dr_DreaD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е и демферна шайба, обтяжна ролка или тази на алтернатора, да видят първо тях.

Не че не може да е и от ангренажната или тази на маслената помпа, ама да се започене с лесното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запалихме мотора без ремъка. Тези "механизми" не се въртят - шума си остана. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да ти дам диагностика по звук, но ако маслото е сменяно както Хонда препоръчват - през 20 000км, на около 200 000км веригата се разтраква и трябва да се смени. Цената в София, Юби-ко е 300лв труд + 780лв за веригата и всички там ролки, които се сменят с нея. Ако маслото се сменя само с 0W-30 през 10 000км, веригата може да изкара и двойно повече, но почти никой на запад не би давал допълнително пари, за да обслужва ненужно често колата си.

 

Моята я смених малко след като взех колата преди 4 години. Ако това те успокоява - поне втори път едва ли ще ти се случи да я сменяш :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно нищо и няма, ромоли веригата като кола на 250 000 като почне да дрънчи ще сменяваш,рано и е още сменяй редовно масла и карай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако ти излезнат буталата през капака, има двигатели и капаци на старо, няма страшно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това и преди сме го обсъждали. Препоръчаните "нови" (космически) интервали за смяна да важат в страна, в която кола на 200 000 се счита за нова? Няма как да стане.

Отделно са си маркетингови похвати, които носят следпродажбена печалба на производителя, понеже никой сега няма интерес да се кара 20 годишна кола с минимални износвания и ресурс за още толова, ако се поддържа както трябва...

Редактирано от pamo
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая Хонда не са ощетили никой.

1) Ако купиш нова кола и й сменяш маслото през 10 000км, за 200 000 това са още 10 смени масло/консумативи и тая верига ще я платиш 2 пъти :) За човек, който купува нова кола и няма намерение да я кара повече от 5-8 години или 150/200к км, изобщо не излиза на сметка да я поддържа педантично - нито от към пари, нито би имал време да ходи в сервиз на по тримесечие. А когато веригата се разтрака, горе долу тогава се износва и съединителя и Италиянецът/Германецът продава колата, вместо да вкара няколко хиляди евро да я оправи.

2) Проблема с веригата е оправен след фейслифта и си изкарва по половин милион

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Бъркате се на запад от Драгоман не се купува дизелов автомобил да се кара 150-200 к км,купува се да се кара 350-400 к км при положение че не дава проблеми.В момента в който започнат проблемите се дава на автокъщата и се взема нов.Не че няма случаи да излезе нещо което е карано малко, ама тогава се продава на братовчед,племенник приятел шурнайка и т.н.......Когато някой автомобил се продава доста време и никой не го иска цената се сваля и се предлага за износ съответно си теглят ДДС-то и идва някой нашенец,румънец поляк или мароканец и след дълго пазарене го отнася.
И друго което е от значение са пътищата и горивата което е доста  коментирано , не е едно и също 200 к км в Европа и в Българя
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е има и категория - блъснати - на които може да не им е взета душата още. Но си е ясно, че боклука се изнася насам, особено през автокъщите, откъдето е и тази... Ама се оплеснахме малко от темата.

 

 

...

Моята я смених малко след като взех колата преди 4 години. Ако това те успокоява - поне втори път едва ли ще ти се случи да я сменяш :)

 

Колега, преди да я смениш какво и беше положението? Ромолеше ли яко или с карането се разлопа?

Това при мен го чух още в автокъщата, но предположих, че причината ще е извън мотора...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен почукваше на определени интервали, нямаше такова постоянно стържене.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомних си също, че чукането се появяваше, когато колата работеше на свободен ход на място. В движение или при подаване на газ на място не се чуваше нищо за разлика от твоя случай. Аз затова на първо време слабо и много рядко го чувах и не обърнах внимание, но като стана по-отчетливо и да се чува без вслушване отидох да диагностицират проблема и от Юби ко веднага го откриха и след като смениха веригата ми показаха къде се е износил метала на елементите на старата откъдето е идвало и почукването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е има и категория - блъснати - на които може да не им е взета душата още. Но си е ясно, че боклука се изнася насам, особено през автокъщите, откъдето е и тази... Ама се оплеснахме малко от темата.

 

 

...

Моята я смених малко след като взех колата преди 4 години. Ако това те успокоява - поне втори път едва ли ще ти се случи да я сменяш :)

 

Колега, преди да я смениш какво и беше положението? Ромолеше ли яко или с карането се разлопа?

Това при мен го чух още в автокъщата, но предположих, че причината ще е извън мотора...

 

Много помня как е "ромоляло" преди 4 години. Не помня да беше силно и аз за пръв път карах дизел - в 2 сервиза ми казаха, че "тая верига трака, трябва да се смени". След като в Юби-Ко ми показаха и кола при тях със свален двигател, на който само блока ще му става за ползване, заради скъсана верига, не съм задавал повече въпроси, а я смених.

 

 

 

Бъркате се на запад от Драгоман не се купува дизелов автомобил да се кара 150-200 к км,купува се да се кара 350-400 к км при положение че не дава проблеми.

 

 

А какво смяташ, че ти дава правото да правиш генерализация, върху половинмилярдното европейско население от Драгоман на запад? Това е доста старо понятие, което последните 5-10 години не важи. В някои държави на запад дизела струва доста по-малко от бензина, а тъй като LPG-то там често не е опция, се купуват дизели заради икономията. Обикновено разликата в цената (от 2-3к евро за еквивалентен дизел) се избива за 2-3 години според карането.

 

Не случайно има вече не малко 1.2/1.4 литрови дизели. Не ми казвай, че VW Polo 1.4 TDI 75кс се кара по 400к преди да се смени. Друг е въпроса какви коли вкарват нашите джамбази от запад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Е има и категория - блъснати - на които може да не им е взета душата още. Но си е ясно, че боклука се изнася насам, особено през автокъщите, откъдето е и тази... Ама се оплеснахме малко от темата.

 

 

...

Моята я смених малко след като взех колата преди 4 години. Ако това те успокоява - поне втори път едва ли ще ти се случи да я сменяш :)

 

Колега, преди да я смениш какво и беше положението? Ромолеше ли яко или с карането се разлопа?

Това при мен го чух още в автокъщата, но предположих, че причината ще е извън мотора...

 

Много помня как е "ромоляло" преди 4 години. Не помня да беше силно и аз за пръв път карах дизел - в 2 сервиза ми казаха, че "тая верига трака, трябва да се смени". След като в Юби-Ко ми показаха и кола при тях със свален двигател, на който само блока ще му става за ползване, заради скъсана верига, не съм задавал повече въпроси, а я смених.

 

 

 

Бъркате се на запад от Драгоман не се купува дизелов автомобил да се кара 150-200 к км,купува се да се кара 350-400 к км при положение че не дава проблеми.

 

 

А какво смяташ, че ти дава правото да правиш генерализация, върху половинмилярдното европейско население от Драгоман на запад? Това е доста старо понятие, което последните 5-10 години не важи. В някои държави на запад дизела струва доста по-малко от бензина, а тъй като LPG-то там често не е опция, се купуват дизели заради икономията. Обикновено разликата в цената (от 2-3к евро за еквивалентен дизел) се избива за 2-3 години според карането.

 

Не случайно има вече не малко 1.2/1.4 литрови дизели. Не ми казвай, че VW Polo 1.4 TDI 75кс се кара по 400к преди да се смени. Друг е въпроса какви коли вкарват нашите джамбази от запад.

 

Генерализирам да ,говоря от личен опит .В случая говорим за седан среден-към висок клас, за малолитражки съм съгласен че  излизат  и бройки на малко км. А VW Pоло 75 кс се карат и над  400 000 км ,какво мислиш че карат всички дребни търговски представители.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карат се. Те и в България има коли, които се карат по над 50к на година, но нали правим генерализации. Но не търсим крайности, а общ случай.

 

Но и при средния клас седан - както има хора, които въртят много, така има и хора, които си взимат среден клас седан заради комбинацията от комфорт, възможност за товарене на багаж ако имаш 1-2 деца, компактност и цена на поддръжка. Та, дори в Германия можеш да вземеш дизелова кола, която се кара по 10к на година, така че не е "никой". Но определено в България няма да внесат най-избираните и скъпи бройки. Нашите автокъщи предимно вкарат леко ударени коли или доста износени, които евтино да стегнат и да продават на ниска цена с обещанията, че колата е нова и перфектна. Казвам "предимно", понеже има и съвестни търговци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си купувах моя преди 7г., а тогава 7-ците бяха модел на 3 до 4 години, всичко внесено у нас откъдето и да е, беше на по 200 хил. км реални след проверка, а гледах поне 7-8 бр. За внасяне отвън мои хора бяха намерили читави единствено по 1 в Австрия, Германия и Италия. Първият беше с добра цена, но с безбразен външен вид от къмъчета и др наранявания, но иначе на 110 хил., Германския беше ударен отпред и отзад и предстоеше сериозен ремонт, иначе на 65 хил.км, но беше извън движение от 8 месеца. Италианския беше на 95 хил. но се оказа че е бил под вода. Всичко останало беше или на около 150-200 хил, а тези на около 100-120 хил. бяха по 16-17 хил евро, спрямо 25-26 хил. лв за продаваните у нас. Бултраковските отиваха директно на 35 хил лв.

Сега мой познат живеещ в Германия намира ударени С и Е класа Мерцедеси дизел на по 3-4 години, а зет му ги оправя тук и продава, понеже работи в сервиз на марката и ми споделиха, че нищо не излиза там, километрите им са по 50-60 хил на година минимум, а дори тези от "частни лица" често се оказват фалшиментоси, чрез схема, която и там е усвоена. Километри се връщат, части и оборудван от ударените се подменят. Нищо вече не е като едно време.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито продавачите където и да е подаряват автомобилите си на символични пари нито купувачите ги купуват само заради лъскавите им фарове. Всеки си прави сам сметката, а някои хора е нужно и да се изхранват от това... Качествено(хубаво) и евтино няма.

 

Едно не мога да си обясня аз само от покупката на вече 3-4 автомобила... как в германия цените на колите са по-високи от тези тук - а са донесени от там!?

Нагледах се и на БМВ-та и на Хонди тази година... в немския сайт тези коли са по-бедни на екстри, и по скъпи. 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте, да се включа и аз ни в клин, ни в ръкав. Това с цените споменато от колегата Dr_Dread е въпрос, чиито отговор търся и аз. Дали си заслужава да се отиде до там (Германия), да се избере возило, като съответно  излезе значително по-скъпо от еквивалента на характеристики кола в България внесена от някъде си като в цената е включена работата на вносителя + съответната печалба на продавача и веднага сме на ясно, че тая кола спрямо цените в Германия си е ''златна мина'' откъм пари и  се успокояваме с  факта, че по-скъпо не винаги означава по-хубаво. Или пък точно обратното, щом при нас колата е толкова евтина, на фона на такива продавани в Германия, веднага би трябвало да ни подскаже, че тук някой хора си пробутват отпадъците :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги отклоняваме се от темата,някой ако може да помогне на колегата за въпросния шум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иска ми се.... поне на такъв тип проблем се надявах, като я купувах... но уви...

 

Реших да изчакам или да се усили шума или да мине зимата преди да я разпилея. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей ,писах и сам се урочасах  :|  Сега и моя се разшумя. Смених тая част на алтернатора, но не се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох доста теми по този въпрос и се оказа още едно слабо място на акорда ( и не само ). Ремъка е прекалено дълъг и хонда са направили промяна. Заменя се с по-къс и се премахва една ролка. 

Проблема на по-дългия е че претоварва динамото, което води до разбиране на лагери и ролка* ( съединител ). Доста народ е сменил поне по едно динамо , заради този проблем.

Не знам, дали твоят шум е оттам, но моят определено.

 

Успех с намирането на проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от алтернатора, човека още в първото мнение е написал, че е свалил ремъка. Има голяма вероятност, този шум /не го чувам добре / да е от шайбата на коляновия вал-демферна е и също се скапава. Има колеги които се оплакваха от нея и я сменяваха,някой беше я сменявал даже два пъти.Има тема,потърси я.Други възможни заподозряни си остават, веригата или демпферния маховик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звуците от това клипче са доста и разностранни. Незнам за кой точно шум говориш, но е много вероятно да има шум от веригата, а и от спукан колектор. Виж дали можеш да си задържиш носа и очите отворени зад капачката за маслото, там където са изпускателните колектори.  По принцип от спукания колектор излизат изгорели газове, но в същото време от този отвор излиза и шума от работещия цилиндър. 

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, някаква информация за това "електронно" виене... Само да кажа, че съм с късият ремък и е премахната ролката... Благодаря!

Редактирано от Ivan Stoyanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×