Jump to content
Kaio

Honda CRV 2 генерация 2.0 i-vtec

Recommended Posts

Здравейте  на всички,

 

имам няколко въпроса относно Honda crv 2.0 I-vtec.

искам да се сдобия с такъв автомобил след 2005година и ще съм благодарен ако помогнете. Срещнах в темите няколко човека, които наистина разбират от тези автомобили. Дано да се отзоват.

 

 

1. Освен във фейслифта има ли разлика в двигател, скорости и ходова част?

2 .От темите които прочетох, се споменава за проблеми с разпределителен вал. Този проблем отстранен ли е след подобренията-2005г?

3. Имате ли проблеми с ходовата част? Приятел, който кара такава, но 2003г. ми каза, че вече втори път прави предницата.

4. Вярно ли е че, двигателя на CRV 1 генерация 147к.с. е по добрия и здрав мотор и защо?

5. Понеже мисля да слагам газ(или да купя с газ), необходимо ли е омасляването на клапаните?

6. Вярно ли е че, двигателят на CRV 2 генерация, по добре да се кара на бензин, защото газта му прави проблеми след време?

7. Веригите сменят ли се и кога?

8. Автоматика освен, че харчи с 1литър повече гориво, дава ли проблеми и дали е пъргав при превключване или си има забавяне?

9. 2.0 или 2.4 е по добрият мотор. Видях в мобиле, че има и една такава 2.4 - 160к.с.

10. И последно, знам че сигурно го има някъде във форома, но не го открих.Цените за обслужване на автомобила и цени за смяна съединител, ходова част и други неща които сте сменяли.

 

 

И  ако се сетите нещо друго да ме посъветвате....

 

П.П.Досега съм карал Range Rover 2.5 TDS- не си купувайте.  :) и Discovery 2, но вече преустанових off-road маршрутите и искам някаква универсална семейна колица, като за Хондата чух само хубави неща(с малки изключения), затова наистина ще съм благодарен за компетентни мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като човек минал с въпросното ЦРВ повече от 70 хил.км. си позволявам да дам няколко отговора:

 

1. Доколкото ми е известно при бензиновите екземпляри преди и след фейслифта няма разлика в двигатели, окачване и скорости. След фейслифта се появява дизелов двигател, което естествено води до различия в двигател и трансмисия.

2. Проблема с разпределителните валове се дължи на използване на неправилно масло/прекалено гъсто за този двигател/, както и рядката му смяна. При правилно обслужване - няма проблеми! Двигателите са същите след фейслифта, т.е. може да се очаква такъв проблем от кола, обслужвана некомпетентно.

3. Няма проблем с ходовата част! За твоя приятел мога да предположа, че вероятно и с танк би имал проблеми с ходовата част :) Просто някои хора не пазят колите си, дупките и бордюрите си ги нямат за нищо. Трета хонда карам, всичките са били над 10 годишни и над 200 хил.км и никога не съм правил ходова част...

4. Поради гореописаните причини, може да се каже че е по-безпроблемния, но не и , че е по-добрия мотор.

5. Не е необходимо, по-важно е да се прави реглаж на клапаните на всеки 15 хил.км.

6. Относително вярно, но същото може да се каже и за всеки друг модел на хонда.

7. Вериги се сменят, когато се разхлопат. При компетентна поддръжка това не би трябвало да се случи преди няколко стотин хил км.

8. Автоматика освен, че харчи поне 1.5 литра нагоре, със сигурност е по-муден от ръчката. Знам, че някои ще се опитат да ме оборят,  както и при нормални обстоятелства това да не се усеща, но при пряко съпоставяне си проличава осезаемо. Всичко е въпрос на приоритети.

9. По-мощен и еластичен е, а дали е по-добър зависи къде слагаш разхода, който при градско ще е поне 2 литра нагоре, при извънградско може би няма да има съществена разлика.

10. Не ми се е налагало да сменям нищо освен консумативи и мисля, че няма осезаема разлика с цените при предишните ми коли. Ако толкова се интересуваш, пусни в гугъл- "авточасти" и ще ти излязат много сайтове за онлайн пазаруване, където можеш да видиш цените на различни части и да ги съпоставиш с тези на други марки и модели автомобили.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фейслифта на генерация 2 тръгва от април 2005 г. и се произвежда около година и половина, т.е. търсения от теб автомобил е 2005/2006 г.Следват ген.3 и 4 .... 

 

Потвърждавам написаното от колегата преди мен и ще добавя още:

..........

10. Цена за смяна на: масло, маслен, въздушен и климатроник филтри - 198 лв. с труда; смяна горивен филтър - 126 лв.; масло за дифа - 30 лв./л.; проверка/центровка клапани - 50 лв. Ако караш на газ клапаните се проверяват задължително през 15К км, ако си на бензин - през 40К.Изминал съм над 32К км с тази кола, засега друго не съм сменял.Много е важно маслата за двигател, скорости и диференциал да се сменят с предписаните от Honda. Моето CR-V го поддържам в ЮбиКо.

 

Да ти обърна внимание, че при фейслифта гумите са вече 16 цола, а при ген.3 - 17 цола. Добре е да го имаш впредвид с оглед на евентуален бюджет при покупка.

 

Ако имаш други въпроси - питай, ще отговоря, ако мога :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за изчерпателните отговори.Вече ми се поизясни картинката.Сега просто ще си чакам колата, защото на този етап няма избор в cars i mobile.Все пак ако някой има какво да добави, ще е много полезно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Двигателят на 2г.,а именно К20 е по-добрият двигател,в сравнение от Б20-ката при 1ва ген.Ако намериш К24 е имаш повече въртя момент,но и разхода ще ти бъде по-голям вероятно.Като цяло модела е добър избор и няма да съжаляваш.

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 2003 г. и единственото което съм сменил са накладки, биалетки и тампони на стабилизиращата щанга, но това беше като я купих и от тогава нищо друго. Карам с газов инжекцион Фобос вече малко повече от 10 000 км и още не съм регулирал клапаните, а колата направо мърка - оборотите не играят, няма придърпване, чек-а не свети. За другото колегите вече са ти дали доста информация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера се порових още малко и открих, че всъщност в ходовата част има изменения от гледна точка на допълнителни екстри.

Имало някаква стабилизираща система и тракшън контрол, който при моделите от 2003-2005 го няма.

знаете ли дали моделите преди 2005г. го имат, защото само заради фейс лифта май не си заслужава да давам с 3-4к повече.

 

И още един въпрос. Ако колата не е поддържана добре и е карана с неподходящо масло, има ли симптоми по които да я позная?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тракшън контрол има при фейслифта.К20 мърка като котенце на тихи обороти.Ако има неравномерен ход има проблем,или верига за смяна,или нещо друго.

п.с.При износена верига се чува специфичен шум,който идва от към водачите й.

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

......Имало някаква стабилизираща система и тракшън контрол, който при моделите от 2003-2005 го няма.

знаете ли дали моделите преди 2005г. го имат, защото само заради фейс лифта май не си заслужава да давам с 3-4к повече......

 

Тази "някаква стабилизираща система и тракшън контрола", не е някаква и при Хонда е се казва -  VSA.

Мога да те уверя, че е много полезна, справя се отлично и е най-добрата екстра на фейс-лифта.

При феса трябва да имаш и мулти-волан, както и круиз контрол - които също не са за пренебрегване /след време ще ги търсиш/.

Замисли се за тези неща, плюс 2-3 години по-млада кола  и ще си отговориш дали си заслужава да дадеш 3-4 х.лв. повече.

Успех.

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Kaio, on 18 Jul 2014 - 14:48, said:

 

 

И още един въпрос. Ако колата не е поддържана добре и е карана с неподходящо масло, има ли симптоми по които да я позная?

Като отвориш капачката на маслото и погледнеш вътре главата трябва навсякъде да има цвят на пчелен мед,без черни люспи.

Имах щастието да карам автомата и съм много доволен,особенно като заключи 5-та та скорост и падне на 2000 оборота.Забелязах докато инсталирах ГИ,че влезе в много икономичен режим и трябваше да преправям доста времената.На читавия автоматик е една идея по-бавно ускорението ,но комфорта е в пъти по-голям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Надявам се колегата пуснал темата да няма нищо против ако задам и аз няколко въпроса относно Honda CR-V 2.0 150 hp 2003-2005г.

И така на въпросите:

1. Какво масло е най-подходящо за този двигател? 5w30 или 5w40 или някакво друго?

2. Маслото в скоростната кутия (ръчни скорости) какво трябва да бъде и какво количество събира? Предполагам трябва да е Honda MTF, но да попитам все пак.

3. Маслото в задния диференциал какво трябва да бъде и какво количество събира? Отново предполагам, че е  Honda DPS-F и дали една бутилка от 1л е достатъчна?

4. Любопитно ми е при движение със скорост от 100 или 120 км/ч на 5 скорост какви обороти държи Хондата? Предполагам има разлика между автоматичната и ръчната скоростна кутия. Въпроса ми е за ръчна скоростна кутия.

5. Как вози  Хондата? Ясно ми е, че няма да е като на лимузина но все пак сравнително меко ли е, подскача ли много или пък да се люшка? Силно се надявам возията да е по-добра от тази на Honda HR-V с 2 врати.

6. Ако някой се сети да сподели нещо по особено за Хондата, което не е споменато в темата ще съм му много благодарен!

Предварително Благодаря на всички които ще се включат в темата и ще отговорят на въпросите ми!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко допълнение: При втора генерация предното окачване е опростено тип Макферсон, докато при първа генерация Double wishbone, което е по-сложно но и по -здраво и осигурява по-добро сцепление( идеята на двата носача е да държи колелото винаги вертикално без ъгли на пречупване и по този начин по-пълно сцепление с настилката), но пък при втора предимстовото е на VSA системата, когато я има. Честно казано, не знам в какво точно се изразява предимстото на двигателя К серия при втора генерация, освен че с витека се постига малко по-добра икономия, за сметка на непрекъснатото треперене над рапределителните валове. Една добре поддържана B-серия ще изкара също много километри дори и на газ с правилни настройки. Аз лично бих прескочил втора генерация най-вече заради екстериора и интериора, които дори при първа генерация са по-приемливи. Голямата революция тук е дизеловия агрегат и единственото което би ме насочило към втора серия.  Но така или иначе питащите са заинтересовани от конкретния модел и няма да сгрешат ако се спрат на него, нали е Хонда все пак. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Надявам се колегата пуснал темата да няма нищо против ако задам и аз няколко въпроса относно Honda CR-V 2.0 150 hp 2003-2005г.

И така на въпросите:

1. Какво масло е най-подходящо за този двигател? 5w30 или 5w40 или някакво друго?

2. Маслото в скоростната кутия (ръчни скорости) какво трябва да бъде и какво количество събира? Предполагам трябва да е Honda MTF, но да попитам все пак.

3. Маслото в задния диференциал какво трябва да бъде и какво количество събира? Отново предполагам, че е  Honda DPS-F и дали една бутилка от 1л е достатъчна?

4. Любопитно ми е при движение със скорост от 100 или 120 км/ч на 5 скорост какви обороти държи Хондата? Предполагам има разлика между автоматичната и ръчната скоростна кутия. Въпроса ми е за ръчна скоростна кутия.

5. Как вози  Хондата? Ясно ми е, че няма да е като на лимузина но все пак сравнително меко ли е, подскача ли много или пък да се люшка? Силно се надявам возията да е по-добра от тази на Honda HR-V с 2 врати.

6. Ако някой се сети да сподели нещо по особено за Хондата, което не е споменато в темата ще съм му много благодарен!

Предварително Благодаря на всички които ще се включат в темата и ще отговорят на въпросите ми!!!

Определено 5w30 е за предпочитане пред 5w40. Лично аз карам с 0w30, което се влияе значително по-слабо от ниски температури, на за нашия климат и с 5w30 няма проблеми, стига да се сменя при максимум на 8000 км., а не както го дават на 15 000 км. Това се отнася конкретно до двигателите на ІІ ген. на ЦРВ.  Маслата в скорстната кутия и задния диференциал задължително оригинални от представителството на Хонда. Скоростна кутия- 2 литра, заден диференциал- 1 л.  ЦРВ-то вози значително по-мазно и комфортно от ХРВ, при условие, че е с предписаните размери гуми и предписаното налягане- 1.8 атм., което не се разбира от повечето хора и масово се кара с налягане 2.2 и повече, което води до втвърдяване на возията и подскачане на колата. Бих ти препоръчал да прочетеш темите в раздела 4х4, където са обсъждани многократно всички интересуващи те въпроси, както и много други :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо искам да благодаря на колегите, които са отговорили!

 

Второ към колегата Prelude98. Благодаря за изчерпателния отговор! Информацията която си споделил ще ми бъде много полезна. Покрай моето HR-V съм се застоявал в 4x4 раздела на хонда форума, както и в раздела за хонда в оффроуд форума. отговори на въпроси 2,3 и 4 намирам за CR-V 1 ген. А за 1 въпрос попаднах на тема в която не разбрах точно кое масло е най-подходящо за двигателя. Явно не съм се поровил достатъчно. Отново благодаря на колегата за времето което ми е отделил, за да ми отговори на въпросите. :bow:  :bow:  :bow:

 

И накрая ще споделя само, че днес ще се оглежда един кандидат, така че информацията от колегите ще ми бъде много полезна както и другите неща, които съм изчел във форумите.

 

Поздрави!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...