FentazI 15 #1 Публикувано 6 Юли, 2014 Здравейте колеги значи закупих си Хонда Сивик 93година хечбег 1.3 карбуратор на газ взех я за баща ми но установих че колата е малко мудничка и в последствие че гори май множко.Като казвам множко с 8.5 литра газ минах 65 километра изванградско а се очаква поне да е 90 100 че дето се казва може и малко повечко това е със средна скорост от около от 80 до 100 километра.Направи ми това впечатление защото с една бутилка газ която е 25 литрова изминах около 180 километра и угасна това е с заредени от празна до пълна 23 литра и нещо.А с 4 литра бензин след 35 километра угасна при положение че колата имаше и аз и сложих за 10 лева да има все пак като се наложи да мога да се предвижа до газстанция.Колата като гледам няма пушеци от ауспуха не мирише на гориво.Дайте предложение на какво може да се дължи високият разход на бензин и на газ.Само да допълня днес като гледах отдоло видях че май има катализатор или нещо подобно. ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bonev911 24 #2 Отговорено 7 Юли, 2014 (Редактирано) Карба е мъгла... силно не го харесвам този мотор. Относно разхода на газ- нов изпарител или отремонтиране на стария.По- евтин турски изпарител е около 50-60 лв. Рядко си заслужава да отремонтираш наличния( освен ако не е Ловато, БРЦ, примерно) Моята с 15 лв. ( 12-13 литра ) минавам няма и 100 км. градско. Но преди, когато я взех си ми правеше 9-10 градско, извън града съм падал и на 6,5 . Иначе за бензина- 10 лв. бенз не са 4 литра, а по- скоро 2-3... Защото около 20-30 % е въздух, докато вдигне от цистерната до пистолета. ( поне така си мисля аз )П.П. На д13 мисля, че най- добрия вариант за посъживяване на мотора+ по- малък разход е да сложиш смукател от д15б2. ( аз поне ака мислех да правя с една д13-ка)100-120 лв излиза манилулацията и ще си доволен. Виждал съм 2 д13-ки с такива смукатели с цел по- малък разход. Защото каквото и да си говорим карба си дърпа. Редактирано 7 Юли, 2014 от bonev911 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #3 Отговорено 7 Юли, 2014 То това е ясно че карба дърпа но каква е разликата дали е карб или моно за газта все клапа и засмуква въздух и газ .А относно изпарителя той е ловато и е на около година слаган в сервиз по документите които бяха в колата.А за всмукател от Д15 няма ли трябва и комп за управление на моното или поне така си мисля аз.На времето имах 3-та генерация тези изрязаните отзаде дето са с двигател 1.3 12 клапана в града ми даваше около 6.5 до 7 газ хем пак е карб . Е след това взе да гори 15 16 и повече и надуваше и се оказа термостат ,капачка на радиатора и гарнитура на главата,а да и едната риза хлопаше и им се смени уплатнителите от доло.Тази обаче за разлика не надува ни най малко а и е мудна все пак а гори поне за горенето трябваше поне да вирви да знам поне де оди тва гориво.и за това мисля да изтърся тжа дето го мяза на катализатор и да видя кво е и ако е такова да го дялна с флекса че тогава да видя кво ще стане. Поздрави на всияки колеги и лек ден на първия работен ден от седмицата че е най-труден. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #4 Отговорено 8 Юли, 2014 Аз бих проверил тези неща: - Правилно ли е зацепен ангренажния ремък - Свещи и кабели, дистрибутор(ако случайно заради газовата са бутали там) - Компресия И аз карам същата, но само на бензин. Вече е на 280к и разхода при нормално извънградско каране продължава да е ~6. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #5 Отговорено 8 Юли, 2014 Също реглаж на клапани и филтри. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #6 Отговорено 8 Юли, 2014 Само неразбрах реглаж какво имаш в напредвид пасване на клапаните или просто за хлабините да премеря а относно ремъка .свещи и кабели всичко е сменено ще и замеря компресията за всеки случай Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BlackRam 0 #7 Отговорено 9 Юли, 2014 Сори за спама колега!И аз съм със същия проблем! 1,3 карб отначало градско ми гореше 9-10 но в момента 16-18. Сменил съм филтър, изпарител (турски) , газово филтърче, бензинов клапан... и никаква промяна.. Моля малко помощ няма да ми е излишна... какво да гледам вече.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #8 Отговорено 9 Юли, 2014 Здр-те на всички значи има следната развръзка проверени са свещи.кабели .капачка , клапани ,цинтровка и предполагаемият катализатор .Развръзката е следната всичко е ок с изключение на това че наистина колата е с катализатор и когато го откачих в смисъл по колектори когато и зададох съвсем малко колата се стряска може би 10 пъти повече и така в събота ще го премахна има и снимки че е с катализатор ,и ще я пробвам с шише 1 литър бенз да видя какво ще покаже и пак ще пиша . За сега толкова от мен развръзката ще е в събота дали има ефект от премахване на катализатора само да подчертая че колата е на 230 000 реални километра. Поздрави на всички и лека вечер. http://fentazim.snimka.bg/automobiles/sivik-1-3-karb.826725.33585916 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #9 Отговорено 9 Юли, 2014 ...с читав краб разхода е около 5 извънграда при скорост 90/100км/ч.Проблема не е в скапани карбуратори на този модел двигатели а в хора дето базарат и бутат без да разбират достатъчно!За да имаш висок разход и на газ и на бензин логиката сочи,че проблема не е в карбуратора,защото ако е в него причината на газ щеше да е нормален разхода! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanio_tt 17 #10 Отговорено 10 Юли, 2014 (Редактирано) Свещите подходящите ли са? И на мене ми се струва че е от катализатора. Редактирано 10 Юли, 2014 от vanio_tt Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #11 Отговорено 10 Юли, 2014 Само неразбрах реглаж какво имаш в напредвид пасване на клапаните или просто за хлабините да премеря а относно ремъка .свещи и кабели всичко е сменено ще и замеря компресията за всеки случай Проверка и реглаж на хлабините имах в предвид,а катализатора доста запапен изглежда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #12 Отговорено 10 Юли, 2014 Свещите на колата са си оригинални каквито си ги дава производителя в събота ще извадя катализатора на цяло и ще видя дали има някакъв просвет като сложа една траба вместо него после бутилка 1 литър под капака и тест колко ще мине ако мине пойче от 12 километра значи всичко е решено без катализатор после ще има и втора проба с още 1 литър че да видим какво ще стане. Поздрави на всички а развръзката в събота. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #13 Отговорено 14 Юли, 2014 Здр-те колеги както казах свалих катализатора видимо не беше кой знае колко зле но след премахването му колата взе да върви съвсем друго а относно разхода за в момента немога още да кажа чакам тези дни като свърши газта ще ви кажа дали има резултат или само вървенето се е оправило.Поздрави на всички и лека нова седмица Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #14 Отговорено 19 Юли, 2014 Сори за спама колега!И аз съм със същия проблем! 1,3 карб отначало градско ми гореше 9-10 но в момента 16-18. Сменил съм филтър, изпарител (турски) , газово филтърче, бензинов клапан... и никаква промяна.. Моля малко помощ няма да ми е излишна... какво да гледам вече.. Те такъв разход не може да се случи при тая кола или е бензиностанцията или имаш течове друг вариянт няма. Следващото което може да е пробита мембрана на изпарителя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #15 Отговорено 19 Юли, 2014 Карба е мъгла... силно не го харесвам този мотор. Относно разхода на газ- нов изпарител или отремонтиране на стария.По- евтин турски изпарител е около 50-60 лв. Рядко си заслужава да отремонтираш наличния( освен ако не е Ловато, БРЦ, примерно) Моята с 15 лв. ( 12-13 литра ) минавам няма и 100 км. градско. Но преди, когато я взех си ми правеше 9-10 градско, извън града съм падал и на 6,5 . Иначе за бензина- 10 лв. бенз не са 4 литра, а по- скоро 2-3... Защото около 20-30 % е въздух, докато вдигне от цистерната до пистолета. ( поне така си мисля аз )П.П. На д13 мисля, че най- добрия вариант за посъживяване на мотора+ по- малък разход е да сложиш смукател от д15б2. ( аз поне ака мислех да правя с една д13-ка)100-120 лв излиза манилулацията и ще си доволен. Виждал съм 2 д13-ки с такива смукатели с цел по- малък разход. Защото каквото и да си говорим карба си дърпа. Нека не коментираме неща които не са ни ясни и доказани, визирам мнението за изпарителя, какво е смукател(смукач, всмукателен колектор или цялата всмукателна система) и накрая това е един от най-дурако-устойчивите мотори на Хонда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #16 Отговорено 24 Юли, 2014 Колеги колеги работата е пълен спек в системата разхода на гориво е критичен ми се струва колата гори около 15 16 газ и горе долу толкова бензин .Направо е невероятно с този малък мотор този разход че аз Мерцедес 63AMG да карах нямаше толкова да ми гори направо незнам вече какво да я правя мисля да и провера и хлабините на клапаните за ко иде реч .или да я засиля на припадъци че ми изпуши главата от разход .Другата ми Хонда е с 1.5 V-tec E двигател и чесно казано извън града ми гори около 4 на 100 а в града ми дава от 5и половина до 6 разход зависи нали и колко ми е тежък крака защото и до 10 амен ми е стигала ама си представете какво е карането.Че мисалта ми е следната помагайте че грабвам чука и ке и изправя ламарини стъкла и така нататък. Благодаря предварително за съвети и насоки от каде да я почна и на къде да се насоча за проблем евентуален . Само да подчертая колата пали чакмак и няма грам пропушване през хаспела. Лека за сега от мен на всички Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Механика 6 #17 Отговорено 24 Юли, 2014 Как е като обороти, поведение ?Като и сриташ педала на газта какво се случва ? Има ли забиване и замисляне ?пробвай да и завиеш 1-2 оборота тройника на газовата. Въздушен филтър ? Как я засичаш ? Пробвай с пълно - пълно от една и съща колонка и контролно каране на 5та с 80-100. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #18 Отговорено 24 Юли, 2014 Аз все още си държа на течове или преливане на карба друго не знам да може да докара тоя разход. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #19 Отговорено 24 Юли, 2014 (Редактирано) Закарай я накъде да проверят да не прави карба много богата смес,не е трудно да се провери.От там вече ще се търсят причини.Аз преди карах кола с карб-проблема и беше че се късаше тампона на карба и смучеше въздух. Редактирано 24 Юли, 2014 от civic 1.6 aerodeck Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #20 Отговорено 24 Юли, 2014 Тъй като не можах да си редактирам поста. Провери уплътненията на карба не знам за друго. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #21 Отговорено 25 Юли, 2014 Е добре де карба карба та карба да речем че му има нещо на него на бенз ще ми дава висок разход съгласен съм на газ от повреден карб няма как да е толкова висок.А колата е все едно карам бегачка газ бензин се си гори кат ламя пали от раз не пуши мене ме съмнява нещо му има маи на мотора ама какво незная Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #22 Отговорено 25 Юли, 2014 Здр колеги имам развитие към добро до някъде обаче от около 14 на 100 извън града успях да я сваля на около 8 с 1 литър бензин минах 12.5 километра при нормално каране това е към карандила по завоите на връщане с още 1 литър на ръчка минах 12 километра което е горе долу добре и това само с реглаж на клапаните от 0.10 всмукателни и 0.15 изпусквателни се настроиха на 0.20 вс.и 0.25 изп.За мое голямо учудване като се прибрах реших да поразхвърля около карба да видя за ко иде реч и точно когато взех да я сабирам шах с пешката гледам аз в тръбата на тавата от дет смуче въздуха нещо не е както трябва и познайте какво намерих вътре качвам снимки сами да видите че аз паднах в шаш от всякъде .А за утре имам намерение да направя ново замерване с по литър бенз да видя като го няма тоз боклук там какво ще покаже .И аз чакам тази кола да вземе да върви и да не гори толкова много. http://fentazim.snimka.bg/automobiles/bqlata-strela.829079 Лека вечер от мен за сега и ще има продължение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #23 Отговорено 25 Юли, 2014 (Редактирано) BиK Редактирано 25 Юли, 2014 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #24 Отговорено 26 Юли, 2014 Има ново развитие пак по същият маршрут без оня боклук в смукателя на филтърната кутия с 1 литър 15 километра за мен това вече е нормален разход за по баира около 7 без малко се получава което е добре смятам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikeca93 0 #25 Отговорено 25 Август, 2014 здравейте колеги купих си сивик 1.3 моно 93г мнения по мотора добре ли е ако може благодаря предварително?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
butaloto 6 #26 Отговорено 25 Август, 2014 И моята хонда е същата - Д13Б22, поради това, че беше фабрично склопена от към вървеж, монтирах дуал карбс. Сега хем харчи по-малко, хем върви по-добре от преди поради по-доброто дозиране на горивото. Разхода ми е 8л./100 газ градско в София и 9л./100км бензин с не настроени карбуратори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hndcvc 2 #27 Отговорено 27 Август, 2014 (Редактирано) Здравейте , колеги. Извинявам се , че ползвам темата на колегата , но съм нов във форума и не знам къде точно да си задам въпроса... Видях , че сте писали тук за вървене , разход , катализатор и тем подобни та въпроса ми е: Как точно да си премахна катализатора , какво е добре да сложа на негово място (дали права тръба или четох за някакви резонаторни гърнета , с които с получавало по добре) , дали се прави и някаква друга манипулация след като се премахне (не знам къде се намира ламба сондата , дали преди или след него) и дали изобщо има общо с моя проблем. Проблем силно казано , по скоро усещам разлика във вървенето. Като че ли на ниските обороти колата се тормози , сякаш нещо я души , а преди не беше така. Не съм барникал нито газово нито нищо единствено смених филтърчето на газовия клапан но така или иначе симптомите си ги имаше преди това. Иначе разхода ми е добре , в града около 9.5 - 10 газ , извънградско според карането между 7.5 и 8.5 , макар че скоро си направих експеримент от софия до ямбол по магистрала Тракия със скорост 100-110 ми покоза 6.7 газ Благодаря предварително и ако имате и други идеи къде може да имам проблем моля насочете ме. Колата е Сивик 95 Хетч 1.3 75 коня. Редактирано 27 Август, 2014 от hndcvc Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #28 Отговорено 27 Август, 2014 Преди години имах такъв сивик и катализатора го свалих и го ''изкормих'', след това си го качих. Проблеми няма да имаш. Общо взето ти казвам начина без да даваш пари. Иначе каквото и да сложиш на негово място, пак ще е същото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hndcvc 2 #29 Отговорено 27 Август, 2014 Ако го заменя с тръба например няма ли да се поотпуши малко колата или да смъкне разход? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #30 Отговорено 27 Август, 2014 Няма разлика дали ще е тръба; резонатор или празен катализатор. Разхода смятам че ти добре, незнам всеки си знае. За вървенето не разбрах само на газ ли не е добре? Ако на бензин е добре, можеш да си ревизираш изпарителя (ако си заслужава като качество). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #31 Отговорено 13 Октомври, 2015 Здр колеги мина доста време от последното ми влизане във форума и доста неща променени като нов изпарител реглаж на клапаните,което в последствие е дразнещо защото бяха направени на 0.10 всички и след реглажа се раздрънкаха като някой стар дизел . В цялата тази работа има и добра страна след известно каране установих че с 10-тина лева минавам 100 километра в града и на така направения разход съм доволен но в един момент изненадаааа след 7 8 зареждания както обикновенно бях минал с 10 лева около 30-тина километра отидох да зареда пак за 10 и изненадата доиде от там че на 6 и 50 изключи бутилката се е напълнила незнаино как . С една дума аз си мисля че гори около 10 на 100 в града а тя е паднала може би около и малко под 8. Другата седмица живот и здраве я очаква нова придобивка глава с всмукател с моно ,инсталация и и комп от Д15Б2 . Главата в момента е оставена да се обслужва изцяло .Мисълта ми е да махна главата с тракащите клапани и карба .Имам и един въпрос към по знаещите и тези които са правили тази интервенция с коя ролка на разпределителния вал да я събера или те са като цяло еднакви. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове