joromarev 1 #1 Публикувано 1 Юли, 2014 Здравейте, колеги. От известно време ме мъчи въпроса какво е реалното налягане в гумите на ЦРВ-то ми. Оказва се, че на колкото различни места (бензиностанции и вулканизатори) проверя налягането, толкова различни показания. Като разликите стигат до 0,5 атм, което според мен е много. Попитах персонала дали се проверяват манометрите йм - те вдигат рамене. Потърсих в два магазина манометър да си купя, но се оказа, че продават само китайски, на които самите продавачи казват, че не може да се вярва. И така се оказва, че не знам с какво налягане карам. Интересно ще ми е да науча как вие се справяте с този проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #2 Отговорено 1 Юли, 2014 Аз имам стар руски манометър от ЗАЗ 965 А и е точен и безотказен. Когато и да помпя гума, налягането го следя само с него Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
гената. 11 #3 Отговорено 1 Юли, 2014 аз си имам компресорче на Continental с манометър и си го меря с него Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #4 Отговорено 2 Юли, 2014 На ОМВ бензиностанциите има преносими компресори с голяма скала около 25 см в диаметър, която според мен показва най-точно. Няма как скала където една атмосфера се отчита в рамките на 1 см да показва точно, а такива са манометрите в почти всички гумаджийници. Показателно е, че когато си сменям летни/зимини гуми в някоя гумаджийница и веднага след това отида до ОМВ за проверка отчитам, че налягането в различните гуми се различава в + и - поне 1/2 атмосфера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stef_ 62 #5 Отговорено 2 Юли, 2014 Точно от манометрите на ОМВ съм страшно недоволен - напомпани на 2.0 бара 4 гуми, в последствие се оказаха с показания 1,8-2,8 бара, като нямаше нито една на 2.0 Сравнението беше с манометър Schrader, с който работим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #6 Отговорено 2 Юли, 2014 Аз използвам един електронен манометър /комбинация с измервател на протектора на гумата/, закупих го преди време от Лидъл май. Мери доста точно по мои надблюдения, освен това, тъй като показанието е в цифри, лесно се сравнява. Иначе всеки измервателен уред има грешка и колкото по-евтин е, толкова е по-голяма. За това е хубаво да си проверите манометрите като сравните показанията с някой по-точен /има по големите компресори на гумаджиите/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #7 Отговорено 2 Юли, 2014 руските с точност до 0.15 макар и 20-30 годишни . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pln 61 #8 Отговорено 2 Юли, 2014 Отклонение само 0.5 атм, браво! Аз съм помпал и цяла атмосфера отгоре заради случайните манометри Като цяло вулканизаторите си калибрират манометрите, но яавно не важи за всички. На бензинджиите са точни само като си сменят помпите, на калибрация не подлежат. Това, че по-големите манометри били по-точни, няма общо с науката, скалата им на всички е 360 градуса, без значение от радиуса. Аз впрочем си взех китайче за без пари, на принципа, че ако не работи мога да пробвам още веднъж-дваж докато намерия някое което работи и разходите ще са 2-3 бири. Късмет, справя се перфектно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1498 #9 Отговорено 2 Юли, 2014 Пропускате нещо много важно - налягането в гумите се мери при студени гуми т.е. преди да сте тръгнали. Само няколко минути след потегляне налягането в гумите се повишава с минимум 1-2 psi. То се повишава независимо, че външната температурата е същата, защото чрез триенето си в настилката гумите се загряват, макар и малко и това се отразява на налягането им. Накратко - това с бензиностанциите не е много меродавно. Отделно, че аз съм забелязал, че при всяко мерене неминуемо се губи въздух при слагането и махането на манометъра, но да не издребняваме Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #10 Отговорено 2 Юли, 2014 (Редактирано) Не вярвайте на манометрите по бензиностанциите. Там са такива скръндзи, че никой не се занимава да ги калиброва или проверява. Правил съм висока зимна гума с тънък борд 4.0 от показание 2.0, което си е чист опит за самоубииство. Има качествени цифрови маркови (говорим за компактни преносими), има и доста други варианти, има разбира се и стари рашънчета, на които по може да се вярва. Zlatozator - махай го по -бързо де . Пък и винаги можеш да сметнеш колко губиш и да сложиш точно толкова повече, отколкото ще загубиш. Това да е проблема. Редактирано 2 Юли, 2014 от pamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #11 Отговорено 3 Юли, 2014 Принципа на всички манометри е еднакъв.Всичко зависи от калибровката.Ако трябва маниашко да се напомпят гумите пълнете с азот по каталог и забравяте. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bigmo6 202 #12 Отговорено 8 Юли, 2014 За София,а по точно Младост-2 бензиностанция Шел е с най-точния манометър - имам си професионален в колата,с който го замервам всеки понеделник! Налягането на гумите се замерва сутрин,и ако пише че гумите трябва да са 2.3 бара,то сутрин през лятото трябва да са 2.1 бара. През зимата са си на 2.2 бара. п.с. 10 градуса ц. на сянка(не на асфалта) покачват налягането в гумата с 0.1-0.15 атмосфери. 20 градуса=0.25 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове