Jump to content
JayR

Криви дискове, отново

Recommended Posts

Привет на всички,

темата е позната..тресене на волана при спиране = криви дискове..

Преди да ме пратите за нови или на изправяне,  моля по-запознатите да споделят каква може да е причината да сменям 3ти комплект дискове и то още преди да им се появи ръб (другите два комплекта ги шлайфах по два пъти преди да ги хвърля).

И трите комплекта бяха различни марки с различни накладки, но резултата е един и същ..след 15 -20 хил км. вече са за шлайф.

Опитах се да разбера дали някои апарат не задържа, но колата си върви нормално по мое мнение.

А да, не скачам на спирачките като луд и не карам в локви и прочие.

 

Прилагам снимков материал:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

На снимките се вижда неравномерно износване, особено при единия диск.

 

Благодаря и безавариини км на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачните апарати може да са - ако не натискат равномерно накладката и да не ти яде диска по целия диаметър, макар че малко ме съмнява... по скоро лоши дискове - поръчай си EBC  от общата поръчка на колегата IzanagiПровери си и джантите и гумите за всеки случай..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантите са прави, гумите са нови, предницата е балансирана..как да проверя дали са апаратите?

Един колега предположи че може да има налепи по главината и затова да криви трети чифт...не знам, но да си поръчам EBC и след 3 месеца пак да пиша в тая тема няма да е редно...иска ми се да разбера от къде е проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам си отметнал факта, че това може да се дължи на лоши повърхности диск/главина. Спирачните апарати си ги провери дали им се движат нормално буталата по целия ход и дали има поражения по маншоните им.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантите са прави, гумите са нови, предницата е балансирана..как да проверя дали са апаратите?

Един колега предположи че може да има налепи по главината и затова да криви трети чифт...не знам, но да си поръчам EBC и след 3 месеца пак да пиша в тая тема няма да е редно...иска ми се да разбера от къде е проблема

Едва ли ще е от налепи по главината, защото в такъв случай още като монтираш новите дискове би трябвало да замятат и ще го усетиш още първите 1000 км.

Нищо не ти пречи да ги почистиш хубаво главините и да замериш с индикаторен часовник дали имат замятане и главините, и самите дискове след монтажа, но щом казваш, че проблема при теб идва след 15-20 к. км. наблегни най вече на спирачните апарати ..

Или имаш задържащо бутало и прегряват дисковете, или водачите са им износени и тогава се получават едни вибрации на апарата и накладките не лягат на цялата си плоскост спрямо диска (т.е. хващат тук-там :) ) което води до прегряване на различни участъци от диска и до измятане ..

В такъв случай можеш да го познаеш и на око,  по неравномерно износените накладки .

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е в самите дискове - некачествена температурна обработка, съответно материалът остава под напрежение. За съжаление вече се среща и при по-качествените марки. Май единственият вариант е да ги окривиш добре за 4-5 000км, след това да ги престържеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да ти кажа, не си много прав .. :)

При доста хора се получава измятане и след 2-ро и 3-то стъргане, така че и пристъргването не е гаранция, че ще се реши проблема ..

При мен пък 2.5 г. и 27к.км. няма никакъв проблем, въпреки че не съм с кой знае какви дискове, най обикновено Брембо и много често пътувам по балкански маршрути, Смолян, Шипка, Беклемето, все се катерят и спускат с газ- спирачка .. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите дойдоха с колата, незнам какви са - предполагам оригиналните ... ии сега 4 години по късно и 90 000 км /Преди това нямам идея колко е карано с тях/.. продължавам да карам с тях без никакви проблеми! Износването им е съвсем малко. Същата работа и с накладките - едва преди няколко дни ги смених.. 

Мисля, че определено основният фактор е качеството на частите!! За жалост много производители докарват само външния вид на частите по форма и размери... а физичните свойства и състава на вложения метал остават на заден план..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако престържеш дисковете преди напрежението на материала да се е освободило - пак ще се изметнат, това е ясно. Тия гъби съм ги брал вече...

Редактирано от Stef_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ Stef_

Колега, това с дисковете и "напрежението", не е като да пръднеш и да ти олекне - ако не спреш боба със зелето, "напрежението" и то няма да спре.

 

Колегата mar_tod го каза културно и иначе - истинските дискове не се напрягат за добър ден!

 
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Драгойчо, не е лошо да проучиш от какъв материал се правят спирачните дискове, що е то чугун и как се добива, що е то напрежение на материала след термична обработка и т.н. И ако след придобиването на тези ценни знания все още не си разбрал за какво напрежение иде реч - пак опитай да развиваш форумен хумор. Жокер - със спиране, пък било то и екстремно, не можеш да развиеш дори близка температура до тази, при която се обработва материала за дисковете, преди първоначалното струговане. Колкото до "истинските дискове" - щом и при АТЕ, Zimmermann и т.н. започнаха да се появяват издънки, какви истински цивилни дискове да си купи човек - EBC?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналия месец имах проблем с спирачките задържаха леко откачих спирачните апарати почистих с шкурка 1000 водачите смазах с специална грес и всичко тръгна леко но като натиснах да прибера цилиндърчено не искаше да се прибере с една скоба го прибрах и монтирах всичко .Гумата се въртеше малко трудно след натискане на спирачкити ама аз мислех че ще олеке .Минах 20 км.вечерта и ми затегна спирачката посиних диска до вкъщи .Оказа се спирачен маркуч от 10 години я имам колата до сега не бях сменял спирачен маркуч .Ако не бях въртял спирачния апарат нямаше да разбера проблема .Тъй че и това е вариант

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Stefдолначерта, нямах желание да изпадам в малопишкавост, но какво пък - по-малка няма да стане.

Нещата които ме караш да изпоназнам, съм ги изпоназнал преди има-няма... 27 години. Поради което ще си позволя, да ме прощават админите, модовете и всички други колеги, да ти припомня, че чугуните са доксан-докуз видове и не всеки е подходящ за спирачни дискове. Проблемът идва оттам, че в целта си да докарат конкурентни цени, повечето фирми занижават контрола на качество и... те ти тебе насрани дискове с табела.

А, най-сериозния момент да ти вържа на брътвежите е, че просто става дума за спирачки, а не за декоративни лайсни!

Върви си освобождавай напрежението как ти е кеф, но не давай акъли, от които някой може да пострада! Анандънму, чоджум?

 

И след като ми мина, за протокола - обикновени, гладки Брембо (последния ми дерт е да правя реклама на едни от световните лидери), наистина са повече от доволно качествени и истински дискове, от явно точния чугун. Апаратите ми задържат грозно от доста време време вече, щото нямам време да си спра колата и да ги оправя, но дисковете, на края на втория индикатор за износване, въпреки често идиотското ми каране, не поддават и тва е.  Пък, Ате, мате... Цимерман ми беше пианото.

 

Айде, без лоши чувства и освен да залагаме на марки, които си държат на качеството, друго не знам. Тъй де, и да не даваме акъли, които могат да доведат до беля.

 

Поздрави!

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка, след цялото спорене и оборване, стигна до същото, което написах в първия пост в темата - че проблемът е в калпавите дискове, които са на пазара. И не виждам с какво моите съвети застрашават чуждата безопасност - моите спирачки са си в пълна изправност. Може би просто си предозирал с някоя течност, преди да пуснеш поста?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двамата имате право, няма нужда да си плюем в устите, нали си помагаме? ;)

Иначе ако става на въпрос, познавам хора и без Брембо да изкарват по 100к км с един комплект, ама тва не означава нищо в случая, защото искам да излекувам причината, а не следствието (криви дискове). Утре ще изкривя и брембото и пак ще почне ходене по мъките.

Затова съм решил този път да не бързам с пазаруването, а да го оставя за накрая. Нужен ми е съвет за диагностика на спирачната система, така че да изключа всички други варианти без дискове и накладки. След това спокойно ще отида и ще хвърля някои лев за хубави части (уж) и ще видим кон боб яде ли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си спирачните апарати колега, дали нормално работят/движат,да не са нещо криви?? поради незнайни причини,  главините виж също да не са с разбити лагери. Друго няма какво да е!...Системата е достатъчно проста.. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно в случая имаме съвкупност от стил на каране, некачествени дискове и евентуално задържащи сп.апарати.

Като начало започни с ремонтни комплекти за сп.апарати, шкурене на главините, смазване на буталцата и евентуална профилактика на цялата система. С дисковете гледам си препатил вече....накладките са не по-малко важни.

Може да помислиш и за конверсия с по-големи дискове, ако филма не е много голям и мислиш да си караш колата още дълго.

 

Аз с предишната ми кола (Митсу Galant автомат) за ~60000км. карах с 5ти чифта предни и 3ти чифт задни накладки и една подмяна на предни дискове. И аз се бия в челото ама това са фактите.

Последните 2 чифта предни бяха червени EBC, последните задни зелени EBC и дисковете EBC GD серия (оригиналния размер 282mm).

Че карам здраво да - ама това ми се струва прекалено. Всичко перфектно по колата, ама аз - профилактики, ремонтни комплекти, течности, EBC опред/отзад, GD дискове и пак трагедия за 10-15к км.

Агресивен стил на кране, малки заводски дискове за тая кола и ето ги резултатите!

Поздрави и не се отчайвай! ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не съм от разбиращите ама да не би тези 20к километра да са по планински пътища?Аз с мойте дискове съм минал 100к километра, но спирачката я ползвам предимно ако не мога да намаля с двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tat, писал съм в началото на темата, не е там проблема.

Според мен се касае за спирачни апарати, ще направя профилактика и ще постна резултати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато чакаме резултата, да пусна малко информация.

Предната седмица, задържането на спирачките ми стана непоносимо. Колата спираше сама, на малки наклони си стоеше сама, без да и помагам с педала, а че не вървеше и харчеше като камион, то е ясно. Поради инстикта с горещите котлони от детството, не пипах дисковете, но джантите пареха, мамка му. И понеже ме хвана шубе да не ми изгорят гумите :P най-накрая взех ремонтни комплекти, теглих една майна на работата и разглобих спирачките.

Как съм избивал водачите, няма да разправям, но голям бой падна, защото нямам преса, нали. Ама, пък имам хубав, голям чук.

Дисковете, както казах и по-нагоре, са на финала на живота си - втория маркер за износване е на път да изчезне. Имат неравномерно износване, но по радиуса. Накладките, ТРВ, са на половина. Ще изкарат до края на дисковете.

Как да е, изчистих мизерията и известно количество ръжда, и сглобих с новите водачи и уплътнения. Буталата само ги пораздвижих, защото в комплектите нямаше гуми за тях и не ми се рискуваше да ги вадя.

И така, спирачките отново биват, а дисковете нямат ни най-малък мерак да се кривят. Защото са... ай да не правя пак реклама.

Следващите пак ще са същата марка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги преди време ( 40 000км ) поради подобни проблеми с нови дискове ( смених два  комплекта ) си взех за 40лв два диска втора ръка и още май доста ще изкарам с тях . Случвало ми се е да блокира апарат да задържа диска да се загрява карал съм по родопите по цял ден , никакви проблеми .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, моля погледнете и моята тема, ако има някой добър съвет ще съм благодарен.

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=97783&hl=%2B%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B8+%2B%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tat, писал съм в началото на темата, не е там проблема.

Според мен се касае за спирачни апарати, ще направя профилактика и ще постна резултати.

 

 

И какви са резултатите колега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!

 

Имах подобен проблем при моят сивик. Ужасно ме дразнеше направо си беше опасно, едно дърпане на ляво и тресене. Смених накладките, почистих добре апаратите и ръбовете на дисковете преди монтажа и всичко се оправи. Сега дори при спиране от 140 до 0 няма тресене грам и съм много по сигурен в колата си. (Старите ми накладки бяха едни запечени и с малко феродо. Новите са ок.

Дисковете ми вероятно са оригинални. Взех я на 135 к км, а сега гоня 200 000 и нямат изкривявания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В твоя случай сваляш сп.апарати купуваш 2 ремонтни комплекта за ревизия изчиставаш добре водачите ръжди боклуци ,за да си сигурен,че апарат не ти задържа,после промивка на спирачните маркучи с нова течност, нови накладки и отиваш на пристъргване на дискове Сглобяваш и 500км поне избягвай реските и продължителни спирания.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...