JayR 77 #1 Публикувано 19 Юни, 2014 Привет на всички, темата е позната..тресене на волана при спиране = криви дискове.. Преди да ме пратите за нови или на изправяне, моля по-запознатите да споделят каква може да е причината да сменям 3ти комплект дискове и то още преди да им се появи ръб (другите два комплекта ги шлайфах по два пъти преди да ги хвърля). И трите комплекта бяха различни марки с различни накладки, но резултата е един и същ..след 15 -20 хил км. вече са за шлайф. Опитах се да разбера дали някои апарат не задържа, но колата си върви нормално по мое мнение. А да, не скачам на спирачките като луд и не карам в локви и прочие. Прилагам снимков материал: На снимките се вижда неравномерно износване, особено при единия диск. Благодаря и безавариини км на всички! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GS= 84 #2 Отговорено 26 Юни, 2014 Спирачните апарати може да са - ако не натискат равномерно накладката и да не ти яде диска по целия диаметър, макар че малко ме съмнява... по скоро лоши дискове - поръчай си EBC от общата поръчка на колегата IzanagiПровери си и джантите и гумите за всеки случай.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JayR 77 #3 Отговорено 26 Юни, 2014 Джантите са прави, гумите са нови, предницата е балансирана..как да проверя дали са апаратите? Един колега предположи че може да има налепи по главината и затова да криви трети чифт...не знам, но да си поръчам EBC и след 3 месеца пак да пиша в тая тема няма да е редно...иска ми се да разбера от къде е проблема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #4 Отговорено 26 Юни, 2014 Предполагам си отметнал факта, че това може да се дължи на лоши повърхности диск/главина. Спирачните апарати си ги провери дали им се движат нормално буталата по целия ход и дали има поражения по маншоните им. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #5 Отговорено 27 Юни, 2014 Джантите са прави, гумите са нови, предницата е балансирана..как да проверя дали са апаратите? Един колега предположи че може да има налепи по главината и затова да криви трети чифт...не знам, но да си поръчам EBC и след 3 месеца пак да пиша в тая тема няма да е редно...иска ми се да разбера от къде е проблема Едва ли ще е от налепи по главината, защото в такъв случай още като монтираш новите дискове би трябвало да замятат и ще го усетиш още първите 1000 км. Нищо не ти пречи да ги почистиш хубаво главините и да замериш с индикаторен часовник дали имат замятане и главините, и самите дискове след монтажа, но щом казваш, че проблема при теб идва след 15-20 к. км. наблегни най вече на спирачните апарати .. Или имаш задържащо бутало и прегряват дисковете, или водачите са им износени и тогава се получават едни вибрации на апарата и накладките не лягат на цялата си плоскост спрямо диска (т.е. хващат тук-там ) което води до прегряване на различни участъци от диска и до измятане .. В такъв случай можеш да го познаеш и на око, по неравномерно износените накладки . 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stef_ 62 #6 Отговорено 30 Юни, 2014 Проблемът е в самите дискове - некачествена температурна обработка, съответно материалът остава под напрежение. За съжаление вече се среща и при по-качествените марки. Май единственият вариант е да ги окривиш добре за 4-5 000км, след това да ги престържеш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #7 Отговорено 30 Юни, 2014 Абе да ти кажа, не си много прав .. При доста хора се получава измятане и след 2-ро и 3-то стъргане, така че и пристъргването не е гаранция, че ще се реши проблема .. При мен пък 2.5 г. и 27к.км. няма никакъв проблем, въпреки че не съм с кой знае какви дискове, най обикновено Брембо и много често пътувам по балкански маршрути, Смолян, Шипка, Беклемето, все се катерят и спускат с газ- спирачка .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GS= 84 #8 Отговорено 1 Юли, 2014 Моите дойдоха с колата, незнам какви са - предполагам оригиналните ... ии сега 4 години по късно и 90 000 км /Преди това нямам идея колко е карано с тях/.. продължавам да карам с тях без никакви проблеми! Износването им е съвсем малко. Същата работа и с накладките - едва преди няколко дни ги смених.. Мисля, че определено основният фактор е качеството на частите!! За жалост много производители докарват само външния вид на частите по форма и размери... а физичните свойства и състава на вложения метал остават на заден план.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stef_ 62 #9 Отговорено 1 Юли, 2014 (Редактирано) Ако престържеш дисковете преди напрежението на материала да се е освободило - пак ще се изметнат, това е ясно. Тия гъби съм ги брал вече... Редактирано 1 Юли, 2014 от Stef_ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #10 Отговорено 1 Юли, 2014 @ Stef_ Колега, това с дисковете и "напрежението", не е като да пръднеш и да ти олекне - ако не спреш боба със зелето, "напрежението" и то няма да спре. Колегата mar_tod го каза културно и иначе - истинските дискове не се напрягат за добър ден! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stef_ 62 #11 Отговорено 3 Юли, 2014 Колега Драгойчо, не е лошо да проучиш от какъв материал се правят спирачните дискове, що е то чугун и как се добива, що е то напрежение на материала след термична обработка и т.н. И ако след придобиването на тези ценни знания все още не си разбрал за какво напрежение иде реч - пак опитай да развиваш форумен хумор. Жокер - със спиране, пък било то и екстремно, не можеш да развиеш дори близка температура до тази, при която се обработва материала за дисковете, преди първоначалното струговане. Колкото до "истинските дискове" - щом и при АТЕ, Zimmermann и т.н. започнаха да се появяват издънки, какви истински цивилни дискове да си купи човек - EBC? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nakata 176 #12 Отговорено 3 Юли, 2014 Миналия месец имах проблем с спирачките задържаха леко откачих спирачните апарати почистих с шкурка 1000 водачите смазах с специална грес и всичко тръгна леко но като натиснах да прибера цилиндърчено не искаше да се прибере с една скоба го прибрах и монтирах всичко .Гумата се въртеше малко трудно след натискане на спирачкити ама аз мислех че ще олеке .Минах 20 км.вечерта и ми затегна спирачката посиних диска до вкъщи .Оказа се спирачен маркуч от 10 години я имам колата до сега не бях сменял спирачен маркуч .Ако не бях въртял спирачния апарат нямаше да разбера проблема .Тъй че и това е вариант Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #13 Отговорено 3 Юли, 2014 Колега Stefдолначерта, нямах желание да изпадам в малопишкавост, но какво пък - по-малка няма да стане. Нещата които ме караш да изпоназнам, съм ги изпоназнал преди има-няма... 27 години. Поради което ще си позволя, да ме прощават админите, модовете и всички други колеги, да ти припомня, че чугуните са доксан-докуз видове и не всеки е подходящ за спирачни дискове. Проблемът идва оттам, че в целта си да докарат конкурентни цени, повечето фирми занижават контрола на качество и... те ти тебе насрани дискове с табела. А, най-сериозния момент да ти вържа на брътвежите е, че просто става дума за спирачки, а не за декоративни лайсни! Върви си освобождавай напрежението как ти е кеф, но не давай акъли, от които някой може да пострада! Анандънму, чоджум? И след като ми мина, за протокола - обикновени, гладки Брембо (последния ми дерт е да правя реклама на едни от световните лидери), наистина са повече от доволно качествени и истински дискове, от явно точния чугун. Апаратите ми задържат грозно от доста време време вече, щото нямам време да си спра колата и да ги оправя, но дисковете, на края на втория индикатор за износване, въпреки често идиотското ми каране, не поддават и тва е. Пък, Ате, мате... Цимерман ми беше пианото. Айде, без лоши чувства и освен да залагаме на марки, които си държат на качеството, друго не знам. Тъй де, и да не даваме акъли, които могат да доведат до беля. Поздрави! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stef_ 62 #14 Отговорено 4 Юли, 2014 И в крайна сметка, след цялото спорене и оборване, стигна до същото, което написах в първия пост в темата - че проблемът е в калпавите дискове, които са на пазара. И не виждам с какво моите съвети застрашават чуждата безопасност - моите спирачки са си в пълна изправност. Може би просто си предозирал с някоя течност, преди да пуснеш поста? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JayR 77 #15 Отговорено 4 Юли, 2014 И двамата имате право, няма нужда да си плюем в устите, нали си помагаме? Иначе ако става на въпрос, познавам хора и без Брембо да изкарват по 100к км с един комплект, ама тва не означава нищо в случая, защото искам да излекувам причината, а не следствието (криви дискове). Утре ще изкривя и брембото и пак ще почне ходене по мъките. Затова съм решил този път да не бързам с пазаруването, а да го оставя за накрая. Нужен ми е съвет за диагностика на спирачната система, така че да изключа всички други варианти без дискове и накладки. След това спокойно ще отида и ще хвърля някои лев за хубави части (уж) и ще видим кон боб яде ли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GS= 84 #16 Отговорено 4 Юли, 2014 Провери си спирачните апарати колега, дали нормално работят/движат,да не са нещо криви?? поради незнайни причини, главините виж също да не са с разбити лагери. Друго няма какво да е!...Системата е достатъчно проста.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanio_tt 17 #17 Отговорено 7 Юли, 2014 Вероятно в случая имаме съвкупност от стил на каране, некачествени дискове и евентуално задържащи сп.апарати. Като начало започни с ремонтни комплекти за сп.апарати, шкурене на главините, смазване на буталцата и евентуална профилактика на цялата система. С дисковете гледам си препатил вече....накладките са не по-малко важни. Може да помислиш и за конверсия с по-големи дискове, ако филма не е много голям и мислиш да си караш колата още дълго. Аз с предишната ми кола (Митсу Galant автомат) за ~60000км. карах с 5ти чифта предни и 3ти чифт задни накладки и една подмяна на предни дискове. И аз се бия в челото ама това са фактите. Последните 2 чифта предни бяха червени EBC, последните задни зелени EBC и дисковете EBC GD серия (оригиналния размер 282mm). Че карам здраво да - ама това ми се струва прекалено. Всичко перфектно по колата, ама аз - профилактики, ремонтни комплекти, течности, EBC опред/отзад, GD дискове и пак трагедия за 10-15к км. Агресивен стил на кране, малки заводски дискове за тая кола и ето ги резултатите! Поздрави и не се отчайвай! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tat 0 #18 Отговорено 7 Юли, 2014 Колега не съм от разбиращите ама да не би тези 20к километра да са по планински пътища?Аз с мойте дискове съм минал 100к километра, но спирачката я ползвам предимно ако не мога да намаля с двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JayR 77 #19 Отговорено 8 Юли, 2014 tat, писал съм в началото на темата, не е там проблема. Според мен се касае за спирачни апарати, ще направя профилактика и ще постна резултати. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #20 Отговорено 12 Юли, 2014 Докато чакаме резултата, да пусна малко информация. Предната седмица, задържането на спирачките ми стана непоносимо. Колата спираше сама, на малки наклони си стоеше сама, без да и помагам с педала, а че не вървеше и харчеше като камион, то е ясно. Поради инстикта с горещите котлони от детството, не пипах дисковете, но джантите пареха, мамка му. И понеже ме хвана шубе да не ми изгорят гумите най-накрая взех ремонтни комплекти, теглих една майна на работата и разглобих спирачките. Как съм избивал водачите, няма да разправям, но голям бой падна, защото нямам преса, нали. Ама, пък имам хубав, голям чук. Дисковете, както казах и по-нагоре, са на финала на живота си - втория маркер за износване е на път да изчезне. Имат неравномерно износване, но по радиуса. Накладките, ТРВ, са на половина. Ще изкарат до края на дисковете. Как да е, изчистих мизерията и известно количество ръжда, и сглобих с новите водачи и уплътнения. Буталата само ги пораздвижих, защото в комплектите нямаше гуми за тях и не ми се рискуваше да ги вадя. И така, спирачките отново биват, а дисковете нямат ни най-малък мерак да се кривят. Защото са... ай да не правя пак реклама. Следващите пак ще са същата марка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shpeer 53 #21 Отговорено 13 Юли, 2014 Колеги преди време ( 40 000км ) поради подобни проблеми с нови дискове ( смених два комплекта ) си взех за 40лв два диска втора ръка и още май доста ще изкарам с тях . Случвало ми се е да блокира апарат да задържа диска да се загрява карал съм по родопите по цял ден , никакви проблеми . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MugenPoweR 1 #22 Отговорено 7 Юни, 2015 Колеги, моля погледнете и моята тема, ако има някой добър съвет ще съм благодарен. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=97783&hl=%2B%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B8+%2B%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #23 Отговорено 15 Май, 2016 tat, писал съм в началото на темата, не е там проблема. Според мен се касае за спирачни апарати, ще направя профилактика и ще постна резултати. И какви са резултатите колега? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobchoo 139 #24 Отговорено 27 Май, 2016 Здравей колега! Имах подобен проблем при моят сивик. Ужасно ме дразнеше направо си беше опасно, едно дърпане на ляво и тресене. Смених накладките, почистих добре апаратите и ръбовете на дисковете преди монтажа и всичко се оправи. Сега дори при спиране от 140 до 0 няма тресене грам и съм много по сигурен в колата си. (Старите ми накладки бяха едни запечени и с малко феродо. Новите са ок. Дисковете ми вероятно са оригинални. Взех я на 135 к км, а сега гоня 200 000 и нямат изкривявания. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Chumata 25 #25 Отговорено 27 Май, 2016 В твоя случай сваляш сп.апарати купуваш 2 ремонтни комплекта за ревизия изчиставаш добре водачите ръжди боклуци ,за да си сигурен,че апарат не ти задържа,после промивка на спирачните маркучи с нова течност, нови накладки и отиваш на пристъргване на дискове Сглобяваш и 500км поне избягвай реските и продължителни спирания. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове