Jump to content
kaio262

влага във фаровете на Акорд 7

Recommended Posts

Здравей те,

отскоро съм собственик на акорд 7 и мн му се радвам ,но забелязах че се има доста кондез във фаровете. Казаха ми да отворя капачките ,а форовете да работят няколко часа и влагата ще се изпари , след което да затворя капачките. Е направих го , но на дръгия ден отново имаше влага. Някои имал ли е подобни проблеми и да ме посъветвате как да го реша. Някак си ме ми се сваля броня за да вадя фаровете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Привет, честита придобивка.

И при мен го имаше този проблем няколко пъти през зимата, явно от някъде е било влязло влага. Образуваше се конденз от страната на дългите. Единственото решение е както ти каза да махнеш капачките, Не е задължително фаровете да работят през това време, просто остави така колата някъде на слънце и готово. Сега в дъждовните дни като я карам, не забелязвам да има повече проблеми.

Редактирано от Imst

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз потвърждавам,получавал се е конденз.Не съм го лекувал,сам си заминава:))).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... конденз, за да изчезне, както са ти казали ... махаш капачките палиш късите и отиваш на някъде с колата (забележи не трябва да вали, или да е висока влажността на въздуха, целта е да изгониш влагата от фара и тогава да затвориш капачката), спираш гасиш двг-то, да не стане някой беля ремъците докато завиваш капачките и си готов.

При мен този проблем се появяваше след автомивка(не всички), явно ползват някакви накрайници които разпръскват водата под ъгъл и ... ми се мокреха целите фарове, дори и задната част в двигателния отсек и може би влиза водичка през отдушници или разните винчета за регулировка ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По принцип на всички коли фаровете и "стоповете" имат отдушници.

Нямам представа, как изглеждат вашите. Обикновено са отзад, около капачките. В повечето случаи са малки, гумени, "Г"-образни маркучета, насочени надолу.

Ако са запушени (прах+влага=кал) няма как да изчезне конденза.

 

Изгонването на конденза става и с пистолет за горещ въздух, или обикновен сушоар. Махат се капачките и крушките и се духа във фара. Преди това трябва да сме сигурни, че отдушниците са чисти.

И след това, капачките не се слагат веднага, а се оставя фара да изстине сам, т.е. температурата му да се изравни с околната.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, но докато намеря снимки, ми изтече времето за редактиране :angry:

 

post-13558-0-96539300-1400154051_thumb.png

 

post-13558-0-49324300-1400154068_thumb.png

 

На първата снимка гумения накрайник липсва.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се случи точно това след мивка.

На кое викате "капачки" - на тези гумените накрайници ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не, има едни мръсно бели капачки. Виж първата снимка от поста на колегата Краси-Мир - голямата капачка в дясно от оградения с червено гумен накрайник.

Редактирано от Imst

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И последно тези гумени накрайници там ли трабва да бъдат или не?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип да, но не е фатално да ги няма.

Важното е да не са запушени. Те са маркучета, а не тапи, и са там да затрудняват влизането на прах и вода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се получи конденз в десния фар (от страната на дългите). Явно като я купувах, автоджамбазина се беше постарал да прикрие проблема и се направи на разсеян. :whistle: . Но още при първото миене и конденза се получи. И аз пробвах с отваряне на капачките, обдухване с горещ въздух, поставях торбички със силикагел - никакво подобрение, конденза оставаше. Затова сега по Гергьовден с повечето почивни дни реших да се заема генерално с проблема и вече мога да се похваля, че конденза е в историята :yes: . Ето и процедурата, ако решиш да започваш:

1. Свалих фара и отлепих стъклото. Ако не е отлепяно преди стъклото и е с оригиналното уплътнение (нещо като черен силикон за лепене на стъкла), трябва да се нагрява фара за да се размекне уплътнението и тогава стъклото излиза много лесно. Не размекнеш ли уплътнението има опасност да пукнеш стъклото - все пак е плексигласово. Изчиства се всичкия силикон от канала, където ляга стъклото, както и силикона полепнал по стъклото - докато е размекнато уплътнението се маха лесно с бензин (само внимаваш да не попадне по рефлекторите и по прозрачната част на стълкото).

2. Измих стъклото и го полирах отвътре. Беше помътняло от конденза. Използвах от тези комплекти за полиране на драскотини по боята,  където ги продаваха в лидъла. Стана като ново. Провери и за пукнатини - аз имах отдолу и използвах секундно лепило.

3. Следва сглобяване - напълних канала където ляга стъклото със силикон за лепене на аквариуми (мисля, че беше на хенкел - едно безцветно). След това поставих стъклото и го оставих да стегне. После отгоре там където стъклото и тялото на фара се допират по цялата дължина обмазах със монтажен силикон - за още по сигурно.

4. След като изсъхна силикона започнах през отвора за дългите да обдухвам с пистолет за горещ въздух - около половин час, ако има останала влага да изчезне. Внимаш да не доближаваш много пистолета, че пластмасата може да омекне.

5. След това още докато е горещ и сух въздуха вътре, затворих капачките. Еми това е.

Оттогава е мита на ръка, на автомивка, карана е в дъжд - конденз няма. Надявам се да съм ти помогнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с одушника важи ли за ксеноновите фарове? Питам защото при мене на единия фар, на който нямам кондез този отвор е запушен изцяло с плсмасово капаче. На другия фар имам кондез и това капаче липсва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята красавица я взех от човек, който я е купувал чисто нова през 2006 г. Понеже видях, че в халогените има конденз, го попитах и той ми обясни, че проблемът с конденза по фаровете на 7-ма генерация бил масов и даже за фаровете била обявена сервизна акция. Тогава той отишъл в Бултрако, където безплатно са му сменили фаровете и от тогава нямал абсолютно никакви проблеми. Аз като я взимах колата само десният фар беше помътнял/пожълтял отвън от времето, но след полиране лъсна.

 

Та в тази връзка да питам, казаното от Вас по-горе и дадените рецепти важат ли за халогените или там процедурите са съвсем различни и структурата също. Като видях как се сменят крушките, нещата май ще са по-трудни. За едни крушки я вдигаха на подемник, сваляха някакви капаци отдолу и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете с такъв проблем са сменяни гаранционно даже до 5-та година след продажбата, но вече всички Акорди 7 ген. са на повече!

На моя също се появи конденз на единия фар, но се оказа, че изобщо нямам на него голямата пластмасова капачка. Поръчах си нова в Бултрако /но без гуменото уплътнение, което беше на цена почти като капака/, сложих един гумен "О" пръстен и проблема се реши!

Задължително си прегледайте всички гумени уплътнения по фара - на капачките и маншоните. Ако са наред, а проблема остава, може би решението е в поста на dragomm по-горе!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се получи конденз в десния фар (от страната на дългите). Явно като я купувах, автоджамбазина се беше постарал да прикрие проблема и се направи на разсеян. :whistle: . Но още при първото миене и конденза се получи. И аз пробвах с отваряне на капачките, обдухване с горещ въздух, поставях торбички със силикагел - никакво подобрение, конденза оставаше. Затова сега по Гергьовден с повечето почивни дни реших да се заема генерално с проблема и вече мога да се похваля, че конденза е в историята :yes: . Ето и процедурата, ако решиш да започваш:

1. Свалих фара и отлепих стъклото. Ако не е отлепяно преди стъклото и е с оригиналното уплътнение (нещо като черен силикон за лепене на стъкла), трябва да се нагрява фара за да се размекне уплътнението и тогава стъклото излиза много лесно. Не размекнеш ли уплътнението има опасност да пукнеш стъклото - все пак е плексигласово. Изчиства се всичкия силикон от канала, където ляга стъклото, както и силикона полепнал по стъклото - докато е размекнато уплътнението се маха лесно с бензин (само внимаваш да не попадне по рефлекторите и по прозрачната част на стълкото).

2. Измих стъклото и го полирах отвътре. Беше помътняло от конденза. Използвах от тези комплекти за полиране на драскотини по боята,  където ги продаваха в лидъла. Стана като ново. Провери и за пукнатини - аз имах отдолу и използвах секундно лепило.

3. Следва сглобяване - напълних канала където ляга стъклото със силикон за лепене на аквариуми (мисля, че беше на хенкел - едно безцветно). След това поставих стъклото и го оставих да стегне. После отгоре там където стъклото и тялото на фара се допират по цялата дължина обмазах със монтажен силикон - за още по сигурно.

4. След като изсъхна силикона започнах през отвора за дългите да обдухвам с пистолет за горещ въздух - около половин час, ако има останала влага да изчезне. Внимаш да не доближаваш много пистолета, че пластмасата може да омекне.

5. След това още докато е горещ и сух въздуха вътре, затворих капачките. Еми това е.

Оттогава е мита на ръка, на автомивка, карана е в дъжд - конденз няма. Надявам се да съм ти помогнал.

А фара как го свали? Наложи ли се да сваляш бронята?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

za6o, докато преглеждах една камара клипчета за ... фарове дали тези тапи трябва да са там или не, на по-вечето места откачаха бронята от страната на фара и по този начин го измъкваха. Сега ако мислиш да сваляш и двата по удачния вариант е да я свалиш цялата.

 

Прави ми впечатление, че на левите фарове тези гумени калпачета липсват за разлика от десните(както при мен) и точно в левия фар се появява конденз, каква логика има не знам. Както и да е напъхах в отвора гумен уплътнител, понеже не можах да намеря по магазините такава гумена шапка. След някой друг ден и ... дъжд, автомивка ще дам отзив дали има смисъл от цялата тая процедура и съответно причината за конденза дали се дължи на липсата на тая гумена шапка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

didipov, за съжаление конденза не е поради лиса на гумен уплътнител на одушника на фара. И при мене лисваше такъф. След като запуших одушника кондеза отново се появява. Даже ми се струва, че е по-вече от преди и вчера отново го махнах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

goga, аз си мислех че съм намерил решение на проблема. При мен след мивка направо се появява капка вода в черната/долната част на фара, т.е. влиза от някъде много здраво водичка. След като видях че липсва тази тапичка викам ... това е. Все пак ми е много интересно защо на десния фар има а на левия няма... така ли е фабрично или не .... аз не мога да кажа със сигурност, защото пребоядисвах предна броня и може бояджията да е спестил .... някой тапичка, болче!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...