Jump to content
KrIv

Шум в двигателя 2.2 i-CTDi N22A1

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Въпросният шум се чува откъм пистовият ремък. Звукът е аналогичен на звук от скапан лагер(нещо като стържене,търкане на метал в метал).Концентриран е в долната част на мотора около демпферната шайба на коляновият вал.Когато колата е студена звука е по тих,но като загрее той се усилва и идва момент в който не се чува нормалният шум от работата на мотора.При форсиране на двигателя звука се трансформира във виене. Мога със сигурност да кажа,че не идва от ролките и колелетата които обслужва пистовият ремък,защото със свален ремък звукът не изчезва.Някой от Вас имал ли е този проблем и какво е решението? Съмненията ми са за верига/и,но от всичко което изчетох стигам до извода,че трябва да се чува тракане,а аз не долавям такова в моя мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, ти с този свален пистов ремък, озадачи всички - то затова сигурно, няма коментари или предположения.

Дано, не е нещо много по-сериозно от веригата.

Чудя се, дали нещо демпферния маховик не се е скапал тотално и да  предава този шум, ама така от разстояние, без да се чуе е трудно.

Успех в намирането и отстраняването на проблема и дано се сетиш после да напишеш, какво е било.

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не разбирам защо трябва някой да се озадачава от свалянето на ремъка??? Едва ли е голямо събитие да се елеминира един възел за няколко секунди за да се установи дадена причина. Както описах шумът е около демпферната шайба на коляновият вал и няма нищо общо с демпферният маховик.

Редактирано от KrIv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ме разбрал, правилно за озадачаването.

Имах в предвид, че след като си елиминирал останалите заподозряни със махането на ремъка, започва чуденето от какво може да е този шум. 

А по повод демпферния маховик и аз не вярвах, че е способен да предава какви ли не шумове на различни места по двигателя, ама се убедих преди 3 месеца.

Преди нова година бях в сервиза на Хонда за обслужване и понеже от известно време, се беше появил един странен шум, отпред, точно там където казваш ти, беше съчетан и от неравномерна работа на двигателя  до 1500об. на празен ход, та ги помолих да го диагностицират. Залагах, че това се дължи или на някоя дюза, или нещо веригите са тръгнали. Констатацията от тях беше 100%тръгнал демпфер - да ама там около него, нищо не се чуваше, пък и не даваше никакви признаци да е той. Викам си тия не са в час, но точно след 20-на дни всичко се потвърди /счупи се/.Няма да ти казвам колко беше разбит, а след смяната му всичко заспа и нито се чуват шумове нито прекъсване.

Та просто затова го споменах и не казвам, че е това със сигурност - естествено залагам повече на веригите, но така от разстояние надали някой може да ти каже със сигурност какво е..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма никакви симптоми на маховик.Сигурен съм че там нещата са ОК. За около една седмица успях да прослушам 7 Акорда от които 6 имат абсолютно същото звучене като моята.Обяснението на собствениците им е "Ама това не е ли нормално?От както я имам е така и нямам проблеми." Седмият Акорд беше 2009 :-) За мен това не е нормален звук и понеже ми е първа японка и нямам никакъв опит се допитах до Вас. На път съм да и сваля капаците и ще държа темата отворена за случаят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така само гадая, но в момента се сещам, че евентуално може да е самата  демпферна шайба на коляновия вал- нищо че си бил без пистов ремък? Чувал съм че като се скапе,започвала да издава разни шумове.Огледай я първо нея, преди да разглобяваш.

Добре е да държиш темата отворена, а ако откриеш проблема, ще е от полза на много колеги.

Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колега проблема ти е в демпферната шайба на коляновия вал ;) Не в маховика , нищо че и той е демпферен. Миналата седмица смених втора такава. Предишната втора ръка изкара 50000км, струваше ми 120 лв, сега тази пак е втора ръка за 100лв. Чисто нова е 1000лв без малко :(

Реално това им е кажи речи слабо място на тези двигатели и е нещо което е често срещано . Друго нещо , което също можеш да смениш е лагерчетата на шайбите на пистовия ремък - избиват се и се набиват нови ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от съмненията  ми е за демпферна шайба.Когато мотора работи не се вижда анормално поведение,но като се хване на ръка ми се струва много мека,в смисъл лесно се посуква. Тези дни ще взема една шайба,ще я сменя и ще пиша за резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Krlv какво стана с твоя шум?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Така както описваш ситуацията, за мен нещата са на верига. Аз имах същия проблем, първо изолирах пистовия ремък и шума продължи. Смених си веригата само горната и шума намаля, но не изчезна напълно. Смених и долната и колата млъкна, сега е тиха. Не подценявай долната верига, за да не отваряш втори път като мен! Успех! И сега вече като си имал този проблем, само се заслушай колко много коли с този двигател, се чуват да стържат :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само веригите ли смени или и плъзгачите и обтегачите. Питам защото защото обтегачите са най-скъпи и ако проблема се хване навреме меже би е възможно да не сменят обтегачите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само двете вериги. Обтегачите бяха добре. Много се колебах далибда ги сменям защото самата пластмаса по която трият веригите беше здрава, но мърда много странно и според моето виждане доста в металната основа с която се захващат, но явно е нормално, защото ги оставих и сега колата не се чува

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само двете вериги. Обтегачите бяха добре. Много се колебах далибда ги сменям защото самата пластмаса по която трият веригите беше здрава, но мърда много странно и според моето виждане доста в металната основа с която се захващат, но явно е нормално, защото ги оставих и сега колата не се чува

Това което си направил, е половинчата работа и е пълна тъпотия /извинявай/, че не си сменил и обтегачите.

Дано да нямаш проблеми в бъдеще.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато пуснах темата все още не познавах колата добре.Както се казва "този модел е така".Стържеща,тракаща или както и да е там шумна верига.Дори си мисля,че двигателя си излиза така от завода,защото имах възможноста да чуя двигател с току що сменени пред очите ми вериги,обтегачи и водачи и разлика в шума с моята няма.Колкото и дизелови Акорда съм слушал,няма кола която да е работила по-различно от моята.Напротив.За една година успях да чуя и много по фрапиращи звуци от този двигател на различни возила.Може би моята е все още добре,но все пак за мен тази звуци са анормални за какъвто и да е мотор.Проблема си стои,ама тя и колата стои и не се кара,така че никой не и обръща внимание и никой не дразни.Лошото е,че няма мераклии да я купят.Никой не се обажда на обявите.

Редактирано от KrIv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От месец имам същата кола и има шум на същото място, около шайбата на кол. вал. От купето не се чува, при отворен капак отгоре се чува, но не силно. най осезаемо е на отворен прозорец (аз съм с десен волан), когато минеш близо до стена/препятствие или пък като се наведеш до гумата/калника отдолу. Слушал съм още 2 коли, едната е като при мен, другата беше малко по-тиха. Свалях ремъка, шумът остава (е, и от ролката на обтегача има малко шум, но той е друг вид...). Тогава още не знаех, че и шайбата на кол. вал може да прави този проблем, та не съм  я проверявал, но не знам без ремък би ли могла да издава този шум...

Та подозренията са към двете вериги вътре. Вероятно шумовете са различни на износена верига, обтегач, плъзгач, но каквото и да е , то е вътре и работата е дебел. Мислех си че ще "живея" с този шум, нали не се чува вътре, много го имат, друга опасност няма, но някой спомена, че късането на верига се срещало при Акорда, което ми е малко странно.(винаги купувам коли с верига, та да нямам грижи със смяна, а то какво стана... :| )

Не трябва ли и зъбните колелета да се сменят с веригите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-хубаво се чува като подпреш някакво сухо дърво (примерно точилка за тесто) на двигателя откъм веригата а другия край в ухото и слушаш.. :)

Повтаряш процедурата и на канал с картера за да чуеш долната верига за маслената помпа..

 

Моята има същите шумове.. и като сложих по този начин да чуя отдолу веригата и ще ми продъни ухото.. а горната шум няма..

Лошото е че като се отвори и трябва всичко да се сменя.. и ДА - правилно е да се сменят и зъбните колела.. излиза солено.. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-хубаво се чува като подпреш някакво сухо дърво (примерно точилка за тесто) на двигателя откъм веригата а другия край в ухото и слушаш.. :)

Повтаряш процедурата и на канал с картера за да чуеш долната верига за маслената помпа..

 

Моята има същите шумове.. и като сложих по този начин да чуя отдолу веригата и ще ми продъни ухото.. а горната шум няма..

Лошото е че като се отвори и трябва всичко да се сменя.. и ДА - правилно е да се сменят и зъбните колела.. излиза солено.. :(

Този номер го знам, но вместо дърво използвам метална пръчка, подпряна на мембраната на медицинска слушалка. Трябва да опитам и с дървена пръчка, не знам дали ще е по-добре... Нямам канал за отдолу, но при свалена гума трябва да стане слушането.

Всъщност шумът от веригата ли е или от триенето и в плъзгачите или при лягане в зъбните колелета (разтегната и не ляга добре/точно)?

 

Споменах и късането на верига, някъде във форума коментирано ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност шумът от веригата ли е или от триенето и в плъзгачите или при лягане в зъбните колелета (разтегната и не ляга добре/точно)?

 

Споменах и късането на верига, някъде във форума коментирано ли е?

 

Никой не отговори на горното, но да питам друго:

 

Имам омасляване на двг на две места 

-в областта около нивомерната пръчка, но май се стича от хидравличната помпа...

-в областта на капака на веригата.

След като измия двг ще видя точно от къде са течовете.

На самия капак на веригата има по-малко капаче с 3 винта, което е за достъп до обтегача.(май от там е единия теч)

За какво конструкторите са оставили този достъп до обтегача, за смяна или има някакво натягане? Предполагам, че обтегача може да се извади от там, но не и плъзгача.

Ако някой знае нещо, нека сподели...Колегата stevie_p каза, че 2 пъти е свалял основния капак, знае ли нещо за ролята на малкото капаче и може ли от там да се проверява нещо?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ролята на малкото капаче на обтегача никой не каза  какво/как се проверява, но да питам друго:

Започнах да питам по сервизите (тук в Англия) за оферти за цената за смяна на верига. Цената варира в много широки граници, най-ниската е около £500, но мисля, че не са в час колко е работата, а гледат Аутодатата, че дава 3.7ч работа, което не е вярно...

Както и да е, 2-3 от сервизите казаха, че в момента доставчиците нямат кит за Акорд. (кита съдържа двете вериги, обтегачи, водачи, всичко необходимо за ремонта)

Говоря за неоригинален кит, оригинален на Хонда в никакъв случай няма да взема, зъбни колела също няма да сменям.

И така- кажете в БГ намира ли се такъв кит или по отделно всички тези части и къде, т.е. дайте линкове на сайтове? Септември ще си идвам в БГ, та ако до тогава не намеря тук, да взема от БГ.

Няколко колеги във форума са сменяли вериги, та може да знаят нещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целият комплект в БГ е 1000-1150лв. и включва и обтегача и водача на малката верига. Толкова е и в официалния сервиз. Водачите и обтегачите са единствено оригинални и май всички търговци ги поръчват от официалните сервизи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целият комплект в БГ е 1000-1150лв. и включва и обтегача и водача на малката верига. Толкова е и в официалния сервиз. Водачите и обтегачите са единствено оригинални и май всички търговци ги поръчват от официалните сервизи.

Да, за комплект говоря, който трябва да е:

Гол верига+обтегач+водач

Мал. верига+обтегач+водач

Вероятно медните шайби/уплътнители на инжекторите и други консумативи са отделно...

Искаш да кажеш, че веригите може да ги има и неоригинални, но водачи и обтегачи не съществуват неоригинални?

Дайте някои по-популярни/читави сайтове на търговци, освен официалния Бултрако, да направя запитване за оферти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14401-rbd-e01 - голяма верига;

14430-rbd-e01 - водач;

14420-rbd-e01 - водач;

14440-rma-e01 - водач;

14410-rbd-e01 - обтегач;

 

13441-rbd-e01 - малка верига;

13470-rbd-e01 - водач м. верига;

13460-rbd-e01 - това не знам как се води точно;

13450-rbd-e01 - обтегач м. верига.

 

 

http://avtopolis.net/bg/angrenazhna-veriga-komplekt-bg-3.html

 

http://namaleniavtochasti.com/341-accord-clcncm-2002-2008

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14401-rbd-e01 - голяма верига;

14430-rbd-e01 - водач;

14420-rbd-e01 - водач;

14440-rma-e01 - водач;

14410-rbd-e01 - обтегач;

 

13441-rbd-e01 - малка верига;

13470-rbd-e01 - водач м. верига;

13460-rbd-e01 - това не знам как се води точно;

13450-rbd-e01 - обтегач м. верига.

http://avtopolis.net/bg/angrenazhna-veriga-komplekt-bg-3.html

http://namaleniavtochasti.com/341-accord-clcncm-2002-2008

В първият сайт комплекта е 1150лв, но е за Акорд VIII (не знам дали е същия за VII), а във вторият сайт има само 4 части от деветте, които си цитирал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същият е комплекта за двигател N22A1. Като напишеш в гугъла "верига honda accord" излизат няколко сайта, но продават само двете вериги. Единствено във втория сайт излизат част от водачите. Според мене, ако ще се взема комплект е по добре от официалния сервиз. Цената няма да е по-висока, а може и да е малко по-ниска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не намеря евтин комплект, може да мина и само с веригите... То е ясно, че не всичко е за смяна (веригите задължително), проблема е, че като се отвори ще се види. Там където ще я правя не може да стои разглобена (заема раб. място) и няма време да се доставят части, ако са необходими. Майстора предлага да взема комплект и ще смени само необходимото, другото после да опитам да продам...Само не знам как ще се оцени състоянието на  обтегачите визуално като са хидравлични...всъщност не знам какво може да им стане, за да не са наред...ако някой  е виждал и може да каже нещо-моля.

Не ми казвайте колко е хубаво да се смени всичко...Целта е само шумовете да спрат и да не се скъса докато я притежавам, а то не е повече от 2-3г, за това не си струва сериозни инвестиции...

Да, с Гугъла излизат сайтове и предлагат само веригите на FEBI BILSTEIN, но май са по-скъпи от тук (същите)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че най-съществената част е обтегача при смяната на веригите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че най-съществената част е обтегача при смяната на веригите ;)

Добре де, чувал съм това мнение, но никой не може да каже защо, след като се знае, че шум издават разтегнатите вериги...освен това обтегачите са два, а са най-скъпите от комплекта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,чувал си, а помислил ли си защо?

Късия ход на самия обтегач,съчетан с износването на така наречения банан(успокоител), водят до това тракане (шум) на веригата. Самата верига,може и да се отпусне и износи с времето,но ако има как да и се обира луфта(да е винаги нормално опъната), няма да трака и на практика ще изкара ресурса на двигателя.

Ако,трябва да сме точни, при този ремонт, би трябвало зъбните колела също да се сменяват, но всички ги подминават - въпрос на виждане.

Сега,колата и парите са си твои и ти решаваш какво да правиш и какво да сменяваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всички тези неща ги знам, но не променят виждането ми. Просто тук нещата са различни от БГ, колите не се притежават дълго както в БГ (в масовия случай) и никой не го е грижа за следващия собственик (за това и колата купих в такова състояние, аз съм си виновен разбира се). Труда, ремонтите са ужасно скъпи и когато ремонта стане съизмерим с остатъчната стойност на колата,, тя отива на моргата, не се ремонтира до безкрай. Трябва да се улучи баланса колко, кога да наливаш в ремонти или продажба/морга.

Пример от личен опит- взех Акорда и от 2 месеца се опитван да продам Авенсиса безуспешно. Постоянно свалям цената, никакъв интерес, а е в безупречно състояние, на 86х.мили. Сега цената е £1500 надолу в сравнение с когато я купих преди 2г, минал съм само 10к мили, защото работата ми е наблизо, не съм давал пари за ремонти. А ако бях налял смяна на маховик, верига...какво става- вечно моя или на моргата. Тук лесно се купува, трудно се продава, никой не се интересува какво си сменил..., те не идват да я видят, та ще ги интересуват подробности.

Това лирично отклонение направих, за да е ясно защо не купувам оригинални(скъпи) части и консумативи, никой няма да го оцени, а аз няма да я карам цял; живот.

Та по темата: Късия ход на самия обтегач,съчетан с износването на така наречения банан(успокоител), водят до това тракане (шум) на веригата

Исках да кажеш, че хода на обтегача конструктивно е къс и не може да обере износването на банана, което едва ли е повече от 1-2мм и разтягането на веригата или хода на обтегача по някаква причина става къс, което не е логично. Ако първото е вярно, смяната на банана и веригата би трябвало да оправи нещата с шума.

По-скоро бих повярвал, че понеже е хидравличен, уплътненията изпускат, от износване на плунжера също и като резултат не държи достатъчно налягане на ниски обороти и не създава достатъчен натиск, който да компенсира износването на банана/веригата.... Всичко това са теоретични разсъждения, но ако един път го видя, ще мога да кажа веднага как са нещата. Някои колеги са правили този ремонт, могат да кажат нещо...то сляпата смяна на всичко с ново всеки го може, но не винаги е необходимо...

Редактирано от JapCar
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така,  да споделя резултата от смяна на веригите (смених само тях и медните уплътнители на дюзите, осланяйки се само на моите виждания):

Купих веригите от БГ от Балканпартс (204+93лв). В предварителния разговор ми казаха, че са оригинални, получих ги за около 10 дена. Не знам какво се разбира под "оригинални", но не бяха, в смисъл едва ли Хонда си прави веригите, вероятно ги купува от различни доставчици... И двете бяха от различен производител, едната немска, другата неизвестна...Не кутията пишеше Honda Genuine Parts (кой производител пише на опаковката, че е истинска частта), няма никакъв парт номер. Малката верига беше пликче закопчано с телбод на което имаше само Japan, пак без парт номер...Не казвам, че са лоши веригите, все ми е едно.

Смених ги в малък гараж (поляк), защото каза, че е сменял вече на 3 Акорда. Излъга ме , като гледам как се чудеше на някои неща...но все пак работеше подредено, не беше мърляч.

Трябваше да стане за 1 ден, но работата е много за сам човек, стана за 2-3, макар и не цели. Аз се въртях там и само почиствах свалените капаци, дюзи...

Верен на съсловието си, се опита да ме изработи и с парите. Обичайната практика- след като разглоби колата, за да няма отказване, мрънка, че работата била повече отколкото очаквал...

Та, като видя, че малката верига изисква сваляне и на картера, каза, че сме говорили само за ангренажната верига и ще трябва да платя още. Това  не е вярно разбира се, преди да почне му показах двете вериги, още казах му първо да източи маслото, нали ще сваля картера- тогава каза, че няма нужда, което ме усъмни, но не очаквах да се извърти... Поиска £50 допълнително...накрая кандиса да ги разделим и продължи работата.
Както и да е- веригите са сменени (без силно препоръчваните останали скъпи неща, че даже и зъбни колела :) ) Плъзгачи/водачи не са сваляни да ги разгледам подробно, но на опипване може и да имаше 0.5- 1мм износване на някои места, което пак по мое виждане не е фатално и не допринася за шума, просто шумът ще започне отново малко по-рано отколкото ако са нови, (по-рано обтегача ще спре да натяга достатъчно) но това както е известно, не ме вълнува... :)

Когато смених маслото, като купих колата, новото почерня напълно след първото запалване, толкова е бил замърсен двг. Сега след като изчистих всички достъпни детайли, маслото си е бистро след 2 дена каране... :)

Шумът, заради който правих тези гимнастики, изчезна.

Трябва да кажа, че във фейслифта, вероятно на някои серии, не всички неща са били променени, както впоследствие. Например обтегача ми трябваше да е от новия "плаващ" тип, но моя си беше стария, с тресчотка. Ремъка трябваше да е късия, но моя беше дълъг (за това съм писал когато го сменях), макар, че съм 2007, по средата на фейслифта...

И така, голям кеф е като не чувам шума на веригите като отворя прозореца (десен волан). Преди се чуваше много, тъй като кората под двг я няма.

Кажете ми тази кора само отдолу ли е или завива нагоре под калника около ремъка, или за там има отделна кора?

Като страничен ефект се яви по-трудното палене. (разтрисането при палене/гасене си го има, така и не се изясни в една друга тема. Задния тампон на двг в който се съмнявах си е добре). Преди палеше от едно завъртане на кол. вал, сега около 2-3 сек въртене. Така беше първите 1-2 дена, сега май намалява въртенето... Възможно ли е да не се е обезвъздушила напълно системата или да не е херметична някъде и да влиза въздух когато стои? Нямам обяснение за този ефект, някакво предположение?

Редактирано от JapCar
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, 

миналата седмица сменях кората под двигателя ,една цяла е .На старата ми бяха счупени тези парчета които отиват към подкалника .Преди ми се виждаха  демпферната шайба и пистовия ремък  ,сега с новата всичко е  ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, 

миналата седмица сменях кората под двигателя ,една цяла е .На старата ми бяха счупени тези парчета които отиват към подкалника .Преди ми се виждаха  демпферната шайба и пистовия ремък  ,сега с новата всичко е  ОК.

От къде/на каква цена/нова/стара я намери?

С винтове или пластмасови копчета се закрепва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демпферната шайба е. По спомен беше около 100-150лв нова. Това е от обичайните болежки за сменяне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демпферната шайба е. По спомен беше около 100-150лв нова. Това е от обичайните болежки за сменяне.

За кое става дума? Демпферната шайба си беше ОК...Много трудно я отви майстора, с въздушния пистолет не стана. взе от приятел по-голям, за камиони и стана от раз...

Да добавя:

Много трудно отви и винтовете на кобилиците (М6 дълги), които държат инжекторите. Помогна някакъв спрей Вюрт и след час се отвиха. За да ги завие обаче доста време чисти кладенците на тези винтове. Когато е вадил инжекторите не бях там, но не е било трудно, като ги беше напръскал със същия спрей.

Късата верига не съм мерил, но дългата беше с около 5мм по-дълга (сгъната) от новата.

За да свали капака на картера, трябваше да разхлаби целия събфрейм под двг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах си кората от български сайт ,нова 75лв.  и крепежни копчета  10лв. пакетчето (10 бр.) .

Кората не е оригинална и на места се налагаше да разширявам отворите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...