no1else 162 #1 Публикувано 26 Август, 2013 (Редактирано) Здравейте колеги, от известно време карам ЦР-В първа генерация. Мислех да си търся друга кола с която да се занимавам и да оставя В-то на мира, но както ме посъветва един приятел....по-добре да не давам излишни пари за друга кола и да се занимавам със КАТ и суапове при положение, че В-то съвсем не е лоша платформа. Идеята на тази тема е да споделяме инфо за модове и тунинг на колите ни които не са толкова специфични. За Витек-овата тиква всичко е ясно...билдове има зверски много, проблема ми с него обаче е се качват коне, но го няма въртящият момент както при всяка друга Хонда. За това в последно време чета билдове при които колата си остава без Витек и пак лесно стига 200кс на колелата, но качва доста въртящ момент. Другият ми проблем е, че с Витекова конверсия мощността идва при много високи обороти, а те точно за Б20 мотора не са добра идея. На запад хората си балансират коляновите валове с маховиците и прочие до около 9000 оборота и можем да кажем, че мотора пак ще има reliability. Тук обаче това не знам къде може да се направи. В-то е нещо като уголемена версия на 6та генерация. При суап на мотори се ползват тампоните за 6та. Проблема е че тежи малко над 1300кг и има аеродинамиката на куб на Рубик :)/>/> Да започнем подред: 1. Тегло...при над 1300кг при РД1/2 версиите с 4х4 попаднах на билд на френски канадец който сваля кардан, диференциал, шумоизолация и други стандартни неща, за да олекоти. След премахване на резервни гуми, инструменти, задното и шумоизолации резултата е 170кг надолу в теглото на В-то. Този резултат ни вкарва в категорията на Интегра и базова 6та генерация, но губим едно важно преимущество --> 4х4 :(/>/> 2. Тампони...тампоните на В-то за същите като на 5-та и 6та генерация...просто всичко е малко по-голямо. Вариантите за добри тампони са два. -->Първо комплект на Prothane --> http://www.prothanesuspensionparts.com/products.asp?cat=Honda+CRV+4WD+1998 пълен комплект полиуретан който до БГ стъпва на около 550лв -->Другият избор за подобрени тампони е Hardrace --> http://www.hardrace.com/products.asp?strClass1=11&strClass2=24&strClass3=11 тук цената е по-солена, но става дума за твърда гума. Полиуретана се монтира по лесно и няма нужда от преса за повечето тампони, с по-ниска цена е и няма нужда от така нареченото клокване при монтажа си, но му трябва подръжка. Твърдата гума е по-скъпа, няма нужда от обслужване. Трябва да се монтира на преса и ако майстора си остави ръцете половината ви скъпоценни тампони могат съвсем скоро да се скъсат. 3. Снижаване на колата...чикиджийският вариант със рязането на пружините го забравяме. Имам няколко варианта: -->Първо амортисьори и койлове. За съжаление Кони отдавна не правят амортисьорите за задницата ни. Най-хвалената комбинация е Ground Control Coilovers + Кони, но понеже няма Кони за отзад, може да се замени със KYB AGX които също са добър избор. -->Второ само пружини....вариантите ги има на сайта на Kingmotorsports и в ибей. За съжаление добрите фирми не са фенове на В-тата. -->Трето койлове както си му е реда. Вариантите са 2 :)/>/> Койлове от Акорд CD (94-97) които с малко побългаряване стават и като килограми колите са почти еднакви. Или койлове специално за В --> Ksport, D2, Yonaka и BC Racing. Могат да се докопат от Англия и цената средно идва около 1500лв. Кспорта са най-ефтини и аз съм се спрял на тях. Килограмите на пружините за 14кг предни и 7кг задни за Кспорт. 14кг предни и 8кг задни за BC. Тук имам нужда от помощ защото не успях да намеря колко килограма са стоковите пружини, моля ако някой има инфото да сподели. Слагат и койлове от ИТР или Сивици, но задницата пада зверски ниско или амортисьорите гърмят понеже не са за толкова тежка кола. Проблеми при снижаването отзад се решават с камбър кит (БГ варианта подлагаш шайби), отпред ако се улеем горният ни носач се заклинва в ботуша и трябва да играе чука :)/>/> 4. Двигател... --> ако се сложи Витекова глава избор за смукатели има много. Ако се запази главата на Б20ката избора е смукател от Б16ка който дава най-добри резултати и с леко преправяне стил гето мод се монтира на Б20ковата тиква --> http://honda-tech.com/showthread.php?t=3035287 Плюсовете са по-добър flow и качване на мощност по цялата крива. Може да си менкате смукателя без да губите охладителна течност. Разкарваме жирафа и олекотяваме :)/>/> Минуси: пада си преправяне, трябва байпас на охладителя и да се запуши отвора на за несъществуващият ЕГР при Б20. --> Изпускател ... тука е голяма гредата :)/>/> по принцип всички колектори от Б серия ни пасват като ръкавица....ха дано ама надали....раздатката за задното пречи на колекторите. За целта колекторите трябва да се поизкривят (което не ми е ясно как ще стане и много зависи от колектора 4-2-1/4-1 и дължината на рънърите). Ето джокер на преправен колектор. Другото е готов колектор за В 4х4 .... прекрасната марка OBX които правят catback за В и колектори които са болтон монтаж, но в момента никой представител на ОБХ ги няма налични. 5Ziegen също имат модел който е болтон, но също е неоткриваем за момента. --> CAI Cold Air Intake .... варианти се намират, но са доста скъпи. Няма нищо готово за нас и всичко трябва да се преработва малко, за да пасне. Аз лично съм се спрял на варианта за Ice Box-а на Comptech --> http://www.ct-engineering.com/ProductLineup/AcuraIntegra/AcuraIntegraHighFlowAirIntake/IceBox,9401LSRSGSGSRTypeR/tabid/1121/Default.aspx Намира се лесно, изпълнен е добре и пази от хидролок. Цената се преживява. Варианта ми е тръби със силиконови снадки до кутията. До тука със болтоните I/H/E За самият двигател не мисля да се задълбочавам. Там компресии, бутала, валове и тн. са стандартни общо взето. При нонВитек варианта обаче валовете имат малък избор и той е Brian Crower --> http://www.briancrower.com/makes/honda/b18ab18b.shtml Ползват се карантии за Б18Б който е на Интегра ЛС и е пак без Витек само че е 1.8л 5. Gearbox.... тук попаднах на няколко интересни неща, но и тук съм най-голям лаик и имам нужда от помощ. --> кутията до колкото разбрах е с черупка на Б серия и карантия на Х монтаж на LSD в кутията на В-то --> http://honda-tech.com/showthread.php?t=3027124 Малко побългаряване, но имаме ефекта УАУ :)/>/> --> http://www.gearspeedwholesale.com/ и Синхротеч правят карбонови синхронизатори за В. Искам някой да ми обясни какво е преимуществото от монтажа на такива и каква е разликата между карбонови и написаните в сайта им brass синхронизатори. --> Монтаж на 5та скорост от Интегра ЛС...според мен е това --> http://www.gearspeedwholesale.com/product_p/oegs-ls5gs.htm Иска се отново преправяне на вилицата, но ефекта определено си заслужава --> Всички знаем че ръчните кутии със 100км/ч са на 3000 оборота....след монтажа на 5тата от ЛС на снимката ясно се вижда как колегата е с над 70мили/ч при малко под 3000 оборота. Това прави този мод един от тези които ще са на дневен ред при мен. :)/>/> Повече инфо има пак в линка за монтажа на ЛСД-то което е монтирал колегата по-горе. 6. Олекотените джанти са ясни. Освен това дискове и апрати от ИТР стават за В-то .... със същият размер са и има голям избор там. Намерих кит на 282мм мисля на Кспорт със алуминиеви "шапки" на дисковете и алуминиеви апарати. Това и леки джанти ще свали яко така нареченият unsprung weight при които съотношението се води за 1кг unsprung weight = 4кг от масата на колата като цяло. Теглото ще падне доста, но цената е солена 7. Смятам да сложа задни стопове от автоматик и да си кача задните светлини горе. Задна броня от автоматик без отвори по нея и се отървам от досадните свтлинки на бронята които нямат намиране Отделно че всички вече ще виждат когато давам назад. Моля ако някой има опит с това или стопвете не пасват да сподели. Ми това е общо взето основните неща които са ми допаднали които са строго специфични за В. Моля ако някъде съм сгрешил или някой колега има друго полезно инфо да сподели. Очаквам K1riL да се включи за модовете и ще ми трябва помоща на fenabg за скоростните кутии. Ако някой е намерил нещо друго интересно или олекотени детайли или други варианти за модове да сподели. Никъде не намерих каква точно се води скоростната кутия на Б20Б3, какви са скоростите и подробности. Намрих че двоен съединител се монтира без проблеми в нея и по-горе написаното, но ми трябват пояснения Редактирано 26 Август, 2013 от no1else 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #2 Отговорено 26 Август, 2013 Ей че свежа тема и за нас с автобусите. Ще следя с интерес, иначе колега гледах едно две клипчета на CR-V-та с турбинки, ми доста са вдъхновяващи. Извинявам се, но съм тунинг лаик при теб изключен ли е варианта за турбиниране? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #3 Отговорено 26 Август, 2013 И аз ги гледах колега, но задният дифф се предава на около 300кс на колелата и касетите му стават консуматив. При положение че 200кс се вадят дежурно без Витек, а с Витек кратуна стига 250кс на колелата със стандартните неща не виждам много смисъл. В Щатите имат 12-13секундни В-та, но са само на предно. Предните ни полуоски са дебели 36мм .... точно колкото на истинската JDM Integra Type R със скоростна кутия N3E. Просто хората не се занимават с тях понеже са тежки, няма олекотени детайли за тях и поради лошата им аеродинамика. Въпреки че както пишат в HT форума --> N/A is the expensive way to go slow аз не мисля за духалки. Намерих колкое Final Drive-а на кутията 4.562 което хич не е зле за камиончето Това което ней-много ме дразни в него е че като го подкарах след Сивика на 2 пъти щях да се обърна във завой.....ужасно е от към стабилност. На тази заплата поръчвам Prothane kit-а , а към нова година мисля да се обурудвам с койлове на Кспорт. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #4 Отговорено 28 Август, 2013 Още нещо специфично за В поради никаквата любов към модела от афтърмаркет производителите :)8. Шорт шифтър за В. Използват се частите от Сивик модел 2006+ и с малко инженерна мисъл се получава до 40% редуциране хода на скоростният лост. Тук плюс е намаленият ход на лоста и това че се използват само ОЕМ части при които няма опасност да се протрие нещо и да дефектира както се случва при ибейските нонейм китове (не казвайте на колегите които си накупиха сини/червени и лилави шортшифтъри от групата във Фейса )Мода е отново стил малко гето, но е ефективен. Описание и много снимков материал има тук --> http://honda-tech.com/showthread.php?t=3154499Друго на което попаднах е, че кормилната рейка от Сивик 6та е болтон във В. Колегите на запад ползват такива от ЕК9 защото са по-директни (по-малко обороти на волана за достигане на крайно положение на колелата). 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
yajo 466 #5 Отговорено 28 Август, 2013 Аз мисля че няма нужда да се маха 4х4-то по добре се заиграй с мотора като го турбинираш мисля че 300 коня на мотор ще ги извади с турбина от сорта на гт3076 на около 0.7 налягане, просто ще ти трябват малко части за блока. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #6 Отговорено 28 Август, 2013 Абе бая на неразбираем език говорите, и използвате странни думи но едно ми хареса, 5 та предавка Колко ли лесно става някои ден ако сменям съединител да сменя и нея ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #7 Отговорено 28 Август, 2013 Ааа не аз 4х4-то няма да го махна. Просто споделих инфото което бях намерил с колко килограма се олекотява купето при демонтирането му + махане на другите стандартни неща. Слави предавката я има на линка и е 150$. Не пращат до Бг, но пращат до Англия където имам кой да я вземе и пусне насам. Предполагам ще дойде по около 350лв на човек ако сме двама. Искало се малко преправяне на вилицата, за да пасне петата от ЛС, но било съвсем незначително. Ако решиш може да направим партия и да сцепим транспорта до Англия. От там вече ще дойде за по 20лв до Бг ПС: темата съм я пуснал просто, за да видят колегите какво могат на причинят на едно В ако имат желание и пари. Предполагам заглавието малко подлъгва ама....нямам намерение да причиня всичко от гореописаното на моето Исках да има тема където собствениците на камиони да споделят инфо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #8 Отговорено 28 Август, 2013 (Редактирано) Айде и аз се размечтах за тая пета скорост, още повече че ми предстои така или иначе отваряне на кутията за смяна на лагери на първичен. Тя направо като 4-тата на автоматика, ама пуста цена, а и не съм уверен, че има много хора запознати с преправянето на тая вилица. Що дразниш народа бе колега, вече сумати мухи в главата и не мога да ги изгоня. :unsure:/> Редактирано 28 Август, 2013 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #9 Отговорено 28 Август, 2013 Не се наиграхте ей .Мого ми харесва темата ,но не мисля,че купето на джипката НЕ е подходящо за тунинговане в такива "силови" цифри.Като конструкция и замисъл си изпълнява задълженията съвсем точно,но нито сантим повече.ЗА съжаление резерв във здравина няма.Правил съм тестове на черно и купето се гъне ужасно,което ме навежда на мисълта ,че при по-голяма мощност ще има доста проблеми.Иначе в разумни граници още 50 коня предполагам че няма да са проблем.За големи мощности може да се ползва платформа с дебели греди отдолу...Нисан и Ландровер имат такива модели.Там здравината идва не от купето ,а от гредите под него.Естествено за всеки влак си има пътници и не се съмнявам ,че хора с пари и възможности биха инвестирали в тунинг,но има къде по-по подходящи модели за тая цел.Поздрави за ентусиазма и карайте разумно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #10 Отговорено 28 Август, 2013 Че то 50 кончета още никък не са малко, и още някои нютон в ниските ако може да се добави аз няма се оплаквам хич. Ама едва ли ще тръгна да правя нещо , одавна ми мина времето, сега нямам ни време ни мерак. Сега гледам само колата да е ок и да не ме кара да я правя, а ферхонде за ся се справя чудесно Аз не знам оня дето е писал че махал изолация.... еи да вземеш да ми дадеш темата да му драсна един линк да го питам къде е намерил изолация в тая кола щото аз не намерих никъде. Пък може и моята някои да я олекотява, по скоро японците са я олекотили по рождение от стиснотия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nag 22 #11 Отговорено 28 Август, 2013 7. Смятам да сложа задни стопове от автоматик и да си кача задните светлини горе. Задна броня от автоматик без отвори по нея и се отървам от досадните свтлинки на бронята които нямат намиране :)/> Отделно че всички вече ще виждат когато давам назад. Моля ако някой има опит с това или стопвете не пасват да сподели. Това с подмяната на задната броня+стоповете и аз го бях мислил и явно под "автоматик" тук се има предвид просто не-за-европа модификации -USA,JDM и тн.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #12 Отговорено 29 Август, 2013 Да, точно, и аз ги огледах и масово автоматиците са си с нормални брони тук таме някои с такава без стопове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #13 Отговорено 29 Август, 2013 Относно автоматиците, броните и стоповете ... ... просто не-за-европа модификации -USA,JDM и тн.... ми ... това е!JDM означава автоматик, означава "чиста" задна броня, без светлинки и място за номер. Светлината за заден ход е в стоповете, номера е на вратата, а светлина за мъгла японците изобщо нямат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Madafaka 0 #14 Отговорено 29 Август, 2013 Здравейте,я и аз да се наредя за нова 5 скорост това е много интересно,но да попитам с свалянето на оборотите на двигателя на спомената нова 5 ще паднели разхода и става ли за ръчна кутия..Шума предполагам ще падне?Така или иначе и аз трябва да отварям за един проблем ,ако можете колеги да кажете мнения.Значи когато включа на задна и дам повечко газ задната изкача САМА(колата се движи на задна).Да поясня Скоростите са ръчни Црв е 2001 147 коня. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #15 Отговорено 29 Август, 2013 Такаааа операция задна светлина завърши успешно. Задните вече са качени горе на колонките. За целта са ви необходими 2 стопа от JDM CR-V със секция за задна светлина в тях, 6м кабел за колони многожилен 0.75кв/мм, 2 диодни крушки и около 2 часа време. Стоповете се намират за цена от 60лв до 90лв за бройка. Крушките са по 5лв бройката. Стоповете които купих ги минах с водна шкурка и ги пръснах с лак, за да станат като нови. Кабела от задната се качва горе в пасажерската колонка и от там се закача паралелно и шофьорската колонка. Новата броня ше пръсна и монтирам другата седмица. Предпочетох диодни крушки заради по-ниската консумация...все пак закачам паралелно 2 на стария кабел. И още нещо за В-то което съм писал в друга тема...таблото с уредите от 6та генерация е болтон във В. Букси и цветовете на кабелите са еднакви така че може да напъпляте таблата от ВТИ и ЕК9 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 922 #16 Отговорено 29 Август, 2013 (Редактирано) И аз ги гледах колега, но задният дифф се предава на около 300кс на колелата и касетите му стават консуматив. При положение че 200кс се вадят дежурно без Витек, а с Витек кратуна стига 250кс на колелата със стандартните неща не виждам много смисъл.300к.с. на колелата?Без налягане поне 1бар, е недостижимо!250к.с. на колелата с втек ми се виждат :unsure:/> , дори 200к.с. са доста.И какво ще е сгъстяването за 200 кончета на гумите?Опс, Драгича може да ти е от голяма полза.Той си играеше с Б20 и налягания! Редактирано 29 Август, 2013 от darius Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #17 Отговорено 29 Август, 2013 (Редактирано) 300кс са наистина недостижими без турбо. Точно това имах и аз в предвид. Гледах клипове на турбалани в нета и яко виеха на умряло милите...направо се чуваше как дифа моли за милост. Колега погледни проекта на M&М. В Шумен му правиха Б20Втек в черно купе 5ген на жена му. Момчето е от Бургас. Резултата е 175KW мерени на диното. По спомен после бяха стигнати 200+ whp.http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=80439&st=30&p=1057362271entry1057362271 Редактирано 29 Август, 2013 от no1else Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #18 Отговорено 12 Септември, 2013 Смених и боядисах и задната броня и....вчера се блъснах на заден ход и и разказах игрите Приемам оферти за задна броня без отвори по нея Има малко развитие по предницата на В-то, пристигнха малко тампончета Имам и един въпрос, кое ще повлие повече на стабилността в завои без да ми разваля комфорта? Койлове или задна стабилизираща? Задната от завода е 13мм и изглежда смешно малка за това купе... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 922 #19 Отговорено 13 Септември, 2013 Ето ти малко инфо за размисъл! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #20 Отговорено 13 Септември, 2013 (Редактирано) НЕмога да се съглася ,че Цр-в е нестабилно :)/>/>/>) не е като сивик или Црх ,но за това което е Е много добре . ЛЕчението е твърдо окачване и 17-8 джанти с ниски гуми (което за суеви .... не е добре да вози като Црх :)/>/>/> хахахаха . И Ние сме се захванали с проект за момента Сток Цр-в Е не просто бързо а много бързо с тегло около 1480-1500 кг б20з1 на газ . ;)/>/>/> Незнам колегата как е свалил теглото под 1400 кг(ама не си струва за тоя тип автомобил) :blink:/>/>/> :blink:/>/>/> Редактирано 13 Септември, 2013 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #21 Отговорено 13 Септември, 2013 @дариус - разпънки и стабилизиращи за В-то прави само тайванската фирма Ултра Рейсинг и ги продава на цената на Спуун. Предна и задна горни разпънки са от обикновено желязо, а не алуминии. Преди и Neuspeed и Cusco са правели, но сега вече отдавна са спрени от производство и са ненамираеми. Предната ми стабилизираща е 26мм и смятам че е ок, задната е 13мм и според мен това е проблема. Задна с невероятната дебелина от цели 19мм правят само тези тайванци и искат 270долара+шипинг. Ако я взема от англия е 200паунда+шипинг...да си гледат работата. Интегровата на 22/23мм е много дебела и няма как да се захване там на купето без значителни доработки, затова тея дни ще пробвам с една задна на 17мм от англичанка ВТИ която имаме под ръка. Някъде четох че само жирафа пречи да се монтират стрътове от 5та и 6та генерации и утре ще замеря разстоянията....ако всичко е ок пак ще си търся Спуун понеже като изработка нямат равни разпънките им. Тампоните за 6та генерация и В са еднакви на предни горни и долни носачи, изключение прави само тампона на предния амортисьор. Диаметъра е пак 40мм, но ширината на тампона е по-голяма. Сега ще им пиша и пращам снимки на тея палавници от Протане да видим какво ще ми отговорят. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #22 Отговорено 13 Септември, 2013 разлика в окачването на 128 и 1446-7 коня има ли (точно тези стабилизиращи щанги ) Имаш ли на идея ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #23 Отговорено 13 Септември, 2013 (Редактирано) На всички първа генерация са еднакви колега 26мм предна и 13мм задна. То 5та генерация Сивик има толкова дебела задна ебаси....туй животно тежи 1430кг и е бая високо...те му сложили 13мм задна....да не я бяха слагали дан са дразня поне Редактирано 13 Септември, 2013 от no1else 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tihony 4 #24 Отговорено 15 Септември, 2013 ...туй животно тежи 1430кг и е бая високо...те му сложили 13мм задна.../>Сигурно това е за да се постигнат по-големи ходове в offroad ситуации и да не оставяме на "кантар" :P/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #25 Отговорено 15 Септември, 2013 (Редактирано) Такаааа нещо полезно научих, но за съжаление по трудния начин Както писах по-горе тампона от 6та за предния амортисьор идва тесен и не става за Вто. За там трябва да се поръча тамона който го дават за 99-00 Civic Si. Онея палавници от Протане са сложили грешния тампон в раздела за ЦР-В и сега ще видим какво ще ми отговорят. След смяната на тампоните возията много се втвърди и вече ми е доста по комфортно. Тествах и задната стабилизираща от англичанка ВТИ .... не ставааааа идва къса. За да стане правата част на щангата трябва да е около 85-86см. Тази която пробвах се оказа 80см Ще трябва да се пробва с щанга от по-широка кола. Някой има ли под ръка Акорд или Прелюд със задна стабилизираща? Трабва ми само да се измери колко сантима е дългата/правата част на щангата @Кико ето ти линк към темата на канадеца който е свалил 170кг от теглото...към последните страници човека продължава да олекотява усърдно. За мое съжаление не разбирам френски :(http://forum.clubcivicquebec.com/topic/246075-esdafoo-slammed-cr-v/ Редактирано 15 Септември, 2013 от no1else 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове