Jump to content
Guest semionov

Минимален разход

Recommended Posts

Guest Pavkata

Благодаря за постовете, чета и се опитвам да ми стане ясно как "аджеба" трябва да я карам тая хонда... с плавно натискане на газта, обороти, да не зареждам в Shell... Бая време ще ми трябва да обработя информацията :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

И аз съм така.

 

100 на 5та - 3000

А искам така :D .

...а аз се кефя на S40 скоростите, в комбинация с D15-ката и на 3000 оборота със 120 км/ч. на 5-та...

Последния път като пътувах на дълъг път заредих газ и тръгвам и понеже съм си

свикнал с 3000 да ми вдига 105км/ч, по едно време гледам 3000 с 120км/ч :cool:

викам си мама му стара нещо ми се бъгна електрото обаче си ги поддържаше

поне 100 - 150 км и после си минах пак на 3000 105км/ч, сигурно ГАЗ-та е била бомбастична

... :) ти и твоя свидетел .. трябва да дадете и ние да го пробваме, тва дето го взимате ... :)

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

или левия или десния от тия уреди е изпръщял , щот скоростната кутия не можеда си мени бройката зъби в движение :cool: и керосин да сипеш пак няма да стане

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе така,така ама не е баш така :) като ти боксува съединителя, как може с 4000 оборота примерно да се движиш с 30-40км/ч ???едното си е обороти на двигателя, другото показания на датчик към скоростната кутия, така че би трябвало да има някои допустими отклонения, не може да бъде константа! Не бих се учудил ако двигател в перфектно състояние с добра компресия даде по-ниски обороти при определена скорост от същия двигател, но издухан и с намалено КПД. По тази логика допускам и минимална разлика при различните горива :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм забелязал че моя оборотомер изперква понякога. Може би хлабава маса или кой знае. Давам на контакт и без да съм запалил ми вдига на 1000 об/мин. И лъже здраво. На няколко пъти съм го хващал мръсника! :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

да де ама съединител да боксува в обратна посока не съм чувал :cool: така че няма как да е от това ... той може да намали скоростта при дадени обороти , но не и да я увеличи ... така че са уредитеили план Б е ако 5-тата му дава 120 на 3000 по принцип и сега му е сработил съединителя ... ама това не ми се вярва да е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o©


Споко ве, от оборотомера е :) ,
некви лоши маси сигура :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Подробнитe постoвe на колегите 1net,prelude подкрепям на 100%.

Айде компромис между привържениците на ниските обороти(тип вечен и икономичен мотор) и екстремните натоварвания (тип лютеница и мирис на синтетично масло) :)

....около 2800-3000 оборота ....peace.... AND POWER OF DREAMS :):):):)

Редактирано от vtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе не знам... аз с поддържане на висока предавка при равномерно праволинейно движение + бързо ускоряване, превключване на 3200-3300 оборота надолу и пускане с включена скорост по инерция (главно по Драган Цанков :) ), орпеделено свалих разхода... Примерно при равномерно движение 50-70 на 4та, 70+ на 5та

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

VTEC, в момента точно това правя опознавам колата си и вече съм сигурен, че просто градското каране, си дърпа доста повече гориво. Днес се върнах от софия и засякох смесен разход точно девет литра, бензина пак от Шел но VIPPower, сега засичам градско с този бензин, как ще е. После сменям бензиностанциите :), имам една ЕКО на много удобно място, тя ще е следващата която ще посетя :). Между другото и аз точно на 3000 оборота съм на 100 км/ч на пета.Поздрави

Редактирано от apple_jack

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

блатлета, няма как ако всичко е наред да са различни скоростите при еднакви обороти, или приплъзва съединителят или е започнала да се поврежда електрониката на оборотомера което е по-вероятно, има едно съпротивление което е във веригите на оборотомера, ако то се е намокрило от конденз например си променя стойноста и бърка данните към оборотомера. след време сигурно ще спре да отчита съвсем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iondrive

Доколкото четох из нета, плавното подаване на газ не е най-оптималното за икономично каране. За да е карането икономично трябва естествено да се кара на възможно най-висока предавка и да се поддържа постоянна скорост. Въпросът е как да се ускори до дадена скорост с най-малко гориво. Доколкото четох на Мицубиши някакви обяснения за камион, ако се погледне графиката на 1 страница (която Магнума така добре обясни) ще се види, че където специфичната консумация е най-ниска там въртящият момент е най-висок (изключваме зоната след 5000 оборота, когато се включва ВТЕК-а и е ясно, че икономия няма да се постигне). Т.е. грубо казано до 4000 оборота. А ниска за конкретната таблица, доколкото се разчита, при 3500 оборота двигателят произвежда 50 киловата (250г/кв.ч, което значи за 1 час 12,5 литра гориво. Сега при по-ниски обороти двигателят е с по-висок специфичен разход, но грубо погледнато при 2000 оборота и 20 киловата, с по 300г/кв.ч, това прави 6 литра или макар че двигателят е 20% по-малко ефективен при тези обороти, гори двойно по-малко. Интересно е да се знае също, че средно за лека кола тон-тон и половина, за да кара с 50 са и нужни 5 киловата, а да кара със 120 - около 25 киловата, т.е. другите коне са най-вече за ускорение.С две думи, според мен като се кара градско и пътя го позволява, трябва да се ускорява с понатиснат педал и смяна на предавките в никакъв случай над максималния въртящ момент (преди ВТЕК-а) и максимално дълго време да се кара на по-горна предавка (4-та или 5-та)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

днес направих груба сметка и разхода ми в града е 5л/100км ,но я карам предимно ве4ер,хва6там пове4ето светофари, с празен резервоар,джанти 13-ки ,с гаджето вътре ... :hondarulez:

изхвърли гаджето и падаш на 4.5/100 :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес направих груба сметка и разхода ми в града е 5л/100км ,но я карам предимно ве4ер,хва6там пове4ето светофари, с празен резервоар,джанти 13-ки ,с гаджето вътре ... :hondarulez:

изхвърли гаджето и падаш на 4.5/100 :shock:
....и други разходи могат да изчезнат като изхвърлиш гаджето :blink::D:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виждам ,4е се 6егувате,но да отбележа ,4е не приемам гаджето си като разход ;) П.П: сори за офф-а :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами и аз се боря със същия двигател за около 7-9/100 градско ...но я карам предимно денем, когато има много навлеци които ако не изпреваря, ще ми се наложи да стоя +5 мин на светофара, т.е. бензина който харча за изпреварването е горе долу равен на бензина който бих изхарчил ако седя на сФетофара и си карам бавничко ...предимно плавно ускорение ... до 2000-2300 RPMили рязко ускорение на 2-ра и след това направо 4-та за да подържа ниските Убороти :thumbs1:за хондите и почти всички автомобили си важи правилото че колата ти харчи точно толкова колкото ти тежи крака на педала за газта :)извън градско при 2200 RPM на 5-та (или краицерските 80-85 км/ч :) ) разхода си ми е чудесен :) 4-5/100 :Dв града за мен икономичните обороти са си 1700-2200 стига двигателя да не се товари ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да споделя! Двигателя ми е D15Z8 и на извънградско варирам между 4,7-5,3/100 (според това дали предстои смяна на маслото или е сменено) при скорост 80-100km/h на 5-та. За градско 6-6,5/100 според трафика. И накрая като почне да върви при 4000-7000 оборота вдига на 8-9/100. Истината обаче в икономията е да се гали педала на газта и да не се минават 2300-2400 оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих доста тестове след като прочетох този форум,допитах се и до хора,които разбират!КАКВО УСТАНОВИХ! :) Карайте на 2700 оборота извънградско-добри обороти(запазва двигатела)-супер добър разход! :rolleyes: На мен ми дава 6.5/100 -мисля че е ок за моя двигател 1.6 V-TEC.На градско наистина както колегите казват``карайте само между 2000 до 3000 оборота`` -в този случай ми дава 8.6 -но с тези задръствания-ОК е!Е ако имате V-tec,и то над 4500 оборота - забравете за разхода,и забравете думата икономичност! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете за стартера, фаровете и други ел. консуматори? Колко вдигат разхода те?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете за стартера, фаровете и други ел. консуматори? Колко вдигат разхода те?

колега като ти пречат, не карай с постоянно включен стартер, вечер не карай с включени фарове и си изхвърли радиото от колата вярвам че ще направиш сериозна икономия ...
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да питам последните 2-ма знаете ли какво е стартер че май нещо не ви е ясно. Стартера е един електромотор зацепен към двигателя и нито влияе на разхода нито работи постоянно просто развърта двигателя с вътрешното горене за не повече от 1-2сек. и ви замества да не въртите на манивеллата ;) докато двигателя запали ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prt

Само да питам последните 2-ма знаете ли какво е стартер че май нещо не ви е ясно. Стартера е един електромотор зацепен към двигателя и нито влияе на разхода нито работи постоянно просто развърта двигателя с вътрешното горене за не повече от 1-2сек. и ви замества да не въртите на манивеллата :) докато двигателя запали :)

Опитай да гасиш и палиш двигателя на всеки червен светофар. Доколкото знам стартерът е консуматорът с най-голяма мощност (вярно?) Това ще води до постоянно зареждане на акумулатора. Всъщност въпросът ми е - когато се зарежда акумулатора това натоварва ли двигателя допълнително (както го прави климатика) или не?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕХЕЕЕЕЕ пичове литър повече или по малко кво значение има вие сте ебахти арменците ! Затова сте си взели хонда... бега много - харчи малко ... тука като чета ко пишете сякаш секи от вас е с някои дърт мерцедес и се чуди ко да праи да му харчи 15 вместо 30 ... Вече махате фарове работи стратери ... ЗЕМЕТЕ СИ ПО ЕДНО КОЛЕЛО ВЕ ... ТО НЯМА ВИ ХАРЧИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми тъи де ... ще гледам аз на какви обороти да я карам да я вардя ... да се лишавам от удоволствието да карам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един практически казус и от мен. Сивик Д14А4, 3 врати, хеч, да речем в добро тех. състояние. Движа се по подбалканския път София-Карлово-Бургас. След с. Саранци има лек баир със завои. Ако започна да го изкачвам на 4 предавка с 80-70 км./ч. (около 2500 об./мин.) при суха настилка, товар в колата 200 кг. (двама души и лек багаж) и ако не застигна някой по-бавен, мога да го изкача без проблеми на 4-та, при това без да натискам особено много десния педал. Но ако застигна някой, който се движи с 50 км./ч. и се наложи да падна на 3-та, то после имам 2 варианта:Вариант 1 - задминавам го, но за да се върна пак на 4-та трябва да ускоря до 70-80 км./ч., за да мога след като превключа да не падам под 60км./ч. (2000 об./мин.);Вариант 2 - продължавам да си карам след него на 3-та с около 50 км./ч. (2500 об./мин.) до върха, не задминавам и не я издувам, за да премина пак на 4-та;Мисля, че при тази ситуация по баир нагоре, когато колата изгуби скорост заради препятствие отпред, т.е. паднат й оборотите, от гледна точка на икономичността е по-добре просто да се превключи на по ниска предавка и със същия педал на газта да се продължи нагоре, като се държи в рамките 2000-3000 об./мин. ...?! Но, знам ли...Та, според вас от гледна точка на икономичността, кой от двата варианта на шофиране е по-добър?

Редактирано от ivoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант 2, но само от тази гледна точка. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Calata

1.Карайте плавно, като избягвате рязко ускоряване и спиране. Агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета. 2.При ускоряване превключвайте на висока предавка, колкото е възможно по-рано. По-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.3.Поддържайте двигателя в добро т

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Road®aceR

Т.1 и Т.2 не са полезни за Хонда ! Оттам нататък е доста затормозяващо ! Офф ... икономийката е м/у 2-3000 оборота ! Кво има да разтягаме локуми ! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде преди време един клиент при мен и ми се оплаква,че колата му ДРАСТИЧНО вдигнала разхода на гориво.От 6,965 на 7,122(не се шегувам)Отказах да я прегледам дори.Нямало да стъпи повече при мен заради лошото ми отношение към хората с проблеми.Ужас ;) ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Които не е разбрал до сега да му разясня , като си погледнете оборотомера трябва да видите една зона означена с червено , а е там е истината , ТАМ Е ИКОНОМИКАТА ;) ;) ;) ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Пешо

9.Избягвайте зарежданията на малки количества – горивото се изпарява при всяко отваряне на капачката на резервоара...

Колега, винаги съм се чудел по този въпрос. При пълен резервоар не се ли получава така, че разкарваш 45 кг. близо една седмица? Това не компенсира ли изпаряването при малки количества - 10-20 литра, например.Не искам да създавам фолклор, но съм забелязал, че при 50% гориво в резервоара Акордът ми върви по-пъргаво, отколкото при пълен резервоар или при почти празен бензин, преди да светне индикаторът за бензиноколонка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност да катериш баир на 4та с 1200 оборота е много икономично... що за ТЪПИ шофьори има на тоя свят, то се усеща за всеки мотор в дадена ситуация как харчи малко! Тва за изпаряването е другата глупост... аре да видим тея 20лв дето стигат за 2 дни как ще се изпарят преди да свършат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9.Избягвайте зарежданията на малки количества – горивото се изпарява при всяко отваряне на капачката на резервоара...

Колега, винаги съм се чудел по този въпрос. При пълен резервоар не се ли получава така, че разкарваш 45 кг. близо една седмица? Това не компенсира ли изпаряването при малки количества - 10-20 литра, например.Не искам да създавам фолклор, но съм забелязал, че при 50% гориво в резервоара Акордът ми върви по-пъргаво, отколкото при пълен резервоар или при почти празен бензин, преди да светне индикаторът за бензиноколонка.
това с точките го намерих случайно в нета и реших да го пусна тук.Има тъпи работи,но повечето неща са така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се отнася до твоя пост ;)

В такъв случай - извинявай! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пи4 и аз карам сас са6тият двигател, но нямам оборотомер.като движа градцко превклу4вам кам 2500-3000об. и така до пета предавка.има моменти при които се движа на 5 с 50км,разбира се по равен терен и колата несе тормози.много сам доволен от разхода 6.5-7, градско в софия. :D:D твоита колко хар4и

ave kolega ti kfa kola kara6 ? izklu4eno e da govori6 za prelude :D kakufto ima6 na pic - a :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич,пиши на кирилица,да не те застигне модератора! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...