Jump to content
VOR

Покачен разход на гориво ?! ЗАЩО ?

Recommended Posts

Имам едно питане относно покачен разход на гориво ?!!Ситуацията : купува се автомобил Хонда Сивик D15Z6 1.5 Vtek - E 1997гАвтомобила влиза нов внос от Италия Зарежда се до горе на Лукойл , правят 200 км. градско каране и после пак се отива на същата колонка и пак се пълни до горе .Така се правят 4-и пълни зареждания през 200 км ( нарочно не е 100км , с цел намаляване на ситуационните грешки ) и на всеки път се прави пресмятане на разхода . При получените тестове автомобила е дал среден разход градско , почти по един и същи маршрут с почти еднакъв стил на каране..и тн. среден разход около 7.4-7.6 !!!/> С бензин А95 . При тестването на автомобила се е придържало възможно уеднаквяване на всички странични фактори : еднакъв маршрут , еднакви светофари по пътя , еднакъв час на движение и тн...до колкто това е възможно..разбира се в градски условия. Всичките тестова са в един и съши годишен сезон..в рамките на 20 дена ! След това автомобила влиза за нормалното обслужване след придобивка..: смяна на ангренаж с ролки , смяна въздушен , маслен , горивен и филтър на климатика . Смяна масло - маслото е Mobil 10W40 - демек не е за 2 лв. от буркана..! И ето Ти парадокс : при продължаване на теста ..след тези неща колата почва да отчита покачване с 1.3-1.7 литра гориво , пак от същата колонка , пак същото гориво , пак същия маршрут . пак същото каране !!След каране половин година с този проблем и обикалянето на 100 знайни и незнайни майстора...и с наслушването на отговори от рода:" ..ми то 8-9 на 100 е супер нормално .. Ти кво искаш...2 на 100 ли да гори..и бля бля , НИКОЙ , ма НИКОЙ абсолютно не успя да проумее проблема и да ми отговори на Въпроса ЗАЩО се е покачил разхода ?!!!/> Не ме интересува да ли е малък или голям , не ме интересува дали е нормален или не нормален..и др. такива..интересуваме ЗАЩО , Какво се е променило...?! и какво може да е объркано ?!Фактора климат отпада , т.к. колата е купена началото на лятото и тестовете са само по топло време..!! фактора Масло отпада , (предполага се ,че Мобила е ОК за Хондата , и след последвалите смени на маслото нищо не се е променило ) Филтрите също ?Некачествено гориво...също В процеса на търсене и лутане по въпроса отпадна и...Не правилно зацепен ремък...( отидох на друг реномиран сервиз и си платих да се отвори и да се сложи отново , ако е нужно...Оказа се ,че всичко е ОК и там )След това се стигна и до смяна на свещи и реглаж на клапани !! Пак същия резултат !!Бях в Бултрако за пълни тестове ...Заключението е ,че колата е в перфектно техническо състояние ..Ходих и в друг реномиран сервиз за Елкон и тн...проверки ..пак същия отговор ... Пак повтарям...не споря дали разхода е много или малко за такъв род автомобил и начин на каране... Казвам само ,че когато го купих и ...преди смяна на маслото ...гореше с близо 1.5 литра по-малко , от колкото след обслужването !!!/>! При еднакви други фактори !!!/>Ако не я бях карал Аз и не ги бях правил всичките тези магарии нямаше да ме е яд...и нормално щях да съм много доволен от разхода спрямо вървенето...,ама...ги направих и сега не мога да спя от чудене...и при толкова обикаля и слушане на всекви " експертни " мнения и поучения...направо полудявам .. Та за тези които НАИСТИНА имат някаква идея от какво може да е и какво е пропуснато !! Моля само Те да дадат някакво предположение / отговор / или квото и да е ..!!!/> Благодаря предварително !!!/>!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламбда сондата тествана ли е, че работи добре? Не е задължително да светне чека, просто може да не подава верни данни на компютъра. Другото, за което се сещам е че 10W40 e полусинтетика, а преди това колата може да е карана с пълна синтетика, така че и от там може да се вдигне леко разхода. Ако колата не бара масло минавай на пълна синтетика, по-добре е за двигателя, а и за разхода на гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но аз не съм виждал 10W40 пълна синтетика. А отностно синтетиката - не съм пробвал и не мога да изкажа мнение, но на всякъде чета теория и мнения отностно синтетиката, и никой до сега не съм чул да каже, че е по-зле със синтетика.Карането с по-рядко масло може да направи двигателя ти по-шумен и да почне да харчи повече масло, защото може да преминава през всички нормативни пролуки по-лесно спрямо по-гъстото масло. Казвам го защото съм виждал синтетично създадено масло, но е с вискозитет 5W30. В сервизната книжка за нашите 6-та хетч. се препоръчва от Хонда 5W30 за малко по-ниски средни температури. 10W40 изглежда, че е най-доброто решение за нашия климат.Аз не мога да се изкажа отностно марките масла, но мисля , че Мотул са доста добър избор за Хонда. Но да кажем, че това е една субективна тема на разговор.Ламбда сондата както каза колегата е доста вероятна причина. Също така за икономията на гориво се грижат и сензори MAP и IAT.Manifold absolute pressure - MAP и Intake air temperature - IAT . МАП-а казва на компютъра колко количество въздух влиза в двигателя, а ИАТ казва каква му е температурата. Ако някои от тези сензори е отишъл или нещо му пречи теоритично трябва да имаш промяна в разхода и много лека промяна във вървнето към негативна посока.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А след обслужването, има ли промяна в динамиката на автомобила (по-мудна, по-динамична) ?Стария въздушен филтър с който колата е дошла от Италия пазиш ли го? Какъв е новия въздушен филтър (марка) ? Според мен, тук се корени "проблемът" (възд. филтър).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ако ролката(ролките) са някои МИНДИЛИ и са по-стегнати,плюс водна помпа(ако си я сменял) може и това да е както и колегата каза,може и от въздуха да еПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мм , ламбда сондата също е сменена..значи отпада....маслото...на мен във всички сервизи , плюс това ,че имам 2-3 души , които са вносители на масла...всеки ми казва ,че за мен е 10W40.., би трябвало и от това да не е....дали има промяна в вървенето...след обслужването.. не мога със сигурност да го потвърдя..да речем ,че е същата работа..малко субективно...въпреки ,че като покараш една кола известно време..винаги ти се струва ,че нещо е станал по-бавна .. :lol: за тези 2 датчика..никой по сервизите не откри някакви тревожни стойности или грешки в каквото и да било..., но все пак..следващия път специално ще натъртя..въпроса за тях да им бъде отделено особено внимание..за водната помпа също е интересен въпроса...,честно ако си говорим..там си нямам и на представа кво става с нея...това също ще го загатна на края на месеца ...ролките са ОК ..... Благодаря за постовете до тука...продължавам да събирам мнения..( професионални и смислени ) , дано темата послужи и на някой друг ентусиаст , който се чуди на какво да обърне внимание по колата си

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не ми е ясно как изключихте бензина. Понеже карам всеки ден по един и същи маршрут (междуградско), с една и съща кола и сипвам от една и съща бензиностанция и то от няколко години, си имам известни наблюдения. За мен бензина е на партиди, като качествените се срещат по-рядко. Случвало се е с месеци да не се умери хубав бензин. Случвало се е зимата да ми гори по-малко от лятото. Та ако не ползваш някакво сериозно намаление, пробвай да смениш бензиностанцията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При следващата проверка замери компресията на цилиндрите - обикновенно магьосниците в автокъщите слагат необходимите добавки в маслото на двигателя .При мен разхода се вдигна също с толкова при смяна на катализатора с резонансно гърне.И другата причина може да е въздушният филтър , както и стила на шофиране .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако свещите са за смяна съчетано с кофти бензин, няма ли да се получи същия резултат с около литър и нещо нагоре?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако свещите са за смяна съчетано с кофти бензин, няма ли да се получи същия резултат с около литър и нещо нагоре?

Братле....СВЕЩИТЕ са сменени...и е направен реглаж на клапаните...!!!/>!!!!/>!!!!/>! 2 реда по-нагоре го пише....!! Отпада ! Цилиндрите..също им замерих компресията..., но сега като се замисля май това го направих когато е купувах.., а не след смяната на маслото !? Тогава излезна няква диаграма...майсторите казаха ,че всичко е перфектно....,но..това го направих при покупката , а след това не съм се сетил да видя дали нещо може да се е променило..!? И това си го отбелязвам да попитам ! Редактирано от VOR

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10/40 има няколко масла които са пълна синтетика т.е биосинтетични :) Там цената не е обаче като на стандартните 10/40.Разхода който имаш според мен е нормален и не виждам защо толкова търсиш проблеми като няма явни такива.Наслаждавай се на колата си и не го мисли повече.Извинявай , но това е малко параноично на кола на 15 години да се чудиш защо харчи около 1 литър повече или по-малко...Дори на новите автомобили обявеният разход не е такъв какъвто е по книжките и имаше една чудесна статия за това.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже гледам че си запален по статистиката , не си ли чел че при нея се променят параметрите един по един,а не няколко или всички наведнъж?Пишеш че свещите са сменени,пишеш че ламбда сондата е сменена, пишеш че филтрите са сменени......много е важно какви са били старите и какви са новите.Защото ако свалиш ОЕ работеща добре сонда ( струва $200 ако не се лъжа за обикновена на Хонда,а твоята май е доста по-специална) и сложиш нова 'някаква си' , може да си изиграеш много лоша услуга.Същото важи за свещите и филтрите.Друг важен въпрос е - дали старият ремък е бил зацепен правилно?Ако без да искат или нарочно е бил сложен с някакво разминаване - това ще доведе до осезаеми или не до там осезаеми промени в динамиката и разбира се в разхода.Та идеята е че ако гониш статистика , не е това начина.Капачка,палец - сменял ли си?От къде си купуваш частите?Сигурен ли си че точно тези части са монтирани на колата ти при посещенията в сервиза?Термостат,капачка на радиатор сменяни ли са?И не на последно място както каза колегата над мен - шибания бензин в БГ е променлива величина като времето навън.Успех с намирането на отговора.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...