VOR 25 #1 Публикувано 18 Юни, 2013 Имам едно питане относно покачен разход на гориво ?!!Ситуацията : купува се автомобил Хонда Сивик D15Z6 1.5 Vtek - E 1997гАвтомобила влиза нов внос от Италия Зарежда се до горе на Лукойл , правят 200 км. градско каране и после пак се отива на същата колонка и пак се пълни до горе .Така се правят 4-и пълни зареждания през 200 км ( нарочно не е 100км , с цел намаляване на ситуационните грешки ) и на всеки път се прави пресмятане на разхода . При получените тестове автомобила е дал среден разход градско , почти по един и същи маршрут с почти еднакъв стил на каране..и тн. среден разход около 7.4-7.6 !!!/> С бензин А95 . При тестването на автомобила се е придържало възможно уеднаквяване на всички странични фактори : еднакъв маршрут , еднакви светофари по пътя , еднакъв час на движение и тн...до колкто това е възможно..разбира се в градски условия. Всичките тестова са в един и съши годишен сезон..в рамките на 20 дена ! След това автомобила влиза за нормалното обслужване след придобивка..: смяна на ангренаж с ролки , смяна въздушен , маслен , горивен и филтър на климатика . Смяна масло - маслото е Mobil 10W40 - демек не е за 2 лв. от буркана..! И ето Ти парадокс : при продължаване на теста ..след тези неща колата почва да отчита покачване с 1.3-1.7 литра гориво , пак от същата колонка , пак същото гориво , пак същия маршрут . пак същото каране !!След каране половин година с този проблем и обикалянето на 100 знайни и незнайни майстора...и с наслушването на отговори от рода:" ..ми то 8-9 на 100 е супер нормално .. Ти кво искаш...2 на 100 ли да гори..и бля бля , НИКОЙ , ма НИКОЙ абсолютно не успя да проумее проблема и да ми отговори на Въпроса ЗАЩО се е покачил разхода ?!!!/> Не ме интересува да ли е малък или голям , не ме интересува дали е нормален или не нормален..и др. такива..интересуваме ЗАЩО , Какво се е променило...?! и какво може да е объркано ?!Фактора климат отпада , т.к. колата е купена началото на лятото и тестовете са само по топло време..!! фактора Масло отпада , (предполага се ,че Мобила е ОК за Хондата , и след последвалите смени на маслото нищо не се е променило ) Филтрите също ?Некачествено гориво...също В процеса на търсене и лутане по въпроса отпадна и...Не правилно зацепен ремък...( отидох на друг реномиран сервиз и си платих да се отвори и да се сложи отново , ако е нужно...Оказа се ,че всичко е ОК и там )След това се стигна и до смяна на свещи и реглаж на клапани !! Пак същия резултат !!Бях в Бултрако за пълни тестове ...Заключението е ,че колата е в перфектно техническо състояние ..Ходих и в друг реномиран сервиз за Елкон и тн...проверки ..пак същия отговор ... Пак повтарям...не споря дали разхода е много или малко за такъв род автомобил и начин на каране... Казвам само ,че когато го купих и ...преди смяна на маслото ...гореше с близо 1.5 литра по-малко , от колкото след обслужването !!!/>! При еднакви други фактори !!!/>Ако не я бях карал Аз и не ги бях правил всичките тези магарии нямаше да ме е яд...и нормално щях да съм много доволен от разхода спрямо вървенето...,ама...ги направих и сега не мога да спя от чудене...и при толкова обикаля и слушане на всекви " експертни " мнения и поучения...направо полудявам .. Та за тези които НАИСТИНА имат някаква идея от какво може да е и какво е пропуснато !! Моля само Те да дадат някакво предположение / отговор / или квото и да е ..!!!/> Благодаря предварително !!!/>! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #2 Отговорено 18 Юни, 2013 Ламбда сондата тествана ли е, че работи добре? Не е задължително да светне чека, просто може да не подава верни данни на компютъра. Другото, за което се сещам е че 10W40 e полусинтетика, а преди това колата може да е карана с пълна синтетика, така че и от там може да се вдигне леко разхода. Ако колата не бара масло минавай на пълна синтетика, по-добре е за двигателя, а и за разхода на гориво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #3 Отговорено 18 Юни, 2013 Да, но аз не съм виждал 10W40 пълна синтетика. А отностно синтетиката - не съм пробвал и не мога да изкажа мнение, но на всякъде чета теория и мнения отностно синтетиката, и никой до сега не съм чул да каже, че е по-зле със синтетика.Карането с по-рядко масло може да направи двигателя ти по-шумен и да почне да харчи повече масло, защото може да преминава през всички нормативни пролуки по-лесно спрямо по-гъстото масло. Казвам го защото съм виждал синтетично създадено масло, но е с вискозитет 5W30. В сервизната книжка за нашите 6-та хетч. се препоръчва от Хонда 5W30 за малко по-ниски средни температури. 10W40 изглежда, че е най-доброто решение за нашия климат.Аз не мога да се изкажа отностно марките масла, но мисля , че Мотул са доста добър избор за Хонда. Но да кажем, че това е една субективна тема на разговор.Ламбда сондата както каза колегата е доста вероятна причина. Също така за икономията на гориво се грижат и сензори MAP и IAT.Manifold absolute pressure - MAP и Intake air temperature - IAT . МАП-а казва на компютъра колко количество въздух влиза в двигателя, а ИАТ казва каква му е температурата. Ако някои от тези сензори е отишъл или нещо му пречи теоритично трябва да имаш промяна в разхода и много лека промяна във вървнето към негативна посока. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 773 #4 Отговорено 18 Юни, 2013 А след обслужването, има ли промяна в динамиката на автомобила (по-мудна, по-динамична) ?Стария въздушен филтър с който колата е дошла от Италия пазиш ли го? Какъв е новия въздушен филтър (марка) ? Според мен, тук се корени "проблемът" (възд. филтър). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
longfinmako 14 #5 Отговорено 18 Юни, 2013 И ако ролката(ролките) са някои МИНДИЛИ и са по-стегнати,плюс водна помпа(ако си я сменял) може и това да е както и колегата каза,може и от въздуха да е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VOR 25 #6 Отговорено 18 Юни, 2013 мм , ламбда сондата също е сменена..значи отпада....маслото...на мен във всички сервизи , плюс това ,че имам 2-3 души , които са вносители на масла...всеки ми казва ,че за мен е 10W40.., би трябвало и от това да не е....дали има промяна в вървенето...след обслужването.. не мога със сигурност да го потвърдя..да речем ,че е същата работа..малко субективно...въпреки ,че като покараш една кола известно време..винаги ти се струва ,че нещо е станал по-бавна .. за тези 2 датчика..никой по сервизите не откри някакви тревожни стойности или грешки в каквото и да било..., но все пак..следващия път специално ще натъртя..въпроса за тях да им бъде отделено особено внимание..за водната помпа също е интересен въпроса...,честно ако си говорим..там си нямам и на представа кво става с нея...това също ще го загатна на края на месеца ...ролките са ОК ..... Благодаря за постовете до тука...продължавам да събирам мнения..( професионални и смислени ) , дано темата послужи и на някой друг ентусиаст , който се чуди на какво да обърне внимание по колата си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miromoshev 17 #7 Отговорено 18 Юни, 2013 Само не ми е ясно как изключихте бензина. Понеже карам всеки ден по един и същи маршрут (междуградско), с една и съща кола и сипвам от една и съща бензиностанция и то от няколко години, си имам известни наблюдения. За мен бензина е на партиди, като качествените се срещат по-рядко. Случвало се е с месеци да не се умери хубав бензин. Случвало се е зимата да ми гори по-малко от лятото. Та ако не ползваш някакво сериозно намаление, пробвай да смениш бензиностанцията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #8 Отговорено 18 Юни, 2013 При следващата проверка замери компресията на цилиндрите - обикновенно магьосниците в автокъщите слагат необходимите добавки в маслото на двигателя .При мен разхода се вдигна също с толкова при смяна на катализатора с резонансно гърне.И другата причина може да е въздушният филтър , както и стила на шофиране . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko_bo 106 #9 Отговорено 19 Юни, 2013 Ако свещите са за смяна съчетано с кофти бензин, няма ли да се получи същия резултат с около литър и нещо нагоре? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VOR 25 #10 Отговорено 19 Юни, 2013 (Редактирано) Ако свещите са за смяна съчетано с кофти бензин, няма ли да се получи същия резултат с около литър и нещо нагоре? Братле....СВЕЩИТЕ са сменени...и е направен реглаж на клапаните...!!!/>!!!!/>!!!!/>! 2 реда по-нагоре го пише....!! Отпада ! Цилиндрите..също им замерих компресията..., но сега като се замисля май това го направих когато е купувах.., а не след смяната на маслото !? Тогава излезна няква диаграма...майсторите казаха ,че всичко е перфектно....,но..това го направих при покупката , а след това не съм се сетил да видя дали нещо може да се е променило..!? И това си го отбелязвам да попитам ! Редактирано 19 Юни, 2013 от VOR Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #11 Отговорено 19 Юни, 2013 10/40 има няколко масла които са пълна синтетика т.е биосинтетични Там цената не е обаче като на стандартните 10/40.Разхода който имаш според мен е нормален и не виждам защо толкова търсиш проблеми като няма явни такива.Наслаждавай се на колата си и не го мисли повече.Извинявай , но това е малко параноично на кола на 15 години да се чудиш защо харчи около 1 литър повече или по-малко...Дори на новите автомобили обявеният разход не е такъв какъвто е по книжките и имаше една чудесна статия за това. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #12 Отговорено 19 Юни, 2013 Понеже гледам че си запален по статистиката , не си ли чел че при нея се променят параметрите един по един,а не няколко или всички наведнъж?Пишеш че свещите са сменени,пишеш че ламбда сондата е сменена, пишеш че филтрите са сменени......много е важно какви са били старите и какви са новите.Защото ако свалиш ОЕ работеща добре сонда ( струва $200 ако не се лъжа за обикновена на Хонда,а твоята май е доста по-специална) и сложиш нова 'някаква си' , може да си изиграеш много лоша услуга.Същото важи за свещите и филтрите.Друг важен въпрос е - дали старият ремък е бил зацепен правилно?Ако без да искат или нарочно е бил сложен с някакво разминаване - това ще доведе до осезаеми или не до там осезаеми промени в динамиката и разбира се в разхода.Та идеята е че ако гониш статистика , не е това начина.Капачка,палец - сменял ли си?От къде си купуваш частите?Сигурен ли си че точно тези части са монтирани на колата ти при посещенията в сервиза?Термостат,капачка на радиатор сменяни ли са?И не на последно място както каза колегата над мен - шибания бензин в БГ е променлива величина като времето навън.Успех с намирането на отговора. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове