Jump to content
freesoul

B20 размисли

Recommended Posts

B20 размисли и страсти - имаш цяла б16-ка, купуваш долнище б18. Слагаш буталата от 16-ката в 18-ковия блок, сгъстяваш по който си избереш метод, сглобяваш 16-ката с новото долнище от 18-ка с 16-кови бутала. Нека да те мине някой с б20-ка захлупена с б16а2 глава, успех на ентусиастите Публикувано изображение

 

Всички знаем за В20-ката на Куков. Аз не помня, докато я караше да има някаква конкуренция, та дори и от Н-серийте. Да не говорим пък за някоя франкеншеснаска...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще имате да вземате,че само в портването е разликата.....ъгала на клапаните е различен,както и всмукателните клапани на Тапира са по-леки.До предния петък и двете глави бяха пред мен на тезгяха и не са чак толкова еднакви както си мислите.Ето и МАТРЯЛ за четене като сте почнали с линковете ;)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главата като отливка е една и съща ;) за R моторите се ползва базата от б16 Сега вече за клапани и карантии няма нужда да се говори защото по тази логика целия валвтреин,валове и тн са съвсем различни.Но това е доста офф вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Е те тва е цялата истина с две думи "Магията TypeR"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От прочетеното дотук, разбирам че за събирането на Б20 с Б16 глава не си струва като инвестиция, вместо да се вземе цял суап Б18Ц4. Не намесвам въобще ск.кутии, те са ясни. Говоря само за двигателя. От парите, които ще се дадат не виждам смисъла във влизането във филма, тичането и събирането на този франк, при положение, че няма да се получиш нещо, което да има осезаема разлика не виждам смисъл да се прави. Пак отбелязвам, че говорим само за ОЕМ железа, без афтърмаркет.

Редактирано от freesoul

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей хора ако разполагате с необходимите части можете да си правите какви ли не франкове:)новия франк дето ще сътворя е много интересен Б20 блок с Б16 колянов вал Н22 биели на 143мм., К20 бутала на 86мм. строуква на 1.8 не ми се мисли за оборотния диапазон но ще го направя да видя за какво иде реч:) главата е Б18Ц4 портната и със преработени горивни камери. трябва да му измислим и някакви зли валове:)до момента има излезли успешно от бокса:1. Б20 блок, К20 бутала на 86мм. Ийгъл биели, спекР глава браян кроуър трето ниво валове степен 13.5.2. Б20 блок, YCP бутала на 85мм, Ийгъл биели, само че са за Б18, спек Р глава, спек Р валове. степен 12.7.3. Б20 блок, Б20З бутала, Б18Ц4 биели, Б18Ц4 глава и Б18Ц4 валове, степента на сгъстяване е 11.5със шлайфана 5 десети глава, основно степента идва от дължината на биелите.Автомобилите със съответните двигатели са на мои приятели с които заедно сме сглабяли а идейте са мои:)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно е, че сте ги сглобили :) Може ли да постнеш малко графики на тези автомобили :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От прочетеното дотук, разбирам че за събирането на Б20 с Б16 глава не си струва като инвестиция, вместо да се вземе цял суап Б18Ц4. Не намесвам въобще ск.кутии, те са ясни. Говоря само за двигателя. От парите, които ще се дадат не виждам смисъла във влизането във филма, тичането и събирането на този франк, при положение, че няма да се получиш нещо, което да има осезаема разлика не виждам смисъл да се прави. Пак отбелязвам, че говорим само за ОЕМ железа, без афтърмаркет.

Ами не съм съгласен :) Ако само се сложат едни ARP болтове на биелите б20 няма проблем да вижда 8200 :) сгъстява се леко посредством малко сваляне от главата и ниска гарнитура и се оборудва с същата глава която ще се ползва за 1.8 е разликата ще е повече от усезаема :) Филма далеч не е толкова голям запушва се една заводска маслена магистрала и се прекарва отвън :) 20>18 Поздрави
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към автора: Ако в момента имаш дори и малки съмнения дали си струва или не ,несе занимавай или го искаш и го правиш с желание или по добре незапочвай.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще имате да вземате,че само в портването е разликата.....ъгала на клапаните е различен,както и всмукателните клапани на Тапира са по-леки.

До предния петък и двете глави бяха пред мен на тезгяха и не са чак толкова еднакви както си мислите.

Ето и МАТРЯЛ за четене като сте почнали с линковете Публикувано изображение

 

Това е ъгълът на леглото на клапана който е съобразен с олекотения клапан на "Тапира" както виждаш са свалили някой друг грам от "стотинката" на клапана и просто съобразяват леглата на клапаните с тази промяна Публикувано изображениеПубликувано изображение:D! Ъгъл на клапан е нещо съвсем различно ако той беше променен спрямо този на SIR водачите щяха да са изместени в различен ъгъл ... оттам се променя и геометрията на главата и на горивната камера ... Ако броим клапана за препятствие на притока на смес то може би намалянето на главата му подобрява макар и с малко "флоу-а" но нищо повече Публикувано изображение! Ако се вземе една Б16А глава можеш да си я направиш много по-добре от "тапирската" без да даваш пари като за "тапирска"! Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Графики на Б20-ките живот и здраве другия месец, тогава ще ходят на дино и двете:)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дидо и аз така си мисля :) Иначе за "огромната" разлика между GSR и B16 главите в стоков вариант, може да го твърди само този, който не е виждал 2-те глави на живо, както и не е правил никога сравнение на дино.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение Взимам пуканките и сядам да се забавлявам с тая тема.Диди,ти пък кога си виждал Тапир на живо,че и от глави взе да разбирашПубликувано изображение?Аз от вчера ей така сглобих три четири франкчета вкъщи, половината Б20-ки,половината Б18-ки.И вече съм убеден,че японците нищо не отбират от тия мотори. Редактирано от policeman
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пешо,нямаше ли да ти е по-лесно да сглобиш В19-ка ако си се колебал между 18-ки и 20-ки?... :lol: .Сори за офтопика,ама ако сте завършили проучването и сте взели решение вземете ми дръннете едно телефонче какво сте решили?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече съм сигурен,че тия от Хонда нищо не разбират.Също така съм сигурен,че най-големите разбирачи на Хонда са в България.То за това супер хипер дупер бързи Хонди са плъзнали навред из страната ни Публикувано изображение

 

Пич не знам защо се впрягаш това го пише в линка който ти си постнал! Всички понякога бъркаме, но не всички си го признават. В интерес на истината и аз не знаех че имат ралзика в леглата на клапаните, но има логика, след като клапана си е различен Публикувано изображение!

 

П.С.1 А до някой други колеги които се впрягат и Б18-ки съм имал и Б16-ки ... само "тапир" съм нямал, но пък съм виждал ... което не знам дали се смята, а и дали има значение! Публикувано изображение

П.С.2 "Tапир" - много готин израз ще го ползвам за нататъка! Поне и аз нещо да науча от този форум! Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А именно,не само в "лекото" портване е разликата,а и в безобразно тънките легла на клапаните,които и да се насереш няма как да си изработиш.Недейте да скачате толкова много,че само с леко портване и ще постигнете ефекта на тапирската главата.Честно казано доста осрани тикви съм виждал от "много чели" колеги.Не става само с четене,трябва и малко практика за тая работа ;) Стига сте давали газ само пред клавиатурат,а покажете и нещо на практика.п.п:Така като се замисля май само на Рибата(разбирайте Теодор),Куков и Тони(Хронос),колите са дали някакви резултати по пистите,всички други са все с "леки" проблеми :( п.п:Да ме прощават някой рацери,ако съм ги пропуснал просто не съм се сетил за тях ;)

  • Нагоре 2
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А именно,не само в "лекото" портване е разликата,а и в безобразно тънките легла на клапаните,които и да се насереш няма как да си изработиш.

То и не е нужно! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А именно,не само в "лекото" портване е разликата,а и в безобразно тънките легла на клапаните,които и да се насереш няма как да си изработиш.Недейте да скачате толкова много,че само с леко портване и ще постигнете ефекта на тапирската главата.Честно казано доста осрани тикви съм виждал от "много чели" колеги.Не става само с четене,трябва и малко практика за тая работа ;)/> Стига сте давали газ само пред клавиатурат,а покажете и нещо на практика.п.п:Така като се замисля май само на Рибата(разбирайте Теодор),Куков и Тони(Хронос),колите са дали някакви резултати по пистите,всички други са все с "леки" проблеми :(/> п.п:Да ме прощават някой рацери,ако съм ги пропуснал просто не съм се сетил за тях ;)/>

Имам само един въпрос може ли да споделиш номерата на отливките на б16а и тайп ар главите? И също твоето участие в тези коли които си описал какво е? След като се дават такива съвети какво да се практикува.Благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колата на Hronos той я прави. Отделно че сигурно е един от много малкото хора в тоя форум (които сигурно се броят на пръстите на едната ръка), които са виждали четирите type-R мотора правени до сега, разглобени пред него и сигурно може да каже каква е разликата. Не като 90% от пишещите тук да са ги гледали само на картинки, да са чели тук-там и разбрали-недоразбрали да правят постове за темата с бисерите.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диде,мотора на рибешката кола е събиран от Дилян,факт който не е за пропускане ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И също твоето участие в тези коли които си описал какво е? След като се дават такива съвети какво да се практикува.Благодаря предварително

Аз нямам с какво да се похваля и за това залагам на готови тапирски мотори(глави).Някъде да видя да твърдя,че мога да "портна" една глава по-добре от тапирската???Това го могат другите колеги ;) Благодаря ти и аз предварително :D P73 е главатa :rolleyes: п.п:Да Драго прав си,Дилян го пропуснах
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Miyamotо, прав си, разбирачите са много:)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей нахранихте ме набързо другия път ще си замълча! Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не приятелю,идеята не е е да си замълчиш,а да пишеш(говориш) когато си сигурен на 100%.Когато не сме сигурни в нещо можем да подведем някой колега и да му донесем доста главоболия,защото доста хора приемат писанията ни за чиста монета ;) Дискутирано е вече доста по този въпрос,затова и хора като Барси нямат и няма и да имат право да пишат в някои разделиАйде стига с офтопика,давайте да сглобим един бърз семеен мотор :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дидо P73 отливка на глава няма, на Type R B18C,C5,C6, B16B е PR3-2 или PR3-3, като главите 96-98 са портвани на ръка 99- са на CNC :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тука малко може да се поспори(тоест то не да се спори а просто , че има и някви аномалии при тези глави) , когато имах "R" , доста се бях филмирал дали не съм излъган и правих доста проучвания , на някой глави се среща щампа и п73 от външната страна на главата под ролките на валовете , зад задния пластмасов капак ;)P.S Има и pr3-4 ;)

Редактирано от GeFi's Garage
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НАи вече зависи коя година и за коя държава е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази която е при нас е П73 ;).Другите тапирски глави до които съм се докосвал не съм обръщал внимание какви са,така че Тео може и да си прав :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е че ако ще се ползва стокова карантия б20 не е надежден вариант и по добре е да се строкне б18 до колкото може примерно до 83-84мм буталца и ще се получи около 1,9Л (не ми се смята с точност) много по надежно и вървящо от тежките карантии на стоково б20 а и се спестяват магистрали и тн.Към колегите за ъглите на леглата на тайп-р ските глави ще кажа че в сливен ми направиха точно тази процедура с леглата на клапаните но цената е доста солена.

  • Нагоре 1
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос към по запознатите колеги-Коя точно магистрала на главата се запушва и от какво е наи добре да се направи тапата?Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Интересува ме за б20 витек имам б20з1 мотор (цял)от него мога ли да използвам Делкото ?!?!?!?!?! (Тоест да не купувам друго ?!). Главата ще е б16.И какъв вариант е наи подходящ за Стоков Б20 мотор.Мисля да сложа б16 глава на б20з1 блок . Имам маслена помпа от б16 и б18 и съответно от б20 коя да използвам .КАКва водна помпа мога да използвам на б20 б16 или б18 ( имам ги и трите).КАКЪв ангренаж да използвам ?! (мисля да сменя и биелните болтове чувал съм че са слаби..?!).КАКъв Витек кит да си купя . :unsure:/>/> :unsure:/>/> :unsure:/>/> :unsure:/>/> ;)/>/>

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята "Ланчия" си ползвам Б16 делкото. За другите неща не помня кое от кое остана и кое сложихме, т.е. ми сложиха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е че ако ще се ползва стокова карантия б20 не е надежден вариант и по добре е да се строкне б18 до колкото може примерно до 83-84мм буталца и ще се получи около 1,9Л (не ми се смята с точност) много по надежно и вървящо от тежките карантии на стоково б20 а и се спестяват магистрали и тн.Към колегите за ъглите на леглата на тайп-р ските глави ще кажа че в сливен ми направиха точно тази процедура с леглата на клапаните но цената е доста солена.

 

1+++ от мен Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Маслената помпа на B20Z е същата като на b16, b18 (b20z се произвежда от 1999 година и в него се вгражда по-добрата маслена помпа) докато b20b използва по-лоша помпа която кавитира при високи обороти. Относно делкото може да ползваш и b20 и b16 и b18 което ти е най-лесно от към пасване на инсталацията и закрепване към главата.P.S. също да добавя за "тежките" карантии на b20 мотора, това е мит. Миналата седмица теглих B18c-R колянов вал и разлика спрямо b20 коляновия почти няма. Вчера теглих биелите b20 и тези от b18c-R и да ви кажа тези от type R са по-тежки с около 20-25 грама ВСЯКА спрямо тези на b20. За надеждността съм съгласен, че е много по-надежден b18 мотора, но ако говорим за сглобка на стоков блок b20 с Vtec глава, то мотора е достатъчно надежден с всичките 180-200 до 220 коня и около 200 нютон метра.

Редактирано от Sako
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

МЕрси, :rolleyes:/> :rolleyes:/> Сега остана за водната помпа и ангренажа. ;)/>/> малко инфо и за тях . И за витек кит да си купя готов или да си правя ?!?!.

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го имам втек кита, но ако го нямах щях да си направя с тройник от масления датчик щото ми харесва повече така. Водна помпа от b16 или b18 вземаш, но не е фатално да ползваш и от b20, освен ако не се кара продължително във високи обороти (по писта или магистрала на максимална). Ангренажния ремък съответно ако ползваш от b16/18 помпа ползваш b18 ремък, за b20 помпа се ползва b20 ремък до колкото четох.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sako имах в предвид б18ц4 най масовия и евтин вариан а на ц4 е доста по лек коляновия вал от б20кения и от б18цр :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно, някой ако има под ръка моля да изтегли биели и колянов вал от b18c4 за да имаме инфо за сравнение, а и за в бъдеще ще е полезно да има събрана информация в една тема.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...