D14 1 #1 Публикувано 24 Януари, 2013 (Редактирано) здравейте колеги.на скоро купих от колега от форума една Д14А3 и съм много доволен от колата.имаше съвсем леко пропадане на оборотите на празен ход когато изключа от скорост (това на бензин) преди няколко дни сложих ГИ от който също за сега съм много доволен.но днес започнака и на газ да ми пропадат оборотите на празен ход и реших да отида до газаджията да я погледне.явно проблема не беше от газовото а от стъпковото моторче понеже горе долу успя да ми регулира оборотите но пак не е както трябва.та реших да си го изкарам и почистя сам.и така в следващия снимков материял вижте според вас дали е имало нужда и дали ще има промяна понеже все още несъм го зглобил.това предстои Другото което искам да ви попитам е дали е нормално да има масло или каквото е там под дроселовата клапа както се вижда на едната снимка?http://snimki.be//store/1/631359040133.JPGhttp://snimki.be//store/1/901359040174.JPGhttp://snimki.be//store/1/201359040200.JPGhttp://snimki.be//store/1/771359040217.JPGhttp://snimki.be//store/1/591359040236.JPGhttp://snimki.be//store/1/131359040254.JPGhttp://snimki.be//store/1/161359040282.jpg Редактирано 24 Януари, 2013 от D14 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D14 1 #2 Отговорено 25 Януари, 2013 днес зглобих всичко и оборотите са бетон.искам да кажа на колегите че дори и профилактично да направят цялата процедура няма да згрешат защото поне ще са сигурни за напред че няма да им създава проблеми.поздрави на всички хондажий Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dirigenta 2 #3 Отговорено 25 Януари, 2013 Здравей колега и аз от доста време се каня да направя това почистване, но да те питам дали няма да стеане без да се маха цялата тази клапа а само да се разкачи тръбата от въздушния филтър и да се изчисти на място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D14 1 #4 Отговорено 25 Януари, 2013 Здравей колега и аз от доста време се каня да направя това почистване, но да те питам дали няма да стеане без да се маха цялата тази клапа а само да се разкачи тръбата от въздушния филтър и да се изчисти на място.става но болченцата на стъпковото моторче са странично срещу теб и трябва да си с чупещо рамо за да ги развиеш.клапата също можеш частично да излшскаш като я завърташ но не мисля че има смисал да се правят частично нещата след като до цялосното разглабяне те делят откачането на 2 маркучета за бензин 3 букси и планката за жилото на газта.не е нещо което да те забави или да се объркаш.препоръчвам ти да разглобиш цялото.ако имаш желание обади се в момента имам много свободно време с удоволствие ще отделя 1 час да ти помогна за японеца. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
evil_kn 0 #5 Отговорено 5 Февруари, 2013 (Редактирано) Здравейте, колеги аз имам същия проблем. Карам D14Z1-ца японка. Когато е студена колата държи 1500-1600 оборота и като загрее на празен ход на газ оборотите както казва D14 все едно пропадат и са много ниски. На бензин също са ниски но поне не гасне докато на газ понякога на светофарите ми гасне. Днес направих тази процедура на D14, да сваля , поизчистя и смажа този така наречен IACV (Idle Air Control Valve). Всичко точно но сега пък като загрее колата на празен ход, и на газ и на бензин държи около 1200-1300 оборота, а като е студена са около 1600 (мисля че е нормално при студена). Притеснява ме това че като е вече загряла колата не сваля оборотите а ги държи толкова високи. Може би сега пък трябва да се регулират отнякъде. Дайте някаква идея колеги, кажете какво да правя? Редактирано 5 Февруари, 2013 от evil_kn Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D14 1 #6 Отговорено 6 Февруари, 2013 (Редактирано) Здравейте, колеги аз имам същия проблем. Карам D14Z1-ца японка. Когато е студена колата държи 1500-1600 оборота и като загрее на празен ход на газ оборотите както казва D14 все едно пропадат и са много ниски. На бензин също са ниски но поне не гасне докато на газ понякога на светофарите ми гасне. Днес направих тази процедура на D14, да сваля , поизчистя и смажа този така наречен IACV (Idle Air Control Valve). Всичко точно но сега пък като загрее колата на празен ход, и на газ и на бензин държи около 1200-1300 оборота, а като е студена са около 1600 (мисля че е нормално при студена). Притеснява ме това че като е вече загряла колата не сваля оборотите а ги държи толкова високи. Може би сега пък трябва да се регулират отнякъде. Дайте някаква идея колеги, кажете какво да правя?като си монтирал вече всичко срещу теб се пада стъпковото моторче.така.от дясната му страна има една пластинка с 2 малки болченца като ги развиеш пластинката се мести на ляво на дясно и по този начин си регулираш оборотите до желаните.това е пластинката. http://prikachi.com/...49/5834549X.jpg може само да откачиш планката на жилото на газта и да я регулираш.успех Редактирано 6 Февруари, 2013 от D14 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
evil_kn 0 #7 Отговорено 6 Февруари, 2013 Здравейте, колеги аз имам същия проблем. Карам D14Z1-ца японка. Когато е студена колата държи 1500-1600 оборота и като загрее на празен ход на газ оборотите както казва D14 все едно пропадат и са много ниски. На бензин също са ниски но поне не гасне докато на газ понякога на светофарите ми гасне. Днес направих тази процедура на D14, да сваля , поизчистя и смажа този така наречен IACV (Idle Air Control Valve). Всичко точно но сега пък като загрее колата на празен ход, и на газ и на бензин държи около 1200-1300 оборота, а като е студена са около 1600 (мисля че е нормално при студена). Притеснява ме това че като е вече загряла колата не сваля оборотите а ги държи толкова високи. Може би сега пък трябва да се регулират отнякъде. Дайте някаква идея колеги, кажете какво да правя?като си монтирал вече всичко срещу теб се пада стъпковото моторче.така.от дясната му страна има една пластинка с 2 малки болченца като ги развиеш пластинката се мести на ляво на дясно и по този начин си регулираш оборотите до желаните.това е пластинката. http://prikachi.com/...49/5834549X.jpg може само да откачиш планката на жилото на газта и да я регулираш.успехбрат много ти благодаря за бързия отговор днес ще пробвам и ще пиша какво е станало. А само да те питам по този начин ако се регулират няма ли да спаднат оборотите и докато е студена колата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D14 1 #8 Отговорено 6 Февруари, 2013 ще паднат малко ако ти са били сега 1800 ще паднат на 1600 при студена.но си е в нормите.при мен е така.въпроса е на загряла да регулираш празния ход. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #9 Отговорено 5 Март, 2013 Здравейте колеги! Тази процедура с почистването и аз я направих преди месец, обаче сега положението е същото като преди - като дам газ на място и отпусна, оборотите падат под 500 и след 1-2 секунди се вдигат на 800. Има ли смисъл да повторя процедурата или да търся друго решение? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #10 Отговорено 5 Март, 2013 Сигурен ли си че добре си го изчистил добре? Защото аз моето го почистих начално и после реших да пръскам с Меглио и излезе още 2 пъти по толкова мръсотия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lukov 11 #11 Отговорено 5 Март, 2013 Аз си изчистих моя преди няколко месеца без да го махам със сперй за карбуратор. Палите, държите на обороти че тръгва да изгсва и пръскате по малко. процедурата се повтаря и като за капак от вътрешната страна на дросела има дупчици- хубаво ги напръсквате на зигасена кола, изчаквате 2-3 мин и палите - подавате малко газ и пак пръскате...Проблеми няма май MANNOL се казваше с него почиствахме карборатори на бензинови резачка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silvergreen 3 #12 Отговорено 25 Март, 2013 Извинявам се , че използвам темата на колегата...., но бихте ли ми казали къде се намира IACV на D14A4. Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #13 Отговорено 25 Март, 2013 Мисля, че ти се намира на дросела Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silvergreen 3 #14 Отговорено 25 Март, 2013 (Редактирано) Да де , ама за да го видя трябва да сваля кутията на филтъра нали? Мисълта ми беше дали не може без да се разглобява да го зърна какво представлява. Защото обикновено по средата на ремонтите ми все някой индтрумент не ми достига Редактирано 25 Март, 2013 от Silvergreen Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #15 Отговорено 25 Март, 2013 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitty 177 #16 Отговорено 26 Март, 2013 http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4321 Ето ви колеги един доста добър (за мен де) продукт за почисване. Лично съм го използвал за почистването на смукателя и кулера на един МЛ270 и останах очарован от резултата. Общо взето само пръскаш без дори да търкаш, бършеш или каквото и да е било. Впрочем МЛ-а имаше иден сантиметър гняз (масло, сажди, пак масло и накрая прясно масло, общо взето много яка грес) а спрея направо го разтопи до метал. Дано съм бил полезен за някогоПоздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HellBull 44 #17 Отговорено 28 Март, 2013 (Редактирано) Колеги тука в темата коментираме EACV клапана, а някой може ли да ми обясни как точно работи. От година и малко съм собственик на хонда, преди това карах колата на наще (ауди 80) и там ми е ясно как работи стъпковото моторче, ама тука нещо не мога да си го обесня, има 2 маркучета през който минава охлаждаща течност и 1 букса. Та ако някой може да обясни по-подробно какво става вътре ще съм мн благодарен Искам също да попитам, като чистите EACV клапана предполагам пръскате с обезмаслител в дупките на клапана, а в дупките който са в дросела пръскате ли и там? Редактирано 28 Март, 2013 от HellBull Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JayR 77 #18 Отговорено 28 Март, 2013 Принципно д14а3/а4/з1/з2 не са с IACV(obd1), а с RACV(obd2).Подробно инфо за конструкция, функции и поддръжка IACV Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #19 Отговорено 31 Март, 2013 RACV-то както му казват,можете да видите точно зад реиката за горивото,в него влизат 2 маркуча за антифриза които минава през него... Колкото до почистването,след цялата процедура редуцираите болта за кислород които се намира на дросела до клапата в горния ляв ъгъл.От там се коригира това пропадане на оборотите след форсиране и пускане на педала,даже неска си играх с моето че не ми харесваше нещо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HellBull 44 #20 Отговорено 31 Март, 2013 Нещо не мога да разбера къде се намира този болт, ако е възможно една снимка да дадеш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
terexe 0 #21 Отговорено 1 Април, 2013 (Редактирано) Предполагам колегата има в предвид винта под гуменото калпаче на снимката, отдясно до тръбичката //при теб може да го няма гуменото калпаче, но винта си е там//http://media.snimka.bg/s1/1620/029484528.jpg?r=0 Редактирано 1 Април, 2013 от terexe Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
evil_kn 0 #22 Отговорено 5 Април, 2013 Здравейте колеги, относно оборотите, карам D14Z1 японка.На мен също ми пропадаха оборотите и аз като D14 взех та почистих този така наречен IACV (Idle Air Control Valve) клапан. Свалих го почистих го но след почистването, колата студена държеше около 1500-1600 оборота (нормално), но като загрее ги сваляше до 1100-1200 об. и на газ и на бензин ( с обикновена газова съм не с инжекцион). След което отидох при едни газаджии да ми направят реглаж. Направиха ми някакъв реглаж но човека ми каза че оборотите не може да ги намали той защото просто самата кола си ги е държала толкова високи след като и на бензин са такива. И засега си я карам така, незнам какво да правя, но според мен (без да разбирам много) този IACV клапан нещо е прецакан и сигурно е за смяна но няма гаранция че ще се оправят ако си купя нов. Та карам така засега. Дайте някакви идеи ако знаете нещо по въпроса. /> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D14 1 #23 Отговорено 5 Април, 2013 Здравейте колеги, относно оборотите, карам D14Z1 японка.На мен също ми пропадаха оборотите и аз като D14 взех та почистих този така наречен IACV (Idle Air Control Valve) клапан. Свалих го почистих го но след почистването, колата студена държеше около 1500-1600 оборота (нормално), но като загрее ги сваляше до 1100-1200 об. и на газ и на бензин ( с обикновена газова съм не с инжекцион). След което отидох при едни газаджии да ми направят реглаж. Направиха ми някакъв реглаж но човека ми каза че оборотите не може да ги намали той защото просто самата кола си ги е държала толкова високи след като и на бензин са такива. И засега си я карам така, незнам какво да правя, но според мен (без да разбирам много) този IACV клапан нещо е прецакан и сигурно е за смяна но няма гаранция че ще се оправят ако си купя нов. Та карам така засега. Дайте някакви идеи ако знаете нещо по въпроса. /> колега регулирай ги на загряла кола както съм описал в пост номер 6 на загрял двигател.на бензин! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #24 Отговорено 5 Април, 2013 Колега, имаш винт за регулиране на оборотите, като ти загрее започваш да го въртиш докато паднат до необходимите ти 750-800 оборота и си ти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dageto 0 #25 Отговорено 5 Април, 2013 Здравейте момчета , видях темата за оборотите и искам малко инфо : карам сивик 96 , 1.3 / D13/ , колата след като запали и като е на свободна скорост вдига 2000 об. и след това падат до 0 и колата гасне от само себе си , имах случай по време на движение ми изгасна и започнаха да светкат лампите за маслото и акумулатора в червено на таблото , закарах я в най -близкия сервиз в едно селце и ми казаха , че не могат да регулират оборотите и ,че имало роблем с вакуумите * и трябва някаква диагностика да се направи ,защото нямали такава техника за диагностика и не можаха да отстранят проблема, сега пали ,но ако спра на кръстовище сигурно може да ми изгасне пак , а тя пали след това мн трудно с мн натискане на газта . на около 70 км съм от Бургас и се опасявам че докато я закарам в офиса на Хонда може да изгасне на сфетофгар или незнам дали ще остиска. Та мн ли е сериозен проблема? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K_ski 5 #26 Отговорено 24 Август, 2014 За всички с проблебните обороти, след почистването е необходимо оборотите да се регулират както е описано в раздел "Idle Control System" -"Idle Speed Setting". Три години го боря този проблем ама само с четене по форумите и чистене не става, инженера си е описал процедурата - Чистиш, мръсотията (това не го пише) настроиваш обороти - 450 prm, при изключено IACV, включваш IACV, рестарт на компа и се надяваш всичко да е ОК, При мен стана. Успех на всички! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Паввл 0 #27 Отговорено 4 Декември, 2019 Здравеи те колеги от няколко месеца и аз имам този проблем само,че при мен е обратното колата по инерция държи 1500 оборота докато не спре напълно на някои светофар и тогава падат на 900 колата е Хонда стрийм К20А1,Кара се на бензин,може ли да е стъпково моторче. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #28 Отговорено 5 Декември, 2019 Кое от всичкото те притеснява,колко очакваш да са оборотите по инерция, може би при свободния ход трабва да са около 750-800. Изчисти си IACV то когато и да го направиш не е излишно. И аз се притеснявах че ми са ниски оборотите на празен ход ,но като я сложихме на комп и си показа точните 750-800,та стрелката се оказа при мен не ги показва с точност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Паввл 0 #29 Отговорено 6 Декември, 2019 Къде се намира това IACV на този мотор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #30 Отговорено 10 Декември, 2019 (Редактирано) Има снимка в пост №15 но е за колата цитирано там от колегата, от него излизат две тръбички това е от подгрева с антифриз. Намира се върху дросела ,хубаво е и него да почистиш. Сваля се и под течаща вода с обезмаслител се кисне хубаво. Редактирано 10 Декември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #31 Отговорено 10 Декември, 2019 На 4.12.2019 г. at 6:16, Паввл написа: Здравеи те колеги от няколко месеца и аз имам този проблем само,че при мен е обратното колата по инерция държи 1500 оборота докато не спре напълно на някои светофар и тогава падат на 900 колата е Хонда стрийм К20А1,Кара се на бензин,може ли да е стъпково моторче. По-вероятно е датчик за позицията на дросела т.нар..TPS или самата клапа заклинва. За 5 мин. ще ти го оправят в някой сервиз. Не е проблем и така да караш . За тези няколко месеца си налял доста в завишен разход на гориво! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове