Jump to content
AuruMoon

Човекът, който искал сам да ремонтира колата си

Recommended Posts

Споделям една яка история и неиният източник(за да уважим труда на хората ;) )!КОлко от вас е познахте :) Човекът, който искал сам да ремонтира колата сиЕдин млад мъж най-накрая събрал пари и си купил кола. Това бил най-щастливият му ден в живота. Дълго време карал колата без никакви проблеми. Само зареждал бензин и се наслаждавал на така желаната придобивка. Времето минавало и един ден колата му се развалила. Развалило се и настроението му, защото хич не обичал да има проблеми.Неговият най-добър приятел забелязал лошото му настроение и му препоръчал да посети автосервиза в града. Но младият мъж отказал. Не искал да дава излишни пари и без това се бил охарчил доста за покупката. Затова решил сам да отстрани проблема.Посетил най-близката книжарница и си купил книга "Как сами да ремонтираме автомобила си". Настроението му се оправило. На път за вкъщи нетърпеливо потърквал ръце, мислейки си "Ще си оправя сам колата и ще спестя пари. Няма да им пълна гушата на онези измамници и кожодери в автосервизa. С какво съм по-лош от тях? Сега ще видят те кой кой е!"Прибрал се, прочел книгата от корица до корица, запретнал ръкави и се затворил в гаража. Работил неуморно, често се съветвал с книгата, и така чак да сутринта. Когато слънцето изгряло, решил да пробва дали двигателя ще запали. За негово съжаление, двигателят отказал да се подчини.Младият мъж си казал, че истинските мъже никога не се отказват и трябва да бъдат упорити до край. С тези мисли посетил книжарницата отново и купил още една книга. Затворил се в гаража и се потопил в търсене на решение на проблема. По едно време чул как телефонът му звъни. Приятелят му се обаждал с добра новина - говорил с автомонтьора, който му бил казал, че ще прегледат автомобила му веднага, независимо, че графика на автосервиза е пълен до края на месеца.Младият мъж вдигнал телефона, любезно изслушал своя приятел и му отговорил, че сам ще се справи. След това за втори път пробвал да стартира двигателя и за втори път останал разочарован. Разбира се, разочарованието ни най-малко не го разколебало и той се отправил към книжарницата за поредната книга. Бил твърдо решен да се справи сам и да не дава нито стотинка на онези кожодери и измамници, които наричали себе си "автомонтьори".Дните се нижели един след друг, книгите се множали, а младият мъж вече едвам се придвижвал в собствения си гараж, който все повече напомнял на неподредена обществена библиотека. Приятелят му прочел в специализиран сайт за коли, че тази марка автомобили имат един често срещан дефект. Поговорил с автомонтьора, който му потвърдил информацията и му казал, че цената за отстраняването на дефекта е съвсем приемлива. Ентусиазиран, той решил да се обади на най-добрия си приятел и да го зарадва с добрата новина. В същото време младият мъж чул как телефона звъни. Тръгнал към него, но пътят ми бил блокиран от книгите, които сякаш от верен помощник се били превърнали в зловеща и непроходима джунгла. За негово съжаление, не успял да научи добрата новина.Приятелят му въздъхнал, пожелал му успех и продължил напред. Младият мъж решил за последен път да пробва да стартира двигателя, но и този път нищо не се получило. Поредният безплоден опит изиграл ролята на капката, с която преляла чашата на неговото търпение. Младият мъж се строполил на земята и потънал в отчаяние и безпомощност.В същото време в автосервиза двама мъже, с усмивка на лицата, си стиснали ръцете. Единият доволен от добре свършената работа, а другият доволен от качественото обслужване. Клиентът продължил по своя път щастлив! А автомонтьорът се заел със следващия ремонт, докато си тананикал весела песничка.Тази история е авторска и е базирана на действителни събития. Ако забележите прилики със себе си, или някой ваш познат, най-вероятно не са случайни. Разбира се, ако историята ви допада, можете да я споделяте с целия свят.Източник :)http://www.sharebg.org/view/12737-Chovekat_koyto_iskal_sam_da_remontira_kolata_si.html

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това трудно се получава при нас! - в автосервиза двама мъже, с усмивка на лицата, си стиснали ръцете. Единият доволен от добре свършената работа, а другият доволен от качественото обслужване;)/>

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе случва се,но е малко зор докато намериш такива сервизи. Особено ако е на метода проба-грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки забелязва определена част от историята, жалко е че това ви направи впечатление първо

Редактирано от AuruMoon
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това си има майстори и човек трябва да внимава какво си рови по колата. Едно е да смениш накладки или свещи- това става за под 20 мин и не е трудно. Дискове също- но от там натам си трябва обучение и читав майстор. Ама последното е рядко срещано...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми прилича на писано от някой автомонтьор в часове на скука и нямане какво да прави. Иначе всеки, който реши сам да си прави колата трябва поне теоретично и инструментално да е добре подкован. И да има резервен вариант.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-жалкото в нашата мила родина е че наистина майсторите,който знаят какво правят са малко и е трудно когато на някой му трябва майстор който разбира,а такъв има на 100-150км.И ето ви проблема,всеки който няма физическата или финансовата възможност да отиде при такъв майстор решава да пробвам сам,а като се замисля няма нищо лошо в това да пробваш и може би да научиш нещо !!!Съгласен съм с колегата,че за да се хванеш с нещо трябва да имаш поне малко представа какво правиш!Поздрави Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина читави майстори много трудно се намират,без значение за какво става въпрос.Ама...това реклама на някой сервиз ли е?.... :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали правим разлика м/у Майстор и Механик :lol:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе случва се,но е малко зор докато намериш такива сервизи. Особено ако е на метода проба-грешка.

Да ама веднъж намерен такъв майстор е до живот :) (поне на колата де)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една приказка, която може да се преиначи за ситуацията, а преиначена би звучала така - почти всеки сервиз може да ти оправи колата бързо, качествено и евтино, но можеш да избереш само 2 от тези 3 условия. Винаги за себе си съм смятал, че съм спестил маса пари, време и нерви, като не се доверявам на "бай Пешо дето разбира от Алди, Фолксваген и Секви Там Японски, Американски и други коли". Проверените добри сервизи и марковите части струват по-скъпо, но това е инвестиция, която се изплаща с по-малко влизания в бокса.

 

Човек трябва да си знае възможностите и цената на времето. Който смята, че може за два дена да се научи да прави диагностика и да отстранява проблеми като хора, дето работят това от години, заповядал е да опита. Аз лично предпочитам да използвам времето си за това, което съм се учил да правя с години, докато колата ми седи при някой, който е избрал да бъде добър с коли. И то не кои да е коли, а точно коли като моята.

Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината не мога да разбера приказката.Можеби съм най-тъпия автомонтьор....Има си неща,които можеш да си направиш сам,има и други които не можеш.80% от въпросите в технически въпроси завършват в сервиз.Умният човек ще разбере на време кога да спре с умуването и ще се обърне към сервиз за да си реши проблема.Толкова много информация има в нета,книгите и айде тубата да кажем,че буквално за всеки проблем можеш да намериш решение.Обаче ако си технически грамотен.Техническата документация не трябва само да се чете,но трябва и да се разбира.Без да засягам някой има доста сервизи,в които и това не могат да правят.Независимо от това дали е чел или не чел автомонтьорът поема отговорност.В гаража си всеки сам си носи тая чест и последствията естествено.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз може да ви напиша няколко клиентски притчи точно от ходенето в оторизиран, марков и сравнително скъп сервиз. Ама ще запълня цялото дисково пространствао на сървърите!Затова ще споделя само за последния случай:Отивам с доказан проблем, иначе нямаше да го направя! А в сервиза ми казват, че колата е едва ли не като нова!!! След неколкократно убеждаване, проби и т.н. изведнъж се оказва, че проблемите в системата са повече от един. Това било, онова било, започнаха едни предположения, едни части и труд, едни пари. След третото посещение в сервиза ми заявяват, че едва ли не колата защото е стара и не могат да я оправят!Затова сега съм се заринал с книжки, които имам отдавна, чета и гледам в нета и се опитвам да отстраня проблема сам.И моля ви не ми казвайте да сменя сервиза! Питах доста колеги за препоръки, но или ми се отговаря със "Сервизи и лекари не препоръчвам" или, че не знаят специалист, който да отстрани повредата. Просто защото един и същ механик веднъж работел блестящо, другия - през пръсти. Последното ми го казаха точно по този начин.Толкова от мен по конкретната притча.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това трудно се получава при нас! - в автосервиза двама мъже, с усмивка на лицата, си стиснали ръцете. Единият доволен от добре свършената работа, а другият доволен от качественото обслужване;)/>/>

Мдам, докато всеки работи в каквото не му е работа предпочитам да си ремонтирам в гаража.Поне като забравя да завия някоя гайка по окачването ще знам че съм бил аз (по действителен случай) :)Живеем в твърде бедна държавица и качеството на услугите не може да сравни с това на EU.Статийката е показателна но, не за нас.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Завиждам ти за гаража!Колкото до Европа и нейните производни, особено с комбинация с ISO нещо си и косата ми настръхва!Ако мислите, че в сервизите там работят кандидати на науката и професори по автомобилна техника, жестоко се лъжете!Повечето са от бедните държавици като нашата и също не работят по специалността си и за смешни пари. По местните стандарти, обаче! За какво качество говорим и там? Изключвам централните сервизи на провинциално или национално ниво.Относно нашите "специалисти" - примерно от 10 човека в сервиза 1-2 имат познания по чужд език. И то на средно, да не кажа ниско ниво. Дори и да знаят английски (за немски и френски въобще не споменавам даже) въобще не се ровят по-надълбоко в сервизните ръководства и специализираните сайтове за автомобили. Въпреки, че имат в сервиза предостатъчно оригинални документи и бюлетини. А ако работата опре до дигнастика със специализирана апаратура - стой, та гледай. Допълнително ако се налагат и накакви настройки - оле-мале. Имат разни обучения, които сега всички наричат семинари по непонятни за мен причини. Който и колкото чул и разбрал - толкова!Правят ходова част, обслужвания, гуми, отчасти ремонти на двигател и скоростна кутия. Но за последните дейности чакат точно определен човек, защото останалите или не смеят да се захващат или въобще не искат даже да се научат.Известни са ми случаи на отстраняване на гаранционни повреди не в оторизирания сервиз. Просто защото в него не разполагат с кадри и апаратура.Присъствал съм и на обучаване на стажанти от същите тези недозапознати "специалисти", които после остават за постоянно. Тежко ни и горко!Притчи ще ми пишат!

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука колега си невероятно прав. За нормалните ремонти се намира кой да ти свърши работа, но с електрониката е кофти. Въпреки, че повечето ти правят тест на електрониката без причина. Пример, отиваш за периодичен преглед, че ще пътуваш на някъде. И се почва:Тест на окачването- тампони, шарнири ... нормално.Проверка на светлини ... нормално.После ти четат компа за грешки , при положение, че чека не свети :lol: Един вид дали са един тон пари за апаратура и софтуер и я пробутват при първа възможеност да избият 30лв :lol: Аз за това съм си намерил майстор- механик и мога да го препоръчам с ръка на сърцето. Пич-а рови по всичко, дето е на гуми. Само , че работи само с части на клиента. Да няма после- ти ми продаде това каре и т.н.Даже да не кажа голяма дума, ама Хонди взе да прави покрай мен. Няма апаратура и не иска да си купува. Аутодата и менуали не му трябват. Ако има нещо, което да го затруднява си намира от нет-а схемите. Техниката и инструментите са безполезни, ако този, който борави с тях не може и една гайка да завие като хората. Аз от големи сервизи бягам като дявол от тамян. Там взимат куцо и кьораво и повечето, вече обучени си бачкат на частно. Малко са сервизите, където има колектив от години и на новобранците им виси стара пушка на главите, докато работят. Те и Бултрако ми прегледаха колата от към окачване и светлини, като си сменявах там маслото на скоротите, ама как не видяха, че преден десен габарит не свети не знам. А той е така от години :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Присъствал съм и на обучаване на стажанти от същите тези недозапознати "специалисти", които после остават за постоянно. Тежко ни и горко!Притчи ще ми пишат!

Имах и аз такъв случай на обучение за климатична техника.Попитах за няколко нестандартни ситуации немеца и отговора му беше:Сменя се агрегата...не всичко трябва да се ремонтира....Същия въпрос към японеца"представител на Дайкин":Това не може да се случи в наш агрегат. :lol:
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това съм си намерил майстор- механик и мога да го препоръчам с ръка на сърцето. Пич-а рови по всичко, дето е на гуми. Само , че работи само с части на клиента. Да няма после- ти ми продаде това каре и т.н.Даже да не кажа голяма дума, ама Хонди взе да прави покрай мен. Няма апаратура и не иска да си купува. Аутодата и менуали не му трябват. Ако има нещо, което да го затруднява си намира от нет-а схемите.

Твоя човек пари няма да направи:)/>. Без апаратура, колкото и да е добър ще увисне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony,

В БГ идват стажанти, студенти, outsource "специалисти" от неизвестни дори на японците фирми, т.нар. волнонаемни и т.н. Всички те са наети и обучени за ден-два, дали са им няколко презентации, много добре са ги подковали как да отговарят на "провокативни" въпроси и как да се измъкват. След това са ги хвърлили на лъвовете. В този случай - на нас, българите.

Някои се справяха учудващо перфектно. Едва ден по-късно научих, че един от тях е изключително високопоставен специалист и мениджър. Но в момента, в който рабраха, че няма да се сключи по-голяма сделка и изпратиха мучовците.

Ял съм им попарата и на EU "специалистите" в моята област. Те пък са още по-зле - нагли, тъпи и с отношението на робовладелци към нас. Особено французите и австрийците!

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...