ilian83 2 #1 Публикувано 22 Ноември, 2012 Здравейте колеги пак на мен най-странния проблем.Колата е Сивик 2000год. японка.Миналата година си купих чисто нови зимни гуми 185/60R15 от "Диана" с дот 40/11.KLEBER HP2.Ползвал съм ги миналата зима 2-3 месеца изминал съм с тях около 2000км.(не карам много).Лятото карам с други гуми на същите джанти.Преди 4-5 дни монтирам пак Клебера,че захладня вече и какво да видя предна лява гума по-мека от всички останали.Връщам се при гумаджията да я припомпи,но уви точно 2,3 атмосфери както останалите 3 гуми.Но видимо се вижда че е по-мека има корем както и да я гледаш.Викам си сигурно манометъра на този гумаджия не е верен.Отивам при втори гумаджия-пак същото 2,3 атм. и четерите гуми.Трети гумаджия-няма промяна.И какво е това чудо? Гумите са монтирани на оригинални джанти 15" за ВТИ.Видимо предна лява е по-мека от предна дясна.Дайте съвет. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
delano 113 #2 Отговорено 22 Ноември, 2012 Иди на гумаджия да провери гумата и ако трябва да смени вентила. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M&M 236 #3 Отговорено 22 Ноември, 2012 Да не са ти слошили по-тясна дзанта :rolleyes:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M&M 236 #4 Отговорено 22 Ноември, 2012 Да не са ти слошили по-тясна дзанта :rolleyes:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilian83 2 #5 Отговорено 22 Ноември, 2012 Иди на гумаджия да провери гумата и ако трябва да смени вентила.Според теб дали има връзка винтила с това,че гумата изглежда мека(с корем)?В смисъл може ли винтила да бърка манометъра и той да показва налягане-2,3 атмосфери,а налягането всъщност да е по-ниско?Аз си мисл,че винтила или работи или-не ама ....."Да не са ти слошили по-тясна дзанта :rolleyes:/>"Това се надявам да го казваш на шега.Джантите са 4бр. оригинални Хонда-ВТИ 15"-6J ET43Странно е спирам колата на абсолютно равно и право място.Видимо предна лява е по-мека от всички останали гуми все едно не е 2,3 атм,а е 1,7 примерно.Иначе не мога да усетя колата да дърпа наляво или надясно когато шофирам.Не че е кой знае какво мога и така да карам,но съм сменил вече 5-6 Хонди и много зимни и лятни гуми и такова нещо не ми се е случвало до сега.Иска ми се да разбера какъв е проблема защо се получава така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shpeer 53 #6 Отговорено 22 Ноември, 2012 Миналото лято си купих две летни Клебер , отивам при гумаджията монтира ги и почвам да карам , на следавщия ден гледам гумите меки правя проверка гумите и двете на 2.4 ! А изглеждаха като са 1.6 ( ориентировачно ) . Това е при мен , а при теб е странно че го е нямало миналата зима този проблем и сега го има и то само на едната гума ! Начина на съхранение ? Била ли е мека през това време ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilian83 2 #7 Отговорено 22 Ноември, 2012 Ами съхранявани са в гаража ми размонтирани без джантите-без въздух.Не ги е пекло слънце лятото.Четерие бяха наредени една върху друга като комин(гледам,че всички гумаджий ги нареждат така една въху друга по 10-15 гуми).Мисля си дали не се е разтегнал борда на най-долната гума след като трите са и тежали отгоре 3x5кг-15кг.дали могат да разтегнат борда на гумата и затова да изглежда мека сега?Макар,че не съм сигурен,че точно тя е била най-отдолу.Ама не ми се вярва да е толкова кекав тоя борд.Гумаджийте нареждат по 15 гуми една върху друга и нищо им няма,а аз само 4бр. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #8 Отговорено 22 Ноември, 2012 (Редактирано) Гуми без джанти се съхраняват една до друга прави а не една върху друга легнали.Това , че те го правят не значи , че е правилно.Рискуваш при подобно съхранение да ги деформираш и има да се чудиш защо колата ти бие в ляво/дясно.Най-вероятно ги редят така заради мястото което заемат т.е като комин заемат доста по-малко място но не е правилен този начин когато гумата е без джанта.Напомпени гуми с джанти можеш да ги редиш легнали колкото си искаш. Редактирано 22 Ноември, 2012 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #9 Отговорено 22 Ноември, 2012 Дано да се шегуваш че иначе не знам направо ми се реве. Трябва да си доста бос в общата култура за да се изплющиш така. Я кажи сега и дъските ли прави да ги опрем на стената или да ги увием около некой клон. Това да не са ти притки за боб та да ги държиш изправени. Колега с какъв манометър ги мерите и всички ли показват едно и също? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #10 Отговорено 22 Ноември, 2012 (Редактирано) Колега krasimir_01 , добре е преди да храниш да се поинтересуваш как е правилно да се съхраняват гуми за дългосрочно време като зимният период.Някой ден когато ти се случи да деформираш гума ще разбереш защо са написали хората да се съхраняват в изправено положение без джанти.Ако са наредение една в/у друга без джанти ще трябва и да ги въртиш освен всичко друго 1 път в месеца заради общото тегло което пада на най-долната гума.Когато гумите са на джантите и са напомпени на толкова атмосфери с колкото караш , спокойно можеш да си ги съхраняваш и една в/у друга.Няма да споря повече но не е лошо да погледнеш какво пише по въпроса и тогава да драснеш в темата.Без лоши чувства :)/>/>/> Редактирано 22 Ноември, 2012 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilian83 2 #11 Отговорено 22 Ноември, 2012 (Редактирано) Колеги утре ще сложа задната гума отпред,а въпросната по-мека отзад да видя какво ще се получи.Иначе да 3 манометъра(незнам какви марки са вероятно евтини) показват 2,3 -2,4 атм.Иначе за съхранението дори чисто нови гуми в автоцентър"Диана" се съхраняват на комин по 15-18бр. и не съм чул да имат проблем и да се оплаче някой.Всички вулканизатори също ги слагат една върху друга,повечето магазини също.Не знам кое е правилно и кое не,но в случая едва ли начина на съхранение е проблема за гума произведена края на 2011г.При условие,че има гуми от 2005г-2006г.,които с години са стояли една върху друга по гумаджийници и складове по над 10 бройки на "комин" и пак нямат проблем с изкривяване.Не знам нещо не е наред при мен,но немога да зацепя откъде идва проблема.Затова питам вас колеги ако ви идва нещо на ум да пробвам,пък и да научим всички нещо ново. Редактирано 22 Ноември, 2012 от ilian83 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #12 Отговорено 22 Ноември, 2012 (Редактирано) Всички ли са с един и същи ДОТ и ПАРТИДА?От един и същ производител /страна произход/?Едно и също качество?Ако всичко е еднакво ,най вероятно още миналата година е било така ,но не си забелязал !Не ми се вярва да се е получило от съхранението! Редактирано 22 Ноември, 2012 от emicha1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #13 Отговорено 22 Ноември, 2012 (Редактирано) />/>/>/>Добре сега ще се обоснова. Подсилващата арматура(стоманената тел) на гумата е в кръга около джантата и в борда преди шарките самия борд ако не е подсилен е само гума и конци и когато гумата е изправена точно той се дермира а и самите грайфери също защото лежат на много малка площ, но когато гумите са легнали гумата контактува с пода а и с другата гума точно на мястото където е подсилена гумата с арматурата и на много по голяма площ и така не се деформира. Колега защо не напомпаш въпросната гума примерно на 2.5 -2.6атм. и да видиш какво се получава дали видимо меката гума става като другите или не. А другия вариянт(от хепи соца) е с шут по борда какъв звук издава и как се деформира въпросната гума спрямо другите. А и друго се сетих кога мереха налягането при помпане или когато вече е напомпана и слагат манометъра само да покаже коко е напомпана. При положение че мерат при помпане и винтила е от тия дето изпускат и е натегнат за да не изпуска мисля че може да се получи тая аномалия за друго не се сещам. Редактирано 22 Ноември, 2012 от krasimir_01 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hinev 1 #14 Отговорено 23 Ноември, 2012 (Редактирано) Колега вместо да се чудиш скокни до гумаджийницата и си смени вентилчето. (имах подобен проблем и се оказа вентил,а относно гумаджиите манометрите им са верни колкото и странно да ти се струва ) Всички големи фирми за гуми дават гаранция на гумите поне 12-18 месеца,замислял ли си се че може да е дефектна гумата. Ако пазиш гаранционната си разпечатка отивай направо в Диана,ако не е от вентила.Все трябва да ви отваряме очите за някои работи Шегувам се за последното. Поздрави! Редактирано 23 Ноември, 2012 от hinev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #15 Отговорено 23 Ноември, 2012 Ако ги е съхранявал неправилно най-вероятно няма да му признаят гаранция.Защо вместо да се спори не погледнете в сайтовете за производители на гуми как е написано и показано с картинки да се пазят когато са без джанти и със тях ? Има ли смисъл да си измисляме нови неща ? При колегата проблема може да е друг но не вярвам миналата година за 2000км да не е обърнал внимание и сега на 2рата година едната да е крива Ако е стояла легнала и в/у нея е имало нещо тежко или е била просто най-долна гума от всички легнали съвсем нормално е да има деформация и от там да му изглежда мека а всъщност да не е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilian83 2 #16 Отговорено 23 Ноември, 2012 След малко отивам да сменя винтила и ако пак изглежда мека ще я преместя отзад да вида дали и задната гума ще изглежда мека когато е опред.Еднаква ли е тежеста на предна лява гума и на предна дясна?Абсолютно балансиран ли е предния мост на Хонда Сивик 50%на 50%?Иначе две от гумите са с ДОТ:40/11 а другите две са ДОТ: 41/11 KLEBER KRISALP HP 2 185/60R15 88H XL -даже се водят усилени ако не се лъжа това XL май значи това.Пазя фактурата за закупуване от Автоцентър "Диана",ама силно ме съмнява да ми признаят гаранционен дефект.Ще извъртят нещо,че не са съхранявани правилно(което няма как да се докаже) или нещо от тоя сорт ще измислят.Все пак сме в България.Ще пиша по-късно какво съм направил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IcoZL 52 #17 Отговорено 23 Ноември, 2012 (Редактирано) И до в други ден да спорите, кой е крив и кой е прав, файда йок. Гумите са направени да носят тонове метал и издевателства, в БГ основно породени от родните ни пътища. Могат ли се изметна за няколко месеца, щото не били прави ами легнали, и обратно ?! Айде олан. Ако пък се е изметнала ,познай каква гума трябва да е. Редактирано 23 Ноември, 2012 от IcoZL Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitty 177 #18 Отговорено 23 Ноември, 2012 Братле за съхранение неможе да говориш понеже всеки един вносител вкарва гумите с тирове или контеинири. Имено в тези превозни срецтва гумите се редят по начина наречен рибена кос. Този начин на редене толкова здраво деформира гумите че те после приличат на микици (след седмица до месец стоели така). В моита фирма държим сичките ни гуми така на рибена кос, поради простата причина че нямаме място. Тка стоят по 6 до 8 месеца, после едвам залепят по джантите и нищо им няма. Така че съхраняването на кумин дори им възвръща нормалния вид. Ходи си на гумаджия да ти сменят вентилчетата, и ги смени но не задна с предна а лява с дясна, нека ги напомпат до 5-6 атмосфери и виж тогава ще има ли проблем. Ако пак има проблем мисли за рекламация Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitty 177 #19 Отговорено 23 Ноември, 2012 Братле за съхранение неможе да говориш понеже всеки един вносител вкарва гумите с тирове или контеинири. Имено в тези превозни срецтва гумите се редят по начина наречен рибена кос. Този начин на редене толкова здраво деформира гумите че те после приличат на микици (след седмица до месец стоели така). В моита фирма държим сичките ни гуми така на рибена кос, поради простата причина че нямаме място. Тка стоят по 6 до 8 месеца, после едвам залепят по джантите и нищо им няма. Така че съхраняването на кумин дори им възвръща нормалния вид. Ходи си на гумаджия да ти сменят вентилчетата, и ги смени но не задна с предна а лява с дясна, нека ги напомпат до 5-6 атмосфери и виж тогава ще има ли проблем. Ако пак има проблем мисли за рекламацияНо да неги оставят на 5-6 атмосфери а пак да си ги върнат на 2и3 2 и4 зависи как ги караш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
logoH 12 #20 Отговорено 23 Ноември, 2012 И при мен се получава корем, ей сега си говорих с един гумаджия и каза че това зависи от ширината на джантата.Ако е по широка няма корем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilian83 2 #21 Отговорено 26 Ноември, 2012 И при мен се получава корем, ей сега си говорих с един гумаджия и каза че това зависи от ширината на джантата.Ако е по широка няма корем.Колега ти явно не си прочел темата и изобщо не си на ясно за какво става въпрос.Но ще повторя специално за теб още един път.Става въпрос за четири ЕДНАКВИ оригинални джанти ВТИ с размер 6 инча и монтирани на тях четири ЕДНАКВИ зимни гуми Клебер с еднакъв Дот.напомпени ЕДНАКВО на 2.3-2.4 атмосфери.САМО ЕДНА ОТ ТЯХ ПРАВИ КОРЕМ.Независимо къде е мотирана задна,предна,лява или дясна все си има корем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitty 177 #22 Отговорено 27 Ноември, 2012 Колега, виж си и скоростните и тегловни индекси. Може да са ти дали с различни (ако не си ги видял вече де) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #23 Отговорено 27 Ноември, 2012 (Редактирано) И при мен се получава корем, ей сега си говорих с един гумаджия и каза че това зависи от ширината на джантата.Ако е по широка няма корем.Колега ти явно не си прочел темата и изобщо не си на ясно за какво става въпрос.Но ще повторя специално за теб още един път.Става въпрос за четири ЕДНАКВИ оригинални джанти ВТИ с размер 6 инча и монтирани на тях четири ЕДНАКВИ зимни гуми Клебер с еднакъв Дот.напомпени ЕДНАКВО на 2.3-2.4 атмосфери.САМО ЕДНА ОТ ТЯХ ПРАВИ КОРЕМ.Независимо къде е мотирана задна,предна,лява или дясна все си има корем.Тая тема е с много силна техническа насоченост във връзка с информация за гуми и вероятно затова си стои в тоя раздел.Колко страници трябва да стане, за да се премести?!?Извинявам се за :offtopic:/> . Редактирано 27 Ноември, 2012 от Sebulba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #24 Отговорено 28 Ноември, 2012 Става въпрос за четири ЕДНАКВИ оригинални джанти ВТИ с размер 6 инча и монтирани на тях четири ЕДНАКВИ зимни гуми Клебер с еднакъв Дот.напомпени ЕДНАКВО на 2.3-2.4 атмосфери.САМО ЕДНА ОТ ТЯХ ПРАВИ КОРЕМ.Независимо къде е мотирана задна,предна,лява или дясна все си има корем.Като си смениш вентила и прегледаш всички условия за съхранения на гуми, виж си и балансите на джантата, може да са различни модели и за това гумата да стои по мека .. Сега сериозно, виж какво ти е написал Bubchuuu и провери дали съвпадат на всички гуми ..Ако няма разлика и в тегловните индекси, карай си така и да не ти пука .. Повечето производители на гуми уж продават нови, а всъщност са рециклирани стари с ново покритие ..Просто се е случило основата на едната гума при теб да е различна от другите и да е с по мек борд ..Това може да се разбере чак като ги демонтираш и се загледаш във вътресната страна на гумите, ако структурата на тази гума е различна от другите, със сигурност това е причината да стои по мека .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове