Jump to content
ilian83

Проблем с почти нови зимни гуми.

Recommended Posts

Здравейте колеги пак на мен най-странния проблем.Колата е Сивик 2000год. японка.Миналата година си купих чисто нови зимни гуми 185/60R15 от "Диана" с дот 40/11.KLEBER HP2.Ползвал съм ги миналата зима 2-3 месеца изминал съм с тях около 2000км.(не карам много).Лятото карам с други гуми на същите джанти.Преди 4-5 дни монтирам пак Клебера,че захладня вече и какво да видя предна лява гума по-мека от всички останали.Връщам се при гумаджията да я припомпи,но уви точно 2,3 атмосфери както останалите 3 гуми.Но видимо се вижда че е по-мека има корем както и да я гледаш.Викам си сигурно манометъра на този гумаджия не е верен.Отивам при втори гумаджия-пак същото 2,3 атм. и четерите гуми.Трети гумаджия-няма промяна.И какво е това чудо? Гумите са монтирани на оригинални джанти 15" за ВТИ.Видимо предна лява е по-мека от предна дясна.Дайте съвет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди на гумаджия да провери гумата и ако трябва да смени вентила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не са ти слошили по-тясна дзанта :rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не са ти слошили по-тясна дзанта :rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди на гумаджия да провери гумата и ако трябва да смени вентила.

Според теб дали има връзка винтила с това,че гумата изглежда мека(с корем)?В смисъл може ли винтила да бърка манометъра и той да показва налягане-2,3 атмосфери,а налягането всъщност да е по-ниско?Аз си мисл,че винтила или работи или-не ама ....."Да не са ти слошили по-тясна дзанта :rolleyes:/>"Това се надявам да го казваш на шега.Джантите са 4бр. оригинални Хонда-ВТИ 15"-6J ET43Странно е спирам колата на абсолютно равно и право място.Видимо предна лява е по-мека от всички останали гуми все едно не е 2,3 атм,а е 1,7 примерно.Иначе не мога да усетя колата да дърпа наляво или надясно когато шофирам.Не че е кой знае какво мога и така да карам,но съм сменил вече 5-6 Хонди и много зимни и лятни гуми и такова нещо не ми се е случвало до сега.Иска ми се да разбера какъв е проблема защо се получава така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналото лято си купих две летни Клебер , отивам при гумаджията монтира ги и почвам да карам , на следавщия ден гледам гумите меки правя проверка гумите и двете на 2.4 ! А изглеждаха като са 1.6 ( ориентировачно ) . Това е при мен , а при теб е странно че го е нямало миналата зима този проблем и сега го има и то само на едната гума ! Начина на съхранение ? Била ли е мека през това време ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами съхранявани са в гаража ми размонтирани без джантите-без въздух.Не ги е пекло слънце лятото.Четерие бяха наредени една върху друга като комин(гледам,че всички гумаджий ги нареждат така една въху друга по 10-15 гуми).Мисля си дали не се е разтегнал борда на най-долната гума след като трите са и тежали отгоре 3x5кг-15кг.дали могат да разтегнат борда на гумата и затова да изглежда мека сега?Макар,че не съм сигурен,че точно тя е била най-отдолу.Ама не ми се вярва да е толкова кекав тоя борд.Гумаджийте нареждат по 15 гуми една върху друга и нищо им няма,а аз само 4бр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гуми без джанти се съхраняват една до друга прави а не една върху друга легнали.Това , че те го правят не значи , че е правилно.Рискуваш при подобно съхранение да ги деформираш и има да се чудиш защо колата ти бие в ляво/дясно.Най-вероятно ги редят така заради мястото което заемат т.е като комин заемат доста по-малко място но не е правилен този начин когато гумата е без джанта.Напомпени гуми с джанти можеш да ги редиш легнали колкото си искаш.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да се шегуваш че иначе не знам направо ми се реве. Трябва да си доста бос в общата култура за да се изплющиш така. Я кажи сега и дъските ли прави да ги опрем на стената или да ги увием около некой клон. Това да не са ти притки за боб та да ги държиш изправени. Колега с какъв манометър ги мерите и всички ли показват едно и също?

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега krasimir_01 , добре е преди да храниш да се поинтересуваш как е правилно да се съхраняват гуми за дългосрочно време като зимният период.Някой ден когато ти се случи да деформираш гума ще разбереш защо са написали хората да се съхраняват в изправено положение без джанти.Ако са наредение една в/у друга без джанти ще трябва и да ги въртиш освен всичко друго 1 път в месеца заради общото тегло което пада на най-долната гума.Когато гумите са на джантите и са напомпени на толкова атмосфери с колкото караш , спокойно можеш да си ги съхраняваш и една в/у друга.Няма да споря повече но не е лошо да погледнеш какво пише по въпроса и тогава да драснеш в темата.Без лоши чувства :)/>/>/>

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги утре ще сложа задната гума отпред,а въпросната по-мека отзад да видя какво ще се получи.Иначе да 3 манометъра(незнам какви марки са вероятно евтини) показват 2,3 -2,4 атм.Иначе за съхранението дори чисто нови гуми в автоцентър"Диана" се съхраняват на комин по 15-18бр. и не съм чул да имат проблем и да се оплаче някой.Всички вулканизатори също ги слагат една върху друга,повечето магазини също.Не знам кое е правилно и кое не,но в случая едва ли начина на съхранение е проблема за гума произведена края на 2011г.При условие,че има гуми от 2005г-2006г.,които с години са стояли една върху друга по гумаджийници и складове по над 10 бройки на "комин" и пак нямат проблем с изкривяване.Не знам нещо не е наред при мен,но немога да зацепя откъде идва проблема.Затова питам вас колеги ако ви идва нещо на ум да пробвам,пък и да научим всички нещо ново.

Редактирано от ilian83

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички ли са с един и същи ДОТ и ПАРТИДА?От един и същ производител /страна произход/?Едно и също качество?Ако всичко е еднакво ,най вероятно още миналата година е било така ,но не си забелязал !Не ми се вярва да се е получило от съхранението!

Редактирано от emicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

/>/>/>/>

Добре сега ще се обоснова. Подсилващата арматура(стоманената тел) на гумата е в кръга около джантата и в борда преди шарките самия борд ако не е подсилен е само гума и конци и когато гумата е изправена точно той се дермира а и самите грайфери също защото лежат на много малка площ, но когато гумите са легнали гумата контактува с пода а и с другата гума точно на мястото където е подсилена гумата с арматурата и на много по голяма площ и така не се деформира. Колега защо не напомпаш въпросната гума примерно на 2.5 -2.6атм. и да видиш какво се получава дали видимо меката гума става като другите или не. А другия вариянт(от хепи соца) е с шут по борда какъв звук издава и как се деформира въпросната гума спрямо другите. А и друго се сетих кога мереха налягането при помпане или когато вече е напомпана и слагат манометъра само да покаже коко е напомпана. При положение че мерат при помпане и винтила е от тия дето изпускат и е натегнат за да не изпуска мисля че може да се получи тая аномалия за друго не се сещам. Редактирано от krasimir_01

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега вместо да се чудиш скокни до гумаджийницата и си смени вентилчето.

(имах подобен проблем и се оказа вентил,а относно гумаджиите манометрите им са верни колкото и странно да ти се струва Публикувано изображение)

Всички големи фирми за гуми дават гаранция на гумите поне 12-18 месеца,замислял ли си се че може да е дефектна гумата.

Ако пазиш гаранционната си разпечатка отивай направо в Диана,ако не е от вентила.Все трябва да ви отваряме очите за някои работи Публикувано изображение

Шегувам се за последното.

Поздрави!

Редактирано от hinev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ги е съхранявал неправилно най-вероятно няма да му признаят гаранция.Защо вместо да се спори не погледнете в сайтовете за производители на гуми как е написано и показано с картинки да се пазят когато са без джанти и със тях ? Има ли смисъл да си измисляме нови неща ? При колегата проблема може да е друг но не вярвам миналата година за 2000км да не е обърнал внимание и сега на 2рата година едната да е крива :) Ако е стояла легнала и в/у нея е имало нещо тежко или е била просто най-долна гума от всички легнали съвсем нормално е да има деформация и от там да му изглежда мека а всъщност да не е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко отивам да сменя винтила и ако пак изглежда мека ще я преместя отзад да вида дали и задната гума ще изглежда мека когато е опред.Еднаква ли е тежеста на предна лява гума и на предна дясна?Абсолютно балансиран ли е предния мост на Хонда Сивик 50%на 50%?Иначе две от гумите са с ДОТ:40/11 а другите две са ДОТ: 41/11 KLEBER KRISALP HP 2 185/60R15 88H XL -даже се водят усилени ако не се лъжа това XL май значи това.Пазя фактурата за закупуване от Автоцентър "Диана",ама силно ме съмнява да ми признаят гаранционен дефект.Ще извъртят нещо,че не са съхранявани правилно(което няма как да се докаже) или нещо от тоя сорт ще измислят.Все пак сме в България.Ще пиша по-късно какво съм направил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение

И до в други ден да спорите, кой е крив и кой е прав, файда йок. Гумите са направени да носят тонове метал и издевателства, в БГ основно породени от родните ни пътища. Могат ли се изметна за няколко месеца, щото не били прави ами легнали, и обратно ?! Айде олан. Ако пък се е изметнала ,познай каква гума трябва да е.

Публикувано изображение

Редактирано от IcoZL

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братле за съхранение неможе да говориш понеже всеки един вносител вкарва гумите с тирове или контеинири. Имено в тези превозни срецтва гумите се редят по начина наречен рибена кос. Този начин на редене толкова здраво деформира гумите че те после приличат на микици (след седмица до месец стоели така). В моита фирма държим сичките ни гуми така на рибена кос, поради простата причина че нямаме място. Тка стоят по 6 до 8 месеца, после едвам залепят по джантите и нищо им няма. Така че съхраняването на кумин дори им възвръща нормалния вид. Ходи си на гумаджия да ти сменят вентилчетата, и ги смени но не задна с предна а лява с дясна, нека ги напомпат до 5-6 атмосфери и виж тогава ще има ли проблем. Ако пак има проблем мисли за рекламация

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братле за съхранение неможе да говориш понеже всеки един вносител вкарва гумите с тирове или контеинири. Имено в тези превозни срецтва гумите се редят по начина наречен рибена кос. Този начин на редене толкова здраво деформира гумите че те после приличат на микици (след седмица до месец стоели така). В моита фирма държим сичките ни гуми така на рибена кос, поради простата причина че нямаме място. Тка стоят по 6 до 8 месеца, после едвам залепят по джантите и нищо им няма. Така че съхраняването на кумин дори им възвръща нормалния вид. Ходи си на гумаджия да ти сменят вентилчетата, и ги смени но не задна с предна а лява с дясна, нека ги напомпат до 5-6 атмосфери и виж тогава ще има ли проблем. Ако пак има проблем мисли за рекламация

Но да неги оставят на 5-6 атмосфери а пак да си ги върнат на 2и3 2 и4 зависи как ги караш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се получава корем, ей сега си говорих с един гумаджия и каза че това зависи от ширината на джантата.Ако е по широка няма корем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се получава корем, ей сега си говорих с един гумаджия и каза че това зависи от ширината на джантата.Ако е по широка няма корем.

Колега ти явно не си прочел темата и изобщо не си на ясно за какво става въпрос.Но ще повторя специално за теб още един път.Става въпрос за четири ЕДНАКВИ оригинални джанти ВТИ с размер 6 инча и монтирани на тях четири ЕДНАКВИ зимни гуми Клебер с еднакъв Дот.напомпени ЕДНАКВО на 2.3-2.4 атмосфери.САМО ЕДНА ОТ ТЯХ ПРАВИ КОРЕМ.Независимо къде е мотирана задна,предна,лява или дясна все си има корем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, виж си и скоростните и тегловни индекси. Може да са ти дали с различни (ако не си ги видял вече де)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се получава корем, ей сега си говорих с един гумаджия и каза че това зависи от ширината на джантата.Ако е по широка няма корем.

Колега ти явно не си прочел темата и изобщо не си на ясно за какво става въпрос.Но ще повторя специално за теб още един път.Става въпрос за четири ЕДНАКВИ оригинални джанти ВТИ с размер 6 инча и монтирани на тях четири ЕДНАКВИ зимни гуми Клебер с еднакъв Дот.напомпени ЕДНАКВО на 2.3-2.4 атмосфери.САМО ЕДНА ОТ ТЯХ ПРАВИ КОРЕМ.Независимо къде е мотирана задна,предна,лява или дясна все си има корем.
Тая тема е с много силна техническа насоченост във връзка с информация за гуми и вероятно затова си стои в тоя раздел.Колко страници трябва да стане, за да се премести?!?Извинявам се за :offtopic:/> . Редактирано от Sebulba
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за четири ЕДНАКВИ оригинални джанти ВТИ с размер 6 инча и монтирани на тях четири ЕДНАКВИ зимни гуми Клебер с еднакъв Дот.напомпени ЕДНАКВО на 2.3-2.4 атмосфери.САМО ЕДНА ОТ ТЯХ ПРАВИ КОРЕМ.Независимо къде е мотирана задна,предна,лява или дясна все си има корем.

Като си смениш вентила и прегледаш всички условия за съхранения на гуми, виж си и балансите на джантата, може да са различни модели и за това гумата да стои по мека .. :lol: Сега сериозно, виж какво ти е написал Bubchuuu и провери дали съвпадат на всички гуми ..Ако няма разлика и в тегловните индекси, карай си така и да не ти пука .. :) Повечето производители на гуми уж продават нови, а всъщност са рециклирани стари с ново покритие ..Просто се е случило основата на едната гума при теб да е различна от другите и да е с по мек борд ..Това може да се разбере чак като ги демонтираш и се загледаш във вътресната страна на гумите, ако структурата на тази гума е различна от другите, със сигурност това е причината да стои по мека ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...