Jump to content
Veseliq

Защо да слагаме железни джанти зимата?

Recommended Posts

Най-вече заради форумите, винаги съм оставал с впечатлението, че е по-добре да караме с лети джанти лятото, а за зимата - железарки (стоманени джанти). Без да си задавам въпроса "защо", когато взех Акорда, си купих 4 броя железарки 16 цола за зимата и 4те алуминиеви джанти си ги държа за лятото. Моето впечатление е, че заради това, че железните джанти са много по-тежки, колата гори повече и развърта по-бавно. Настрана, че изглежда отвратително :)

 

Напълно наясно съм от ползата да караме с два комплекта гуми с джанти - ако сме с един комплект джанти, гумите се нараняват при сваляне/слагане, освен това има нужда от ребаланс на всяко въртене на гуми.

 

Но има ли причина да се препоръчват точно железни джанти за зимата, освен тяхната цена? Мислех си, че може да е заради това, че пътищата са в по-лошо състояние зимата, но моят опит показва, че зимата пътищата са ОК, а на пролет когато сложим летните гуми с летите джанти, са най-разбити. И иначе казано - ако имате избор между два комплекта лети джанти или един лети, един железни за зимата, бихте ли избрали железните ако цената нямаше значение?

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам и съм чувал такава е практиката. Летите джанти обикновенно са от алумиеви сплави. За това са по-леки. Обаче алуминия не му се отразява добре студа. Ставал чуплив. Така съм чувал... За това и аз си карам лятото с летите джанти/някой им викат летни даже :D /. Интересното е, че едните лети джанти като ми ги продаваха имаха на тях зимни гуми, износени, но меки и неизпечени. Значи са карани зимата.Аз лично зимата няма как да ги карам. Ако изпраскам заради буца или олигофрен или зле почистен път някой бордюр и джантата е брак, а после същата е голяма греда да се намери. Докато зимата железната е по-тежка, тръгва по-лесно колата и и да умре по време на акция една джанта е 20 кинта. Кривил съм 2 до сега, едната беше посукана между болтовете... Зимата тежката джанта и мекия грайфер са голям плюс за нашите бързооборотни колици.

Редактирано от barsi
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Акорда имах 2 комплекта алуминиеви джанти, НО и двата бяха оригинални (за първоначално вграждане). Смея да твърдя, че алуминиевите джанти за заводско вграждане са доста по-здрави от масовите афтърмаркет алуминиеви. Това мнение се гради на база личен опит и не мога да представя конкретни доказателства.По принцип се смята, че стоманените джанти се кривят по-трудно и затова ги предпочитат за зимата. Друг момент е, че при евентуална тотална щета за джантата стоманената може да бъде заменена доста по-лесно. В момента Маздата е с два комплекта стоманени джанти, като 4 са от Сивик, 2 от гоуф, а 2 си бяха на колата като я взехме, но си има хубави тасове, които прикриват разликите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно и аз махам джантите и слагам железни за зимата , защото като се образуват коловози и са замръзнали и ако почнат да ми дерат джантите ще се побъркам от делно ако удариш някоя дупка която не се вижда или тротоар не си заслужава риска според мен , а железните ич ми не е ако иска и на 8ца да станат :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейтеbarsi, това с крехкостта на джантите в зависимост от студа не е съвсем вярно.Сплавите за Al джанти са отдавна известни- те не са скъпи и не са кой знае колко специални. Но поради неясни причини "заводите" бълват джанти от всякакви Al сплави. И от там идват и проблемите в последствие- от некачествено отлети джанти с дефекти (шупли, неравномерност на хим. състав и на структурата), а да не говорим, че и въобще не се закаляват...За мен няма проблем джантите от Al сплави да се използват и през зимата.П.С. за корозията съм напълно съгласен с колегата prelude- тя дори е по- агресивна при Al сплави отколкото при Fe сплави.Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Бълват се всякакви сплави главно заради цената.Ако чистият дур алуминий е скъп,то ако му добавиш разни тъпотии - става доста по-евтин.Същото като с кръщаването на горивата в милата ни родина.Иначе стоманените джанти не са толкова тежки според мен, особено поради факта че са по-тесни при масово сравнение с алуминиеви.Оригиналните ми стоманени джанти за Акорда са 5,5 инча. Алуминиевите са ми 7 или 7,5 инча.Та разлика в общото им тегло няма,даже сигурно стоманените са по-леки.Но стоманените джанти се ремонтират,изправят и произвеждат много по-лесно и евтино.Та по-добра причина от това да се ползват на по-кофти условията едва ли има.Иначе на алуминия му няма нищо от разлика 20 градуса надолу или малко повече.Но ако джантата е дерната, солта е много агресивна към голия алуминий.Та затова зимата със стоманени, лятото с алуминиеви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17" на "летни"- те джанти определено са по-тежки от 16" на железните, поне при мен. Вече четвърти сезон е факт, сама си ги товаря. През зимата ползвам такива, заради мязмата по улиците и изненади по пътищата, по- лесно и евтино е.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тоя въпрос най-добре пишете на Митбастърите, а и аз мога да споделя скромно, но дългогодишно впечатление - през който и да е сезон, никоя желязна джанта не е за предпочитане пред истинска алуминиева джанта. Казах истинска, а не разни измислици сътворени за пишман изложби и третокласни пазари. И, според мен, нали!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да взема летите джанти за зимата, доста търсих железни 16" 5х114,3 и за нови нямаше голям избор и цената им беше доста солена като за железни. Направо си взех едни запазени джанти от Prelude за зимните гуми и така ще карам вече трета зима и нищо им няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата винаги съм бил с лети джанти. Имал съм ПТП с 90км/ч и силен удар с гумата, но джантата нищо и нямаше. Знам, че е летите джанти се трият през зимата по коловозите, колко е вярно не знам.

Редактирано от PIKap

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен няма проблем джантите от Al сплави да се използват и през зимата.

И за мен нямаше проблем преди години, докато не минах през един камък скрит под снега при -18 градуса външна температура .. :) Гумата си остана здрава, от джантата се отчупи цяло парче колкото кибритена кутия и тогава разбрах, защо трябва да карам и аз с метални през зимата .. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз карам с лети зиме и лете, до сега не съм имал проблеми, но за всичко си има първи път де.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно и аз махам джантите и слагам железни за зимата , защото като се образуват коловози и са замръзнали и ако почнат да ми дерат джантите ще се побъркам от делно ако удариш някоя дупка която не се вижда или тротоар не си заслужава риска според мен , а железните ич ми не е ако иска и на 8ца да станат :D

То по принцип в нашата мила държава можеш да удариш дупка или пък някой тротоар и през другите сезони. :lol: Иначе наистина можеш да си прецакаш джантите покрай целия сняг, вода и др. скрити под снега екстри. Особено ,ако си се изтърсил много $$$ за тях, по-хубаво да не рискуваш и да си сложиш железни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз от както се помня зимата с железни джанти едно че изправянето им е по евтино друго че като им удариш 1боя и готово. едно че е са по високи от летните ми ;) а и аз съм го чувал това че зимата алуминиевите джанти са по чупливи до колко е вярно не зная

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


За мен всичко опира до Финанси


Цената на Железните Джанти и Цената на по-малките и по-тънки гуми
е доста по ниска в сравнение цената на Алуминиевите им събратя с нископрофилни гуми

Якоста на Алуминиевите Джанти сравнена с Железните е по-ниска гарантирано поради това че Железните като предназначение имат единствено и само стабилност якост и лесно експлоатация (изчукване) както и не съм чувал за китайски железни афтърмаркети, докато при Алуминките има всякакви марки всякакви отклонения в материала както и това че там най-вече се търси дизайн и визия за сметка на всичко останало, рядко някой си купува оригинални Алуминиеви джанти защото струват адски много но качеството е друго поради това :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хондови джанти на Прелюд, който мина през бордюр висок 1 педя и той се удари по корем в бордюра, видимо нямаха дори промяна във формата. Правете си изводите от всичко написано до момента сами.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вече заради форумите, винаги съм оставал с впечатлението, че е по-добре да караме с лети джанти лятото, а за зимата - железарки (стоманени джанти). Без да си задавам въпроса "защо", когато взех Акорда, си купих 4 броя железарки 16 цола за зимата и 4те алуминиеви джанти си ги държа за лятото. Моето впечатление е, че заради това, че железните джанти са много по-тежки, колата гори повече и развърта по-бавно. Настрана, че изглежда отвратително :)

 

Напълно наясно съм от ползата да караме с два комплекта гуми с джанти - ако сме с един комплект джанти, гумите се нараняват при сваляне/слагане, освен това има нужда от ребаланс на всяко въртене на гуми.

 

Но има ли причина да се препоръчват точно железни джанти за зимата, освен тяхната цена? Мислех си, че може да е заради това, че пътищата са в по-лошо състояние зимата, но моят опит показва, че зимата пътищата са ОК, а на пролет когато сложим летните гуми с летите джанти, са най-разбити. И иначе казано - ако имате избор между два комплекта лети джанти или един лети, един железни за зимата, бихте ли избрали железните ако цената нямаше значение?

 

В авто форумите (най-вече българските такива) пишат най-вече хора, които имат предимно по-стари и по-евтини (като клас) автомобили. Т.е. карането на стари и евтини автомобили налага... старо мислене и методи. Съгласен съм с доводите които дадоха "prelude", "жоро хондата" и други относно разликата в начина на производство и здравината на ал. спрямо железни джанти, но нима съвременни автомобили и то такива направени за сурови условия (като примерно разни SUV и машини направени за чист офф роадер, от типа на ленд крузър, дискавъри и прочие) които излизат от завода именно с алуминиеви (лети) джанти. Какъв е проблема да караш с два комплекта гуми (летни и зимни) с различни джанти , но и двата типа джанти да са алуминиеви - абсолютно никакъв.

 

Нормално е в БГ авто форумите където (може би) най-масовата кола за потребителите са голф 3-ка и бмв е36 (моделите са просто пример) да се мисли зимата за железни джанти, просто защото тези автомобили са модели от преди 20 години, тогава е било масово да се използват такива железни джанти (тогава повечето такива автомобили от среден клас са излизали заводско с железни джанти и само топ моделите с лети, днес, 20 години по-късно дори и базовите модели рядко са с железни джанти) и днес, все още да се ползват като по-евтин и разумен вариант за зимата.

Ако масово хората караха голф 6-ца и бмв Е90 (примерно), щяха просто да слагат зимните си гуми на по-малък размер... алуминиеви джанти и масово нямаше да мисли и говори за "железарки". Това е разковничето за мен, стандарта.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при мен въпроса опира до оригинални Акордовски 16ки спрямо 16ки железарки, които имам. Е оригиналните 16ки (лети) на моя акорд определено са по-леки от железните с 1-2-3 килограма на джанта (не мога да преценя точно, но е осезаемо)! Сега се чудя дали да карам 3та зима с железните или да сложа гумите на алуминиевите, а лятото да си взема още едни оригинални 16-17 цола лети с нови гуми, тъй като летните ми гуми вече са за смяна. Тоест не говорим за "пишман" лети джанти от скапани сплави. Гледам аргументите и си мисля, че при това положение няма проблем да се кара с лети джанти зимата, стига да не са евтини боклучави "тунерски" джанти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз железни джанти слагам зимата, заЩото задницата носи и се лепкат по бордюрите. СъЩо по високият разход го компенсирам с по тясни гуми, които са каЧени на железни джанти 13ки. Затова ги слагам.

Редактирано от atoma
Колега призовавам да спазвате правилата за Ч, Ш, Щ, Ъ, Ю и Я.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата излизат големите ями и няколко месеца си седят (поздрави за Кирил Йорданов). Аз зимата също съм със железни джанти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че нещата варират от джанта до джанта коя е здрава пример мерцедес от 90-та с заводски лети над 14 години го карат само с тях зиме/лете няма счупвания и огъвания и т.н. (някой открадна капачките в средата естествено :) )Като плюс от алуминиевите много лесно пада снега, ако слагаш вериги често.Минус когато се драпаме и приплъзне, ще си надереш джантата. И гумаджиите май имат по-високи цени за алуминките при сваляне/качване.

Редактирано от Code7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви ядове да се кара с летите зимата. Но това важи за качествените оригинални джанти, те си личат като здравина.Иначе рискуваш някой евтини джанти да ги правиш редовно. И колегата е прав на по-старите автомобили има доволно железни джанти, лесно и евтино се намират. На нов автомобил е по-скоро неоправдано освен ако разликата в размера на гумата не компенсира цената им. Аз лично карам с железарки защото такива имам и лесно с два чука се изправят при поражение, стига да не е особено тежко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си карам колата с летите джанти и зима и лято, сега даже си взех още един чифт лети за да не свалям гумите всеки сезон. За 3 зими съм изправял джанта само веднъж. Карам внимателно през зимата за да не се нацепвам по бордюрите и си обувам колата с по-високи гуми. Стоманените джанти ме дразнят на вид, колата става грозна, затова и не ги ползвам. Вапрос на личен избор и дълбочина на джоба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз откакто съм с това купе съм с лети и зимата (14 цола оригинални за 6-та ЕНКЕИ с зимни гуми) и лятото (16 цола пак оригинални) :P .Проблеми не съм имал нито с надраскване нито с кривене или корозии залепваня и други такива(за летите зимата).Даже като минус на железните джанти ще кажа че зимата се набива в тях сняг и лед.Започват да тресат разбалансират се и по трудно се мият отвътре с пароструика за да падне. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ме посъветва от къде мога да си намеря качествени лети джанти за зимата за Хонда Сивик 8 ген - 5 х 114.3 мисля че се водят размерите.Сега карам с оригиналните лети джанти на 17 225х45 , но обмислям за зимата да са 16 205х50/55. Ако имате идеи къде може да се намери нещо читаво из Варна споделете моля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!Не съм н'екъв БАШ майстор или специалист по гуми/джанти ама първият немски уеб сайт за алуминиеви джанти почваше с:Летни / Зимни алуминиеви джанти!?!Изводът за мен е че:ИМА ЛЕК за всяка болка, ама има и цена за тоя лек.Стоманени има (криви - прави) подлежат на ремонт в масовият случй.Алуминиеви (сплавни) има такива които минават през заварчици/майстори и такива дето отиват за скрап.Лека и Безаварийна!p.s.Аз ползвам BINNO сплавни с летни гуми и железарки за по 20 кинта (с които се мъча остъргване/боядисване преди зимният сезон).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От коментарите по-горе стигнах до извода, че оригиналните джанти са повече от качествени - проблемите идват с разните там пишман марки, които ползват калпави сплави. Така че сложих зимните гуми на оригиналните джанти, а за следващата пролет ще търся оригинални алуминиеви 16ки/17ки, на които да обуя 4 нови летни гуми :)/>.

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм удрял алуминиева джанта при включване в Цариградско в София, което сигурно е било с поне 50 км/ч. След това гумата взе да спада и аз помислих, че джантата е крива, но като отидох при гумаджията той каза, че е перфектно права. Беше се изпилила гумата чак до телта просто! Публикувано изображение

 

Мисълта ми е, че тва ако беше от железните джанти... Щеше да е на осмица сигурно.

Редактирано от mlntdrv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...