Jump to content
p0n1X

Нови цени на Гражданската отговорност или поредното събиране на пари от народа?

Recommended Posts

Не знам аз съм на над 25, но под 30. Иначе има по принцип логика, но пак е недоизмислено...Защо на кола, а не на човек. Ми ако имам 4 автомобила как да ги карам накуп? Отделно колко съм млад шофьор с мойте 150к зад гърба, пред майка ми, която е на 57г и има 200км на учебната газка преди 30г.?Трябва да има проверочен но на полигон с интензивно каране, паркиране и после на пътя. Да речем 2г след изкарване на книжка. Така се предценява-ако не става-следвашите 2 г, съшо си новобранец и ръсиш за ГО и каращ само със стар шофьор. Са, ако някой е роден талант може и по-рано да се яви, примерно. Просто трябва да има начин за проверка на развитието на шофьорите, което не е стереотип.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И каква е логиката приятелче ?! Че има момчета и момичета на по 23-4 които карат с пъти по-добре от тези на 50 ? Имат по-добри рефлекси , перфектно зрение и тн и тн..Трябва гражданската да стане 500 лева за тези над 65 а не на младите и амбициозни хора като повечето от нас.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де. Ама гражданската трябва да е на човек, не на кола. Иначе водиш дядо ти и си я правиш тънко, пък че си келеш и караш като Стиви Уондър е друга тема. просто няма контрол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това решено ли е,влезнало ли е в сила и кога ще влезне?В статията никаде няма нищо кокретно и малко вятър работа ми се струва.

Редактирано от Traccer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е логиката ли? Логиката е такава, че когато с бързите си рефлекси спрете да правите ПТП-та, за които сте виновни и цената на ГО ще падне.Обясни ми ти, каква е логиката баща ти, който няма ПТП в последните 20 години да плаща, колкото и ти, който (премерно!)си направил 3 рекса на тотална щета в посленит 18 месеца?

Това решено ли е,влезнало ли е в сила и кога ще влезне?В статията никаде няма нищо кокретно и малко вятър работа ми се струва.

Какво да влезе в сила? Всяка компания има право да си определя цените сама, а ти имаш право да си избереш, къде да отидеш. Някой казва ли на Кауфланф по колко да продава салама. (Макар че в България и това се случи :D ) Редактирано от chavdu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за проверките не съм съгласен с теб.Теб ако ти изпитат по История или Химия от 9ти клас , 2ри срок 4ти урок от учебника ще си го спомниш ли ? И ако не го знаеш ще те върнат в СОУ-то.Хайде стига безумия , хората в развитите страни са го измислили преди нас кое как трябва да е.И приятелю chavdu , шофирам над 10г. и имам 1 ПТП за този период.Който не шофира той не прави грешки и тук не играе ролята на колко си години а какво имаш в кратуната.И на 45 години да си станал ако в главата няма никой , все тая.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия компании с високите цени ще фалират просто,стига да не се разберат вкупом.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, темата няма еднозначно решение, обяснението за което идва от самото име на застраховката - гражданска ОТГОВОРНОСТ.Има отговорни шофьори и на 18 години, има и на 70. Както има и тотални безотговорници от всички възрасти.Проблемът според мен е в стъкмистиката, според която се определя факторът "риск". Този проблем стои в основата на почти всяко олигофренско, но по стечение на обстоятелствата управленско, решение в смотаната ни държавичка.За едно обаче сте адски прави - дрането на кожи продължава със страшна сила и тая застраховка е само малка част от цялата схема. Преките и косвени данъци отдавна подминаха 60%, но никой не надава вой по проблема...А, докога ли? Ами... докато изкореним основната си философия "Аз да съм добре, дреме ми за другите!" и не започнем да отстояваме единна кауза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И приятелю chavdu , шофирам над 10г. и имам 1 ПТП за този период.Който не шофира той не прави грешки и тук не играе ролята на колко си години а какво имаш в кратуната.И на 45 години да си станал ако в главата няма никой , все тая.

Ти ако си съвестен шофьор трябва да се сърдиш на тези с ПТП-тата.Всяка компнания си прави сметката, кой шофьор колко му струва.Ако има компания, която може да си покрие щетите от шофьорите под 25 години със застрахователни предмии от 120лв(примерно!), смятай, че веднага щеше да се пусне на пазара и да "избие" рибата.Фактите обаче са, че шофьорите под 25-30 години са по-рискови, генерират повече обезщетения, иначе защо да ги губят, като клиетни с тези високи премии?Не разбирате ли, че пазара се регулира сам. Ако можеше с 90лв ГО веднага ще се появи някой, който да го предложи за да вземе клиените на всички останали. Редактирано от chavdu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за проверките не съм съгласен с теб.Теб ако ти изпитат по История или Химия от 9ти клас , 2ри срок 4ти урок от учебника ще си го спомниш ли ? И ако не го знаеш ще те върнат в СОУ-то.Хайде стига безумия , хората в развитите страни са го измислили преди нас кое как трябва да е.И приятелю chavdu , шофирам над 10г. и имам 1 ПТП за този период.Който не шофира той не прави грешки и тук не играе ролята на колко си години а какво имаш в кратуната.И на 45 години да си станал ако в главата няма никой , все тая.

Ми ако съм химик или историк няма начин да не си го спомням. Обаче съм шофьор и като такъв трябва да се справям по цял ден с тъпанари на пътя. Половината не знаят как се кара. Всеки ден поне на 7-8 пъти минавам на косъм от тежко ПТП заради хора, не знаещи какво е огледало и как се ползва, или че като изпреварваш, ако засечеш някой не трябва да си останеш на 4та с 50, а да дадеш поне 3та и да ускориш. Или че като е празен пътя се кара в дясно и че колата няма електромер и мигачите не са украса. Или че колата трябва да е технически изправна, не пушешта и с люлящи амортесиори и т.н. На тая темя мога дисертация да напиша. Да и трябва да има проверка. Има хора, които са правени в двигател и такива, които и на 200г да станат няма да могат да карат, а това за мен си е опит за предумишлено убийство. Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега chavdu , като е факт хайде дай да видим къде ги четеш тези факти като проценти и кой ги е изнесал като данни ? И замислял ли си се кои възрасти са най-активни и кои най-пасивни като водачи ? Рисков е шофьора без мозък а не този на 23г.Тук няма мъже/жени а има можещи и такива с по-малко умения.Не е нужно да си "правен в двигател" за да можеш да караш добре МПС.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как да ти обясня за да го разбереш.Представи си, че си собственик на ДЗИ и ти определяш цените на ГО. Каква ти е файдата да гониш младите шофьори с високи застрахователни премии?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да си представям нищо а да ми покажеш къде си чел , че един 29 годишен е по-опасен на пътя от 40 годишният човек ?Иначе да , на мнение съм че са ниски сумите за ГО но на фона на заплатите за страната в момента са даже високи.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) да, споря за спорта и да се намирам на приказка, това не виждам как ми пречи да съм прав.Щом не искаш да си представиш, явно ще си останеш заблуден.Цените на ГО не се определят от нивата на заплатите а се формират на база обезщетенията, които трябва да покрият.Тази концепция ясна ли ти е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има компания, която може да си покрие щетите от шофьорите под 25 години със застрахователни предмии от 120лв(примерно!), смятай, че веднага щеше да се пусне на пазара и да "избие" рибата.Не разбирате ли, че пазара се регулира сам. Ако можеше с 90лв ГО веднага ще се появи някой, който да го предложи за да вземе клиените на всички останали.Цените на ГО не се определят от нивата на заплатите а се формират на база обезщетенията, които трябва да покрият.

В България, а и навсякъде това изобщо не е така. Това че пазара се регулира сам го има само учебниците на Кайнс, Смит и компания. Това, че застр. компании са едва ли не на загуба са си пълни глупости. Ако мошеш да си покриеш разходите с 90лв, но можеш да искаш 200 и лобисткия закон го оправдава и задължава населението да ти ги плаща, няма да искаш 99лв за да имаш 10% печалба, ще искаш 200, а ако може и отгоре. А това как се определят цените... Как ГО расте с по няколко десетки лева всяка година при положение, че потреблението, стандарта на живот намалява; парите, респективно приходите на хората се обезценявати и тн. и тн. Много просто: в лобистка държава като нашата големите дружества каквито са застрахователните си пишат сами законите. Редактирано от ZaRRicK
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера, защо трябва покрай сухото да гори и мокрото. Застрахователите да си търсят парите от който ги кара да плащат повече, който е предизвикал ПТП-то той да плаща повече, и да се образува на базата на брой намерен за виновен за дадено ПТП.Дали няма да внимаваме повече, като знаеш, че ще плащаш 2-3 пъти повече за следващата годинa ?Отделно си мисля, че колкото по-високи стават сумите толкова повече хора ще си направят пас и няма да имат гражданска плащат 200лв. акт и заминават... до следващия път и който нямат пари за каско увисват при ПТП или може би това е целта :D

Редактирано от Code7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все повече и повече се обеждавам, че живеем в страхотно тъпа държава.След като нашите политици искат да имаме една Европейска държава да направят гражданските като в Германия.Начинаещ шофьор плаща 200% гражданска и с години, когато няма ПТП-а и застрахователят не е плащал за нещо причинено от него, този процент намалява.Та с годините процента намалява и така докато стигне (не съм сигурен колко беше долната граница) 30-40%.Разбира се, че отново се връща на 200% ако стане нещо, но имаш облаки, а в тук облаги никакви... Само пари, пари, пари... Ей много гладни тия в парламента...И както се пееше в една песен "Давай, нека е грях, искам някой ден да с*** на тях"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Аз пък смятам, че се регулира сам пазара до ГОЛЯМА степен, но това е друг спор. :)

...Застрахователите да си търсят парите от който ги кара да плащат повече, който е предизвикал ПТП-то той да плаща повече, и да се образува на базата на брой намерен за виновен за дадено ПТП....

И до това ще се стигне и безспорно е най-справедливо. Това е стъпка в тази посока.П.П. Аз повече няма да преча на протеста срещу застрахователите, просто исках да кажа, че не мога да го споделя. Пийс Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да плащам колкото един шофьор който 2 пъти в годината се удря.Много правилно казват част от колегите , че тези застраховки ( Каско и Гражданска ) би било добре да се обвържат като цена в зависимост от това колко рисков шофьор си.Ако правиш много ПТП-та естествено застраховката ти да е по-висока от на останалите.Но да ги разделяме на възрастови групи и според това да се цакат хората е безумно.Колега chavdu , чети по-внимателно :) Ако определен човек вземе книжка на 30 години , то гражданската му ще е минимум 1/2 по-ниска от на този който я е взел на 18г.Отделно този на 18г. до навършване на 30 годишна възраст ще трябва да плаща солено дори и да не е направил ПТП.С какво този на 30г. който току що е взел право за управление на МПС е по-безопасен на улицата от този който кара от 12г.?Няма никаква логика или поне аз не виждам такава.Годините и пола на човек не са критерий за неговите способности.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да плащам колкото един шофьор който 2 пъти в годината се удря.Много правилно казват част от колегите , че тези застраховки ( Каско и Гражданска ) би било добре да се обвържат като цена в зависимост от това колко рисков шофьор си.Ако правиш много ПТП-та естествено застраховката ти да е по-висока от на останалите.Но да ги разделяме на възрастови групи и според това да се цакат хората е безумно.Колега chavdu , чети по-внимателно :) Ако определен човек вземе книжка на 30 години , то гражданската му ще е минимум 1/2 по-ниска от на този който я е взел на 18г.Отделно този на 18г. до навършване на 30 годишна възраст ще трябва да плаща солено дори и да не е направил ПТП.С какво този на 30г. който току що е взел право за управление на МПС е по-безопасен на улицата от този който кара от 12г.?Няма никаква логика или поне аз не виждам такава.Годините и пола на човек не са критерий за неговите способности.

Съгласен съм с колегата! За 10г. нямам нито една щета (да чукам на дърво, разбира се), а мой познат има 4 тотала и да не говорим още колко леки удари. Защо аз трябва да му плащам щетите? Застраховката трябва да е индивидуална. По този начин ако си галфон си плащаш по-високата цена и на 20 и на 60. Едва ли ще бъде трудно да се направи единен регистър, до който всички застрахователи да имат достъп. И виждам как застраховарелите пак ще горнат, въпреки и този си напън. Нали се сещате при това делене, как баща ми ще се сдобие с кола и застраховка, въпреки, че никога през живота си не е имал книжка :D .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Годините и пола на човек не са критерий за неговите способности.

... обаче дори и в Англия са критерии за това, колко застраховка ще плаща :cool:18-годишният, с книжка от вчера, плаща почти 10 пъти по-голяма застраховка от мен. А пък 18-годишната шофьорка плаща почти 2 пъти по-малко от него.Бяла държава, бели заплати, бели закони - всеки иска България да се нареди в този списък. Проблемът е в разминаването на приоритетите (заплата, закони) на обикновения гражданин и на "необикновения"!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Некадърници и корумпирани чиновници ни правят законите,това е истината ;) Необмислени и некоректни спрямо съвестният и беден българин ;) Когато шепа некадърници забавляват един народ това е КОМЕДИЯ но когато тази шепа некадърници го управляват това вече е ТРАГЕДИЯ ;)

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само , че 18годишният кара колата на тати или мама и не плаща и 1 паунд най-вероятно :) Дори и да плаща има с какво а не като дойде време тука да се обаждаме на приятели и роднини за заеми , да си искаме заплатата от работа по-рано и най-различни други схеми само и само да си платим всичко в срок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Младите към момента са рискови, определено е така...Всичко това е заради манталитета, с който не са възпитавани( а е трябвало), защото имат самочувствие до небесата и много си вярват, но това е български локален проблем, не мога да давам предположение за други места.Но новините го потвърждават, през ден има младежи до 25 години, които се размазват, заради несъобразена скорост с пътната настилка и обстановката.Аз имам сравнително мощен автомобил, млад шофьор съм с малко стаж, но не си позволявам да карам като идиот, защото виждам както знаците, така и състоянието на пътищата, които са опасни за високи скорости.Наистина трябва да има ясен механизъм за формиране на цените на всички данъци, да не са дискриминационни и да не те спъват, ако искаш или имаш нужда да се придвижиш, но реално политиците(подлогите) са в такава симбиоза със всички големи фирми, че още дълго ще берем душа, след като не сме единни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... аз нямаше да се обаждам повече, но само последно:Пичове, защо говорите за закони?Закона не определя размера на застраховката "гражданска отговорност". ... или искате да не съществува такава задължителна застраховка?

Редактирано от chavdu
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Некадърници и корумпирани чиновници ни правят законите,това е истината ;) Необмислени и некоректни спрямо съвестният и беден българин ;) Когато шепа некадърници забавляват един народ това е КОМЕДИЯ но когато тази шепа некадърници го управляват това вече е ТРАГЕДИЯ ;)

Пак държавата ни виновна. Какви закони, при положение, че тук говорим за застрахователите и цените на ГО, които са дали според възрастта на шофьора :)Това, което може да направи държавата е да сложи гражданската не на колата, а на лицето. Разбира се, че застраховката за първите няколко години от стажа на шофьора, ще е по-висока, защото статистически той е много по-предразположен към ПТП-та. Сериозно - не помни ли всеки от нас колко несигурно се е чувствал зад волана първата си година и какви ситуации е правил?Но след това, цената на застраховката трябва да е контролирана и да бъде еднаква за всички (пол, възраст), като цената й силно да варира според историята на шофьора последните няколко години. ГО не трябва да се влияе от кубатурата и мощността на автомобила, нито неговата възраст. А на шофьорите с под 2-3 години стаж изобщо не трябва да се дава да управляват коли с над някаква мощност - 200кс BMW в ръцете на неопитен шофьор си е инструмент за убиване. Както на 18 години не можеш да се качиш на 100кс мотоциклет, така не трябва да можеш да се качиш и на 200кс автомобил. Не че не можеш да се убиеш и със скутерче, но шанса е по-малък и може би докато "озрееш" ще си осъзнал колко опасна е машината, която караш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, тази новина е поредната тъпотия написана от псевдо журналист. Миналата година 90% от застрахователите имаха подобна политика и завишаваха цената за рисковите шофьори. Това се прави с цел да се ограничи броя на рисковите ГО, които сключва компанията. ГО е законово обоснована застраховка, която е рискова за застрахователя и доста често фирмите търпят загуба от нея. Разните големи глави са решили да играят на сигурно и за това слагат завишени цени. Сигурен съм, че пак ще има 1-2-3 компании с нормални цени, които да придърпат по-младите водачи.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за коментара, Бобито!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива има винаги. Има си калкулатори и там си пише колко струва ГО на различните компаний. Отделно, че като си я направиш и си пуснеш там и Каско и имаш 10% отстъпка, но сегашния начин на определяне на ГО е просто смехотворен. Отделно, че не е нужно да си собственик или да имаш книжка, за да направиш на една кола ГО, само евентуално едно нотариално пълномощно за 6лв и караш смело :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Банка и застрахователна компания на загуба няма, не е имало и едва ли ще има някога. Няма как да е на загуба една компания от тази застраховка. Просто помислете за съотношенията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мама и тате вече ще правят и граждански и така :D.Какво има да се притесняваме. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZaRRicK, статистиката сочи, че шофьорите с под 3 години стаж / под 25 годишна възраст има 5 пъти по-голям шанс да направят ПТП спрямо останалите. Следователно ми се струва логично някои застрахователи да предпочитат да отсяват 5 пъти по-рисковите шофьори, като дават двойно по-високи цени за ГО. Но това не е нещо от днеска - преди 2 години в ДЗИ като сключвах каско, исках и ГО заради 10% отстъпка в комплект. Там ми заявиха, че за шофьори под 25 годишна възраст цената на ГО е 655лв (помня цената, защото ме втрещи). Сключих въпросната застраховка за под 300лв (не помня колко точно, може би 250-260) в ЛевИнс, чиято цена бе най-ниска.

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм че младите шофьори са рискова група но не виждам с какво ще помогне увеличената гражданска отговорност :unsure: Както всичко в тази държава богатите стават по богати на гърба на бедния ;) Ако толкова много искат водачите да са дисциплинирани и добре обучени има толкова други инструменти но не те не искат това.......Напоследък се наблюдава приемането на закони които облагодетелстват определени кръгове и фирми.Горко ви народе ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм малд, неразбирам, там както искаите ме наричайте, но защо аз трябва да плащам като аз имам 1 ПТП( не по моя вина), колкото селския бек мой набор който има 10??? Къде е логиката? Немогат ли да се вържат с КАТ и който има примерно 5 ПТП за 2 годин да плаща ако трябва 300%, който няма и си кара леко да си паща нормално. Толкова ли е трудно???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DMar, първо, за първите няколко години стаж - има логика да ти е по-висока застраховката. Защото шанса да направиш ПТП статистически е много по-голям. Защото всички стартират без ПТП-та вписани в досието им, но най-много ПТП-та се правят от неопитни шофьори. Предполагам ме разбираш - от 1000 човека взели туку що книжка, много повече от тях ще направят ПТП през следващата година, спрямо 1000 човека с 5 години стаж зад волана.Но съм съгласен, че след всяка година, за която нямаш ПТП, ГО трябва да става по-евтина (до определено ниво) и обратното - да се вдига цената й за шофьорите с ПТП-та по тяхна вина през изминалите 2 години. Но за тази цел застраховките трябва да са на хората, не на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз такава новина чувам само в този сайт. Иначе има разлика от възрастта при НЯКОИ компании, като при други няма, а и възрастта е 24г.Сайтът изглежда много жълт и долен. И сега му насъбрахме кликания :)))

Редактирано от PIKap

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един малък въпрос.... ГО не трябва ли да е на този който шофира колата или поне той да е вписан в документа? (Знам че по принцип ГО е към автомобила....) Само питам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В другия свят, вина при ПТП рефлектира върху застраховки, кредитен рейтинг, осигуряване за здраве и др. Независимо от възрастта. Но при нас само прибират парите, без да се хабят за друго. Досега не съм ползвала ГО. Но си плащам, в трафика съм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...